Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) PuMbA válasza Alogonomus (#50) üzenetére


PuMbA
titán

Ezt értem, de pont az a lényeg, hogy egy menedzser tisztában van a munkával, a legkisebb építőkővel is, hiszen valahogy ő is elkezdte. Az, hogy útközben elfelejtkezik egy menedzser, hogy miről is szól az egész kép, az már tényleg az ő hibája vagy a cég, ami bedarálja vagy a munkakörnyezet és már nem látja a fától az erdőt :)

[ Szerkesztve ]

(#52) Cifu válasza zoo8800 (#49) üzenetére


Cifu
nagyúr

Nagyon nehéz még csak megközelítő adatokat is mondani, mert rengeteg módon lehet értelme a veszteséget. Ha az én véleményemre vagy kíváncsi, akkor én valahogy így számolnék:

A Boeing tervezett bevétele a 737 MAX típusból nagyjából 20 milliárd dollár per év 2019-re és az azt követő 3-4 évben. Ez kiesés, de a gépek egy részét legyártották, ami értéket képvisel, tehát nem teljes veszteség, hiszen ha megkapja a típus újra a repülési engedélyt, akkor ezeket értékesíteni lehet.

Nagyjából 4,9 milliárd dollárral számolnak a légitársaságok által igényelt kártérítésből, de ez feltehetően még ennél is magasabb összeg lesz. A különféle egyéb veszteségeket csak tippelni lehet, de esélyesen további 5-10 milliárd dollár. Számoljunk az alap értékkel.

Ez alapján a cég 2019-ben nagyjából 30 milliárd dollárt veszít bevétel terén, de ugye ismét: ez nem feltétlen valós veszteség. Ha a 737 MAX újra megkapja az FAA engedélyt, és újra gyártásba is kerül, akkor is jönnek még az átalakításból fakadó költségek és egyéb járulékos tételek. Ha mondjuk jövő nyárra a módosításokat jóvá hagyja az FAA, és újra repülhetnek a 737 MAX-ok, akkor én alsó hangon 15-20 milliárdra, pesszimistábban nézve 40-50 milliárd dollárra taksálnám az egész ügy miatti kártételt.

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#53) Alogonomus válasza Cifu (#52) üzenetére


Alogonomus
őstag

És akkor még ott van a bizalomvesztésből eredő kár, ami nagyságrendileg nagyobb összeg lehet. A repülőgépiparban nagyon fontos, hogy mind az üzemeltető, mind az utas bízhasson az adott gyártóban és annak gépeiben. Egy elhúzódó persorozat kapcsán a Boeing évekre bebetonozódna a "high risk" kategóriába az utazóközönség szemében, így a légitársaságok is inkább kerülnék a gyártót, hogy ne veszítsenek utasokat a "low risk" kategóriás gépeket üzemeltető konkurenciával szemben.

(#54) nyisziati válasza Alogonomus (#53) üzenetére


nyisziati
veterán

Nem igazán lehet megkerülni őket, akkora szereplők.
Sajnos ez is úgy fog lecsengeni, mint a beragadó gázpedálos Toyoták esete szerintem.

Nagy balhé, kéztördelés, bocsánatkérés, némi személyügyi változtatás, perek, gigakártérítés, gigabírság, aztán minden megy tovább.

(#55) Cifu válasza Alogonomus (#53) üzenetére


Cifu
nagyúr

Voltak különféle problémák mindenféle típussal, például korábban a 787-esek esetében az akkumulátorok miatt, vagy pont pár napja volt hír, hogy az Airbus A220 (alias Bombardier CSeries) esetében a maximális repülési magasság és sebesség terén korlátozásokat kellett életbe léptetni mert a hajtóművek károsodhatnak, illetve jegesedés veszélye áll fent. Hajdan az MD80-as széria esetében komoly tervezési hiányosságot állapítottak meg, ami több gép elvesztéséhez is vezetett (amihez mondjuk karbantartási hiányosságok is szükségesek voltak).

Itt nincs szó "high risk" vs. "low risk" esetről, legalábbis ilyen szempontból. Egy Ryanair nem fog utasokat veszíteni azért, mert Boeing 737 típust üzemeltet...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#56) Diabolis válasza Cifu (#55) üzenetére


Diabolis
tag

Cifu, basszus, évek óta foglalkoztat a kérdés, de most már nem bírom tovább, megkérdezlek:

Van olyan amihez nem értesz? Néha alszol is?

[ Szerkesztve ]

Ha beülsz a volán mögé, és azt érzed otthon vagy, ne gondolkodj, vedd meg! De ha leparkoltál vele és nem nézel vissza rá, rossz autót vettél.

(#57) Cifu válasza Diabolis (#56) üzenetére


Cifu
nagyúr

Hosszú a lista :)

A viccet félre téve a haditechnika, az űrhajózás / űrkutatás, a légi közlekedés, autós közlekedés, hajózás, illetve a számítástechnika azok, amik érdekelnek. Ezekhez értek valamennyire. De amúgy ezekben sem tudok mindent, mindig tanul az ember. :)

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#58) #22743424 válasza Cifu (#57) üzenetére


#22743424
törölt tag

Vízvezeték szerelés :D

(#59) Cifu válasza #22743424 (#58) üzenetére


Cifu
nagyúr

Többek között. A rémálmaimban ne jöjjön vissza az a pillanat, amikor a falban elcsavartam és eltörtem a rézvezetéket. A frissen festett konyhában. Úgy, hogy két nap múlva jöttek beépíteni a konyhabútort... :W :W :W

Ilyen az, amikor a kedves párom azt mondja, hogy két sarokcsapot csak ki tudunk mi is cserélni, nem kell szakember... :U

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#60) vicze válasza Cifu (#59) üzenetére


vicze
félisten

Megcsináltad? Meg. Teljesen igaza volt. ;]

(#61) Cifu válasza vicze (#60) üzenetére


Cifu
nagyúr

Persze, mindig igazat adunk nekik. :DD

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#62) cheatergs válasza nyisziati (#48) üzenetére


cheatergs
senior tag

Pont te tévedsz, és scdlsc írta jól.

A szociopata és pszichopata az antiszociális személyiségzavar altípusai, és egyiket sem a te meghatározásod alapján definiálják.
Függetlenül attól, h ki tekinti tudománynak/áltudománynak a pszichológiát, a terminus technicusai megvannak, és nem lehet egyénileg értelmezni a fogalmait.

Konyhanyelven a szociopata a dühöngő barom, míg a pszichopata az érzéketlen, rosszindulatú mastermind (vi egyes kommentelők szerint a CEO-k :DDD ).

Mindig minden mindegy

(#63) nyisziati válasza cheatergs (#62) üzenetére


nyisziati
veterán

Oké, tévedtem. Köszi a helyreigazítást.

(#64) Vesa válasza janeszgol (#26) üzenetére


Vesa
veterán

"Ma ez dívik. Számtalan gyilkos is bocsánatot kér."

Most láttam a csövön, hogy egy magyar börtönben halálra kínoztak (13 napon át) a szobatársak egy férfit, aki 1 évet kapott. Bement 1 évre és kivégezték, a BVOP meg hagyta. A gyilkosai még elnézést sem kértek, szegény hányatott sorsuk miatt mindenkit hibáztattak, csak magukat nem.
Megjegyzem, 27év múlva szabadulhatnak. Az ilyennek az áldozatával megegyező mértékű szenvedéssel járó kivégzést kéne kapnia, nem 27évet.

Az egész magyar "igazságszolgáltatás" egy szánalmas vicc!

A tudomány a valóság költészete!

(#65) Reggie0 válasza Vesa (#64) üzenetére


Reggie0
félisten

A bocsanatkeres azert divik, mert enyhito korulmenynek szamit. Hulye az aki nem ker bocsanatot, meg ha nem is gondolja komolyan.

(#66) Depression válasza nyisziati (#63) üzenetére


Depression
veterán

Attól, hogy beismered a tévedést, még járna az akasztófa. :DDD

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#67) nyisziati válasza Depression (#66) üzenetére


nyisziati
veterán

Nem, mert ez a tévedés nem okozta senkinek a halálát.

(#68) Piftuka


Piftuka
veterán

Hmmm...

Nekem erről az egészről Burke bocsánatkérése jutott eszembe:
"It was a bad call, Ripley. It was a baaad call."

No, igen... az is éppen ennyire hiteles, és őszinte.

[ Szerkesztve ]

"Aquila non captat muscas."

(#69) eca


eca
tag

Pedig a pilóták voltak a hibásak, de hát mégsem :F :((

(#70) Alogonomus


Alogonomus
őstag

Na végül a Boeing is rájött, hogy Muilenburg pozícióban tartása felvállalhatatlan, és "repül" :DD a repülési iparágból.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.