Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#4) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

"Általában szeretek jó minőségű utángyártott alkatrészekkel operálni (Bosch, Textar, ATE, Sachs, LUK), mert ugye ezek gyári beszállítók is."

Nem látom az ok-okozati összefüggést a mondat két vége között, azért mert egy cég gyári beszállító jó minőséget gyárt? A különféle alacsony hozzáadott értékű töltelék-alkatrészeket (villanymotorok, tekercselt áruk, szűrők, gumi termékek, szivattyúk, szíjak) gyakran nem beszállítói pályázaton választják ki, hanem a Bosch pl. elad évi 1 milliárd € értékben befecskendezőt a BMW-nek, viszont e mellé kikötik, hogy ha mást is vesz még (pl. generátort) akkor kedvezményt kap.
Ez egyrészt az autógyártónak is jó, mert megmarad a hozzáférése a legújabb befecskendező technikához - még ha mondjuk gyengébb generátorral is kell árulnia az autóit (de ugyan ki a fene szokott generátor alapján választani járművet, míg a befecskendező okozta teljesítmény-növekedés nagyon is selling point).
Másrészt jó a beszállítónak, mert le tudja kötni a gyártó kapacitását akkor is, ha már nem versenyképes pl. az adott alkatrész kategóriában, de mégsem kell fejlesztésekre, új beruházásokra költenie.
A Bosch, Continental vagy a Schäffler kiváltképp olyan cégek akikkel nem feltétlen azért szerződnek, mert bombajó specialistái lennének egy-egy alkatrésznek, hanem azért, mert egész rendszereket kínálnak készen aminek lehet, hogy egy-egy eleme lefelé lóg ki minőségben, viszont egyben megkapod őket olcsón.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.