Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Carlytoo válasza D1Rect (#49) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Ebben most nem fogunk dűlőre jutni. :N

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

(#52) Somatom


Somatom
veterán

Ügyfél kontra ügyintéző:
Bp. 8. ker. okmányiroda, lakcím project.
-Jó napot kívánok! Szeretnék kijelentkezni a lakásomból.
-Eladta?
-Nem.
-Ha máshová költözött, akkor ott kell bejelentenie.
-Lakóhelyem nem ingatlan.
-Ha van a tulajdonában lakás, akkor nem tudjuk területi szinten bejelenteni.
-Tesséééék??? Miért nem?
-Gondoljon bele uram! Akkor hova küldik önnek a hivatalos értesítéseket?
-Gondoljon bele az, aki kitalálta a jogszabályt! Nekem az a dolgom, hogy záros határidőn belül bejelentsem a lakcímem változását. Itt vagyok, hogy bejelentsem azt, hogy kiköltöztem a lakásomból. A többi a maga dolga, hát tegye!!!
Komoly meccs lett belőle. Irodavezető, stb. Csak, mert az ügyintéző egy .....

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#53) Narxis válasza D1Rect (#23) üzenetére


Narxis
nagyúr

"Ha valaki rossz szerződést köt, az IJ."

Pont azon megy a rugozás, hogy nem tájékoztatták megfelelően az ügyfelet a hitel kockázatairól, kicsit sarkítva de akár a posztban leírt módszer szerint is történhetett a hitel megadása.

Thanos was right.

(#54) D1Rect válasza Narxis (#53) üzenetére


D1Rect
félisten

Elképzelhető ilyen, de nem gondolom, hogy több százezer ügyfél esetében minden alkalommal ez történt.
Mindenki megértette, hogy Ft esetén a kamat X Chf esetén ennek töredéke.

(#55) Narxis válasza D1Rect (#54) üzenetére


Narxis
nagyúr

Miért lenne érdeke a banknak megértetni vagy az ügyintézőnek ha érdeke a hitelezés? Legfeljebb elárverezik a házat ha nem sikerül a törlesztés, na bumm.

Thanos was right.

(#56) waccamár válasza Somatom (#52) üzenetére


waccamár
senior tag

Gondoljon bele uram! Akkor hova küldik önnek a hivatalos értesítéseket?
Mondjuk Ügyfélkapunk keresztül nekem jöhetne minden, teljesen felesleges postázni 2020-ban.

De nincs igaza az ügyfélnek (stílusban biztos nincs)? Gondolj bele.
Van egy problémája. Ki akar jelentkezni a lakásából.
Ezt egy helyen teheti meg, nálad. Te tudod megoldani a problémáját.
Nem hiszem hogy ilyen esetben az ügyfél dolga lenne tudni, hogy hol kinél mikor mit lehet elintézni.
Még ha lenne valami egyértelmű felület ezekre a hivatalos ügyekre, de mind tré, használhatatlan ezer éves semmire nem jó.

Egyébként az egész hivatali ügyintézés borzalmas UX szempontból.

Itt nem a bunkó ügyfeleket védem, a hivatali ügyintézés mikéntjéről az ügyintéző nem tehet, nem rajta kell csattannia. Találkoztam már abszolút kedves és segítőkész ügyintézővel állami hivatalos ügyekben és olyannal is akinek az élet is fájt és a segítőkészség legkisebb jelét sem mutatta. Pedig kedves, rendes, intelligens ember vagyok, nem a bunkó kötekedős fajta.

A hivatali ügyintéző általában azt nem érti meg, hogy attól hogy ő érti, tudja, napi szinten foglalkozik ezekkel az ügyekkel, attól az ügyfél nem, nem is fog többet, és feleslegesen túlbonyolított.

Mi új lakásba április körül jelentkeztünk be, borzalmas volt az egész procedúra.

Nem lehet Ügyfélkapun keresztül, CSAK személyesen.
Nem lehet itthon kinyomtatnom egy papírt és kitölteni, BE KELLETT MENNI a madafakin formanyomtatványért a covid közepén csak azért, hogy azt kitöltsem. MIÉRT kellett ennek egy formanyomtatvány? Miért nem lett volna jó, hogy kinyomtatom otthon?

A nyomtatvány persze feleslegesen bonyolult volt, az le volt írva a hátulján, hogy mi a teendő ha hajléktalan vagyok és blablabla, de az nem, hogy egy normál lakcímbejelentésnél hogy hol és mit kell kitölteni.

Nem egyértelmű megfogalmazások, felesleges mezők. Várandós feleségem a kocsiban várt, próbáltam volna az ő bejelentését is intézni. Letöltöttem egy meghatalmazást előtte a a Kormányablak oldaláról. Nem fogadták el erre, mert az az volt, hogy a nevében és nem helyette járjak el vagy micsoda... Persze más meghatalmazás nem volt fent. Szóval be kellett rángatnom 6 hónapos terhesen covid közepén egy aláírásra. Nonszensz.

De a legnonszenszebb, amin aztán erősen mindfuckoltam az az, hogy miután végre a gatekeeper ellenőrizte a formanyomtatványomat, bemehettem az ügyintézőhöz... AKI AZ ÖSSZES ADATOT AMIT LEÍRTAM A FORMANYOMTATVÁNYRA KÉZZEL ÚJRA BEVITT A RENDSZERBE!!! Ennyi volt a feladata.

MIÉÉÉÉÉÉÉÉRT????? Miért kell ez a felesleges tortúra? Miért nem tudtam ezt neten elintézni? Vagy miért nem ültettek egyből az ügyintéző elé aki pontosan elmondja a folyamatot. Miért kellett erre egy CSAK helyben átvehető formanyomtatvány?

---

Földhivatali bejelentés: sorszám, hívnak. Egyik ablaknál kifizettem a díjat. Majd megint várok :D Másik ablakhoz hívnak: szó szerint egy előre kinyomtatott matricát ragasztott a leadott pakkomra és kész. Rám sem nézett, beszélgetett a kolleganőjével, 10 másodperc sem volt.

MIÉRT? Miért kell erre nekem időt rászánni?

Miért kell 1 ember ahhoz, hogy fizessek, majd egy másik, aki matricázik?

Miért nem lehet már végre ezeket a folyamatokat egyszerűsíteni, korszerűsíteni?

Szerintem egyszerű a válasz: ki lehetne utána rúgni 25.000 matricaragasztó és papírról adatrögzítő embert, amit semelyik kormány nem fog bevállalni.

(#57) D1Rect válasza Narxis (#55) üzenetére


D1Rect
félisten

Senkit nem rángattak oda és kényszerítettek a hitelfelvételre.
A szerződő félnek kellene tájékozódni.

(#58) Somatom válasza D1Rect (#57) üzenetére


Somatom
veterán

Pontosan. Majd nyavajognak a bankok, ha senkinek se kell a drága hitelük. Jöttek a fintechek, azt most nyavajognak a bankok, hogy senkinek se kell a drága valutájuk.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.