Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#16) Cifu


Cifu
nagyúr

Note: korábban is bocsánatot kért, aztán idén áprilisban a cég befektetőinek már azt mondta, hogy az etióp pilóták nem követték pontosan a szabályzatban szereplő utasításokat.

Később amiatt ekézték az etióp pilótákat, mert nem vették vissza a tolóerőt, így a gép az adott magasságban megadott maximális repülési sebességét is túllépte, amit a gép fedélzeti rendszerei jeleztek is. Az már csak hab a tortán, hogy ez pilótaösztönnel ellentétes, a 737-es (ahogy a legtöbb hasonló gép) esetében a tolóerő növelés azt jelenti, hogy a gép emelni kezdi az orrát. Tehát ha neked az a problémád, hogy a géped folyamatosan leejti az orrát, akkor egy gyakorlott pilóta nem szívesen húzza vissza a gázkart, hiszen ez normális helyzetben azzal jár, hogy a gép orra lefele billenhet.

Az is említést érdemel, hogy nekiálltak több oldalról támadni az Etióp légitársaságot, a pilóták képzetlensége és (feltételezett) gyengébb képességei miatt (az amerikai pilótákhoz képest). Ezzel csak az volt a baj, hogy az Etióp légitársaság rendelkezett (és rendelkezik) a világ egyik legfejlettebb pilótaképző központjával, és így például volt Boeing 737 Max szimulátoruk is (például az American Airlines nem rendelkezett ilyennel a baleset idején). Persze itt is van egy csavar: a szimulátor korántsem kezelte le az MCAS-t megfelelően, így egész egyszerűen nem is lehetett volna az MCAS meghibásodását szimulálni benne.

Ezek után tényleg eléggé vérlázító a Boeing hozzáállása az ügyhöz...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.