Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
aram01
nagyúr
én is filoztam az átalakításon de inkább vettem egy 1,5-ös dízel megánt 4,5-5 lityivel elketyeg,és van traktoros,buszos haver is
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
djbahool
senior tag
Etanollal esetleg +pár lóérőt kap a gép, nem hogy veszít
Az átalakító meg főleg azért kell, hogy télen is gond nélkül használd. Bioetun -30 fokig indít.
Amúgy az enyém is ment átalakító nélkül is, csak lehet hogy az ECU nem tud annyi túldúsítást adni neki amennyi kell, ezért az szegény keverékhez vezethet, ami hosszabb távon motorkárosodást okozhat. -
Stirlitz
senior tag
Mindenképpen átalakító kell, már 50%-ot kicsit is átlépve, nagyon leszegényedik a keverék. Más probléma nincs. Jó etanolozást!
F27: te aztán összeírtál itt rendesen hetet-havat. Mért is nem jó kétüteműbe? Ilyen marhaságot. Bármelyik Otto motorhoz jó üzemanyagnak, a kérdés csak annyi, mekkora munka átalakítani az üzemanyagrendszert. Hogy az etanol/levegő keverék megfelelő legyen.
[ Szerkesztve ]
-
dízelracer
őstag
Hehe ott a pont. Pár héttel ezelőttig egy öregecske 1.9-es szívódízelem volt. Ha beálltam egy kényelmes 80km/h-ra alig fogyasztott többet 4liternél. De ha benzines autót vennék akkor nem bohóckodnék E85-el. első dolgom lenne átalakíttatni gázosra. Az E85 átlag 240-250forint ezzel szemben az LPG 170-180forint. Szerintem simán megéri arra váltani. Legrosszabb esetben is 3-4év alatt visszajön az ára. Ha valaki sokat autózik sokkal hamarabb is. És az valóban környezetkímélő.
-
degu
senior tag
Hat en meg a szervizben ajanlott 1:3 aranyban tankoltam szeszt,meg benyat.
Kiszamoltam mindent,es a fogyasztas ugy megnott,hogy igy egy kicsit tobbe kerult a kevert!
Eddig barhol,barmit pontosan kiszamoltam,akkor az derult ki,hogy halal pontosan ki van kalkulalva ugy,hogy nem nyerhetsz! A PR-duma egyszeruen...kamu! Nem igaz!
Jo esetben penzednel vagy,csak gyurodsz egy csomot!
Vegyuk pl. a gazra atallitast.A jelenlegi benzinarakat alapul veve 3-5 ev alatt terul meg az atalakitas.Ma-befekteted a penzed az atalakitasba,es jo esetben 3 ev alatt leszel nullszaldos!
Kozben pedig a penz romlott 20%-ot!
Na! Akkor ez jo buli? /Mellette eltunik gyk. a csomagtered,es nyilvanos garazsba nem parkolhatsz!/
A napelemes/hoszivattyus melegviz/futes rendszereket pedig csak a genetikailag hosszu eletueknek ajanlott beszereltetni...
Nalunk a Fold megovasan is keresni akarnak![ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
f27
senior tag
a hivatalos leírásban elvileg plusz lóerők lesznek! átalakítás nélkűl,illetve olyan autóba ahol a számítógép nem képes valamenyicskét rádolgozni erősen lovak fognak eltűnni!
aztán az alkohol már +13 fok alatt nehezebben porlad, cseppekben kicsapódik, aminek következtében E85-tel nehezebben indulhat az autó. A hidegindítási problémák miatt került 15% benzin az alkoholba4 tehát simán már +13fokánl neccesebb lesz az alkohol! -30foknál már fel robbantani sem lehet
a szegény keveréket a komolyabb autók már vissza jelzik! ebben az esetben azonnal abba kell hagyni az etanol használatát valóban!
mellesleg átalakítóval kis computer piszkálással valóban lehet plusz lovakat elérni
mondjuk nekem benzinből is meg etanolbol is 10litert aszik az autóm igaz nekem mindegy hogy 200al megyek vagy 60nal megy a klima vagy sem! tél van vagy nyár!megvan rakval az autó vagy sem 10liter és kész -
Stirlitz
senior tag
Az átalakítást számolgatóknak, itt a jobb oldalon alul egy kalkulátor, ami elég jó tippet add a megtérűlésre. Akinek több jön ki mint 2év, az nem használja sokat a kocsiját. (az átlag autós, ma Magyarországon évi 10-15ezer km-t autózik) Az ne is foglalkozzon semmivel, vegye a benzint. Aki viszont sokat autózik, szó nélkül LPG. Egyszerűen messze gazdaságosabb mint bármi jelenleg. Ezt a varázslatos 3-4 évet meg hagyjuk már Meg elveszett csomagtért is, pótkeréktartályról hallottál már?
[ Szerkesztve ]
-
f27
senior tag
nemtudom hogyan megy az LPG fogyasztás de én úgy hallottam hogy amég benzinből megeszik az autó mondjuk 10lityót gázból 15litert
igaz itt csak 6-7 gázos autoról tudok de mindegyik ezt mondja! a gázból éphogy jobban jönnek ki! akinek meg bent a gáz tőbsége azt mondja hogy azért jó a gáz a benzin mellé mert 1500-1700Km megtud tenni egy tanknyi lónyállal... -
echterion
nagyúr
Érdekes cikk, grat.
Igazából az érdekelne, hogy minek kell az átalakító? Nehezebben gyullad, mint a benzin?[ Szerkesztve ]
******
-
Stirlitz
senior tag
válasz echterion #62 üzenetére
Nem. Az átalakító azért kell, mert etanolból a benzinhez képest dúsabb keverékre van szükség. Enélkül is üzemelhet a kocsi vele, de hidegebb időben hidegínditási problémák lehetnek, valamint teljes terhelés mellett hosszútávon az elszegényedett keverék miatt súlyos motorkár a következmény. Ez természetesen tiszta E85 üzemre érvényes.
-
-
lakisoft
veterán
grat jó döntés E85 topik
- Árad -
-
L3zl13
nagyúr
válasz dízelracer #56 üzenetére
Áruld már el nekem, hogy a kőolajjal együtt a földből bányászott (fosszilis) földgáz miért is környezetkímélőbb a termesztett növényekből előállított (megújuló) etanolnál.
Aki hülye, haljon meg!
-
Picco
addikt
válasz hackeeeee #19 üzenetére
Nos, kisebb gáztank, több fogyasztás, tehát jóval kevesebb km-t mész, oké ott a benya még.. De lehet úgy összegezve lehet nagyobb lesz az üzemanyag költsége, mintha csak etanollal mész. Mivel ha tankolsz, akkor tankold tele benzintankot, + a gázt, ha útközben kifogy mind2, akkor ugyanez megint.
ezt most nem ertem. hany kilometert mesz etanollal egy tankbol?
nem tudom h ezt most miert irtad, elvakultsagbol, erdekeltsegbol vagy mi, de ezzel az a baj hogy felrevezeted az embereket, ami neked semmibe, de nekik sulyos penzekbe kerulhet!mert akarhogy nezem ez nem jon ki nekem.
45 liter-es az atlag LPG tank, ha nagy autod van kerheted 90 literessel is, felar nelkul. es nem 25%al fogyaszt tobbet hanem max! 15%
fogyasztasi adatokat a cikk irojatol, illetve azoktol a gaztankoloktol vettem, akikkel napi kapcsolatban vagyok.akkor most egy kis matek. atlag benzintank kb 50 liter korul lehet.
vegyunk egy 7 literes atlagfogyasztast benzinnel.
50/(7*1.25)= 571km
45/(7*1.15)=559km + tartalek 50 liter benzin- 714km = 1273kmmatek 2: nezzunk egy masik peldat: auto eves futasteljesitmenyet vegyunk 20.000km-nek. szerintem ez nem sok, tekintve hogy motorral is majdnem ennyit megyek evente.
nezzuk most az atlag arakat.(pest megyei atlagarakat neztem, linkelem is)
e85: 245
lpg: 174fte85 (20000km/(7l*1.25))*245ft=560.000ft
lpg (20000km/(7l*1.15))*174ft=432.298fteves kulonbseg: 127.702ft
nem kell benzint hasznalnod, hanem csak LPG-t, benzin csak inditashoz kell, tehat evente 1 tank boven eleg. (uj rendszereknel tudtommal ez sem kell mar).
ezek az adatok meg durvabbak ha egy nagykobcentis autorol beszelunk, ott mar egy ev alatt megterulhet a beszereles ara. (6 vagy 8 hengeres gepeknel dragabb, de 300k-ban altalaban megall.)
kornyezetszennyezest nem kevernem ide, foleg h a finomitott uzemanyagok eloallitasanak modjaba nem latok bele, de lpg-vel kb vizgoz jon a kipufogobol.
a masik amin nagyon erdemes elgondolkozni: az emberek butak, felnek az LPG-tol->nem novekszik drasztikusan a keresle->nem lesz hirtelen arvaltozas, ellenben a bioetanollal.
bocsi a felkover betutipusert, de ugy erzem kozerdeku. jah es bocs az ekezetek hianyaert
[ Szerkesztve ]
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
Picco
addikt
lekestem a mod idot
meg mielott meg lennek en is gyanusitva(a matek ellenere) elvakultsaggal/erdekeltseggel, kozlom: nincs autom. motorozok es a yamaha soha nem latott sem gazt, sem bioetanolt, sem csodaadalekot, hanem az eloirt 95-os oktanszamu cuccot kapja es kesz
**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo
-
bambano
titán
jaja, az enyémen vagy 4 hónap alatt megtérült volna...
#6:"Ugye termőföldbe a búza, a kukorica helyére ezt ültetik. => Felmegy a takarmánynövények ára, így felmegy mindennek az ára hús, tej, péktermékek stb.": jaja, tényleg ezt szokta irogatni minden ostoba segg újságíró, aki politikai vagy pulitzer okokból akar írni valamit. A valós helyzet ezzel szemben az, hogy nem mérhetően változott az ára az étkezési és takarmánygabonaféléknek, pedig a mol évekkel ezelőtt épített Tiszaújvárosban feldolgozót.
#10: mint az közismert, Magyarországon törvényileg tilos a külföldieknek földet venni. Ergo nem vásároltak fel semmit.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dízelracer
őstag
A gázüzemanyagok magas oktánszámuk miatt nem tartalmaznak kopogásgátló adalékanyagokat. A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeverhetõ a motorba jutó levegõvel. A legjelentõsebb elõny, hogy az autógázok egyszerû szénhidrogén vegyületeket tartalmaznak, nem úgy mint a hagyományos üzemanyagok. A cseppfolyósgáz két alkotóeleme a propán (C3H8) és a bután (C4H10). A sûrített földgáz döntõ része metán, (CH4) amely a legegyszerûbb szénhidrogén vegyület. A felsorolt tulajdonságok miatt az autógáz tökéletesebben ég el, mint a hagyományos üzemanyag. A kipufogógáz kevesebb rákkeltõ hatású, policiklikus aromás vegyületet tartalmaz. A nitrogénoxid (NOX) kibocsátás 20-40%-kal, a szénmonoxid (CO) 60-90%-kal, a szénhidrogén (CH) 40-60%-kal kevesebb mint benzinüzemben. A tökéletesebb égés következtében szilárd részecskék (PM) a gázüzemû autók kipufogógázában nem találhatóak. A benzin üzemhez képest a légkörbe jutó károsanyag mennyisége, különösen a régebbi típusú karburátoros autók esetében csökken jelentõsen. A gáz levegõ jobb keveredési tulajdonságainak köszönhetõen az olajfogyasztás lecsökken, az olajcsere periódusa megduplázódik, ennek következtében kevesebb fáradt olaj keletkezik. A gázüzemanyagoknak környezetvédelmi szempontból elõnyös tulajdonságai még szabályozott keverékképzésû katalizátoros jármûveknél is igazolhatók. Különösen elõnyös az autógázok viszonylag magas hidrogén tartalma. A nagy energiatartalmú hidrogén az igazi környezetkímélõ üzemanyag, mert égése során víz keletkezik, ugyanakkor a nagyobb hidrogén tartalom következtében a légkörbe jutó széndioxid (CO2) mennyisége kisebb, ami az üvegházhatás csökkentéséhez járul hozzá.
szerk: Szarakodik a net 2x ment el ugyanaz ...
[ Szerkesztve ]
-
RootRulez
félisten
Halihó! Mennyi egy ilyen Bioetun átalakító? Barátnőm édesapja is játszik a gondolattal és jó lenne képben lennem.
═════════════════════════════════════════
-
L3zl13
nagyúr
válasz dízelracer #73 üzenetére
Ez igaz, viszont csak a hagyományos üzemanyagokról beszél. Az etanol nem tartozik közéjük.
85%-ban etil alkoholból (C2H5OH) áll, ami majdnem olyan arányban áll H-ből, mint a metán (CH4) és ciklikus aromás CH-ek, NOX és hasonlók pedig egyátalán nincsenek benne.Ezt mondjuk valamelyest árnyalja a E85-höz 15% hozzáadott normál benzin, amelyre igazak az általad beidézettek, ezzel szemben viszont ott van, hogy a növényekből előállított etanol égéstermékei nem járulnak hozzá az üvegházhatáshoz, szemben a földgázból keletkező CO2-vel.
Aki hülye, haljon meg!
-
bambano
titán
Jéééézus....
beszélgessünk már kicsit...
akkor 3-5 év a megtérülése a gáznak, amikor a 100 lovas astrámmal jártam évi átlag 20 ezret, vagy akkor 3-5 év, amikor a 6 hengeres 211 lovas vectrámmal megyek annyit, hogy heti 3 tank benzin nem elég? Vagy mostanában alig járok sehova, most 3-5 év? Ráadásul a 6 hengeres motorba a gázszet drágább, mint a 4 hengeresbe...El kellene gondolkodnod azon, hogy minek irkálsz olyan dolgokat, amiről ránézésre is látszik, hogy csak a düh iratta veled?
#60: a mostani gázrendszereknél lehet állítani, hogy sok lóerőt akarsz és akkor sokat fogyaszt, vagy alacsony fogyasztást akarsz és akkor kicsit gyengébb. rajtad múlik. de a 10 lityós autóból nem lesz 17-18 lityós autó, egyszer ültem egy 3.2-es signum automata taxiba, az 14-15 liter benzinnel nem érte be városban, taxi üzemben, 18 liter gázzal meg igen. (A kézi váltós 3.2-es vectra (ami könnyebb, mint a signum) gyári városi fogyasztása 14 liter).
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
L3zl13
nagyúr
re-re #6: Megjegyezném még messze nem ért el olyan népszerűséget és elterjedtséget az E85, hogy ez kihatással legyen a gabona termesztésre. Ez viszont nem egyenlő azzal, hogy az hülyeség lenne, és nem kell foglalkozni a lehetőséggel valahol odafent, mielőtt átállítják egész Mo-t alkoholüzemre.
Ez nem jelenti azt, hogy bárkinek itt a fórumon emiatt le kéne mondania a dologról, de egy újságírótól ugyanakkor elvárom, hogy azelőtt felhívja a figyelmet lehetséges következményekre, mielőtt azok bekövetkeznének.
Aki hülye, haljon meg!
-
bambano
titán
Kajából és kajához való gabonából (=takarmány) jelenleg is olyan túltermelés van, hogy gyakran pocsékba megy. Ha az összes olyan termőföldet, ami kaja minőségű gabona termesztésére alkalmas, bevetik, felesleg terem. Emellett a bioetanol alapanyaghoz rosszabb minőségű gabona is megfelel, amit rosszabb földeken is lehet termeszteni.
Igen-igen messze vagyunk még attól, hogy etanol miatt dráguljon a kaja. Ez csak egy kis újságírói hype meg az erre ráakaszkodott nagykereskedői nyerészkedés. A család (apám, a testvérem) ilyennel foglalkozik (mezőgazdaság), hajlamosabb vagyok apámtól elhinni bármit is, mint egy újságírótól.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
L3zl13
nagyúr
válasz dízelracer #78 üzenetére
Akkor rendben, csak elég félreérthető volt amit a #56-ban írtál. Az E85-öt hasonlítottad az LPG-hez, és a végéhez hozzácsaptad, hogy "És az valóban környezetkímélő." mintha az E85 kevésbé volna az...
Aki hülye, haljon meg!
-
L3zl13
nagyúr
Persze, messze vagyunk tőle, csak ugyanakkor meg a sötétzöldek nyavajognak, hogy miért nem áll át az egész emberiség a biomasszára teljes egészében a fosszilis üzemanyagok helyett. (Hőerőművestől, központi fűtésestől.)
Szóval ezzel szemben azok, akik a termőkapacitást, meg a gabonára és egyéb élelmiszerek árára gyakorolt hatást számolgatják, szerintem még mindig a józanabb gondolkodásúak.
[ Szerkesztve ]
Aki hülye, haljon meg!
-
bambano
titán
A sötétzöldeknek semmi sem jó, az nekem nem hivatkozási alap. Bármilyen energiaforrást hozol fel, mindegyikkel lesz baja. A szélerőmű zavarja a madarakat, az atomtól félnek, mint ördög a szenteltvíztől, a széntől, kőolajtól dettó (ennek talán van alapja), a vizierőmű tönkreteszi a környezetet, stb. stb. leginkább pattintott kőszerszámokkal kellene élnünk a sötétzöldek szerint...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dízelracer
őstag
Ez a 10liter -> 15liter dolog esetleg akkor fedi a valóságot ha öreg karburátoros autóról van szó ami ráadásul rosszul is van beállítva. Mert alap helyzetben még az sem fogyaszthat többet 33%-al lpg-ből. Az túl sok. Egy hengerenkénti befecskendezős autó 2-3%-al fogyaszt többet gázból mint benzinből. A központi befecskendezős motorral szerelt autók is jóval 10%-on belül vannak.
Vegyünk alapul 2literes benzines középkategóriás autót aminek legyen mondjuk 11liter az átlaga (és még nem is mondtam sokat). Ennél már elég szép pénzt meg lehet spórolni évente ha elgázosítják az autót.
12liter x 175 ft (lpg) = 2100
11liter x 342 ft (95) = 3762Így minden egyes megtett kilométerrel megspórolnánk 16,6 forintot a benzinhez képest. Ha évente viszonylag keveset 12000 kilométert megy az ember vele már akkor is 200ezer forint a "haszon". Ebből már az éves kötelező és jó esetben még a szervízköltség is kijön. Ebből is jól látszik, hogy a jelenlegi üzemanyagárak mellett annak is megéri átalakíttatni az autóját aki relatív keveset használja mert belátható időn belül megtérül. Ha éves szinten belerak az ember 18000 kilométert akkor már kevesebb mint egy év alatt megtérül a befektetés hiszen csak az üzemanyagon megspórolhat az ember 300ezer forintot.
szerk: gázautós olvasni való: [link]
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz dízelracer #85 üzenetére
A 10-ről 15 literre az nem 33% hanem 50.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Bib
őstag
Szerintem Km/Ft árban kb ugyanannyira jön ki mert többet fogyaszt.Cégeknek megéri,mert ebből az üzemanyagból visszaigényelhető az áfa.
Némely üz.a szivattyúk nem bírják az alkoholt így a cseréjére lehet számítani. -
luw2win
őstag
Arenaplaza-ba mindig beszoktam menni LPG-s suzukival. Csak átkapcsolom akkor benzinre. Bár nem tudom mi baja lehet. Nem tudom szerintem már megtérült az ára. 420000km után már illik. Bár kb 2 hónapja még 154ért tankoltam literjét a gáznak, most meg 175...
.“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”
-
luw2win
őstag
válasz dízelracer #85 üzenetére
Elolvastam a linkedet:
Lehetséges-e mélygarázsban vagy parkolóházban gázautóval parkolni?
Ennek oka, hogy az estelegesen kiszivárgó autógáz (melynek valószínűsége minimális, gyakorlatilag nulla), a levegőnél nehezebb, színtelen anyag így a padlószint közelében összegyűlve a levegővel robbanóképes elegyet alkothat.
A kiszivárgó gázról annyit, hogy Hódmezővásárhely-re beérve Szentesről van baloldalt egy kis gázos kút (Shell Gáz asszem)
A csávó odajön égő cigivel a szájában megfogja leguggol,leveszi a kupakot, elkezdi a tankolást. Aki látott már ilyet ilynekor egy kis fehéres gázfelhő igy felcsap,namost a csávó arcába ahol ugye egy cigi volt.Nekem ugy lefutott előttem minden hogy itt halok meg. De nyugodt szívvel megtankolta, fizettem és ennyi.
Szóval ha annyitól nem gyulladt be akkor hagyjanak a mélygarázzsal[ Szerkesztve ]
.“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”
-
postajoska
tag
Szép autó,gratulálok hozzá,jobb mint egy Suzuki
-
nagyúr
Hasznos írás lett. Úgyis idén tervezek autót venni és érdekel az etanolos megoldás. Egy 4 hengeres 10 év körüli autónál számolhatok olyan 45-50k-s átalakítási költséggel akkor?
Més que un club!
-
GReddy
tag
Nem érzem, hogy bárkit lenéztem volna - a post lényege, hogy NEKEM jobban megérné, mint egy ilyen kis guruló bevásárlókocsival ami eszik 5 litert. Ennek elhiszem, hogy három év fölött van a megtérülési ideje.
Azóta egy kis update - fellelkesülve a postokon, gondoltam kipróbálom a feles "fröccsöt" E85/95S benzin.
A mondeo gyűlöli! Köpköd, akadozik, nagyon rosszul megy, alacsony az alapjárata (hiába reseteltem a computert, és takarítottam ki a MAP szenzort) rángat, utálja. Hál istennek alig van benne (10 liter összesen, próbaüzemből kifolyólag) úgyhogy viszonylag gyorsan ki fog fogyni, és ebbe biztos nem teszek többé E85-öt. Viszont úgyis lassan megy a levesbe, az utódánál (Régi Scorpiom lesz, ez fix. Az nem a lambda alapján keveri a benzint, lévén nincs neki MAP szenzora) ki fogom megint próbálni. Ugyanis nekem sem mindegy... (Pl a feles kijön kb 300-ból per liter)
Érdekesség: Nem vettem észre, hogy többet enne, viszont határozottan sokkal gyengébb lett az autó. Legalább 20 ló mínusz.
Sajátom egyébként, nem hiteles... Tudod, csak erre volt pénz. (Hét éves korza? Soha nem volt egyszámjegyű korú autóm. Nem volt rá pénz..)
Dominate the woods... The Bowhunter.
-
luw2win
őstag
válasz postajoska #92 üzenetére
Nem akarok belemenni vitába, de Suzukinál jobban strapálható autó nincs. 1992-esem van, 100000km után lett beletéve a gáz, most járunk 520000km-nél, semmi baja nem volt csak gumit kellett cserélni. Semmi motorhiba semmi olyan ami költséges. Van még mellette egy Citroen Picasso-m 40000km (negyvenezer!!!) után kuplungos lett, lendkerékkel együtt kell cserélni, és monták hogy több mint 150k-ra számítsak. Azért ne legyen már 40k km után egy autó kuplungos. És nem volt széthúzatva meg semmi, ezzel ellentétben suzukival már télen jégen pörgés, csak gáz van benne ami sokak szerint szétcseszi a motorot szerintem semmit se tesz neki de sebaj stb stb.
Ettől függetlenül még lehet h jobb kocsi ez az Opel mint egy akármilyen suzuki, csak én ezt ugy vettem le h ilyen ócsárolás. Nem vagyok suzuki fan, ez csak mindennapi kocsinak van használva, arra hogy ha megnyomják lesz4rom ha megkarcoják *** stb..“Azért nem jut olyan sok ember sehova az életben, mert a hátsó kertben keresgélik a négylevelű lóheréket.”
-
mrhitoshi
veterán
jó cikk,amúgy én ha majd! veszek kocsit,az biztos,hogy hidrogén cellás lesz ,leg környezet barátabb üzemanyag, csak még nincs a piacon
[ Szerkesztve ]
PS4
-
djbahool
senior tag
válasz Napfénysüti #93 üzenetére
45-50 között van a cucc, plussz ha garit is akarsz rá, akkor még fizetned kell egy 10est a szerelésért.
-
JanFe
aktív tag
Erdekes cikk
"There is nothing permanent except change"
-
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AliExpress tapasztalatok
- Milyen notebookot vegyek?
- BestBuy topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- PlayStation 5 Pro teszt
- Milyen légkondit a lakásba?
- Lightyear - befektetési app
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Formula-1
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- S24 Ultra 512GB (Sárga)
- Intel Core i9 14900K OEM / 36 hónap jótállás /27%-os ÁFÁ-s számlával/HATALMAS AKCIÓ KÉSZLET ELEJÉIG
- Lenovo / Dell / HP laptop, notebook töltő, adapter OUTLET
- iPhone XR 128GB Független Használt/1-3 hónap gar./Akku 100%/p3821
- 4K Core I5 12400F GamerRPC 6X4.0GHz 32Gb DDR4 3200MHZ 512 SSD RTX 3060 12GB DDR6 2 Év Gari
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest