H​i​r​deté​s

2017. december 17., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) KAMELOT


KAMELOT
(PH! félisten)

Szép teljesítmény és nagyon szépek a képek! :)

V1200 - 8CORE - 4K

(#2) kalifa777


kalifa777
(tag)

Ilyen írások után mindig rájövök mennyire puhány vagyok :)

(#3) Balinov


Balinov
(PH! félisten)

Koszi a beszamolot!

3yrs, 13.5kg :) HTC U11, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/

(#4) .mf


.mf
(PH! kedvence)

Szép túra, gyönyörű helyek! :C Rég tervezem Montenegrót és a Durmitor NP-t megnézni, de eddig mindig elmaradt, Boszniába is csak egy rövid útra futotta.
Derekas teljesítmény ennyit letekerni is, hegyekben, felmálházva :R én enélkül is tudom, mennyire puhány vagyok, bicajjal csak töredék-távokra megyek, lehetőleg csomagok nélkül, a horvát-bosnyák túrát is motorral tettem meg :)
Meglepett, hogy a szemre még csak nem is extrémen felmálházott bringa 40-50 kiló. Hacsaknem erős felülbecslés, trekking bringa 12-15, víz-élelem 5-8, marad még 23-27 kg cuccra

(#5) paramedic


paramedic
(fanatikus tag)

Remek írás, várom a folytatást!

(#6) Thocy a ZAGY


Thocy a ZAGY
(tag)

Párszor voltunk arrafele mi is kirándulni, hegyet mászni, gyönyörű helyek vannak arra (is). Jó beszámoló!

A legtöbb ember nem jut el a ''Miért pont Én?''-től a ''Miért ne?''-ig.

(#7) zolka78


zolka78
(senior tag)

Köszi mindenkinek. Folytatás természetesen lesz, már rajta vagyok, csak kevés az időm.

(#4) .mf: Az a súly persze, hogy csak saccoláls, de az általam ismert tényezők alapján. Kerékpár: egy régi Német muffolt acélváz, az urbánusabb féle országutis(pont erre nem volt soha használható) verzió, amit mi csak versenybringának hívtunk, az a vastag vázas verzió, ez van átalakítva trekkingre, súlya alsóhangon 15kg, sosem mértem le. Amikor ilyenkor nekiindulok, akkor 4 üveg 1,5-2 literes iceteával megyek, ennyit tudok elsuvasztani, és ez az ami állandó változó, sokat fogy és amikor csak lehet pótlok, itt kezdéskor 2 literes flaskákkal indultam, ha víz súlyba is számoljuk, min. 8kg. Sátram 4,3kg vagy 4,8kg most pontosan nem emlékszem rá, de ha érdekel megnézem :) . Szerszámaim, pótalkatrészek tavaly 3kg-t nyomtak, idén még jött hozzá pótlánc is. Élelemből 2kg kolbászt vittem, a konzerveket nem tudom súlyra, de jóval nehezebbek voltak, édességből is amit biztosan tudok súlyra, az 1kg nasi, a klasszikus reggeliző kekszekből 1 tucatnyi, súlyukat nem tudom, plusz kenyér, torma, chinsu, pirosarany. Tudod, hogy pipás vagyok, ilyen útra nem tudok elindulni 1 pipával és egy fajta dohánnyal. Az ilyenkor magammal vitt készletem sacc/kb 1kg. Ruházat mindenféle, minden eshetőségre, szó szerint. Súlyuk min. 5kg, ezt csak érzésre, tetejét nem tudom meghatározni, de ebbe minden benne van. Tisztálkodó felszerelés mindennel, súlyát nem tudom, de aki volt már valaha bármilyen túrázáson ami több napos volt, az tudja milyen lehet. Kamera, powerbankok, pótakksik, obik, meg egy minimális kötelező kacat, súlyukat megint csak nem tudom, de kb. tudsz saccolni szerintem egy nagyon minimált :) . Derékalj, párna, hálózság, ezek mondjuk nem túl nehezek, de beleszólnak az összképbe. Apróságok: evőeszközkészlet, kések, pezsgőtabletták. Táskák amikbe ezta sok szir-szart vinni tudom. Kulacs 7 decis, folyadékkal. És még nem beszéltem arról, hogy 3-4 sört mindig beszuszakolok valahova a bajol elkerülése végett, ha más nem akkor estére. Bár szégyelem de volt olyan este ahova sör nélkül érkeztem meg. NAgyjából ennyi, lehet számolni ;)

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#8) agent_k


agent_k
(őstag)

Jó volt olvasni az írásodat. Gyönyörű táj és végigmenni ezen az útvonalon nem kis teljesítmény. Mostanában kaptunk rá a párommal cobranco videóira. Fel is ismertem egy két helyet a te fotóidról.

Várom a folytatást!

(#9) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
(PH! félisten)

nice :C

[link] az ott egy felhagyott alagút?

[link] ez meg egy kisvasúti híd volt valszeg :)) (a KuK időkben épült ki a vasúti hálózat, normál helyett kisvasúti nyomtávval)

| Cicu & Cica IV | évvégi szekrénysöprés, mindenféle cucc: https://hardverapro.hu/tag/mr_csizmas

(#10) zolka78 válasza Mr.Csizmás (#9) üzenetére


zolka78
(senior tag)

Azon az alagúton lehet ffelmenni a Durmitorba, értelemszerüen mi pedig ott jöttünk le. Az a híd nem hiném, hogy kisvasúti híd, rendes nyomtávú vasút is elférne rajta. Egyébként az maga a nemzetközi határátkelőhely, ahol teherautók is járnak, szemben a konténerek már a Boszniai szervek épületei.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#11) C0R0


C0R0
(újonc)

Gratulálok hozzá, biztos életre szóló élmény volt! :)

(#12) apatyas


apatyas
(Korrektor)

Élvezetes túra, jó cikk ( ne értsétek félre :) ). Mi is volt a kezdő magasság? Utána a 2000 méteres hágó magasságát olvasva, elfogott a borzadás.

[ Szerkesztve ]

(#13) Ba.G


Ba.G
(fanatikus tag)

Gratulálok, klassz beszámoló, még klasszabb lehetett maga a túra, de hogyhogy ezen a portálon...? Egyáltalán nincs kifogásom ellene, sőt, csak nem értem a miértjét, bár végül is itt felüdülés olvasni, bringás-túrás blogokban meg talán elsikkadna. Nincs róla bővebb fotó- vagy videógyűjtemény? (Közben rákattintottam a beágyazott Yt-videóra. Azt hiszem egyelőre elég lesz.) :K

Ezt a határháromszöget konkrétan nem érintve a térségben jártam átutazóban. Žabljak után Šavnik felé a fennsíkon akkoriban (lassan 10 éve) baromi rossz volt az út (a.m.: ritkán lehetett autóval 3-asba váltani), egész szürreálisan isten háta mögötti vidéknek tűnt Nikšićig. A Durmitor meg a Tara egész biztosan megérne újrázást és több napi ott tartózkodást. A jeleči jelenetet meg kimondottan irigylem. :)

A Bistrica "tisztá(cská)t" jelent szerbül, megnéztem - engem is meglepett, mikor orosz nyomokon "gyors(acská)nak" értelmeztem volna.

Várom (-juk) a minél részletesebb beszámolókat a folytatásról! Hvala lepo! :R

[ Szerkesztve ]

(#14) Kamikazeman


Kamikazeman
(fanatikus tag)

Gratulalok a turahoz! Eros nosztalgikus elmenyt okoztal, mert 99-ben SFOR-os voltam es jartam azon a kornyeken is(Tuzla-Szarajevo-Koszovo). Emlekeimben meg mindig veszelyes teruletkent maradt meg, de persze mar nem az. Ettol fuggetlenul meg paraznek egy-egy ottfelejtett akna miatt.... :-) Viszont tenyleg gyonyoru videk, bar annak idejen nem ez volt a fo szempont. Azt hiszem meg nyaron beutazom azt a kornyeket, mert jol fog esni maskent latni. :K
Koszi megegyszer! :))

(#15) vottokar


vottokar
(senior tag)

Remélem teljes túra leírás is meglesz. Nagyon tetszett...

"Hát te meg ki a tö*öm vagy, hogy bundában szeded itt a málnát?"

(#16) Syl


Syl
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

:R
Várjuk a folytatást!
Esetleg valami térképet az útvonalról?

Words cannot express how much i don't care

(#17) Scholes9


Scholes9
(PH! nagyúr)

Gyönyörű képeket készítettél :K Én esténként bringázom ~ fél órát, nagyon élvezem, az is több, mint a semmi :B :K

(#18) Ba.G válasza Syl (#16) üzenetére


Ba.G
(fanatikus tag)

Egyelőre ilyesmi lehet térképen
(autós g.maps: innen: Razvršje, Montenegró - ide: Jeleč, Bosznia-Hercegovina):
https://goo.gl/maps/WenLRkctWVB2

Most látom: Foča majdnem útba esett.

Sutjeskáról nem is szólva: npsutjeska.info

[ Szerkesztve ]

(#19) Vesa


Vesa
(őstag)

Szuper cikk és nagyon szép helyek ezek.
Egyetlen gondom, hogy magam részéről fosnék, hogy valahol aknára hajtok...Mit lehet tudni, tele van szórva a terület még mindig.

(#20) Ba.G válasza Vesa (#19) üzenetére


Ba.G
(fanatikus tag)

Az utakat meg a települések környékét gondolom megtisztították, ere meg talán a szerbek nem is annyira a terület"védelemre" rendezkedtek be - elvégre ez ma is a (boszniai) szerbeké -, mint inkább az etnikai tisztogatásra (csak feltételezem, hogy ilyen "hadviselés" mellett nem feltétlenül szükséges aknásítani), de a dalmát és szlavón frontokon még ma is sok helyen kinn a tábla az út mellett, talán még Pélmonostor felé a magyar határ mentén is. Mondjuk annak is vagy 6 éve, hogy arra jártam: a Dráva ártere mentén mindenhol ott volt a tábla.

Lehet, hogy tévedek: Land_mine_contamination_in_Bosnia_and_Herzegovina

(#21) Ba.G válasza Ba.G (#18) üzenetére


Ba.G
(fanatikus tag)

Uhh, engedjétek meg megosztani a vadi új felfedezésemet: :B
Ha már szóba került (általam ;) ) Sutjeska, amit épp kerülgetünk szóban és keréken :), most látom (hallom), hogy az alkalom szülte korabeli partizándal legalábbis dallamában visszaköszön egy egykor (?) népszerű kései Bijelo Dugme dalban.

Persze a Sutjeskát meg a vidéket nem is feltétlenül ezért érdemes felkeresni.

[ Szerkesztve ]

(#22) zolka78


zolka78
(senior tag)

(#13) Ba.G: Nem vagyok jelen bringás fórumokon, portálokon, ez nállam elvi kérdés minden hátsó gondolat nélkül :) . Talán annyiban változott a helyzet MOntenegróban, hogy most egészen jó minőségűek az utak. Leszámítva azt, hogy se autópálya, se autóút, se gyorsforgalmi főút, csak sima főútak vannak, de ott ahol lehet a hegyeken, mindenhol építenek ki kapaszkodósávot. És mindenhol lehet útépítéseket látni, 1000%-val fejlesztenek. Viszont a közlekedési morál borzalmas, és veszélyes is sokszor. A bistrica szó szerintem egy tipikus szláv kifejezés lehet talán :F , mi is biztosan onnan vettük át besztercére magyarosítva. Ilyen néven rengetek helyiség és földrajzinév található tőlünk délebbre, még a Görögöknél is, keress rá.

(#14) Kamikazeman: Még most is sok helyen kint vannak az utak mellett az aknaveszélyre figyelmeztető táblák, és nem csak azért mert kint felejtették őket. Próbáltam erre is felkészűlni, és találhatóak térképek is az aknák helyéről, csak arra kellett rájönöm, hogy ezek ma már nem sokat érnek. Ugyan is 2010 környékén a nagyobb nemzetközi szervezetek úgy döntöttek, hogy már minden rendben van és az aknamentesítést jóformán abbahagyták, pedig a feléig sem jutottak. Lényeg, hogy papíron jól alakultak a dolgok. Békefentartói jelenlét pedig még mindig van, Foca-ban biztosan, bár oda nem akartunk bemenni, és Szarajevó környékén még Magyar felségjelű és rendszámú katonai autókat is láttunk dél felé haladni.

(#16) Syl: A teljes túra térképen is. Meg akit még érdekel.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#23) Ba.G válasza zolka78 (#22) üzenetére


Ba.G
(fanatikus tag)

The town was named after the Bistriţa River, whose name comes from the Slavic word bystrica meaning "fast-moving water". (en.wikipedia.org: Beszterce)

Úgy látszik tévedtem, pedig: https://translate.google.hu/?hl=hu#sr/hu/bistra De illetékes helyről segítséget kértem. :)

Nem "Tavaszi szél" :) , de most jut eszembe még egy furcsa (?) zenei egybecsengés: Apostol: Nélküled az élet gyötrelem vs. a szarajevói Plavi Orkestar: Bolje biti pijan nego star (Jobb bepiálni, mint megöregedni) :D (Azt hiszem ez volt előbb.)

[ Szerkesztve ]

(#24) zolka78 válasza Ba.G (#23) üzenetére


zolka78
(senior tag)

Ha viszont csak azt ütöm be a gugliba, hogy bistrica, akkor ez a legelső találat. És most nézem, Szlovéniában van olyan, hogy Bohinjska Bistrica, ahol tavaly szintén bringáztam szeptemberben, csak ez a helyiségnév nem maradt meg bennem akkor :DDD . Csak átgurultunk rajta ahogy igyekeztünk a Bohinjsko tóhoz.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#25) vendingo


vendingo
(PH! addikt)

Szép teljesítmény bringával. Motorral oda vissza többször is bejártam az említett helyeket.

Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!

(#26) Syl válasza zolka78 (#22) üzenetére


Syl
(PH! nagyúr)
LOGOUT blog

:R

(#24) zolka78

igyekeztünk a Bohinjsko tóhoz

A Bohinj-i tóhoz.

Words cannot express how much i don't care

(#27) celafat


celafat
(tag)

Jó a leírás, várom a folytatást. A teljesítményetek előtt pedig le a kalappal.

(#28) UnA válasza Ba.G (#13) üzenetére


UnA
(Korrektor)

"... de hogyhogy ezen a portálon...? Egyáltalán nincs kifogásom ellene, sőt, csak nem értem a miértjét ..."

Nem értem a kérdésedet. Ez a Logout, itt szabadon lehet a közösség tagjainak írásokat közölni *bármilyen* témában. Te is megteheted. :)

(#29) Ba.G válasza UnA (#28) üzenetére


Ba.G
(fanatikus tag)

Biztosan így van, de eszembe sem jutott volna itt ilyesmit keresni, leginkább IT-teszteket miatt nézek be, akár kereső révén. Ez az írás csak véletlenül szembe jött.

Bistrica.

[ Szerkesztve ]

(#30) apatyas válasza Ba.G (#29) üzenetére


apatyas
(Korrektor)

Szia!

A Logout felületen / blogon olvasói írások találhatóak, ezek közül az arra érdemesebbek (a szerző saját javaslata alapján) felkerülhetnek a címoldalra is. Gondolom, így láttad meg.

Üdv, apatyas

(#31) Napfénysüti


Napfénysüti
(PH! nagyúr)

Nagyon jó írás, szép helyeken jártatok.
Épp én is készítem a beszámolómat, mi az Alpokban voltunk tekerni augusztus elején. :K

Més que un club!

(#32) zolka78 válasza Napfénysüti (#31) üzenetére


zolka78
(senior tag)

Az Alpok az idén kimaradt. Tavaly voltunk ott a Szlovén részen. Már fenn van a folytatás egy ideje, csak a megjelenésre vár.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#33) Napfénysüti válasza zolka78 (#32) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)

Tavaly ezt a cikket írtam az akkori túránkról: [link]
Viszont idén még több szép helyre sikerült eljutni. :)

Milyen típusú kerékpárod van?

Més que un club!

(#34) zolka78 válasza Napfénysüti (#33) üzenetére


zolka78
(senior tag)

Igen, emlékszem erre a cikkre, olvastam tavaly, jó írás :) . Bár ahogy néztem te outizol és inkább sportból csinálod. Nekem ez inkább csavargás meg kikapcsolódás. A bringám egy régi Német, urbánusabb féle acélvázas "országuti". Pontosabban eredeti formájában volt az. Az a fajta ami inkább csak hasonlított az országutikra, de pont arra nem volt alkalmas csak ilyen trekking felhasználásra. Viszont már csak a váz az eredeti, az egész bringa mai, modernebb alkatrészekből van összedobva. Direkt ilyen általános használatra van összerakva. Ezt használom mindennapos közlekedésre is télen-nyáron, meg kisebb-nagyobb csavargásokra is.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#35) Napfénysüti válasza zolka78 (#34) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)

Jól meg van pakolva a bringa. :K
Azt megkérdezhetem még hogy milyen áttételtartománnyal mész?
Ha jól látom neked elöl 3 tányéros a rendszer.

[ Szerkesztve ]

Més que un club!

(#36) zolka78 válasza Napfénysüti (#35) üzenetére


zolka78
(senior tag)

Kell is ennyire megpakolni, hiszen 1 hétig a bringán élek ilyenkor :K . A hajtásrendszerem pedig a következőkből épül fel: 48/36/26 hajtómű és 12-36 sorból.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

(#37) Napfénysüti válasza zolka78 (#36) üzenetére


Napfénysüti
(PH! nagyúr)

Nagyjából mennyi teher van ilyenkor felpakolva? Nem is csodálkozom az áttételeken, ennyi dolog cipelésénél nagyon jól jönnek a könnyű áttételek.
Nekem most 50/34-es kompakt hajtás van fent meg egy 12-28-as sor de ugye itt csak a bringa van (valamivel 9kg alatt) meg én és még így is volt azért hogy megszenvedtem felfelé. Néha nekem is jól jött volna az Alpokba legalább egy 30-as vagy 32-es lánckerék hátul. :R

Més que un club!

(#38) zolka78 válasza Napfénysüti (#37) üzenetére


zolka78
(senior tag)

Itt a bringa is sokkal nehezebb egy országutihoz képest, de kb. 40-50 kg össztömeggel lehet számolni, az 50 az már nagyon a max. akkor, ha frissen felvagyok tankolva kajákkal meg folyadékkal, vagy frissen pótoltam a dolgokat. De itt feljebb valakinek nagyjából le is írtam, hogy mi teszi ki ezt a súlyt. Persze ez csak egy gyors tapasztalati számolás, nem pontos mérés, nem is lenne értelme, hiszen napi szinten gyorsan változhat a súly akár +/- 5 kilóval is alsóhangon. Pl. fogyasztom a folyadékot, majd gyorsan bepakolok valahol 3-4 üveg iceteát 1,5-2 literes kiszerelésben, vagy édeségből tankolok újra, vagy egyéb kajából, meg esetleg viszek még sört is.

Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.