Hirdetés

2024. június 26., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) aram01


aram01
nagyúr

én is filoztam az átalakításon de inkább vettem egy 1,5-ös dízel megánt 4,5-5 lityivel elketyeg,és van traktoros,buszos haver is ;)

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#52) djbahool válasza f27 (#49) üzenetére


djbahool
senior tag

Etanollal esetleg +pár lóérőt kap a gép, nem hogy veszít :U
Az átalakító meg főleg azért kell, hogy télen is gond nélkül használd. Bioetun -30 fokig indít.
Amúgy az enyém is ment átalakító nélkül is, csak lehet hogy az ECU nem tud annyi túldúsítást adni neki amennyi kell, ezért az szegény keverékhez vezethet, ami hosszabb távon motorkárosodást okozhat.

(#53) Stirlitz válasza Shad0w (#50) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Mindenképpen átalakító kell, már 50%-ot kicsit is átlépve, nagyon leszegényedik a keverék. Más probléma nincs. Jó etanolozást!

F27: te aztán összeírtál itt rendesen hetet-havat. :((( Mért is nem jó kétüteműbe? Ilyen marhaságot. Bármelyik Otto motorhoz jó üzemanyagnak, a kérdés csak annyi, mekkora munka átalakítani az üzemanyagrendszert. Hogy az etanol/levegő keverék megfelelő legyen.

[ Szerkesztve ]

(#54) Shad0w válasza Stirlitz (#53) üzenetére


Shad0w
senior tag

Köszi :) .

(#55) Stirlitz válasza aram01 (#51) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Kellemes füstölgést, ez is egy sporólási módszer, csak nem mindenkinek elérhető. :)

(#56) dízelracer válasza aram01 (#51) üzenetére


dízelracer
senior tag

Hehe ott a pont. :) Pár héttel ezelőttig egy öregecske 1.9-es szívódízelem volt. Ha beálltam egy kényelmes 80km/h-ra alig fogyasztott többet 4liternél. De ha benzines autót vennék akkor nem bohóckodnék E85-el. első dolgom lenne átalakíttatni gázosra. Az E85 átlag 240-250forint ezzel szemben az LPG 170-180forint. Szerintem simán megéri arra váltani. Legrosszabb esetben is 3-4év alatt visszajön az ára. Ha valaki sokat autózik sokkal hamarabb is. És az valóban környezetkímélő.

(#57) degu


degu
senior tag

Hat en meg a szervizben ajanlott 1:3 aranyban tankoltam szeszt,meg benyat.
Kiszamoltam mindent,es a fogyasztas ugy megnott,hogy igy egy kicsit tobbe kerult a kevert!
Eddig barhol,barmit pontosan kiszamoltam,akkor az derult ki,hogy halal pontosan ki van kalkulalva ugy,hogy nem nyerhetsz! A PR-duma egyszeruen...kamu! Nem igaz!
Jo esetben penzednel vagy,csak gyurodsz egy csomot! :W
Vegyuk pl. a gazra atallitast.A jelenlegi benzinarakat alapul veve 3-5 ev alatt terul meg az atalakitas.Ma-befekteted a penzed az atalakitasba,es jo esetben 3 ev alatt leszel nullszaldos!
Kozben pedig a penz romlott 20%-ot! :Y
Na! Akkor ez jo buli? /Mellette eltunik gyk. a csomagtered,es nyilvanos garazsba nem parkolhatsz!/
A napelemes/hoszivattyus melegviz/futes rendszereket pedig csak a genetikailag hosszu eletueknek ajanlott beszereltetni... :DDD
Nalunk a Fold megovasan is keresni akarnak! :(

[ Szerkesztve ]

verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga

(#58) f27 válasza djbahool (#52) üzenetére


f27
aktív tag

a hivatalos leírásban elvileg plusz lóerők lesznek! átalakítás nélkűl,illetve olyan autóba ahol a számítógép nem képes valamenyicskét rádolgozni erősen lovak fognak eltűnni!
aztán az alkohol már +13 fok alatt nehezebben porlad, cseppekben kicsapódik, aminek következtében E85-tel nehezebben indulhat az autó. A hidegindítási problémák miatt került 15% benzin az alkoholba4 tehát simán már +13fokánl neccesebb lesz az alkohol! -30foknál már fel robbantani sem lehet :)
a szegény keveréket a komolyabb autók már vissza jelzik! ebben az esetben azonnal abba kell hagyni az etanol használatát valóban! :U
mellesleg átalakítóval kis computer piszkálással valóban lehet plusz lovakat elérni :)
mondjuk nekem benzinből is meg etanolbol is 10litert aszik az autóm :U igaz nekem mindegy hogy 200al megyek vagy 60nal :) megy a klima vagy sem! tél van vagy nyár!megvan rakval az autó vagy sem 10liter és kész :)

(#59) Stirlitz


Stirlitz
senior tag

Az átalakítást számolgatóknak, itt a jobb oldalon alul egy kalkulátor, ami elég jó tippet add a megtérűlésre. Akinek több jön ki mint 2év, az nem használja sokat a kocsiját. :) (az átlag autós, ma Magyarországon évi 10-15ezer km-t autózik) Az ne is foglalkozzon semmivel, vegye a benzint. Aki viszont sokat autózik, szó nélkül LPG. Egyszerűen messze gazdaságosabb mint bármi jelenleg. Ezt a varázslatos 3-4 évet meg hagyjuk már :C Meg elveszett csomagtért is, pótkeréktartályról hallottál már? :C

[ Szerkesztve ]

(#60) f27 válasza Stirlitz (#59) üzenetére


f27
aktív tag

nemtudom hogyan megy az LPG fogyasztás de én úgy hallottam hogy amég benzinből megeszik az autó mondjuk 10lityót gázból 15litert :U
igaz itt csak 6-7 gázos autoról tudok de mindegyik ezt mondja! a gázból éphogy jobban jönnek ki! akinek meg bent a gáz tőbsége azt mondja hogy azért jó a gáz a benzin mellé mert 1500-1700Km megtud tenni egy tanknyi lónyállal...

(#61) aram01 válasza Stirlitz (#55) üzenetére


aram01
nagyúr

összespóroltam rá a pénzt,meg beszámították az elődjét,hozzá teszem nem új a verda
dízelracer: :R

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#62) echterion


echterion
nagyúr

Érdekes cikk, grat. :C
Igazából az érdekelne, hogy minek kell az átalakító? Nehezebben gyullad, mint a benzin?

[ Szerkesztve ]

**********

(#63) Stirlitz válasza aram01 (#61) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Félreértesz, én nem a kocsi árára írtam, hanem a traktoros haverokra. :P

(#64) Stirlitz válasza echterion (#62) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Nem. Az átalakító azért kell, mert etanolból a benzinhez képest dúsabb keverékre van szükség. Enélkül is üzemelhet a kocsi vele, de hidegebb időben hidegínditási problémák lehetnek, valamint teljes terhelés mellett hosszútávon az elszegényedett keverék miatt súlyos motorkár a következmény. Ez természetesen tiszta E85 üzemre érvényes.

(#65) aram01 válasza Stirlitz (#63) üzenetére


aram01
nagyúr

ja,hát igen,meg kell őket becsülni :K

Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...

(#66) echterion válasza Stirlitz (#64) üzenetére


echterion
nagyúr

Köszi a gyors választ. :R
És a fogyasztást hogy befolyásolja az átalakító? Gondolok itt arra, hogy ha teljes etanollal megy az autó, akkor még nagyobb lesz a fogyasztása, mint ha 50-50 %-ban megy? Egyébként gy 1.6-os Peugeot 307-esről van szó.

**********

(#67) djbahool válasza echterion (#66) üzenetére


djbahool
senior tag

20-30% közötti a többletfogyasztás.
Nekem spec. 25% jelenleg.

(#68) lakisoft


lakisoft
veterán

grat :) jó döntés :D E85 topik :)

- Árad -

(#69) L3zl13 válasza dízelracer (#56) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Áruld már el nekem, hogy a kőolajjal együtt a földből bányászott (fosszilis) földgáz miért is környezetkímélőbb a termesztett növényekből előállított (megújuló) etanolnál.

Aki hülye, haljon meg!

(#70) Picco válasza hackeeeee (#19) üzenetére


Picco
addikt

Nos, kisebb gáztank, több fogyasztás, tehát jóval kevesebb km-t mész, oké ott a benya még.. De lehet úgy összegezve lehet nagyobb lesz az üzemanyag költsége, mintha csak etanollal mész. Mivel ha tankolsz, akkor tankold tele benzintankot, + a gázt, ha útközben kifogy mind2, akkor ugyanez megint.

ezt most nem ertem. hany kilometert mesz etanollal egy tankbol? :F
nem tudom h ezt most miert irtad, elvakultsagbol, erdekeltsegbol vagy mi, de ezzel az a baj hogy felrevezeted az embereket, ami neked semmibe, de nekik sulyos penzekbe kerulhet! :F

mert akarhogy nezem ez nem jon ki nekem.
45 liter-es az atlag LPG tank, ha nagy autod van kerheted 90 literessel is, felar nelkul. es nem 25%al fogyaszt tobbet hanem max! 15%
fogyasztasi adatokat a cikk irojatol, illetve azoktol a gaztankoloktol vettem, akikkel napi kapcsolatban vagyok.

akkor most egy kis matek. atlag benzintank kb 50 liter korul lehet.
vegyunk egy 7 literes atlagfogyasztast benzinnel.
50/(7*1.25)= 571km
45/(7*1.15)=559km + tartalek 50 liter benzin- 714km = 1273km

matek 2: nezzunk egy masik peldat: auto eves futasteljesitmenyet vegyunk 20.000km-nek. szerintem ez nem sok, tekintve hogy motorral is majdnem ennyit megyek evente.
nezzuk most az atlag arakat.(pest megyei atlagarakat neztem, linkelem is)
e85: 245
lpg: 174ft

e85 (20000km/(7l*1.25))*245ft=560.000ft
lpg (20000km/(7l*1.15))*174ft=432.298ft

eves kulonbseg: 127.702ft

nem kell benzint hasznalnod, hanem csak LPG-t, benzin csak inditashoz kell, tehat evente 1 tank boven eleg. (uj rendszereknel tudtommal ez sem kell mar).

ezek az adatok meg durvabbak ha egy nagykobcentis autorol beszelunk, ott mar egy ev alatt megterulhet a beszereles ara. (6 vagy 8 hengeres gepeknel dragabb, de 300k-ban altalaban megall.)

kornyezetszennyezest nem kevernem ide, foleg h a finomitott uzemanyagok eloallitasanak modjaba nem latok bele, de lpg-vel kb vizgoz jon a kipufogobol.

a masik amin nagyon erdemes elgondolkozni: az emberek butak, felnek az LPG-tol->nem novekszik drasztikusan a keresle->nem lesz hirtelen arvaltozas, ellenben a bioetanollal.

bocsi a felkover betutipusert, de ugy erzem kozerdeku. jah es bocs az ekezetek hianyaert :)

[ Szerkesztve ]

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#71) Picco válasza Picco (#70) üzenetére


Picco
addikt

lekestem a mod idot :B

meg mielott meg lennek en is gyanusitva(a matek ellenere) elvakultsaggal/erdekeltseggel, kozlom: nincs autom. motorozok es a yamaha soha nem latott sem gazt, sem bioetanolt, sem csodaadalekot, hanem az eloirt 95-os oktanszamu cuccot kapja es kesz :)

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#72) bambano válasza tikodi (#3) üzenetére


bambano
titán

jaja, az enyémen vagy 4 hónap alatt megtérült volna...

#6:"Ugye termőföldbe a búza, a kukorica helyére ezt ültetik. => Felmegy a takarmánynövények ára, így felmegy mindennek az ára hús, tej, péktermékek stb.": jaja, tényleg ezt szokta irogatni minden ostoba segg újságíró, aki politikai vagy pulitzer okokból akar írni valamit. A valós helyzet ezzel szemben az, hogy nem mérhetően változott az ára az étkezési és takarmánygabonaféléknek, pedig a mol évekkel ezelőtt épített Tiszaújvárosban feldolgozót.

#10: mint az közismert, Magyarországon törvényileg tilos a külföldieknek földet venni. Ergo nem vásároltak fel semmit.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#73) dízelracer válasza L3zl13 (#69) üzenetére


dízelracer
senior tag

A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhetõ a motorba jutó levegõvel. A legjelentõsebb elõny, hogy az autógázok egyszerû szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sûrített földgáz döntõ része metán, (CH4) amely a legegyszerûbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltõ hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemû autók kipufogógázában nem találhatóak. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentõsen. A gáz levegõ jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetõen az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból elõnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésû katalizátoros jármûveknél is igazolhatók. Különösen elõnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélõ üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.

szerk: Szarakodik a net 2x ment el ugyanaz ...

[ Szerkesztve ]

(#74) dízelracer válasza L3zl13 (#69) üzenetére


dízelracer
senior tag

törölhető

[ Szerkesztve ]

(#75) RootRulez


RootRulez
félisten

Halihó! Mennyi egy ilyen Bioetun átalakító? Barátnőm édesapja is játszik a gondolattal és jó lenne képben lennem. :K

═════════════════════════════════════════

(#76) L3zl13 válasza dízelracer (#73) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Ez igaz, viszont csak a hagyományos üzemanyagokról beszél. Az etanol nem tartozik közéjük.
85%-ban etil alkoholból (C2H5OH) áll, ami majdnem olyan arányban áll H-ből, mint a metán (CH4) és ciklikus aromás CH-ek, NOX és hasonlók pedig egyátalán nincsenek benne.

Ezt mondjuk valamelyest árnyalja a E85-höz 15% hozzáadott normál benzin, amelyre igazak az általad beidézettek, ezzel szemben viszont ott van, hogy a növényekből előállított etanol égéstermékei nem járulnak hozzá az üvegházhatáshoz, szemben a földgázból keletkező CO2-vel.

Aki hülye, haljon meg!

(#77) bambano válasza degu (#57) üzenetére


bambano
titán

Jéééézus....
beszélgessünk már kicsit...
akkor 3-5 év a megtérülése a gáznak, amikor a 100 lovas astrámmal jártam évi átlag 20 ezret, vagy akkor 3-5 év, amikor a 6 hengeres 211 lovas vectrámmal megyek annyit, hogy heti 3 tank benzin nem elég? Vagy mostanában alig járok sehova, most 3-5 év? Ráadásul a 6 hengeres motorba a gázszet drágább, mint a 4 hengeresbe...

El kellene gondolkodnod azon, hogy minek irkálsz olyan dolgokat, amiről ránézésre is látszik, hogy csak a düh iratta veled?

#60: a mostani gázrendszereknél lehet állítani, hogy sok lóerőt akarsz és akkor sokat fogyaszt, vagy alacsony fogyasztást akarsz és akkor kicsit gyengébb. rajtad múlik. de a 10 lityós autóból nem lesz 17-18 lityós autó, egyszer ültem egy 3.2-es signum automata taxiba, az 14-15 liter benzinnel nem érte be városban, taxi üzemben, 18 liter gázzal meg igen. (A kézi váltós 3.2-es vectra (ami könnyebb, mint a signum) gyári városi fogyasztása 14 liter).

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#78) dízelracer válasza L3zl13 (#76) üzenetére


dízelracer
senior tag

A benzinre értettem, hogy sokkal környezetbarátabb üzemanyag a gáz.

(#79) L3zl13 válasza bambano (#72) üzenetére


L3zl13
nagyúr

re-re #6: Megjegyezném még messze nem ért el olyan népszerűséget és elterjedtséget az E85, hogy ez kihatással legyen a gabona termesztésre. Ez viszont nem egyenlő azzal, hogy az hülyeség lenne, és nem kell foglalkozni a lehetőséggel valahol odafent, mielőtt átállítják egész Mo-t alkoholüzemre.

Ez nem jelenti azt, hogy bárkinek itt a fórumon emiatt le kéne mondania a dologról, de egy újságírótól ugyanakkor elvárom, hogy azelőtt felhívja a figyelmet lehetséges következményekre, mielőtt azok bekövetkeznének.

Aki hülye, haljon meg!

(#80) bambano válasza L3zl13 (#79) üzenetére


bambano
titán

Kajából és kajához való gabonából (=takarmány) jelenleg is olyan túltermelés van, hogy gyakran pocsékba megy. Ha az összes olyan termőföldet, ami kaja minőségű gabona termesztésére alkalmas, bevetik, felesleg terem. Emellett a bioetanol alapanyaghoz rosszabb minőségű gabona is megfelel, amit rosszabb földeken is lehet termeszteni.

Igen-igen messze vagyunk még attól, hogy etanol miatt dráguljon a kaja. Ez csak egy kis újságírói hype meg az erre ráakaszkodott nagykereskedői nyerészkedés. A család (apám, a testvérem) ilyennel foglalkozik (mezőgazdaság), hajlamosabb vagyok apámtól elhinni bármit is, mint egy újságírótól.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#81) echterion válasza lakisoft (#68) üzenetére


echterion
nagyúr

Köszi a linket, el is kezdek olvasgatni. :R

**********

(#82) L3zl13 válasza dízelracer (#78) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Akkor rendben, csak elég félreérthető volt amit a #56-ban írtál. Az E85-öt hasonlítottad az LPG-hez, és a végéhez hozzácsaptad, hogy "És az valóban környezetkímélő." mintha az E85 kevésbé volna az...

Aki hülye, haljon meg!

(#83) L3zl13 válasza bambano (#80) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Persze, messze vagyunk tőle, csak ugyanakkor meg a sötétzöldek nyavajognak, hogy miért nem áll át az egész emberiség a biomasszára teljes egészében a fosszilis üzemanyagok helyett. (Hőerőművestől, központi fűtésestől.)

Szóval ezzel szemben azok, akik a termőkapacitást, meg a gabonára és egyéb élelmiszerek árára gyakorolt hatást számolgatják, szerintem még mindig a józanabb gondolkodásúak.

[ Szerkesztve ]

Aki hülye, haljon meg!

(#84) bambano válasza L3zl13 (#83) üzenetére


bambano
titán

A sötétzöldeknek semmi sem jó, az nekem nem hivatkozási alap. Bármilyen energiaforrást hozol fel, mindegyikkel lesz baja. A szélerőmű zavarja a madarakat, az atomtól félnek, mint ördög a szenteltvíztől, a széntől, kőolajtól dettó (ennek talán van alapja), a vizierőmű tönkreteszi a környezetet, stb. stb. leginkább pattintott kőszerszámokkal kellene élnünk a sötétzöldek szerint...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#85) dízelracer válasza f27 (#60) üzenetére


dízelracer
senior tag

Ez a 10liter -> 15liter dolog esetleg akkor fedi a valóságot ha öreg karburátoros autóról van szó ami ráadásul rosszul is van beállítva. Mert alap helyzetben még az sem fogyaszthat többet 33%-al lpg-ből. Az túl sok. Egy hengerenkénti befecskendezős autó 2-3%-al fogyaszt többet gázból mint benzinből. A központi befecskendezős motorral szerelt autók is jóval 10%-on belül vannak.

Vegyünk alapul 2literes benzines középkategóriás autót aminek legyen mondjuk 11liter az átlaga (és még nem is mondtam sokat). Ennél már elég szép pénzt meg lehet spórolni évente ha elgázosítják az autót.

12liter x 175 ft (lpg) = 2100
11liter x 342 ft (95) = 3762

Így minden egyes megtett kilométerrel megspórolnánk 16,6 forintot a benzinhez képest. Ha évente viszonylag keveset 12000 kilométert megy az ember vele már akkor is 200ezer forint a "haszon". Ebből már az éves kötelező és jó esetben még a szervízköltség is kijön. Ebből is jól látszik, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett annak is megéri átalakíttatni az autóját aki relatív keveset használja mert belátható időn belül megtérül. Ha éves szinten belerak az ember 18000 kilométert akkor már kevesebb mint egy év alatt megtérül a befektetés hiszen csak az üzemanyagon megspórolhat az ember 300ezer forintot.

szerk: gázautós olvasni való: [link]

[ Szerkesztve ]

(#86) bambano válasza dízelracer (#85) üzenetére


bambano
titán

A 10-ről 15 literre az nem 33% hanem 50.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#87) Bib


Bib
őstag

Szerintem Km/Ft árban kb ugyanannyira jön ki mert többet fogyaszt.Cégeknek megéri,mert ebből az üzemanyagból visszaigényelhető az áfa.
Némely üz.a szivattyúk nem bírják az alkoholt így a cseréjére lehet számítani.

(#88) luw2win válasza Manitou (#4) üzenetére


luw2win
őstag

Arenaplaza-ba mindig beszoktam menni LPG-s suzukival. Csak átkapcsolom akkor benzinre. Bár nem tudom mi baja lehet. Nem tudom szerintem már megtérült az ára. 420000km után már illik. Bár kb 2 hónapja még 154ért tankoltam literjét a gáznak, most meg 175...

.“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”

(#89) #51736960 válasza luw2win (#88) üzenetére


#51736960
törölt tag

omg, nem a kocsinak lesz baja, hanem azoknak az embereknek, akik a levegőbe repülnek egy esetleges gázszivárgástól :)
ugye egy parkolóházban megreked a szivárgó gáz, nem oszlik el annyira mint szabad levegőn...

(#90) luw2win válasza dízelracer (#85) üzenetére


luw2win
őstag

Elolvastam a linkedet:

Lehetséges-e mélygarázsban vagy parkolóházban gázautóval parkolni?

Ennek oka, hogy az estelegesen kiszivárgó autógáz (melynek valószínűsége minimális, gyakorlatilag nulla), a levegőnél nehezebb, színtelen anyag így a padlószint közelében összegyűlve a levegővel robbanóképes elegyet alkothat.

A kiszivárgó gázról annyit, hogy Hódmezővásárhely-re beérve Szentesről van baloldalt egy kis gázos kút (Shell Gáz asszem)
A csávó odajön égő cigivel a szájában megfogja leguggol,leveszi a kupakot, elkezdi a tankolást. Aki látott már ilyet ilynekor egy kis fehéres gázfelhő igy felcsap,namost a csávó arcába ahol ugye egy cigi volt.Nekem ugy lefutott előttem minden hogy itt halok meg. De nyugodt szívvel megtankolta, fizettem és ennyi.
Szóval ha annyitól nem gyulladt be akkor hagyjanak a mélygarázzsal

[ Szerkesztve ]

.“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”

(#91) dízelracer válasza bambano (#86) üzenetére


dízelracer
senior tag

Valóban. Kicsit kómás voltam már hajnali fél kettőkor. :D

(#92) postajoska


postajoska
tag

Szép autó,gratulálok hozzá,jobb mint egy Suzuki :)

(#93) Napfénysüti

Hasznos írás lett. Úgyis idén tervezek autót venni és érdekel az etanolos megoldás. Egy 4 hengeres 10 év körüli autónál számolhatok olyan 45-50k-s átalakítási költséggel akkor?

Més que un club!

(#94) GReddy válasza Stirlitz (#38) üzenetére


GReddy
tag

Nem érzem, hogy bárkit lenéztem volna - a post lényege, hogy NEKEM jobban megérné, mint egy ilyen kis guruló bevásárlókocsival ami eszik 5 litert. Ennek elhiszem, hogy három év fölött van a megtérülési ideje.

Azóta egy kis update - fellelkesülve a postokon, gondoltam kipróbálom a feles "fröccsöt" E85/95S benzin.

A mondeo gyűlöli! Köpköd, akadozik, nagyon rosszul megy, alacsony az alapjárata (hiába reseteltem a computert, és takarítottam ki a MAP szenzort) rángat, utálja. Hál istennek alig van benne (10 liter összesen, próbaüzemből kifolyólag) úgyhogy viszonylag gyorsan ki fog fogyni, és ebbe biztos nem teszek többé E85-öt. Viszont úgyis lassan megy a levesbe, az utódánál (Régi Scorpiom lesz, ez fix. Az nem a lambda alapján keveri a benzint, lévén nincs neki MAP szenzora) ki fogom megint próbálni. Ugyanis nekem sem mindegy... (Pl a feles kijön kb 300-ból per liter)

Érdekesség: Nem vettem észre, hogy többet enne, viszont határozottan sokkal gyengébb lett az autó. Legalább 20 ló mínusz.

Sajátom egyébként, nem hiteles... Tudod, csak erre volt pénz. (Hét éves korza? Soha nem volt egyszámjegyű korú autóm. Nem volt rá pénz..)

Dominate the woods... The Bowhunter.

(#95) Stirlitz válasza GReddy (#94) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Értelek, csak elégé félreérthetőre sikeredett a h.sz.-ed.

(#96) luw2win válasza postajoska (#92) üzenetére


luw2win
őstag

Nem akarok belemenni vitába, de Suzukinál jobban strapálható autó nincs. 1992-esem van, 100000km után lett beletéve a gáz, most járunk 520000km-nél, semmi baja nem volt csak gumit kellett cserélni. Semmi motorhiba semmi olyan ami költséges. Van még mellette egy Citroen Picasso-m 40000km (negyvenezer!!!) után kuplungos lett, lendkerékkel együtt kell cserélni, és monták hogy több mint 150k-ra számítsak. Azért ne legyen már 40k km után egy autó kuplungos. És nem volt széthúzatva meg semmi, ezzel ellentétben suzukival már télen jégen pörgés, csak gáz van benne ami sokak szerint szétcseszi a motorot szerintem semmit se tesz neki de sebaj stb stb.
Ettől függetlenül még lehet h jobb kocsi ez az Opel mint egy akármilyen suzuki, csak én ezt ugy vettem le h ilyen ócsárolás. Nem vagyok suzuki fan, ez csak mindennapi kocsinak van használva, arra hogy ha megnyomják lesz4rom ha megkarcoják *** stb.

.“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”

(#97) mrhitoshi


mrhitoshi
veterán

jó cikk,amúgy én ha majd! veszek kocsit,az biztos,hogy hidrogén cellás lesz :DDD :DD,leg környezet barátabb üzemanyag, csak még nincs a piacon ;]

[ Szerkesztve ]

PS4

(#98) djbahool válasza Napfénysüti (#93) üzenetére


djbahool
senior tag

45-50 között van a cucc, plussz ha garit is akarsz rá, akkor még fizetned kell egy 10est a szerelésért.

(#99) JanFe


JanFe
aktív tag

Erdekes cikk

"There is nothing permanent except change"

(#100) Napfénysüti válasza djbahool (#98) üzenetére

Értem. Véleményed szerint megéri beszereltetni? Mik az előnyei?

Més que un club!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.