Nagyon nehéz még csak megközelítő adatokat is mondani, mert rengeteg módon lehet értelme a veszteséget. Ha az én véleményemre vagy kíváncsi, akkor én valahogy így számolnék:
A Boeing tervezett bevétele a 737 MAX típusból nagyjából 20 milliárd dollár per év 2019-re és az azt követő 3-4 évben. Ez kiesés, de a gépek egy részét legyártották, ami értéket képvisel, tehát nem teljes veszteség, hiszen ha megkapja a típus újra a repülési engedélyt, akkor ezeket értékesíteni lehet.
Nagyjából 4,9 milliárd dollárral számolnak a légitársaságok által igényelt kártérítésből, de ez feltehetően még ennél is magasabb összeg lesz. A különféle egyéb veszteségeket csak tippelni lehet, de esélyesen további 5-10 milliárd dollár. Számoljunk az alap értékkel.
Ez alapján a cég 2019-ben nagyjából 30 milliárd dollárt veszít bevétel terén, de ugye ismét: ez nem feltétlen valós veszteség. Ha a 737 MAX újra megkapja az FAA engedélyt, és újra gyártásba is kerül, akkor is jönnek még az átalakításból fakadó költségek és egyéb járulékos tételek. Ha mondjuk jövő nyárra a módosításokat jóvá hagyja az FAA, és újra repülhetnek a 737 MAX-ok, akkor én alsó hangon 15-20 milliárdra, pesszimistábban nézve 40-50 milliárd dollárra taksálnám az egész ügy miatti kártételt.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.