Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) dabadab válasza Voloka (#48) üzenetére


dabadab
titán

Én egyedül az AIMotive-ról tudok, mint ami ténylegesen magyar fejlesztés, de ők egy viszonylag kicsi, különutas cég (náluk az a nagy trükk, hogy nem használnak LIDAR-t, csak sima kamerákat, amik jóval olcsóbbak). Ami még ontopic lehetne, az a Knorr-Bremse helyi fejlesztői, de amikor utoljára tudtam róla, ott csak ESP/ABS ment, önvezetés nem.

DRM is theft

(#52) Reggie0 válasza dabadab (#51) üzenetére


Reggie0
félisten

Azert a prototipust tulzas gyartasnak nevezni. 1-2 mintat barki ossze tud lapatolni, de az meg nem az ipar.

Itthon tenyleg nem volt semmilyen ipar az elmult par evtizedben. Amit annak lehetne nevezni, az is alacsony hozzaadott erteku szerelesi munka, kulfoldi vazra vagy felkesz jarmu befejezese stb. stb es max olyan parszaz darabos tetelben. Szoval tenyleg egy nulla.

[ Szerkesztve ]

(#53) E.Kaufmann


E.Kaufmann
addikt

Azért az öregebbik (Lovász) Laci bá is megéri a pénzét. 15 éve nekünk diákoknak mondta vendégként egy előadáson, ne töltsünk le mp3-at mert lopás. A mostani helyzetet nem minősíteném, de legalább a Laci bá vehemensebben ellenállhatna, vagy megmondhatná bátran a másik lacira borítva az asztalt a véleményét és távozhatna, ha már tehetetlen. Persze nem értek a politikához, de ez így biztos nem jó, ahogy történik.

[ Szerkesztve ]

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#54) angyalpc2 válasza Bici (#2) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

még az, de hogy fognak trafizni?
Nem lesz több ráfutásos baleset se, meg gyerek elütés zebrán...

Nem is csodálom, hogy leszerelnek meg nem jelentkeznek rendőrnek

szarkazmus off :D

(#55) mepet válasza hallador (#34) üzenetére


mepet
addikt

"Magyarországnak 40 éve nincs semmilyen jármű ipari tevékenysége"
Grat, ez a mondat felért Palkovicsével! :))

(#56) bambano válasza hallador (#37) üzenetére


bambano
titán

"Miért ki gyártott magyar tőkéből bármit az elmúlt 40 évben ami amúgy önálló termék volt és exportra 1 000 db-nál több ment?": ha a nagy kék vasaló belefér a bármi kategóriába, akkor pl. az Ikarus.

Ha a bármi kategóriába belefér nem komplett termék, de fődarab, akkor Rába Vagon és Gépgyár.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) hcl válasza bambano (#56) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Aztán ezzel sajnos vége is.
(Voltak amúgy egyéb fejlesztések, sőt asz'szem gyártás is, de valóban nem sok :( )

Mutogatni való hater díszpinty

(#58) bambano válasza hcl (#57) üzenetére


bambano
titán

a járműipari részvétel az iparági felfogás szerint nem arról szól, hogy te vagy-e az, aki komplett autót kerékre állít. járműipar az is, ha alkatrészeket állítasz elő, amit gyárak megvesznek és berakják az autóba.

ha ez nem lenne igaz, akkor pl. a bosch nem lenne járműipari beszállító. pedig nyilván az.
és ilyen volt nekünk is: Bakony Művek. Volt üléskárpit előállító cégünk is. Például a navigációs platformjával a Nav N Go járműipari beszállítónak számít. Haveromék cége csapágyakat gyárt az Audinak.

a Bakony Művek annyi kapcsolót meg egyéb alkatrészt gyártott az oroszoknak a Vaz programban, ami évi 50 ezer autó csereértékének felelt meg. Az sok?

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#59) szkaroly válasza E.Kaufmann (#53) üzenetére


szkaroly
senior tag

Az mta az elmúlt 9 évben gyakorlatilag a fidesz kollaboránsa volt. Több széles nyilvánosságot érintő ügyben csak k.ssoltak vagy teljes mellszélességgel beálltak a kormány mögé. Pálinkás úr is csak most lett lázadó, előtte ő volt az egyik legnagyobb se..nyaló az összes közül. Lovász úr mint matematikus biztos jó, de vezetőnek olyan gyenge mint a lejárt szavatosságú szódavíz. A kollaboráció utolsó fázisában a hatalom általában kicsinálja a kollaboránst, ez történik most.

[ Szerkesztve ]

Poco X3 Pro

(#60) bambano válasza szkaroly (#59) üzenetére


bambano
titán

"Az mta az elmúlt 9 évben gyakorlatilag a fidesz kollaboránsa volt.": kijelentés a tények komplett ignorálása alapján...

"Lovász úr mint matematikus biztos jó": a magyar top2-ben benne van. Benne volt egy ideig a matematikai nobel díjjal ekvivalens díj ítélőbizottságában is, szóval nemzetközileg is magasan jegyzett matematikus.

azt valóban lehet vitatni, hogy jó döntést hozott-e, amikor politizálni kezdett. mivel játékelméletből is jóval több esze van, mint az ide írogatóknak összesen, így nem feltétlenül fogjuk megérteni a döntésének indoklását.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#61) Reggie0 válasza bambano (#56) üzenetére


Reggie0
félisten

Azert tegyuk hozza, hogy az utolso fejlesztesuk, azaz az alacsony padlos szeria eleve egy csorgo-zorgo ipari hulladek volt mar ujonan is.

(#58) bambano: Gondolom akkor az is jarmuipar, ha a tungsram gyartott bele izzot.

[ Szerkesztve ]

(#62) hcl válasza bambano (#58) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Járműipar alatt értsük azt, hogy _saját_ gyártású, magyarkézben levő cégek által, stb. A beszállítás szép dolog, de nem fedi le az adott iparágat.
A magyar járműipar jelenleg más országoknak történő bérgyártás, nem nulla hozzáadott értékkel, de nem is saját.
Anyám is olyan helyen dolgozik, ahol gyártanak autóipari cuccokat, én is dolgoztam olyan helyen. NEm igazi járműipar, elektronikai bérgyártás. Más.

Mutogatni való hater díszpinty

(#63) hallador válasza bambano (#56) üzenetére


hallador
addikt

Na persze, meg ha a Rába szombathelyi telephelye (Most BPW, Austria) tulajdona gyártott pl tengelyeket teherautókba, az nem járműipar, pláne, hogy nem is magyar már. De ahogyan más is említette a Tungstram sem lesz autóipari legend, hogy vannak 5W-os izzói.

Az általad emlegetett 260-as Ikarus is ha ismered a történelmét, 1988-ban megállt exportra.... USA-ba és egyéb helyre sem azért szállították ,mert jó volt, hanem mert a jó szoci tábor, és usa jó "barátság" miatt kényszerítették ki a az exportot, amint megjelent USA-ban a buszból a motort, váltót, fékeket, fél karosszériát kivágták, majd nem bírta az oregoni teleket, mert az ajtók beragadtak a hidegben (hát persze a hülye jenkik nem voltak hozzászokva, hogy egy buszt 20-an javítanak minden fél évben, mint a szocialista tervgazdaság 3 - 5 éves tervében megállapítva és a KMK részeként minden jó képességűnek dolgozni kellett.). Ott 20 ember helyett 3 ember volt 100 buszra mint minden tisztességes cégnél, mondjuk a Detroit Diesel motorokhoz nem is kellett 9 béla elég volt 1 Jack is.
Aztán lejjebb vitték, aztán ott sem váltak be, majd hazaküldték... Na ennyit a jó magyar Ikarus-ról, ami valóban nagyon nagy szó volt 1971-ben a Bálint György féle mérnök csapattal. Csak éppen 1989 után ugyan beszéltek sorozatgyártásról 2002-ig, de már export nem nagyon volt, miután megjelentek a valóban minőségi buszok is. Félre ne értsd az Ikarus fasza volt csak 1980-után nem fejlesztettek semmit, meg is lett az eredménye.
Bejött a NABI és a többi ami sikeres volt, ennek már semmi köze nem volt a magyar tőkéhez....

(#55) mepet

OK konkrétumok?, nem magyaros, fellengzős fikázás.

[ Szerkesztve ]

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#64) vodrosjozsi


vodrosjozsi
őstag

Hasztakrva

Samsung Galaxy A52s/Samsung Watch 4

(#65) atike


atike
nagyúr

...és a vas és acél országa leszünk... :)

(#66) embe


embe
nagyúr

Vegyétek már le ezt a hírt!
Ne ez a semmirekellő feje vigyorogjon akárhányszor megnyitom ezt az oldalt! :W

Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe

(#67) mepet válasza hallador (#63) üzenetére


mepet
addikt

Konkrétum kell? A konkrétum az, hogy ez a mondat igaztalan:
"Magyarországnak 40 éve nincs semmilyen jármű ipari tevékenysége"

A GDP több, mint 5%-a jön az autóiparból. [link]

(#68) Tapsi válasza mepet (#67) üzenetére


Tapsi
addikt

Annak mondjuk nem sok köze van a magyar iparhoz. Bérgyártás folyik külföldi know-how alapján. A hozzáadott érték nagyjából az összeszerelő munkások bére.

(#69) .:Ádám:. válasza dabadab (#51) üzenetére


.:Ádám:.
tag

Utánuk néztem, de ez nem cég hanem startup, szintén Wiki szerint szerezek 38 milla USD-t mint befektetést. A honlapon áttúrva aképeket ez nagyon harmatosan néz ki. Nemtudom meddig tudják húzni, de előbb utóbb elfogy az a befektetési háttér. Azt hiszem Bosch-nál Kispesten foglalkoznak képfeldolgozásos MI-vel, de nem tudom milyen témában (valószínűleg önvezetés).

(#70) E.Kaufmann válasza mepet (#67) üzenetére


E.Kaufmann
addikt

Na és a GNP-nek hány százalékát teszi ki? Szerintem sokakat itt ez csíp igazán, csak még nem lett rendesen megfogalmazva.

Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!

(#71) .:Ádám:. válasza mepet (#67) üzenetére


.:Ádám:.
tag

Mert a GDP teljesen mindegy honnan jön nem ad rámutatást a megélhetésre vagy az inflációra. ;]

(#72) mepet válasza Tapsi (#68) üzenetére


mepet
addikt

Ez fogalmi vita innentől. Szerintem a magyar ipar részei a külföldi tulajdonú, de Magyarországon értéket előállító vállalatok is, melyek termelik a magyar GDP-t, hogy csak a legeslegnagyobbakat említsem pl: Suzuki, Opel, Merci, BMW, Audi, BYD, Bridgestone, Hankook, Apollo, Continental, Bosch, Valeo, ...

(#73) mepet válasza E.Kaufmann (#70) üzenetére


mepet
addikt

Egyáltalán nem lett megfogalmazva. Fentebb mindenki 3 féleképpen használta, hogy "magyar fejlesztés":
1, Magyar állami tulajdonú vállalat kell fejlessze? Na ne, elvtársak!
2, 51% magyar tulajdon kell? Persze, vegyük el a szemét németektől és adjuk oda a Lőrincnek!
3, magyar fejleszők fejlesszék? Hány százalékban? Állampolgárásg vagy bevallás alapján? Hány felmenőig kell magyarok legyenek?

Hát még a "magyar ipar", az megint csak többfélét jelentett fentebb..

(#74) atee_13 válasza freeapro (#23) üzenetére


atee_13
őstag

És akkor kapta a havi 800k fizut a 0 ! publikálásért, mikor évi 2 feltétele a munkaviszonyának?

(#75) Gargouille válasza MaCS_70 (#26) üzenetére


Gargouille
őstag

Lehet, hogy az akadémia rendes tagja (bár ha jól hallom utóbbi években leginkább csak a fizetés felvételében jeleskedett), ettől még a kijelentése enyhén szólva erős. :)

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#76) dabadab válasza .:Ádám:. (#69) üzenetére


dabadab
titán

"ez nem cég hanem startup"

???

A startup mi más lehetne, mint cég?...

Egyébként a kutatás színvonaláról volt szó, ahhoz meg semmi köze annak, amit írtál.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#77) dabadab válasza mepet (#72) üzenetére


dabadab
titán

Egyáltalán nem fogalmi vita az, hogy Magyarországon az autóipar szinte kizárólag csavarkulccsal rohangáló szakmunkásokat meg betanított munkásokat takar, miközben tervezés, fejlesztés meg gyakorlatilag nincs.

DRM is theft

(#78) Tapsi válasza mepet (#72) üzenetére


Tapsi
addikt

A probléma az, hogy ez a hozzáadott érték egyrészt csak papíron létezik, másrészt ami realizálódik, az a betanított munkások bére. Nincs lokális know-how, ebből az ország ipara nem fog profitálni soha.

Suzuki, Opel, Merci, BMW, Audi, BYD, Bridgestone, Hankook, Apollo - ezek gyárak, az olcsó magyar betanított munkásokra alapozzák az üzleti modelljüket.

Continental, Bosch, Valeo - ez már egy fokkal jobb, de ők meg az olcsó magyar mérnökökre alapozzák a működésüket. Az itt előállított tudásvagyonból az ország semmit sem profitál. Ha a Bosch azt mondja, hogy holnap megszünteti az egész fejlesztőközpontját, akkor semmi sem marad a helyén. Egyetlen szabadalom sem marad hazai tulajdonban.

Érted, hogy mi a gond ezzel?

(#79) pengwin válasza gabor7th (#7) üzenetére


pengwin
addikt

A vicc az, hogy mind a két megmozdulás védhető ugyanazzal az érveléssel, amivel a jobboldali beállítottságú cégek szoktak takarózni, ha pl.nem akarnak melegeket kiszolgálni. Vagyis, hogy nem fér bele a céges értékrendbe, lsd. pl. Hobby Lobby esete a másik oldalról.
Nem értek egyet egyik fajta korlátozással sem, de attól még tisztán látszik a politikai hovatartozás a linkelt cikkeken.

Üdv, pengwin

(#80) dabadab válasza Tapsi (#78) üzenetére


dabadab
titán

"Ha a Bosch azt mondja, hogy holnap megszünteti az egész fejlesztőközpontját, akkor semmi sem marad a helyén."

Ennél azért egy kicsivel jobb a helyzet: egyrészt a dolgozók azért egy csomó dolgot meg tudnak tanulni (akár csak vállalati kultúrát meg hasonlókat) ilyen helyeken illetve ezeknek komoly szerepe van a magyar mérnökök itthontartásában.
Nem sok, de a semminél több.

DRM is theft

(#81) bambano válasza Tapsi (#78) üzenetére


bambano
titán

"Nincs lokális know-how, ebből az ország ipara nem fog profitálni soha.": tévedés. a nagy autóipari cégek a beszállítóikat is kiképezték már, akik közül sok hazai. Tehát ha pakolnak és mennek, egy csomó minden tudás itt marad.

"Érted, hogy mi a gond ezzel?": ha nem jött volna ide, akkor valóban nulla érték maradna utána. de ide jött, és itt hagy egy csomó mindent. Ez a semminél jobb, annál meg, hogy szabadalmak meg bizonyos mérnöki eredmények is itt maradnának, rosszabb. Viszont ez utóbbi az álom kategóriába tartozik, tehát erről felesleges agyalni.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#82) Tapsi válasza dabadab (#80) üzenetére


Tapsi
addikt

...egyrészt a dolgozók azért egy csomó dolgot meg tudnak tanulni (akár csak vállalati kultúrát meg hasonlókat)...

Ennek csak akkor van jelentősége, ha ez a megszerzett tudás később hazai vállalatban tud hasznosulni. Márpedig nem tud, mert nincs ilyen kaliberű hazai vállalat.

...komoly szerepe van a magyar mérnökök itthontartásában.

Ezt pedig nincs az a közgazdasági megközelítés, amely hozzáadott értéknek tekintené. Persze szociológiai értelemben jó dolog, de a hazai iparhoz nem sok köze van.

(#81) bambano

A hazai beszállítók jellemzően alacsony hozzáadott értékű eszközöket szállítanak be. Ez alól talán a Nav N Go kivétel. Az igazán komoly beszállítók szintén multik.

[ Szerkesztve ]

(#83) mepet válasza dabadab (#77) üzenetére


mepet
addikt

R&D kevés van MO-n. Autóipari R&D is kevés van MO-n, ezzel egyet értek. Persze azért van, pl. Bosch, Continental, ... Utóbbi egyébként önvezető autó fejlesztő, ha már a témaadó cikk kapcsán konkrétan ezt kerestétek többen, hogy létezik-e ilyen. Igen, létezik. Magyarországon.

Itt látszik egyébként, hová vezet a már jó ideje blődségbe hajló hazudozás. A fejes túlzott. Durván. Ha van egy csöpp esze, ő sem hiszi el, amit mondott.
Erre a válasz a legtöbbek részéről nem az, hogy, "ne túlozzál már, annyi azért nyilván nincs", hanem a teljes tagadás.

(#84) dabadab válasza pengwin (#79) üzenetére


dabadab
titán

Az azért valahogy kimaradt, hogy a gabon eléggé túlreprezentáltak voltak a széljobboldali hülyék és konkrétan azután rúgták ki őket mindenhonnan, hogy az egyik userük olyan bátorra posztolta magát, hogy egy helyi zsinagógában megölt 11 embert - és hát az se véletlen, hogy elfelejtette konkrétan idézni, hogy mi is volt abban a két postban, aminek a törlését a MS kérte.

Ezen túlmenően persze maga a téma (miszerint egy csomó cégnek nagyon komoly befolyása van az információáramlásra és ennek megfelelően akár cenzorként, akár álhírek terjesztőjeként is nagyon hatékonyan tudnak cselekedni, gyakorlatilag nulla felügyelet mellett) tökre érdekes lenne, csak kellen hozzá valaki, aki érti is, hogy miről van szó, és nem csak a saját fixa ideáit kergeti.

DRM is theft

(#85) bambano válasza Tapsi (#82) üzenetére


bambano
titán

"Ennek csak akkor van jelentősége, ha ez a megszerzett tudás később hazai vállalatban tud hasznosulni. Márpedig nem tud": de, tud.

például egy autóipari cég ráerőszakolhat egy iso minősítést egy beszállítójára. a beszállítója első körben nyilván epét fog hányni tőle, de mégiscsak rendbe teszi a cégét, megszerzi a minősítést (szerencsés esetben nem kamu auditortól), és akkor az ő cége jobb lesz, és akkor is nagyobb profitot fog hozni, ha már másnak termel.

amit nem akarnak sokan megérteni (ha politizálni akarnék, akkor azt mondanám: a kormányban sem), hogy a nyugat olyan, amilyen, de ők diktálnak. mint a fociban. hiába találja ki itthon valaki, hogy szerinte inkább 13 játékost kellene a pályára küldeni, és a tizenegyest dobni kell, a nyugat, az erősebb, aki a passzát szelet fújja, azt mondja, hogy 11 és rúgjuk, és ha ki akarsz kerülni a nemzetközi játéktérre, akkor ezt kell betartani.

tehát ha egy cég komolyan akarja venni magát, akkor nyugati normák szerint játszik. átveszi a nyugati menedzsment módszertanokat, a minőségbiztosítást, a folyamatmenedzsmentet, stb. stb. ha nem veszi át, akkor Hegyeshalomnál sztoj van.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#86) judas13


judas13
addikt

Még az sem igaz amit kérdez ezaz izé.

"Aki nem hoz döntést, az hatalmas döntést hoz."

(#87) Fotonhámozó válasza dabadab (#77) üzenetére


Fotonhámozó
senior tag

"tervezés, fejlesztés meg gyakorlatilag nincs" Ez abszolút nem igaz. Néhány Magyarországon működő autóipari fejlesztőközpont a teljesség igénye nélkül: Bosch, Continental, Trigon, Knorr-Bremse, Thyssenkrupp, Jaguar, Audi.

A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

(#88) hcl válasza Fotonhámozó (#87) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Ez mind részegység. Nincs olyan járműipar, aminek a teljes fejlesztése, vagy a fejlesztés irányítása magyar kézben van. Az lenne a _magyar_ járműipar, addig csak bedolgozás.

Mutogatni való hater díszpinty

(#89) Tapsi válasza bambano (#85) üzenetére


Tapsi
addikt

(#90) Fotonhámozó válasza hcl (#88) üzenetére


Fotonhámozó
senior tag

Autóipari fejlesztésről, tervezésről volt szó, nem komplex, nemzeti járműipari fejlesztésről. Olyan külföldön sem sok van, költségoptimalizálás végett nagy autógyártóknál is rengeteg fejlesztés ki van szervezve más országba. Sok esetben az autógyártók kész szolgáltatási csomagot vesznek 1-1 modelljükhöz. Magyarországon a járműiparban elég nívós fejlesztések folynak, csak szakmán kívüliek nem sokat tudnak ezekről.

A farkas imádott olvasni, zabálta a könyveket. Ezért ette meg a nagy i-t és a piros k-t.

(#91) bambano válasza Tapsi (#89) üzenetére


bambano
titán

ennyiből én nem látom, hogy pontosan mivel akarsz vitatkozni és hogyan.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#92) #06658560 válasza MaCS_70 (#26) üzenetére


#06658560
törölt tag

Volt szerencsém tanárként hozzá, nem voltam elájulva a kepésségéitől, leginkább az arrogancia jött le róla akkor is.

(#93) rob_f válasza dabadab (#80) üzenetére


rob_f
csendes tag

A vállalati kultúra egész más, ha XY külföldi vállalat anyacégénél, vagy egy magyarországi leányvállalatánál tevékenykedsz. Sok esetben kevesen dolgoznak itt ahhoz, hogy szignifikáns "változást" hozzanak, illetve a cég jellemzően a helyi viszonyokhoz alkalmazkodik. Idehaza simán elfogadott a dolgozók maximális kizsákmányolása, minimális létszámmal dolgoztatás lehető legkisebb fizetésért, stb; a frissen érkezett multi sem fogja az otthonról hozott értékeit villogtatni nagy hírtelen.

Az eredeti topikhoz: jellemzően egy külföldi multinál nem a magyarok diktálják a trendet, csak csinálják amit elvárnak tőlük. Lehet egy adott szűkebb területen belül eredményeket elérni, de ezzel nem irányvonalakat szabnak meg, a cikk címe pedig szerintem inkább ezt sugalja.

Amúgy meg annak is örülnék, ha önvezető járművek helyett a BKV pilótáknak önuralma lenne...

(#94) dabadab válasza rob_f (#93) üzenetére


dabadab
titán

"A vállalati kultúra egész más, ha XY külföldi vállalat anyacégénél, vagy egy magyarországi leányvállalatánál tevékenykedsz."

Itt most kifejezetten a fejlesztői irodákra gondoltam, ott meg a saját tapasztalataim szerint azért eléggé hozzák az anyavállalat szintjét, processek tekintetében meg főleg.

DRM is theft

(#95) pengwin válasza dabadab (#77) üzenetére


pengwin
addikt

Szerintem akkor lehet ilyen külföldi cégeket a magyar ipar részének tekinteni, ha ténylegesen hosszú távra rendezkedtek be, és hazai pályaként kezelik az országot, nem pedig az olcsó kiszervezések színtereként. És ezt azért nagyon kevés vállalatról lehet elmondani.

(#84) dabadab
És ez mégis hol releváns? Nem a saját posztjaitól lett elmebeteg az az idióta. Ha meg nem egy ilyen idótagyüjtőben posztolt volna akkor a FB és twitter cenzúra miatt szállt volna el az agya. Eredmény ugyan az, ezen a cenzúra nem fog változtatni. Azért nevetséges, hogy a baloldali hate speech simán elfér a mainstream közösségi médiában, míg egy kicsit határozottabb, de egyáltalán nem gyűlölködő jobb oldali álláspont nem.

Egyébként csak arra akartam rávilágítani, hogy milyen ironikus, hogy a republikánusok által védett alkotmányos céges jogok most visszanyaltak... :)) mert eddig csak LGBTQABC elleni megkülönböztetésre voltak felhasználva, de most hirtelen probléma lett belőlük, mert baloldali beállítottságú cégek is éltek az ilyen jogaikkal.

[ Szerkesztve ]

Üdv, pengwin

(#96) hcl válasza Fotonhámozó (#90) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Én pl. tudom nagyjából, hogy mik folynak, de az én szempontom továbbra is az, hogy az adott járműipari tevékenység
- hazai kézben van
- a termék hazai termékként jelenik meg
- a termék közlekedésre alkalmas jármű, vagy annak főeleme.

Az Opel, Audi, Bömbi, Suzuki, Merci német / japán termék. Hiába gyártják itt. A Honda sem angol. Az opel Vauxhall autói sem igazán britek.

Az Ikarus magyarnak volt tekinthető. Magyar kézben volt a cég (mindegy, hogy államiban). A Ganz is.

[ Szerkesztve ]

Mutogatni való hater díszpinty

(#97) dabadab válasza pengwin (#95) üzenetére


dabadab
titán

"És ez mégis hol releváns? Nem a saját posztjaitól lett elmebeteg az az idióta"

Nem gondoltam, hogy ezt külön ki kell hangsúlyozni, de nem egyedül ő posztolt oda ebben a témában (a két posztot, aminek a törlését kérte az MS, sem ő írta), hanem az egész site amolyan szélsőjobbos gyülekezőhely.

DRM is theft

(#98) hallador válasza mepet (#67) üzenetére


hallador
addikt

Őőőőőőőőő, tehát szerinted a magyar tőkének van köze ehhez, azon felül, hogy a terültet és a munkaerőt adja az ország ehhez? Hát lehet, hogy Te erre bromira büszke vagy, hogy összeszerelő országgá avanzsálják az országot? Én erre nem lennék büszke.

A konkrétum az, hogy ez a mondat igaztalan

Hát, szerintem meg nem .

The further a society drifts from truth, the more it will hate those that speak it. (George Orwell) [Work Machines: HP EliteBook, HP ProBook & Linux Mint 20 ; Entertainment: Apple Macbook AIR M1]

(#99) Williamgrant válasza Alchemist (#13) üzenetére


Williamgrant
veterán

Ahogy jogosan hiányolja az értékes ingatlanok eladhatóságát, mikor a haverok milliárdokat tudnának rajta keresni. Plusz ugye ott vannak az EU-s K+F pénzek, nagyjából annyira szakember mint amennyire látszik. Egy tahó senkiházi, aki egy normális rendszerben max börtönőr lehetett volna.
Csodálom hogy engedték beszélni, fogják ezt még szégyellni ott is.

[ Szerkesztve ]

Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D

(#100) Alchemist válasza Williamgrant (#99) üzenetére


Alchemist
addikt

A mutyival kapcsolatos feltételezés érthető, de ennél többről van szó... szerintem a kutatóhálózati autonómia került a terítékre, a kormányzat gazdasági hasznosító funkciókat szeretne rárakni a kutatásra. Ugyanúgy ahogy a felsőoktatásban, egyfajta "Mengele-válogatás", hogy a gazdasági haszonnal járóakat támogassuk, a többi pedig éljen vízen és kenyéren.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.