Hirdetés

2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Eddig bárhol próbáltak elektromos buszt az masszív csalódás lett.
Ennek van pár oka:
Drága alapból az akkuk miatt (2-3 villanytroli kijön belőle)
Ha kötött útvonalon megy minek cipelni az aksit? (itt mindenki meghülyült?)

A busz nem 1-2-10-30 km-ert megy naponta, hanem 100-200-500km-ert
Nincs meg a hatótáv. Brutális súly növekedés, a sok töltéstől tönkremegy korábban...normál buszok millió km felett...
A villany kocsik már a 150ekm-et is már érezhető hatótáv csökkenéssel kell számolni, 300e km-ert csak nagyon ritkán érik meg...utánna kuka az egész.
Valójában a villany mocsok drága, mert az nem csak annyi hogy bedugom a konnektort.
Amögé rendszer kell, erőmű, hálózat.
Meg hát olcsó...addig míg nem fizetsz rá útadót extra adókat mint a benzinre dízelre.. már is nem olyan olcsó.

Lokálisan ugyan nem szennyez, de az akku gyártása vetekszik a kőolaj kitermelés és dízel környezetszennyezésével.
Nem kell messzire menni Göd, Komárom (SK) és tucatnyi akku feldolgozó. Olyan rákkeltő anyagokkal, hogy azt nem teszi senki zsebre.10-es skálán 11. Bármelyik kigyullad, mint az atomvillanás, a füstje mellett meg csernobil eltörpül. És ez csak a helyi "zöld", a felszíni bánya, az utaztatása...hagyjuk.
Ehhez képest a MOL kőolaj-> benzin párlója "természetbarát".
Most képzeld el ,hogy a németek USA-ból LNG-t próbálnak importálni hajón...sajnos a cső még mindig jobb.
Tudtak ezek az öregek valamit mikor a házakba bekötötték a vizet meg a gázt. és nem üvegben meg a mai divatos palackozott vízben viszik. vagy a gázt palackban.
Nah a villany sajnos nem teljesen ilyen, hiába hegeres a vezeték, ez ilyen volt nincs.
Nézz körül az utcán, áll kint 200 kocsi csak a panel parkolóban...kezd el tölteni mind. Már ott gond van hogy közterületre kellene több 100e töltőfej?
Mintha minden lakásban 2-3 db 3-5kW-os villany fűtés menne...egyszerre, a normál fogyasztás mellett persze.(és kötik ki a gázt, mert a sütő is villannyal megy, konvenktort beszüntetik)
Nyáron mikor mennek a 2kW-os légkondik csúcsra van járatva minden erőmű.
Alsó hangon duplázni triplázni kellene a teljesítményt.
Jönnek itt a zöldek a naperőművel meg a szélerőművel...csak az pont nem este 6-től reggel 7-ig megy.
De ha a munkahelyén is töltőre rakja, akkor meg az egyébként is délelőtti munkahelyi irodai fogyasztás dönget csúcsokat.
Tározós erőmű megoldás lenne, de ahhoz nem 1-2 kell hanem 100 számra kellene 10-100MWh-osakat építeni országonként.
Ami megint brutális költség.

Soha az életben nem fogja megérni pénzügyileg.
Ha ennyire zöldek akarnak lenni városban íme:
TROLI vagy villamos/metró
De cáfoljon meg aki tud..
https://hu.wikipedia.org/wiki/Trolibusz#/media/F%C3%A1jl:Solaris-Trolleybus-Budapest.jpg

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.