Hirdetés

2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) .LnB


.LnB
titán
LOGOUT blog

Ez tök jó. De mindig ez van, jobb lesz, gyorsabb lesz. De nem, mert igazából nagyobb lesz, és szebb lesz. A teljesítményigénye ugyan úgy magas lesz. Egyszer csinálnák már meg, hogy szebb is legyen meg a gépigénye is kisebb. :) #holabilim?!

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#2) ribizly


ribizly
veterán

Sok dolog van ebben a cikkben, amik majd mindenkiben mást fognak kiváltani.
- Nagyon jó hír, hogy az optimalizációt helyezik előtérbe, pedig eddig sem kellett panaszkodniuk.
- A Windows 10 felé terelés egy újabb elemét lehet felfedezni a cikk sorai között, ami szerintem is egy jó irány, de biztos lesz, akinél kiveri a biztosítékot (pedig el kellene hinni már, hogy ez nem csak az M$-nek jó).
- Tetszik a cég hozzáállása, hogy minden irányból alá akarnak pakolni az új technológiáknak és ezért belepakolnak minden jót, és mindeközben törekednek a standard megoldásokra.
- Stb.

Ami kérdés bennem felmerül:
Ha eddig jól futottak (értsd 1440p-n, maximális beállítások mellett, 100+ fps-el) a Frostbite alapú game-k és ezt még jobban optimalizálják, valamint nem kényszerítik rá az embereket a DX12-re, akkor ehhez a VGA gyártók mit fognak szólni? Hiszen ezzel azt érik el, hogy az egyik legkeményebb húzócím a karácsonyi időszak előtt nem igényel új HW-t. Azon kívül, hogy adják majd valamelyik VGA csoport mellé kuponnak, mit fognak tudni tenni, hogy cserélj VGA-t? :DDD

No mindegy. Várjuk sok szeretettel az első teszteket az új engine-ről. :K

[ Szerkesztve ]

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#3) .LnB válasza ribizly (#2) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Igényel majd új VGA-t hidd el. Csak sokkal szebb lesz, nagyobb lesz a grafikai ugrás mint eddig. Nem az lesz, hogy a mostani gépeken is vígan elfut majd és szebb is lesz. Nagy mértékben szépül és lesz grandiózusabb de valamennyire a gépigényt is magával húzza ez azért. Csak a régi motoron sokkal-sokkal több erőforrást igényelt volna ilyen léptékű szépülés, és fejlődés.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#4) voodoo98 válasza .LnB (#3) üzenetére


voodoo98
addikt

Így van! Persze, hogy igényel! :)

Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters

(#5) Chiller válasza ribizly (#2) üzenetére


Chiller
őstag

Nem terel a W10 felé, mert ott a Vulcan, ahogy a cikk is említi.

(#6) Shing


Shing
őstag

Most akkor olyan nehéz dolog elérni a nagyobb térképet? A Planetside 2-nél megcsinálták ezt... DX9 mellett. :DDD Maximális renderelési távolság 6km a játékban, bár a játékosoké attól még jóval kisebb marad. De eközben vannak játékosok által épített bázisok, 500fős csaták, változó napszak, stb. Még1x, DirectX 9. :C

(#7) CptAdamica válasza Shing (#6) üzenetére


CptAdamica
veterán

Végül is ugyan olyan részletességű a pálya, mint a majdani új Battlefieldben lesz. ;)

Megyen!

(#8) BiP válasza Shing (#6) üzenetére


BiP
nagyúr

Ilyen alapon a régi C64-es Elite-ben is ezer km-ekre előre rajzolta a grafikát, amikor egy bolygóhoz közelítettél :)

Nem az a probléma, hogy nem megoldható a 6km-es térkép, hanem a mostani grafikai minőségben, részletességben nem mindegy. Össze lehet nézni az általad linkelt videót és a BF1 trailer-ét.

(#2) ribizly: Kelleni fog, ne aggódj.
Optimalizáció mellett is tudnak mindig olyan grafikai extrát betenni, ami megfekteti a brutál kártyákat is.
No meg ha 1440p-ben szépen is megy, 4K-ban vagy 3monitor mellett még több kell.
(pl. nekem most a 970 1440p-ben mindent szépen futtat, 4K-ban már kompromisszumos).
Az új nv kártyák brutálisak lesznek, de 4K vagy VR zabálni fogja az erőforrást.

(#9) Madárpók válasza Shing (#6) üzenetére


Madárpók
aktív tag

Laggolt is mint a szar, meg folyton CPU limites volt. Ráadásul a limit az egyszálas teljesítmény volt.

(#10) Dilikutya válasza Shing (#6) üzenetére


Dilikutya
félisten

Azért 500 ember itt sem lődörgött a pályán, és elég kihalt, sivár is, nem igazán hasonlítható össze. :)

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#11) #45185024


#45185024
törölt tag

Ez a video ez In game :F
Nem valami elorenderelt dolog mert uncharted is ilyenekkel van tele

[ Szerkesztve ]

(#12) myckie2 válasza #45185024 (#11) üzenetére


myckie2
őstag

Konkrétan mondható In Game-nek, de nem gameplay. Battlefront-hoz is ilyen In Engine trailer jött ki anno és a játék utána ugyan úgy nézett ki. Szóval a grafika, amit a videón látsz PC-n biztos ilyen lesz.

(#13) pengwin válasza myckie2 (#12) üzenetére


pengwin
addikt

"Szóval a grafika, amit a videón látsz PC-n biztos ilyen lesz." - megfelelő PC-n :P

Üdv, pengwin

(#14) Menthirist válasza #45185024 (#11) üzenetére


Menthirist
veterán

in-engine, nem in-game. Tehát a frostbite erre képes, de azért nem gameplay videó.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#15) atike


atike
nagyúr

Ez nagyon komoly.... A videóban jól láttam, hogy volt ingame (gameplay) is...? Vagy csak én gondoltam annak...? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#16) lajafix


lajafix
addikt

Örülök ha jól optimalizálják, de lesz fílingje is a játéknak, mint a BF'42 15 évvel ezelőtt volt?

(és ha kijön én is 15 évvel fiatalabb leszek? :) )

Rock'n Roll

(#17) [CsuCsu] válasza lajafix (#16) üzenetére


[CsuCsu]
őstag

Az a bizonyos 'filing' az ujdonsagerzet es a haverokkal okorkodes volt. A hangulat a tobb eroforras es szebb grafika miatt biztosan jobb lesz, de te viszont nem leszel 15 evvel fiatalabb, igy valoszinuleg mashogyan fogod megelni, mas kornyezetben.

Gimiskent nekunk is nagyon filinges volt a muvelodesi haz mogotti beton placcon csovezni es pialni. Szep emlekek vannak. Most elmennek-e ugyanezt csinalni, hat... valahogy nem hianyzik. Es ez nem a tevekenyseg (esetunkben a jatek) hibaja, csak mi oregszunk.

[ Szerkesztve ]

(#18) dergander


dergander
addikt

Én nem aggódok,ugyanis az összes BF játék nagyon jól optimalizált lett. Remélem mire megérkezik a játék azért már megtudom venni a 480x-es Radeont hozzá. :)

(#19) hupee


hupee
csendes tag

Én simán eltudom képzelni, hogy ilyen lesz és ez in-game.
A Battlefrontnál volt az, mikor nyílt béta volt. 1x indítottam, végignéztem elején introt, mert jól nézett ki (gondoltam sima videó, aminek grafikályát előre kiszámolta vmi csúcsgép) Erre videó egyszercsak megáll egy karakter mögött és nem ment tovább.
Kellet kis idő mire rájöttem, hogy ja ez in-game. Kicsit leesett az álam.

(#20) lajafix válasza [CsuCsu] (#17) üzenetére


lajafix
addikt

hangulat több erőforrástól és jobb graftól biztos nem lesz nagyobb. az újdonságérzet anno a játékmenet volt, no meg az eszközök változatossága, a jó taktika kitalálása etc...

Rock'n Roll

(#21) CptAdamica válasza lajafix (#20) üzenetére


CptAdamica
veterán

A Frostbite team-nek nem is a jó hangulat megteremtése a célja, hanem a motor tökéletesítése.

Megyen!

(#22) kpal


kpal
veterán

Ez csak akkor lesz jobb ,gyorsabb ha legújabb csúcs VGA eszi meg.

[ Szerkesztve ]

(#23) kigyi_23 válasza .LnB (#1) üzenetére


kigyi_23
addikt

Az miért lenne jó? Használja inkább ki az erőforrásokat amennyire csak lehet. Optimalizálják úgy ahogy csak tudásuk engedi. Inkább erre fektessenek hangsúlyt különben minek az erős vas. Fusson rendesen és nézzen ki úgy, hogy leessen az ember álla. Ha lesz olyan mint a BF4 volt megjelenésekor (mondhatni gyenge vason is jól lehetett csapatni és, ha volt erő akkor megjelenéskor elég jól is nézett ki na nem baj, ha kevésbé lesz bugos, de azt is gyorsan javítgatták a srácok) akkor ezen a télen biztosan jó szórakozást nyújt. Én mindenképpen várom, bízom bennük, hogy tanulnak a hibáikból...

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/user/kigyi23/

(#24) Yany


Yany
addikt

In-Game videó téma: a trailer teljesen a motorral készült, azonban egy játék alatt nem pontosan úgy használják a motort, mint itt. Természetesen minden effekt rendelkezésre áll, de már a korábbi trailerekben is jól látható volt, hogy a DOF értékekkel és a camera shake effektekkel sokkal jobban elszabadulnak. Mind a két effekt olyan, ami egy játékost borzasztóan zavarna akció közben, hiszen éppen a trélerek számára fontos dramaturgiát támogatják vele úgy, hogy fókuszálja a néző figyelmét. Akció közben a játékos maga szereti eldönteni, hogy mit néz (DOF) és hogy hogyan (kamera).

Itt nem trükközés zajlik, egyszerűen a trailerhez is és a játékhoz is pont úgy használják az engine-t, ahogy az a leghatásosabb.

Egy trailer lerendereléséhez egyébként nem kell akkora erőforrás, mint egy interaktív játékmenet futtatásához, így a némi felszabaduló erőforrást lehet tolni magasabb részletességre is, bár nagy difi nincs, mert elsősorban a CPU szabadul fel.

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#25) Dilikutya válasza Yany (#24) üzenetére


Dilikutya
félisten

Renderelésnél épp nem szabadul fel erőforrás, ugyanúgy számol a hardver, csak mivel nem kell 60 fps-sel realtime megjeleníteni a képet, akármilyen részletességgel, felbontással elbajlódhat a gép, amíg a jelenet kész nincs. Ilyen folyamatoknál nincs olyan, hogy nem kell akkora hardver, mert bármekkora hardvert képes kihasználni, ha a renderelő szoftver támogatja. Bár ez pusztán technikai kérdés, a nézőt ez nem befolyásolja.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#26) Yany válasza Dilikutya (#25) üzenetére


Yany
addikt

Igen, grafikailag akár másodperceket is igénybe vehet egy képkocka lerenderelése (de szép magyarszki szó), viszont nem tudom, hogy a hangokat tudják-e szinkronizálni ehhez. Zenei aláfestéssel rendben van, de legalábbis hanggal együtt kitolt részeket nem biztos, hogy elengedett pórázzal renderelnek. Amúgy meg simán mehet jó kis "supersampling"-gel, vagyis akár 8K-s képkockákkal a végső trélerbe letolva fullhd-ra és nagyon eyecandy lesz. :D

A "nem kell akkora hardver" inkább úgy értendő, hogy ugyanaz a minőség egy picivel még enyhébb gépen is mehet akár, de magam is felhívtam rá a figyelmet, hogy ez leginkább csak prociban jelenthet könnyebbséget és nem is szignifikáns (főleg hálózatkezelés-specifikus dolgok miatt), gyakorlatilag kár volt megemlítsem is. :DDD

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#27) Dilikutya válasza Yany (#26) üzenetére


Dilikutya
félisten

PC-n sem csúszik a hang, ha csak 20 képkocka van másodpercenként játék közben, kivéve, ha rögzíted, és nem elég gyors ahova rögzíted. Renderelésnél (de akár videókonvertálásnál) ez nem probléma. Egyébként meg ugyanaz, mint amit a játék futásidőben csinál, csak mivel nincs realtime megjelenítés, a gép végezheti a műveletet a maga tempójában a beállított értékekkel.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#28) Yany válasza Dilikutya (#27) üzenetére


Yany
addikt

Uhh... ez nagyon más. In-game szinkronban tartod az idővel, míg én fix-időközű renderelésről beszéltem, vagyis minden egyes képkocka pontosan 1/60mp-cel halad előre, tartson a renderelés 1ms-ig, vagy 5 sec-ig. Pont ez a lényeg: egy zenei aláfestésű tréler esetén extrém magas részletességet érhetsz el egy alacsonyabb teljesítményű VGA-n is, csak tovább tart elkészíteni a képanyagot. Erre értettem, hogy gondot okozhat a hang szinkronizálása, de ügyes megoldásokkal akár ez is kiküszöbölhető, sőt, biztos vannak is már rá megoldások. Na de ez már nagyon off...

Amúgy ez a zene nekem nagyon nem bejövős. Mennyivel stílszerűbb lett volna a bf42 főtémáját mutálva visszaidézni... hmmm.

[ Szerkesztve ]

Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

(#29) Dilikutya válasza Yany (#28) üzenetére


Dilikutya
félisten

Évek óta vannak a játék motorjával készült renderelt videók, szerintem ez nem probléma.

Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

(#30) Z10N válasza hupee (#19) üzenetére


Z10N
veterán

grafikályát :F
A tobbi hibat mar meg sem emlitem.

Temahoz: Majd az elso in-game/gameplay-nel terjunk vissza erre. Bar nem ketlem, hogy utos lesz.

# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.