hát lehet hogy így van ezekben az esetekben, de 2 dologtól függ:
1: kártyakibocsátó bank mit kér
2: elfogadó bank mit kér
Cib nél ez így néz ki: a banknak tök mindegy kér -e a vásárlásnál a terminál tulajdonosa PIN-t
az elfogadóhelyek meg általában összeghatárhoz kötik, hogy kérik -e.
Szóval reklamálnak sokan, hogy miért nem kéri a kártyájuknál a PIN-t, de bele kellene gondolni először:
ha egy tranzakció PIN kóddal történik, azért a bank nem vállal felelősséget. Ha egy 500 ft-os tranzakciónál a mögötted jövő lenézi a PIN-t, és ellopja a kártyád, így jártál, ha nem veszed időben észre, és leszednek róla egy ATM-nél jó sok pénzt
Ellenben ha a bankártyád ellopják, és sikeresen vásárolnak vele boltban PIN nélkül, akkor az a bolt felelőssége, és a pénzed viszontlátod. (szokásos ügye... személyi kell a vásárláshoz, és ellenőriznie kell az aláírást is. más kérdés hogy a legtöbb helyen ezzel nem foglalkoznak, mert inkább benyelik azt a kevés visszaélést, mint hogy a pénztárosoknak fizessenek a több munkáért.)
Persze örök igazság: a kártyádon olyan limitek legyenek, amik a te napi igényeidet kielégítik. A bank meg biztosít neked rengeteg lehetőséget, hogy a limited változtasd ha a szükség úgy hozza.
Nálunk ügye CIB24, wapbank ha a vásárlás közben jut eszedbe.
(egyébként nem a platina kártya nyalja ki a segged, hanem a bank, ha már ilyet kapsz személyi bankár, meg ilyenek... )
[ Szerkesztve ]
...csak én vagyok helikopter?