Az a legjobb, amikor van 2 nagyon szivatós tárgy, arra kell a legtöbbet tanulni, de 0 kreditet kapsz értük...
Amúgy melyik egyetem ez?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Az a legjobb, amikor van 2 nagyon szivatós tárgy, arra kell a legtöbbet tanulni, de 0 kreditet kapsz értük...
Amúgy melyik egyetem ez?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Az egyetem legnagyobb baromsága a vizsgaidőszak. Kevés olyan tárgy van, ahol félévközi jeggyel ki lehet váltani a vizsgát, pedig sokkal értelmesebb dolog, ha félév során van mondjuk 4 ZH, amikből össze lehet szedni a szükséges pontokat. Állandó tanulásra van kényszerítve az ember, nyugisabban el lehet sajátítani egy anyagrészt, nincs akkora torlódás a sok vizsga miatt.
Ha mindezt megfejelnék alacsony létszámú és fix órarendű szakokkal, akkor még hasonlítana is valamelyest ahhoz a formához, ahol még rendesen át lehet adni az ismereteket.
lezso6:
nevet direkt nem akartam írni, ennél jobban nem szeretném lejáratni a sulit ... egyenlőre
Valami noname egyetem?
Akkor már egyelőre.
Az egyenlóre maradjon csak a matek órákra.
¯\_(ツ)_/¯
Crystalheart:
Nem noname egyetem, és nem a neve a lényeg.
Szabesz:
Valóban, elírtam, de te is.
nem lényeg a neve, mert minden egyetemen ez megy...
én ott hagytam. nem bántam meg.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Ezt intézménye válogatja, én az IBS-re járok és nagyon nagyon sok hasznos dolgot tanítanak, amit teljesíthető időn belül meg is lehet tanulni. Mondjuk van pár teljesen értelmetlen tantárgy, de ettől függetlenül szerintem szuper. Nagyon meg kell gondolnia az embernek, hogy hová jelentkezik.
[ Szerkesztve ]
A szaktársam tanít, és a legnagyobb poén, hogy olyan órát amit ő maga is felvett
Hát én ilyenről még nem hallottam.
ehetetlen heti 1,5 óra alatt megérteni bonyolult matematikai elméleteket, és lehetetlen olyan szinten megtanulni minden tantárgyat, mint ahogy elvárják
Ez nem általános iskola, ahol a tanárnéni úgy diktál, ahogy írod, addig simogatja a buksidat, amíg meg nem érted.
Azt, hogy mennyit csalsz és mennyit nem tanulsz, arra én nem lennék olyan büszke.
A 3. pont sztorijait nem tudom, honnan veszed, fenntartom a jogot, hogy kételkedjek a biztos, első kézből való információban.
Btw: Ennek ellenére megjegyezném, bőven nem tökéletes a mai felsőoktatás szerintem se.
- http://pazsitz.hu -
Nagyon sok alibi egyetem van, rengeteg büfé szakkal.
Szinte semmit se lehet velük érni, csak az időt pocsékolod el velük.
(Tényleg, az IBS-en nem csak - nem kicsit - költségtérítéses szakok vannak? )
1. jobb helyeken instruktornak, konzulensnek vagy korrepetálónak hívják. a tantárgyat jó eredménnyel (4,5) elvégző felsőbb éves diákok (kollokvium, szigorlat is meg van) tarthatnak gyakorlatot/szemináriumot, korrepetálhatnak oktatáson kívül szervezett formában.
2/A egyetemre jársz. a kreditek számában van kifejezve a tananyag elsajátításához szükséges órákon kívüli aktivitás heti óraszáma. nem az a lényeg, hogy az órán leadott anyagból sajátítsd el a témakört, hanem a tárgyalt témakört sajátítsd el az órai vázlat útmutatása alapján annyi idő alatt, amennyire neked szükséged van.
2/B az hogy most fölöslegesnek tűnnek tantárgyak, az nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem lesz rá szükséged soha. vannak olyan szakok - jellemzően műszakiak - ahol már menet közben (2-3 év alatt) összeállnak a dolgok és amit addig megtanultál, azzal el tudsz helyezkedni a szakmában is. vannak olyan szakok, amik bőven a diploma után, a szakmában eltöltött 1-2 év és a munkahelyi betanítással állnak csak össze a ismeretek. és van pl az orvosi, amiben még legalább 5-10 év szükséges a szakvizsgához meg a tapasztalathoz. persze így is előfordulhatnak haszontalan vagy nem naprakész tárgyak, de ezekből egyre kevesebb van.
(#2) ABE
csak egy kis érdekesség: az egyik legösszetettebb tantárgyunk az épületszerkezettan 3-4. féléve. 2 félév amiből - az első két félévvel együtt - szigorlatozni kell. a vizsgázás jogát félévente 2db zh, a féléves témákat feldolgozó rendszeresen konzultált rajzok(15-20db A2), 100-120 oldalas ábragyűjtemény, 2db osztályzott gyakorlat, 1db zsaluzási makett illetve 5 perces előadás pontjaiból lehet megszerezni. az elsőre teljesítők aránya 10% körül van. 8 kredit jár érte, de a heti otthoni aktivás közelebb van a 24 órához.
[ Szerkesztve ]
16core - 32thread - 64gb
talán 5 embert ha felvesznek évente akiknek max pontja van
FPéter: meg kell gondolnia? Mert te az IBS-re jársz, de az egy más világ, nincs mindenkinek 1M-ja félévente még sulira se....vannak jobb egyetemek 250 ezerért is
[ Szerkesztve ]
Az ideális egyetemen mindig csak kevés ember tanulhat. Mindenesetre ja, éppen ez rohadt drága, most megnéztem a felvin. Az volna logikus, ha az államilag támogatott egyetemeken kb. annyi embert vennének föl, amennyi aztán el is viszi az MSc-ig (és amennyi kell is a munkaerőpiacon), és inkább a felvételi eljárást dolgoznák ki rendesen - egyetemenként és szakonként külön -, akár elhúzva több hónapra. Annál sokkal több ember képzését elkezdeni is csak orbitális pénz-, figyelem- és munkaerő-pazarlás.
Az első pont tényleg poén
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
Persze, hogy vannak jobbak, nem is mondom, hogy mindenki menjen az IBS-re, csak írtam egy ellenpéldát.
Én olcsónak tartom az IBS-t, mert ad egy angol diplomát is (mint Oxford Brookes University), az pedig kinn angliában sokkal sokkal többe kerülne. Meg nem fizetek jegybeírásért és hasonló kamu tételekért egy fillért sem, nincs olyan, hogy nem férek be neptunon egy adott tárgyra, mert mindig van hely, stb.
Corvinus is nagyon jó egyetem például, de ott a költségtérítéses gazd. menedzsment többe kerül, mint az IBS, és nem ad angliai diplomát sem.
Corvinus (aka. pesti közgáz):
gazdálkodási és menedzsment (angol nyelven)
Képz. szint: Alapképzés
Munkarend.: Nappali
Fin. forma: Költségtérítéses
Képzési idő (félév): 6+1
Költségtérítés (félév): 690.000 Ft
IBS:
gazdálkodási és menedzsment (angol nyelven)
Képz. szint: Alapképzés
Munkarend.: Nappali
Fin. forma: Költségtérítéses
Képzési idő (félév): 6+1
Költségtérítés (félév): 580.000 Ft
[ Szerkesztve ]
És honnan szednek össze ennyi pénzt? Kölcsön?
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
A legtöbben beleszületnek a tutiba, mások meg hülyére dolgozzák magukat. De a végén megtérül, a tapasztalatok szerint.
Ja és persze sokszor diákhitel fedezi egy részét, bár én ezzel nem nagyon értek egyet, de ha nincs más lehetőség...
[ Szerkesztve ]
lényegében visszavonom amit írtam, úgy emlékeztem hogy cca. 1 millió/ félév
Hát a 600 K-tól már nincs olyan messze az sem.
Már nem azért, de sokan azt hiszik, hogy csak a két nagyobb vizsgaidőszakra kell tanulni, mert a többi nem is számít. Meg hogy ők egyetemisták és akkor már nem is kell tanulni, alig járnak be az órákra, végigbulizzák a félévet, aztán csodálkoznak meg sírnak, ha bukó van. Valahogy nem tudom sajnálni az ilyeneket. Biztos én is sokat fogok szopni, such is life.
[ Szerkesztve ]
Hidd el, egy rakat egyetemen van egy rakat tárgy, aminél szinte édes mindegy, hogy mennyit jártál be, a bukásra akkor is nagyobb esélyed van, mint a kettesre.
A vizsgaidőszak akkor is szopás, ha valaki tanul félév közben. Volt olyan vizsgaidőszakom, amikor minden vizsgám kedden és szerdán volt. Ilyenkor nem lehet pihenni a két nap között, ha egy vizsga bukik, akkor gáz van, mert nem lehet variálni az időpontokat. Fos az egész, hogy egyszerre kérdeznek vissza minden anyagot.
Crystalheart
Van nálunk olyan tárgy, ahol évek óta 25% körül van a sikeres vizsgázók aránya egy félévben. Nem hiszem, hogy az egyetemre járók maradék 75%-a retardált lenne...
[ Szerkesztve ]
ennél vannak azért drágább mókák is de azért ez sem olcsó...
az írás viszont szvsz bullsh*t
vagy fullba vagy sehogy :D
Annyira azért nem.
Használható tudást nem nagyon ad egyik egyetem sem. Egyetemtől még nem fogsz tudni felépíteni egy házat magadnak, mert hülye maradsz a villany-vízszereléshez, téglarakáshoz, szintezéshez, fához, stb. Nem tudod leellenőrizni, hogy átb.szott-e a vállalkozó, pedig rendszeresen megteszik.
De ugyanúgy nem tudsz olajat sem cserélni az autódban...
Nem tudod megjavítani a zárat, nem tudsz kiszerelni egy elpukkant elkót akármiben, sorolhatnám. Kézzel fogható, értelmes, hasznos tudást nem nagyon fogsz tanulni az egyetemen. Persze, nagyon okos leszel a mittudoménmiben, de hát ez...
Szóval érted. Lesz sok papírod valamiről, de egy szöget nem tudsz keresztbe tenni ezzel a "tudással".
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Ne haragudj, de a tanulás senkit sem tesz képtelenné a gyakorlatiassághoz. Egy egyetemistának nyilván kevesebb ideje van autót szerelni, de az egyetem nem áthidalhatatlan akadálya az életben való boldogulásnak. Azok szoktak így beszélni, akiket vagy nem vettek föl, vagy kibuktak... Persze megértem, hogy valamivel vigasztalódni kell, de ez a megállapítás így akkor sem igaz..., mert van ügyes "okos" (okított) ember is, meg előfordul ügyetlen buta is. Ez utóbbi a legrosszabb párosítás...nagyon elvétve meg képzetlen, ügyes zseni is. Megjegyzem, a tanulás még senkinek sem vált hátrányára, a tudás meg pláne nem.
adm # 13
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Bölcsészevagy? Én nem Sok órám volt, aminek előre nem láttam értelmét, de utólag valami "projektben" hasznát tudtam (volna ) venni. Csak valahogy nem jönnek elő a tanárok első órán, hogy mire is lenne jó az adott tantárgy.
Államvizsga:
Felénk inkább az odáig eljutás volt a gond. Államvizsgán viszont olyan ritka a meghúzás, hogy azon az EGY-en is meglepődtünk azon a vizsgán, ahol én is voltam.
"Egyetemtől még nem fogsz tudni felépíteni egy házat magadnak, mert hülye maradsz a villany-vízszereléshez, téglarakáshoz, szintezéshez, fához, stb."
Igazad van, mindezekhez - sufniszinten - általában egyetlen kőművességgel foglalkozó könyv elegendő.
Na, a Jósiten mentsen meg minket a kőművesektől és társaitól... Tisztelet a kivételnek, de ami trehány, botrányos minőségű munkát elvégeztek már itt nálunk a mesteremberek, hát semmivel sem voltunk előrrébb, hogy ők tanultak valamit. Apám diplomás ember, nem tanult szakmát, ellenben tud logikusan gondolkodni, tulajdonképpen könyvből és saját kútfőből oldotta meg az itthoni barkácsdolgokat. Villanyszerelés, asztalos munkák, burkolás, fűtésszerelés, mindent megcsinál jó minőségben, amihez nem kell speckós felszerelés.
Abban viszont van némi igazság, hogy ma boldog-boldogtalan diplomát akar, s szerez is, miközben a valóban értékes, minőségi munkát végző mesteremberek lassan elfogynak.
Igen, ez is igaz. Anno erősen gondolkodtam, hogy autószerelőnek tanuljak. Ma már látom, hogy gyakorlatilag semmire nem mentem volna vele. Bezzeg ha szépen kitanultam volna egymás mellé a kőműves, asztalos, ács szakmát, meg mondjuk a villany és fűtésszerelést... Na, akkor jolly joker lennék.
uccsó soroddal értek egyet.
célszerű lenne vmi rendes egyetemre járni, vagy inkább ne menj egyetemre. gyakorlati tudást meg (főként) magadnak kell szerezni.
"Hmm," sed teh lolrus. "Maybe we shud go ask Ceiling Cat?"
Akkor légyszíves világosíts fel mi az egyetem, és úgy alapjábanvéve mi az iskola (oktatás) lényege. Megköszönném.
(#29) Crystalheart
Jam, sufniszinten bárki tud "szerelni", és mi ezért nem unatkozunk 24 órában
Ne csináld már Tudod jól mire gondoltam.
(#30) ABE
Nem a kőművesekről van szó, hanem arról, hogy mindezt magad tudd megcsinálni, és bőven megüsd azt a szintet, amit a szakember. Na, ha ez sikerül, azt nevezem én tudásnak. Lehet ez akármilyen téren, aminek kézzel fogható, használható végeredménye van. Én pl többre becsülök egy munkájára igényes, jó kőművest, mint egy sok papírral rendelkező bankárt, vagy közgazdászt, aki csak a szart tologatja a világban, és a "munkája"-nak nincs értelme.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Aki ezeket a szakmunkákat nem tudja saját kútfő alapján és szakkönyvből elsajátítani, az az egyetemet is nehezen fogja végigvinni, vagy extrém ügyetlen. Én szinte a komplett mezőgazdaságot átnyálaztam programozás, írás és filmművészeti kutatgatások közben, az sem egyszerűbb. Tudod, az az érdekes, hogy míg egy kellően intelligens egyén ezeket a munkákat általában a képesítésétől függetlenül képes elvégezni vagy elsajátítani egy kellő szinten - és azért nem teszi, mert nem éri meg -, addig a kétkezi munkás a legritkább esetben fog komoly elméleti munkát végezni, netán magas szinten művészkedni. És mi bizony erről vezetési ismeretek című órán tanultunk. Vagy olvass Márait: Ég és föld, Ars poetica rész. Hiszen egy író, vagy egyéb elméleti művész sem termel semmi kézzel foghatót. Hülyeség ilyeneket mondani, hogy kit mire tartasz, mindenkinek megvan a helye a világban. Tudomásul kell venni, hogy kell lennie egy fizikai munkás rétegnek, akik termelnek az őket és munkájukat szervező elméleti munkás rétegnek (ide tartoznak a vezetők is), és mindezek kiszolgálják azon keveseket, akik a kultúrát művelik, hogy a kultúra is kiszolgálja őket. (Persze átfedések vannak.) Ha hiba van a rendszerben, akkor hiba van a rendszerben, de nem feltétlenül az egyes emberben. Tudod, amit te mondtál itt, az a kommunisták érve volt.
[ Szerkesztve ]
Én is úgy vagyok vele, hogy a legtöbbre a munkájára igényes embert tartom, s nem is baj, ha van a tevékenységének látszatja. Viszont az ilyen házi barkács munkákkal az a gond, hogy hiába nem túl nehezek, hiába kell csak kis kézügyesség hozzá, sokan nem fogják arra feláldozni a szabadidejüket, hogy otthon babráljanak fával, csempével, tapétával, stb. És ezt ki is használják a "szakemberek", pofátlanul magas árakat tudnak szabni, pocsék minőségű munkát végeznek... Ismét csak tisztelet a kivételnek.
Most folyik nálunk a fürdőszoba felújítása. A kőművesünk szépen dolgozott, de a körmére kellett nézni folyamatosan, hogy precízen dolgozzon. A vízszerelőnk meg egy kókler, ha lenne célszerszámunk és időnk a munkára, már elküldtük volna. Azért szégyen, hogy apám magyarázza el neki, hogyan csinálja a feladatát, mert amikor magától dolgozik a fazon, akkor belefúr a főnyomócsőbe, szétcseszi a lambériát, rossz szelepet hoz, stb... És neki ez a szakmája, szóval elkeserítő, hogy milyen nehéz korrekt szakit találni. Na de ez már nagyon OFF.
[ Szerkesztve ]
Nem pont erre akartam rávilágítani.
Mindegy, nem szóltam.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
bankárt, vagy közgazdászt, aki csak a szart tologatja a világban, és a "munkája"-nak nincs értelme.
Könyörgöm, attól, hogy te valamit nem értesz, még nem biztos, hogy nincs értelme
[ Szerkesztve ]
- http://pazsitz.hu -
Akkor sejtelmem sincs, mire másra akarhattál rávilágítani.
Heh, én csak annyit tudok ehhez hozzátenni, hogy anno, mikor az egyetem lektorálása alatt elvégeztem ezt a szart se érő info mérnökasszisztensi sulit, pont emiatt könnyedén bekerülhettem volna a rendes 5 éves info mérnökire. Sőt, bizonyos tantárgyakat fel se kellett volna vennem.
Akkor voltam 21, de úgy gondoltam, hogy kell a pénz. Szüleim már nem tudtak annyira támogatni, így inkább melót kerestem. Azóta volt pár munkahelyem, dolgozok most is, és van mit felmutatni. Nem sok, de azért van. Kapcsolatok is épülnek szépen lassan...
Viszont volt jó pár osztálytársam, akik bizony nekivágtak az egyetemnek. Azóta is tartom velük a kapcsolatot. A tapasztalat az, hogy a 90%-a már rég kibukott. A maradék 3-4 ember pedig küzd, szenved azóta is. Ilyen-olyan analízisen hasalnak el, volt aki a kémián(!).
Szakmai tudásuk nem sok lett. Számomra már komplikált infos problémával mindig első körben az info mérnök hallgató barátaimhoz fordultam, de rá kellett jönnöm, hogy gyakorlatilag nem tudnak többet mint én. 2-en már otthagynák a sulit, de munkát sehol nem találnak. Egyikőjük hiába tud egész jól weblapot készíteni, mégse talál munkát. V.színű ez lesz az utsó féléve, legalábbis legutóbb ezt mondta. Ergo az elmúlt 4-5 évet elpazarolták szinte fölöslegesen. Pénzt egy dekát nem kerestek. Felmutatni nem tudnak jóformán semmit.
Erre akkor döbbentem rá, mikor egyik játék kapcsán memóriát kellett volna vennie, de azt mondta most nincs 10 ezer forintja rá. És hirtelen nem értettem miért. Csak egy tízes... Te is a szüleiddel laksz... De aztán gyorsan leesett. Ő nem dolgozik. Igaz diákmunkát be-be vállal néha, de az egyetemi órarend idióta kiosztása miatt nem tud értelmes melót elvállalni. Amit pedig mégis, annak a fizetése elmegy telefonra, meg egyéb apróságokra.
Ergo, nehéz kérdés az egyetem. Jól végig kell gondolni, hogy ki teheti meg, meg ki nem. Végig tudja-e csinálni, és lesz-e olyan munkahelye, amit egy diplomával megérdemel? Nembeszélve a fizetésről.
Nálunk a cégnél van egy marketinges-titkárnő féle, 2 diplomával havi 90-et keres. Dekoratőrünk is volt 1 diplomával... 85 ezret keres... Egyik se azért van ott, mert olyan jó az neki, hanem mert nem talált még jobb helyet.
Szal a diploma hasznos lehet, de csak akkor ha az ember ki tudja használni, ha egyáltalán van rá lehetősége.
Dany007 #40-ben is sok igazságot mondott, de ettől függetlenül szerintem Mo-on is akad jó egyetem, vagy legalább jó szak. Tüzi, elvileg belekóstoltatják az embert, hogy meglássa, milyen "mélységekig" kéne eljutni egy bizonyos tudományágban. Az egyetem nem végállomás, hanem egy jó start, mint, ahogy ezt már más is megállapította előttem.. Az USA-ban sok olyan egyetem van, amelyek olyan végzettséget adnak, hogy magas összegről indul még a friss diplomás kezdő fizetése is.
Különben nem dicsekvésképpen mondom, hanem csak azért, hogy meggyőzzelek, --a mi familiánk is jó példa arra, hogy az is tud minőségi szakmunkát végezni, akinek ez nem a tanult szakmája. Pl a férjem ért az autószereléshez, csempézéshez és mindenféle építkezéssel kapcsolatos munkálatokhoz, vízvezeték-szereléshez, A/C szereléshez stb. A fiaim úgyszintén.... De megsúgom, még én is voltam már a tetőn is dolgozni, meg betonoztam is, ha kellett, pedig az se vág a szakmámba.
Jelenleg házkiadással foglalkozunk, ami szintén nem épp a szakmánkba vágó feladat, mégsem mondanám, hogy bármelyikünknek is hiábavaló lett volna az eredeti tanulása... Pl, hogy a férjem mindenféle villanyszerelési munkákhoz is hozzá mer nyúlni, az pont annak köszönhető, hogy tanulta...[/OFF])
Szóval, hogy mire jó az iskola? Többek között arra, hogy a tapasztalat révén sokkal bátrabb lesz az ember és rájön, hogy (majdnem) mindent meg tud csinálni saját maga is. A képzelő~ és alkotó-erőt is fejleszti...meg hasonlókat...
..féjem csempézés közben
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
ez nem járólap véletlen? csempe a falon van vagy trükkös a kép? (és egyébként a frissen lerakotton áll épp? )
vagy fullba vagy sehogy :D
Igen, az egyetem nem szakmunkaskepzo. Ez tenyleg ennyire meglepo dolog?
En mondjuk a magam reszerol jobban orulok, ha a hazakat olyan mernokok tervezik, akik pl. statikat tanultak, nem pedig olyanok, akik teglarakast.
DRM is theft
"Van nálunk olyan tárgy, ahol évek óta 25% körül van a sikeres vizsgázók aránya egy félévben. Nem hiszem, hogy az egyetemre járók maradék 75%-a retardált lenne..."
Nem azt jelenti, hogy mind retardált közülük (bár biztos van olyan is köztük), hanem azt, hogy nem tanulnak. Nagy különbség.
Az én tapasztalatom az a fősulin, hogy a diákok nagy része nem tanul. Ezek után csak úgy sikerül a vizsga, ha puskáznak. Én legszívesebben az ilyeneket száműzném egy lakatlan szigetre, mert csak élősködnek a társadalmon, hiszen a társadalom fizeti ki a tandíjukat.
***
Mondjuk más kérdés, hogy Ybl bizony úgy tartotta, aki jó építészmérnök akar lenni, annak értenie kell a kőművesség csínját-bínját is. Tehát a téglarakást is akár. Ha ő azt mondta, én elfogadom. Ezért az sem árt, ha pl. egy filmrendező jó színész is lehetne egyben.
talmida: Én csak az ezekre a pepecsmunkákra elpazarolt időt sajnálom. Azt nagyon sokan el tudják végezni helyettem (gazolás? legeltetés? még egy tízéves is), de azt az elméleti munkát, amire én képes vagyok, csak nagyon kevesen. :\
Tehát akkor azok a diákok, akik más tárgyakat sikeresen abszolválnak, de az említett tárgyon elhasalnak, azok szelektíven tanulnak? Az eszedbe sem jut, hogy esetleg tényleg a tanszék szopatja az embereket?
Csak röviden az ominózus tantárgyról (amikor én csináltam, ez a rendszer volt):
- félév során 5 ZH, amelyekből összesítve 50%-ot el kell érni, hogy meglegyen az aláírás
- gyakorlatokon 70% fölötti résztvétel (ez a két kritérium már biztosítja, hogy a diák tanul a félév során)
Vizsga:
- 3 részből áll, elméleti, kisebb számítási feladatok, összetett számítási feladatok
- az első két részt a vizsga során meghatározott időn belül kell beadni, s ha ezek külön-külön nem érik el a min. 40%-ot, akkor az egész vizsga sikertelen
- javítani nem lehet az elméleti teszten, mert az automatikusan rossz válasznak minősül
- ha sikeres az írásbeli vizsga, akkor szóbelin még bizonyítani kell elméleti kérdések megválaszolásával, hogy az illető "elég mélyen elsajátította" a tantárgy alapjait
- puskázni nem nagyon lehet, de nincs is értelme, ugyanis a tananyagot érteni kell, tehát egy komplett könyv sem segít, ha valaki nem tudja alkalmazni a tanult összefüggéseket
Ezek után persze továbbra is nevezheted élősködőknek a sikertelenül vizsgázókat, de inkább azt javaslom, hogy a szent és sérthetetlen tanszék felelősségén is gondolkodj el.
[ Szerkesztve ]
Én csak örülök az olyan embereknek, mint Te vagy, aki mindig sóért és egyéb javakért (tömjén, mirha) cserébe vette az ingatlanjait és az autóit. Kinek is kellenek ide bankárok vagy közgazdászok?
Biztos járólap, ja! Nem tudtam, hogy ennek külön neve van. Mit mióta?
..és azt sem tudom, hogy az akkor mennyire volt friss , ..de valahogy be kellett fejezni, nem?...lehet, hogy nem is aznap készültek az előzőek..sőt, valószínű. Mind1, általában tudják, hogy mit mikor és hogyan..
Crystalheart: azt az elméleti munkát, amire én képes vagyok, csak nagyon kevesen. :\ Remélem sikerül az álmod!!
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Attól még az is csempe, ne aggódj...
Ja, én is úgy tudtam, ...de, hát lehet, hogy nem csak az erkölcsök változnak.
IN GOD WE TRUST!
Na jó, de a járólapot csempének hívni kicsit olyan, mintha a laminált padlót neveznéd parkettának.
Noname egyetem? Az milyen?
Minden egyetemen beszedett tudás egyenértékű a 0-val, akármit is mondtak neked a BME-ről és a többiről. Ugyanannyit tudnak, mint mások. Tapasztalom beosztottakon, munkatársakon. Nem ok nélkül van az, hogy megkövetelnek egy szintet, pl. diploma, mind1, milyen, aztán a szakmai előélet dönt.
[ Módosította: Kalandor ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
Azért nem teljesen, azoknak eltér az anyaga is.
Ez hiperoff.
Tudtommal jó állásokra pályázni sem lehet "papír" nélkül. A gyakorlat az csak plusz követelmény...
IN GOD WE TRUST!
Pedig ha tehetném, csak lovon járnék, bár ahhoz még meg kellene tanulnom lovagolni.
Egyébként úgy értettem, ismert egyetem, vagy kevésbé ismert-e, nem kellene mindent mögé érteni. Ha ismert egyetem, akkor jobban ki lehet röhögni , míg egy kevésbé ismerten nem lepődik meg az ember.
És persze ez jó kiindulási alap ahhoz, hogy a frissen végzettek 25%-ának nincs munkája, nagy részük röhejes pénzért dolgozik, és már csak azok maradnak ezek után, akiknek jók az összeköttetéseik. A magyar egyetemek mentőöve az elitoktatás lehetne, kevés fölvett emberrel - amennyi nagyjából el is végzi aztán -, személyenként több figyelemmel.
(Négyszázezer munkanélküli él ma Magyarországon, ez hatalmas szám! Micsoda termelési kiesés...)
[ Szerkesztve ]
O tempora, o mores!
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
Itthon már olyan nagy a munkanélküliség, és szinte minden meghirdetett állásra két perc alatt tucatnyian pályáznak, hogy már a szakmai gyakorlat dönt. A friss végzősöknek igazából a Start-kártya (adókedvezmény a foglalkoztatónak) ad némi reményt, persze ahol ilyen embert keresnek, ott eleve keveset fizetnek, minimálbér-közelit.
Tömegoktatás van, ezt megmondta a tanárunk is, hogy így szar az egész, ahogy van. BME? Egy nagy olvasztótégely az egész, kb. arra jó, hogy a kedved és lelkesedésed teljesen elvegyék.
jó látni, megint mennyi egyetemistánk van, aki egymaga okosabb, mint a teljes egyetem...
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
Miről beszélsz??
Együtt ültem a vizsgán azokkal, akikről beszéltem.
Én távoktatásra jártam, és teljesen magamtól kellett megtanulnom mindent úgy, hogy ott volt mellette a munka (rendes napi 8 órában), valamint a család. Ha én meg tudtam tanulni az anyagot (nem vagyok csodagyerek), akkor nehogy már a nappalisok ne tudják. Annyi a dolguk, hogy tanuljanak.
A tény az, hogy a nagy részük még arra is lusta volt, hogy átolvassa az anyagot.
***
Nem vagyok egyetemista, csak leszek. Természetesen olyan egyetemet vettem célba, ahol a fent általam vázolt rendszer működik.
És próbáld meg értelmezni amit írtam, mert köze nem volt a sikertelenül vizsgázókhoz.
***
Az egyetem az a hely, ahol rendelkezésre áll bizonyos szakmák tudományos igényű műveléséhez szükséges elméleti tudásanyag.
Az már mindenkinek saját döntése, hogy elsajátitja-e ezen elméleti tudásanyagot, illetve megszerzi-e mellé a gyakorlati többletet.
Ez van. Végig lehet bulizni és puskázni az egészet, de ha valaki nem tanul és nem szerez már az első néhány évben valami gyakorlati ismereteket, akkor jó eséllyel hiába az egész.
Sajnos a hazai egyetemek alulfinanszirozottaságuk miatt nem rugdalhatják ki szakmányban az alkalmatla, motiválatlan lógósokat.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
Azt mondtad, hogy az általam említett 75% valószínűleg lusta volt tanulni. Én meg erre azt mondtam, hogy nem feltétlenül csak a diákok hibája, ha ennyien nem tudnak abszolválni egy tárgyat.
Kandón is tolták: egy dolog az elmélet, egy másik meg a gyakorlat.
Lehet valami működik papíron,m azt a valóságban , nem ideális körülmények közt totál mást produkál.
Természetesen azért jó tudni az elméletet is, bár sok helyen csak arra hajtanak.
Éna főiskolán tanultak kb. 10%át hasznosítom, viszont amit fősuli mellett önszorgalomból megtanultam, annak 100%át.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
az enyémet egyelőre nem sikerült elvenni
persze ha csak kudarcok érnek, az más. de tenni kell ellene.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
... minek következtében több száz embert kell egyszerre tanítaniuk (legalábbis a kezdeti években, de ez már épp elég időpazarlás), a figyelem megoszlik, és ez egyértelműen, kimutatottan a minőségi oktatás és a tiszta rendszer kárára megy. (Igazából az elfuserált magyar egyetemekre ráengedni a bolognai rendszert, és összeolvasztani a kettőt, na az volt a tuti káoszhoz vezető út utolsó lépcsőfoka. ) Ha csak információra van szükség, akkor Széchényi Könyvtár, az egyetemeken elvileg a lehető legmagasabb fokon kellene oktatni, arra találták ki. A szakmai gyakorlat ma szinte minden meghirdetett munkában előírás - de a normális az lenne, ha az egyetemet elvégzett fiatalok már birtokában lennének közel akkora tudásnak és gyakorlatnak, amit akár néhány évnyi munka adhat. A tömegoktatásra fordított időt és pénzt a jóval kevesebb beválogatott egyetemista között szétosztva jutna erre is energia. (Miért alulfinanszírozottak? Mert túl sok embert kell oktatni. Hogyan próbálják orvosolni? Még többet vesznek föl, elmennek a limitig minden évben, ha lehet. Ördögi kör.)
De jó neked! Egyébként nem a kudarcok az elkeserítőek.
Ez volta kedvenc latin szentenciám. Jó a hangzása, ahogy kimondja az ember...
Nekem meg ez: Quod licet iovi non licet bovi.
[ Szerkesztve ]
IN GOD WE TRUST!
Najó, a pálmát azért a "Gutta cavat lapidem, non vi, sed saepe cadendo." viszi.
én most ezt találtam
"Plenus venter non studet libenter."
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
DRM is theft
így van
Ritmika- és nyelvtanhoz kiváló...
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
A tanárok a legtöbb diákkal csak a ZH javitása, illetve vizsgáztatás szintjén foglalkoznak. Illetve sokszor még ezt is 'kiszervezik' tanársegédeknek. Igazi tanitás csak azoknak van, akiket érdekel a dolog és ott nyüzsögnek a tanárok körül, csinálják a gyakorlati munkát, segitenek a kisérletekben (tanitásban ), mennek versenyre, ösztöndijra, melózni, satöbbi.
Vannak diákok, akik féltucat diplomamunkára való anyagot összedolgoznak az egyetemi évek alatt.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
De én nem is erről beszéltem, elhiszem ezt (bár megjegyzem, én az egyetemi tanáraim többségével nem szívesen lettem volna a kötelezőnél többet egy légtérben, mert olyan szinten unszimpatikusok voltak); hanem hogy az a rettentő sok ember, akit fölöslegesen fölvesznek az egyetemekre, ha lehetőségük sem volna bejutni, akkor elmenne valami szakmába dolgozni, amire talán nagyobb szükség is van. (Pl. CNC/esztergályos.) Persze ez anélkül nem működhetne, hogy a középiskolákban a jelenlegi laza rendszer maradjon, vissza kellene állítani az érettségi szintjét és értékét is. (Az is időpazarlás, amit ott tesznek, az érettségiig a szakközepekben egész profi módon el lehetne sajátítani a szakot. Azután meg esetleg jön az időhúzó, tényleg semmire sem jó OKJ... Tizenkilenc-húszévesen évesen az ember ott van, hogy azért kell egyetemre mennie, mert amúgy tényleg nem ért semmihez igazán. Ha valami nagy májer, akkor is legföljebb a tanulmányi versenyekhez. Hatalmas munkaerő-pazarlás. Pedig nem volt olyan rég, hogy a mi saját rendszerünk hatványozottabban jobban működött ennél.)
jaja..
Csemike, Gergő, puttputt és többiek, egy kis ismétlés , aki esetleg nem értené, annak meg magyarázat.
IN GOD WE TRUST!
Na, milyen jó kis oldalrész! Köszönöm szépen! Itt még nem jártam. ("Wikidézetek...")
Akkor álljon itt, a "nap idézete":
„Egyszer Bíró egy budapesti teraszon üldögélt, és nézte az előtte golyózó gyermekeket. Az egyik golyó átszelt egy aszfalton összegyűlt kis víztócsát és tovább gurulva, nedves nyomot hagyott maga után az útburkolaton. Ebben a pillanatban született meg a golyóstoll ötlete …” – egy olasz folyóirat Bíró László Józsefről
Micsoda képtelen sztori!
:LKBK-Inventor / * Mindig más nő mellett ébredek ... a buszon. ///////////////////////
bejegyzés Az egyetem a legnagyobb röhej