Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stirlitz
senior tag
Jó döntés volt a bioetun használata, a legkorrektebb átalakitó szettek közé tartozik. Használd egészségel!
Gáz-ra váltani lényegesen nagyobb bekerülési költségel lehetett volna gondolom. Én amúgy etanol/lpg kombóval üzemeltettem a kocsim.
-
Stirlitz
senior tag
2éven belül az is megtérül, de a bioetun cirka 45ezres árával szemben, az minimum 150000es bekerülési költséget jelent, alsó hangon, egy modern hengerenkénti befecskendezős motorhoz.
Manitou: igaz, csak nem gondoltam rá, vidéken ez nem igazán gond mélygarázs hiányában. Bp-n már zavaró lehet talán.
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
válasz hackeeeee #19 üzenetére
Tegyük már ezt tisztába. Az etanol fajlagos energia tartalma majdnem azonos a cseppfolyós gázéval. Mindkettő alacsonyabb hőmérsékleten ég el, és alacsonyabb a láng terjedési sebessége is az égéstérben. Az égési csúcsnyomás is eltér a benzinétől mindkét esetben, mivel az oktánszáma is nagyobb mindkét alternatív üzemanyagnak. Ergó az üzemanyag túlfogyasztás is hasonlóan alakul mindkét üzemanyaggal, mível a fizikát nem lehet becsapni. Kb +20%-ra lehet számítani mindkét esetben.
Mondom ezt tapasztalatból, és azt is, 100% etanol használata mellett az üzemanyagpumpa és maguk a befecskendező szelep is rövidebb élettartamúak lesznek. Természetesen nem annyival, hogy ne érné meg etanolt tankolni. Szó sincs erről. Mint ahogy arról sem, hogy LPG ne hozná vissza a magasabb árát rövid időn belül. Meg, hogy az etanol érné meg jobban.... Hosszú távon sokat autózónak az autógáz az olcsóbb. Legolcsóbb meg a kettő egyszerre történő alkalmazása.
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
válasz hackeeeee #32 üzenetére
Miért is nem lehet a kettőt berakni egymás mellé? Gyere, tekintsd meg a kocsim. Továbbra is mondom, ilyet állítani, hogy 2év legalább a megtérülési idő...... Ha legalább km-hez kötnéd, de hogy évhez... 2év alatt borzasztó sok km-t lehet megtenni. Céges kocsik ennyi idő alatt kb 150000km körül tesznek meg átlagban. Nézzük akkor az üzemanyagárakat. Ma délelött Pécsett ua-nál a kútnál mindhárom üzemanyag: 95ös benzin 346Ft/L ; E85 243Ft/L ; LPG 180 Ft/L. Innét meg matek. Etanol kisebb átalakítás, kisebb költség elsőre, LPG nagyobb átalakítás, nagyobb költség elsőre, amikor meg tankolni kell, akkor az LPG az E85nél is olcsóbb jóval. Nem azért írok mert szeretnék vitázni, de ez tény.
Ezek a tapasztalataim. Mielött jőn a kérdés, mivel foglalkozom, gázautószerelő technikus vagyok, és forgalmazzuk a bioetun-t is. Ezen a kivűl saját kocsimban is használom mindkettő üzemanyagot. No offense! Mindenki azt használ amit akar, de valótlant ne állítsunk. Jó etanolozást! -
Stirlitz
senior tag
Tudod, kinek mi fér bele. Örülj neki, hogy gond nélkül kitudod fizetni a benzin árát. Sokunknak kell sporolni, az etanol is egy ilyen lehetőség. Ezért nem kell lenézni a másikat. És ha a 3henger, akkor mi van? Főleg, ha nem hitelre vette. Igaza van, az ővé, nem a banké, nem vállalta véletlen sem túl magát.
-
Stirlitz
senior tag
válasz FoxiestFox #41 üzenetére
Leírta, ebben elfér. Meg jobban is megy. Ezért választotta, és bevállalja cserébe a nagyobb a fogyasztást. Nem biztos, hogy felelőtlenül vezet. De csak mert van akinek kisebb a kocsija, nem kell egymást bántsuk miatta. Ez nem erről szól.
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
A Te kocsid (Fabia), műanyagtankos, műanyag üzemanyag vezetékkel szerelve. Ez a probléma téged nem érint. 50-50be használhatod az etanolt átalakító nélkül. Ha tisztán etanolal szeretnél járni, "átalakító" kell. Melyik 1.2-es motor van a kocsidban? A 6szelepes 40kw-os, vagy a 12szelepes 47kw-os? Üa rendszer ugyanaz, csak a befecskendező szelepek mások a hengerfejen kívül.
-
Stirlitz
senior tag
Mindenképpen átalakító kell, már 50%-ot kicsit is átlépve, nagyon leszegényedik a keverék. Más probléma nincs. Jó etanolozást!
F27: te aztán összeírtál itt rendesen hetet-havat. Mért is nem jó kétüteműbe? Ilyen marhaságot. Bármelyik Otto motorhoz jó üzemanyagnak, a kérdés csak annyi, mekkora munka átalakítani az üzemanyagrendszert. Hogy az etanol/levegő keverék megfelelő legyen.
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
Az átalakítást számolgatóknak, itt a jobb oldalon alul egy kalkulátor, ami elég jó tippet add a megtérűlésre. Akinek több jön ki mint 2év, az nem használja sokat a kocsiját. (az átlag autós, ma Magyarországon évi 10-15ezer km-t autózik) Az ne is foglalkozzon semmivel, vegye a benzint. Aki viszont sokat autózik, szó nélkül LPG. Egyszerűen messze gazdaságosabb mint bármi jelenleg. Ezt a varázslatos 3-4 évet meg hagyjuk már Meg elveszett csomagtért is, pótkeréktartályról hallottál már?
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
válasz echterion #62 üzenetére
Nem. Az átalakító azért kell, mert etanolból a benzinhez képest dúsabb keverékre van szükség. Enélkül is üzemelhet a kocsi vele, de hidegebb időben hidegínditási problémák lehetnek, valamint teljes terhelés mellett hosszútávon az elszegényedett keverék miatt súlyos motorkár a következmény. Ez természetesen tiszta E85 üzemre érvényes.
-
Stirlitz
senior tag
-
Stirlitz
senior tag
válasz dízelracer #107 üzenetére
Pontosan. Nem tudom, mindenkiben a nagy "bojler" kinézetű tartály maradt meg, pedig ma már annyi méretű toroid (pótkerék helyére építhető) tartály van, hogy nincs olyan típus amibe ne lehetne ilyet szerelni. És voila, ott a teljes méretű csomagtér. Ami az esetek 85%ban kihasználatlanul űres. És a pótkerék is elfér ott egy ügyes kis tasakban. Kis odafigyelés pakolásnál, és semmi gond a maradék 15%ban is.
[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
válasz Napfénysüti #112 üzenetére
Szakszerű beépitésnél nem veszélyes. Mitöl lenne az? Minden gázrendszer alkatrész többszörösen túlbiztosított, a gáztartály meg különösen. Érdekes, az senkit nem zavar, hogy átlag 45L benzin van a valaga alatt, a gáztól meg félnek mint az őrdögtöl.
-
Stirlitz
senior tag
válasz Napfénysüti #122 üzenetére
A benzin levegő keverék és az autógáz levegő keverék szokott robbanni. A csepfolyos gáz biztos nem. Ettől kár tartani. Meg a balesettöl is. Ha akkora űtést kapna a tartály, amit nem bírna elviselni, az már az autó utasainak amúgy is mindegy lesz.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest