Na persze, meg ha a Rába szombathelyi telephelye (Most BPW, Austria) tulajdona gyártott pl tengelyeket teherautókba, az nem járműipar, pláne, hogy nem is magyar már. De ahogyan más is említette a Tungstram sem lesz autóipari legend, hogy vannak 5W-os izzói.
Az általad emlegetett 260-as Ikarus is ha ismered a történelmét, 1988-ban megállt exportra.... USA-ba és egyéb helyre sem azért szállították ,mert jó volt, hanem mert a jó szoci tábor, és usa jó "barátság" miatt kényszerítették ki a az exportot, amint megjelent USA-ban a buszból a motort, váltót, fékeket, fél karosszériát kivágták, majd nem bírta az oregoni teleket, mert az ajtók beragadtak a hidegben (hát persze a hülye jenkik nem voltak hozzászokva, hogy egy buszt 20-an javítanak minden fél évben, mint a szocialista tervgazdaság 3 - 5 éves tervében megállapítva és a KMK részeként minden jó képességűnek dolgozni kellett.). Ott 20 ember helyett 3 ember volt 100 buszra mint minden tisztességes cégnél, mondjuk a Detroit Diesel motorokhoz nem is kellett 9 béla elég volt 1 Jack is.
Aztán lejjebb vitték, aztán ott sem váltak be, majd hazaküldték... Na ennyit a jó magyar Ikarus-ról, ami valóban nagyon nagy szó volt 1971-ben a Bálint György féle mérnök csapattal. Csak éppen 1989 után ugyan beszéltek sorozatgyártásról 2002-ig, de már export nem nagyon volt, miután megjelentek a valóban minőségi buszok is. Félre ne értsd az Ikarus fasza volt csak 1980-után nem fejlesztettek semmit, meg is lett az eredménye.
Bejött a NABI és a többi ami sikeres volt, ennek már semmi köze nem volt a magyar tőkéhez....
(#55) mepet
OK konkrétumok?, nem magyaros, fellengzős fikázás.
[ Szerkesztve ]
The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]