Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) velizare


velizare
nagyúr

csak emlékeztetőül: a vw amerikai leányvállalatának vezérét 7 évre sittelték le a jenkik a csalódízelek miatt.

[ Szerkesztve ]

Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.

(#2) gabor7th


gabor7th
addikt

We sorry...

De közben meg:

"A Boeing tavalyra kilobbizta, hogy még annyira se ellenőrizzék új gépeit, mint a 737 Maxot"

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#3) SaGaIn


SaGaIn
senior tag

Vagyon elkobzás, az áldozatok családjainak elosztás, majd egy 5-10 év gondolkodási idő... a teljes vezetésnek...

"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.

(#4) tomazin


tomazin
veterán

Tenyleg bocsanatot kert?
Tehat ha egy altalam fejleszttetett masok altal odatelepitett automata fegyverrel az egesz csaladjat lemeszaroltatom, akkor eleg bocsanatot kerni?

(#5) #06658560


#06658560
törölt tag

Vajon a Boing a cégen belüli folyamatokat helyre rakja, vagy azok maradnak ugyanolyan kaotikus, teljesen átláthatatlan rendszerek mint a MCAS fejlesztése során alkalmazottak? FMEA nuku? Annak update-je nuku? Egy kockázatelemzö mátrix bevezetése minimum a fejlesztésfolyamatán végig alkalmazva nuku?

(#6) Tian66


Tian66
senior tag

Egy bocsánat kevés lesz. 300+ élet szárad a vezetés lelkén.

(#7) Kékes525


Kékes525
félisten

Bocsánatot kért, akkor minden rendben van. :(

Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.

(#8) L4mie


L4mie
veterán

bocsánatot kért aztán felveszi a fizetése 2x-t prémiumban.

Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák

(#9) Vesa


Vesa
veterán

Nézzétek a jó oldalát. orbanisztánban még bocsánatot sem kér senki, semmiért.

A tudomány a valóság költészete!

(#10) miqlas


miqlas
őstag

... fasza a bocsánatérés, de miért nem vonul börtönbe, hiszen õ a felelõs a cég dolgaiért :W

42

(#11) sztanozs válasza Kékes525 (#7) üzenetére


sztanozs
veterán

308,563 troopers were killed & 205,103 Missing
Fleet officials admit they underestimated...
the Arachnids' defensive capability.
Accepting responsibility for Klendathu...
Sky Marshal Dienes resigns.

[ Szerkesztve ]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#12) Tikakukac


Tikakukac
titán

Nekem mikor hasonló sztorik vannak mindig az az első gondolatom: ha én egy ügyfélnek a laptopja miatt is tudok annyira izgatott lenni, hogy iszonyat nehezen alszom el, akkor az ilyen szinten lévő emberek mitől maradnak életben?

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#13) .mf válasza sztanozs (#11) üzenetére


.mf
veterán

Az a film inkább a 9/11 és utána történteket figurázza ki - még mielőtt bekövetkeztek volna (1998-as film, ha jól emlékszem?)

Vajon
a.) mennyit fognak kapni
b.) tanulnak-e az esetből

Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

(#14) vicze válasza .mf (#13) üzenetére


vicze
félisten

a.) Olyan 10milliós bónuszra tippelnék.
b.) Igen persze, hogy tanultak. A jövőben sokkal többet fognak azért tenni, hogy minden hibát továbbra is a pilótára lehessen kenni alapból.

(#15) Ribi válasza gabor7th (#2) üzenetére


Ribi
nagyúr

(#16) Cifu


Cifu
nagyúr

Note: korábban is bocsánatot kért, aztán idén áprilisban a cég befektetőinek már azt mondta, hogy az etióp pilóták nem követték pontosan a szabályzatban szereplő utasításokat.

Később amiatt ekézték az etióp pilótákat, mert nem vették vissza a tolóerőt, így a gép az adott magasságban megadott maximális repülési sebességét is túllépte, amit a gép fedélzeti rendszerei jeleztek is. Az már csak hab a tortán, hogy ez pilótaösztönnel ellentétes, a 737-es (ahogy a legtöbb hasonló gép) esetében a tolóerő növelés azt jelenti, hogy a gép emelni kezdi az orrát. Tehát ha neked az a problémád, hogy a géped folyamatosan leejti az orrát, akkor egy gyakorlott pilóta nem szívesen húzza vissza a gázkart, hiszen ez normális helyzetben azzal jár, hogy a gép orra lefele billenhet.

Az is említést érdemel, hogy nekiálltak több oldalról támadni az Etióp légitársaságot, a pilóták képzetlensége és (feltételezett) gyengébb képességei miatt (az amerikai pilótákhoz képest). Ezzel csak az volt a baj, hogy az Etióp légitársaság rendelkezett (és rendelkezik) a világ egyik legfejlettebb pilótaképző központjával, és így például volt Boeing 737 Max szimulátoruk is (például az American Airlines nem rendelkezett ilyennel a baleset idején). Persze itt is van egy csavar: a szimulátor korántsem kezelte le az MCAS-t megfelelően, így egész egyszerűen nem is lehetett volna az MCAS meghibásodását szimulálni benne.

Ezek után tényleg eléggé vérlázító a Boeing hozzáállása az ügyhöz...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#17) noPublicFG válasza gabor7th (#2) üzenetére


noPublicFG
senior tag

Kajakra! Ugyanezt akartam linkelni!

plus ça change, plus c'est la même chose

(#18) Dr. Romano válasza Ribi (#15) üzenetére


Dr. Romano
veterán

damn son! én akartam ezt linkelni :(

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#19) #22743424


#22743424
törölt tag

Hany meg hány ilyen cég lehet a világon ahol emberi életekkel játszanak, mert piacra kell minél hamarabb dobni a terméket a részvényeseknek meg adni kell a nyereséget. Egy repülőgép nem egy telefon ahol majd menetközben frissítsük meg javítsuk a hibákat, addig meg talán nem lesz baj vagy ha lesz rafogjuk a kezelő személyzetre. Szomorú :F

(#20) Zsoxx válasza Tikakukac (#12) üzenetére


Zsoxx
senior tag

A legtöbb ilyen topmenedzser szimplán szociopata, azért.

(#21) Zsoxx


Zsoxx
senior tag

Szerintem rohadjon meg ott ahol van, remélem csődbe megy az egész bagázs, megérdemelnék.

(#22) vicze válasza Zsoxx (#21) üzenetére


vicze
félisten

Apró probléma, hogy a világ legnagyobb repülőgép gyártójáról van szó. 100milliárd $-os cégecske, too big to fail.

(#23) #22743424


#22743424
törölt tag

Szerintem egy két vezető emberke bukik de a munkások fogják megszívni. Elkezdődnek a leépítések ,kevesebb szerelő, kevesebb kiszolgáló személyzetet. A megmaradt emberek meg a sokk munka miatt több hibalehetőséggel fog dolgozni ami megintcsak több balesetet fog eredményezni.Ilyen világban élünk.

[ Szerkesztve ]

(#24) nyisziati válasza Zsoxx (#20) üzenetére


nyisziati
veterán

"A legtöbb ilyen topmenedzser szimplán szociopata, azért."

Ennyi.
Több multicégnél megtapasztaltam, döbbenet. Máshol csak azért nincs több áldozat, mert nincs ilyen eszköz a kezükben.

(#25) Silεncε


Silεncε
őstag

Ahogy fontebb is írták, a teljes felsővezetésnek mininum 10 év börtön, a bocsánatkérésüket meg tehetik ahová akarják 700+ ember megölése után.

(#26) janeszgol válasza tomazin (#4) üzenetére


janeszgol
félisten

Ma ez dívik. Számtalan gyilkos is bocsánatot kér. Talán már az is, aki megerőszakolja, megcsonkítja, majd beállítottságtól függően megint megerőszakolja az áldozatot. És akkor jön a bocsika...

Undorító. Ezért plusz 5 évet adnék. Aki ilyen helyzetekben ki meri mondani ezt a szót, az plusz 5 év, amiből még jó magaviselettel sem jönne le 1 nap sem.

(#27) nyisziati válasza janeszgol (#26) üzenetére


nyisziati
veterán

Szerintem inkább ki kéne végezni... Hihetetlen, hogy ennyivel megússzák. A kivégzésre meg azt mondják, "embertelen".
Ja, 700 embert élve elégetni, az meg micsoda?! :(((

(#28) dajkopali válasza nyisziati (#27) üzenetére


dajkopali
addikt

nem mintha ez kevésbé lenne szörnyű, de legyünk pontosak: a két balesetnek összesen 346 áldozata volt

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#29) nyisziati válasza dajkopali (#28) üzenetére


nyisziati
veterán

Köszi a kiigazítást.

Pár éve is volt valami baleset, egy új szoftverrel szerelt gép nem bírt átstartolni, mert - ha jól emlékszem - nem készítették föl a szoftvert ilyesmire. Ott 3 tesztpilóta halt meg emlékeim szerint. Az nem ezzel a típussal volt?

(#30) sh4d0w válasza #22743424 (#23) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Ne keverd a repülőgép-gyártót a légitársasággal.

https://www.coreinfinity.tech

(#31) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Bármilyen ilyen eltusolás gyanúja esetén kapásból egy kis hűvős járhatna már a cégvezetőknek óvadék nélkül, hogy még csak eszükbe se jusson ilyenre gondolni. Amúgy Moore-nak volt erről filmje, hogy eleve a cégvezetés teszi ilyenné az embereket, és nem is maga az ember a szociopata, hanem a cég, asszem részvénytársaságokról volt szó. Ott mutattak egy nagyon szimpatikus nagyapót, aki valami nagyon gyűlölt cég vezetője volt egy időben és ő is bevallotta, hogy azt kellett tennie, amit az érdekek diktáltak, sőt asszem jogilag is ez volt a kötelessége, úgyhogy azt is meg kellene kapargatni.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#32) Eugene Roe


Eugene Roe
őstag

Akkor mehet is a börtönbe 346 évre, és még akkor is csak életenként 1 évet ült :)

De legalább azóta is emészti magát...

[ Szerkesztve ]

It'll hurt... a lot, but you'll be better - you say?!

(#33) Ribi válasza Zsoxx (#20) üzenetére


Ribi
nagyúr

Mondjuk szerintem az itt lévő emberek közül senki sem tudja milyen lehet amikor milliárd dollárokról kell döntened, ha nem úgy megy a szekér kidobnak mint a szart. Aztán egyik nap mondják, hogy itt ott spórolni kellene pár milliárdot, vagy kirughatsz mondjuk 1-2000 embert.
Nyilván nem menteni akarom, de ott tényleg valszeg naponta kell meghozni olyan szar/nehéz döntéseket amit egy normális embernek soha az életben. Mindenki csak teszi a dolgát szépen a kis fizetéséért, kb 0 felelőséggel. Ott meg állandóan megy a nyomasztás a minél jobb mutatókért. Csoda ha előbb utóbb meghoznak pár ilyen döntést? Milliárd dollárok pörögnek előtte éveken át, és ne legyen az ember is egy szimpla statisztika?

(#34) Dax27


Dax27
csendes tag

Lemondott? Mert ha nem, annyira nem is bánja...

(#35) E.Kaufmann válasza Ribi (#33) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Jogos, csak pl pont a repülés az, ahol egy hibás csavar miatt is halnak meg emberek, és az is rosszul mutat a részvényesi gyűlésen a grafikonokon

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#36) sh4d0w válasza Ribi (#33) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Nem kötelező CEO-nak lenni.

https://www.coreinfinity.tech

(#37) Cifu válasza Ribi (#33) üzenetére


Cifu
nagyúr

Mondjuk szerintem az itt lévő emberek közül senki sem tudja milyen lehet amikor milliárd dollárokról kell döntened, ha nem úgy megy a szekér kidobnak mint a szart.

Szerintem viszont nem azért fizettek neki 23.4 millió dollárt tavaly, hogy ezen keseregjen. Ebből 13.1 millió dollár pedig a bónuszokból jött, ami az éves bevételi célszámok, a készpénz-tartalék és az osztalékfizetési ráta alapján lett kiutalva.

Szóval ha azt mondta volna, hogy Ő márpedig inkább a cég jó hírére és a biztonságra megy, és mondjuk egy 737 Max-ot nem tol lendületből át mindenen, nem spórol a biztonságon és a képzésen, illetve nem hangoztatja, hogy márpedig a 737 Max azonos a korábbi 737 NG-vel, akkor lehet most élne 346 ember. Ellenben a cég nem teljesített volna pénzügyileg olyan jó, és Ő sem kap 13.1 millió dolláros bónuszt, csak mondjuk 5 milliót.

Nem azért, de nem sajnálom egy picit sem. Bőven meg van fizetve, az Ő felelőssége a döntés, Ő pedig döntött. Ez esetben rosszul, ráadásul többször is hangsúlyozta a pilóták felelősségét, ami egyértelműen felelősség-áthárítás.

Szóval ne sajnáljuk...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#38) Ribi válasza Cifu (#37) üzenetére


Ribi
nagyúr

Semmi köze a fizetésének ehhez mint írtam. Olyan összegekről döntenek amik miatt tényleg szociopata kell, teljesen leszarni az pénzt magát, az embereket mindent. Minden statisztika, minden csak egy szám. Mondtam is, hogy nem akarom védeni vagy sajnálni, szerintem is el kellene rakni hűvösre, de mint mondtam, nem tudjuk itt megérteni mi kell ahhoz, hogy ilyen szinten tudj simán döntéseket hozni. Nem hiába megy tönkre sok ember amikor nyernek a lottón. Nyer 2 milliárdot (csak forint) és ép ésszel nem tudja felfoni mennyi is az. Na az a pénz ott semmi. És akkor most azt kellene felfogni? Hogy? Érted, hogy mennyire felfoghatatlan lehet?
Mint mondtam, nem védeni akarom. Csak rámutatni mennyire fogalmunk sincs mi kell ahhoz, milyen elmeállapot, hogy milliárd dollárokról dönts.

(#39) sztanozs válasza Cifu (#37) üzenetére


sztanozs
veterán

Pont jól rezonál erre a témára a Juul-os történet: [link]

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#40) Tikakukac válasza Ribi (#33) üzenetére


Tikakukac
titán

Nyilván nem menteni akarom, de ott tényleg valszeg naponta kell meghozni olyan szar/nehéz döntéseket amit egy normális embernek soha az életben.

Olyan nehéz döntéseket, hogy ma akkor rendesen adsz enni a családodnak enni vagy visszafogod magad és tartalékolsz, mert a gyereknek cipő kell? Bagatell, hát ilyen nincs, ilyesmivel nem találkozik rendszeresen napról napra egy raklap ember és őrül bele a mókuskerékbe.
Hagyjuk már ezt. Embereket régen és ma is rúgtak ki, épültek le gyárak, mentek tönkre. Pont van egy ilyenben most sztorim, ez megtörténik a jövőben is. Emberünk tudta mivel jár amit csinálnak, csak úgy volt vele 19-re húzni lapot talán még bejön és nagy lesz a kasza. Lett kasza. Neki. Most már csak szépen diliházba kéne zárni és elmagyarázni neki, hogy mi az az emberi élet.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#41) #22743424 válasza sh4d0w (#30) üzenetére


#22743424
törölt tag

Lehet jobb lett volna beszállítókat írni mint kiszolgáló személyzetet. Nem is tudom így híretelen van-e saját légitársasága a cégnek. :) :R

(#42) PuMbA válasza Ribi (#38) üzenetére


PuMbA
titán

"Nem hiába megy tönkre sok ember amikor nyernek a lottón."

De az más, mert aki nyer a lottón az zéró energiabefektetéssel éri el, nem értékeli és ezért veszítik el az összest, mert nincs meg hozzá a tudásuk, hogy jól kezeljék a dolgot. Ha folyamatosan mész felfele, először egy kisebb céget vezetsz, aztán egyre nagyobbat, akkor már annyi pénzügyi döntést meg kellett hoznod egyre nagyobb pénzekkel, hogy egy ilyennek nem kellene gondot okozni.

[ Szerkesztve ]

(#43) Ribi válasza PuMbA (#42) üzenetére


Ribi
nagyúr

Igen, mert ezek az emberek kemény munkával kapnak millio dollárokat. Ja.
Meg politikában is megérdemelten kapnak sokszáz milliós megbízásokat sógor és hasonlók cégei kiló szám. Aaaahaaa. :U
Még mindig nem az ő fizetésükről beszélek. De ezt direkt ki is emeltem vazze. :O

[ Szerkesztve ]

(#44) PuMbA válasza Ribi (#43) üzenetére


PuMbA
titán

Utána olvastál, hogy mit dolgozott mielőtt CEO lett? :) Millió hasonló döntést hozott már meg. Nem úgy történt az egész, hogy hirtelen CEO lett és meglepődött ezen, mint egy lottónyertes.

"Muilenburg started work at Boeing as an intern in 1985."

"Muilenburg held numerous management and engineering positions on various Boeing programs, including the X-32 (Boeing’s entry in the Joint Strike Fighter competition); Boeing’s participation in the Lockheed Martin F-22 Raptor fighter; the YAL-1 747 Airborne Laser; the High Speed Civil Transport; and the Condor unmanned reconnaissance aircraft. He later served as vice president of the Boeing Combat Systems division. Muilenburg served as president and chief executive officer of Boeing Integrated Defense Systems (later renamed Boeing Defense, Space & Security (BDS) from Sept 2009 till 2015."

[ Szerkesztve ]

(#45) nyisziati válasza Ribi (#38) üzenetére


nyisziati
veterán

"Olyan összegekről döntenek amik miatt tényleg szociopata kell,"

Ez viszont már rendszerhiba. Nem szabadna, hogy így működjön egy szervezet, hogy a bevétel fontosabb, mint a hibákból adódó "emberáldozat".

(#46) scdlsc válasza nyisziati (#45) üzenetére


scdlsc
aktív tag

Esetleg (!) pszichopata, de biztosan nem szociopata az ilyen ember.

(#47) dajkopali válasza Dax27 (#34) üzenetére


dajkopali
addikt

nem, nem mondott le, de az események hatására történt némi változás - de épp olyan, mint a CEO nyilatkozatai:
"On October 11, 2019, Boeing announced that the board had voted to separate the roles of chairman and chief executive officer, both of which were held by Muilenburg. David L. Calhoun was elected to take over as non-executive chairman, while Muilenburg continued as CEO, president and a director. The company said this change would enable Muilenburg to focus full time on running the company while it worked to return the Boeing 737 MAX to service. [11]"

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#48) nyisziati válasza scdlsc (#46) üzenetére


nyisziati
veterán

Pont nem. A szociopaták a társadalmat kb. magasról le....ják, nem illeszkednek bele.
A vezetők manapság teljesen ilyenek. Kb. senki és semmi nem érdekli őket - kivéve a profitot.
Ők PASSZÍV kártevők. Nem akarnak rosszat - úgymond -, de ha mégis megtörténik, akkor az nekik járulékos veszteség.

A pszichopata magatartása pedig az AKTÍV károkozásra irányul - ő szándékosan kárt AKAR okozni, erre irányul a tevékenysége.

(#49) zoo8800 válasza Cifu (#37) üzenetére


zoo8800
veterán

Arról van info, hogy a Boeingnek kb. mennyibe fog kerülni az ügy? (kártérítés a légitársaságok felé, kiesett bevétel, stb)

rip and tear, until it is done

(#50) Alogonomus válasza PuMbA (#44) üzenetére


Alogonomus
őstag

Pont az a gond, hogy Muilenburg csak egy menedzser, akinek bár valahogy leesett egy mérnök diploma, de nem a mélyreható mérnöki ismeretei alapján lépett egyre feljebb, nem tervezte a repülőgépeket, hanem csak felülről szervezte a mérnökök munkáját, majd később már a vállalatbirodalom egyre nagyobb részét. Jól feküdt a felsőbb vezetésnél, így egyre feljebb jutott, amitől csak még távolabb került a valós helyzetektől, egyre inkább csak grafikonokon keresztül látta a világot.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.