Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Shad0w


Shad0w
senior tag

Azt nem tudja valaki, hogy a Fabia-ban az ECU letudja kapcsolni az üzemanyag befecskendezést gurulásnál?

(#102) djbahool válasza Napfénysüti (#100) üzenetére


djbahool
senior tag

Attól függ mennyit gurulsz az autóddal/év (km-ben), és hogy milyen autód van.
Az előnyei hogy olcsóbb (még ha a többletfogyasztást is belekalkulálod akkor is), valamint hogy kevésbé környezetszennyező (bár ez sokakat nem érdekel), pedig sztem ez sem utlsó szempont.

(#103) Napfénysüti válasza djbahool (#102) üzenetére

Még sajnos nincs saját, ha minden jól megy októberben veszek. Talán Nissan Primera lesz (1.6 105LE vagy 2.0 130LE). Viszont szerintem éves szinten olyan 20.000 km-rel lehetne számolni. Viszont a kiszemelt kocsi olyan 9-10L-t szerintem benyelne vegyesben 100km-enként. :U

Més que un club!

(#104) dízelracer válasza Shad0w (#101) üzenetére


dízelracer
senior tag

Szerintem csak motorféknél.

(#103) Napfénysüti : Évi 20ezer kilométer? Ekkora futásteljesítménynél már hamar megtérül a gázüzemre való átállás is. Utána meg csak 170 forintért tankolsz nem 245ért. -75forint literenként nem kevés.

[ Szerkesztve ]

(#105) Napfénysüti válasza dízelracer (#104) üzenetére

Benzin/gázos autón szereztem a jogsit így tudom hogy nincs igazán kihatással a dinamikára de a gáztartálytól helyigénye miatt óvakodom. Már úgyértem hogy direkt azért akarok nagyobb autót venni hogy legyen hely utasnak, csomagnak is. Azért ha meglesz a kocsi átgondolom bár egy gázos átalakítás már majd a kocsi árának harmadába fájna.
Egyébként a gázos fogyasztás körülbelül mennyivel nagyobb mint a benzines?

Més que un club!

(#106) Picco válasza Napfénysüti (#105) üzenetére


Picco
addikt

itt leirtam nehany infot ;)

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#107) dízelracer válasza Napfénysüti (#105) üzenetére


dízelracer
senior tag

Nem tudom még sosem volt gázüzemű autóm. A legtöbb helyen injektoros motornál 10%-on belüli többlet fogyasztást írnak. Haverom pótkeréktartályos Daewooja 8literrel eljár vegyesben gázzal. Az bő egy literrel több mint benzinnel. Csak ugye nem mindegy, hogy 8x170 vagy 7x342 forint. :) A teljes csomagtér rendelkezésre áll. A defektjavító + a kis kompresszor pedig bőven elfér hátul a bedobált csomagok mellett.

(#108) Stirlitz válasza Shad0w (#101) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Ha a fojtószelep állás 0fok, vagyis nem nyomod a gázpedált kicsit sem, és a motor főtengelyének fordulatszáma több mint 1200 ford/perc, nincs üzemanyag befecskendezés. Tehát le. :) De ez az állapot csak tolóüzemben valósul így meg tartósan.

[ Szerkesztve ]

(#109) echterion válasza dízelracer (#107) üzenetére


echterion
nagyúr

Hát nem tudom, ezzel a gázzal én is bajban vagyok. Mert szimpi, meg nekem egy-két év alatt vissza is jönne, de pótkerék nélkül...hát nem merek elindulni sehová. Meg aztán hamarosan lesz egy kis angliai kiruccanásom (remélem, pár évig haza se jövök :)) ), és nem tudom, ott hogy állnak a gázos (és az E85-ös) kutakkal.

**********

(#110) Stirlitz válasza dízelracer (#107) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Pontosan. Nem tudom, mindenkiben a nagy "bojler" kinézetű tartály maradt meg, pedig ma már annyi méretű toroid (pótkerék helyére építhető) tartály van, hogy nincs olyan típus amibe ne lehetne ilyet szerelni. És voila, ott a teljes méretű csomagtér. Ami az esetek 85%ban kihasználatlanul űres. :) És a pótkerék is elfér ott egy ügyes kis tasakban. Kis odafigyelés pakolásnál, és semmi gond a maradék 15%ban is.

[ Szerkesztve ]

(#111) Shad0w válasza Stirlitz (#108) üzenetére


Shad0w
senior tag

Köszi :R .

dízelracer: természetesen úgy értettem, hogy sebességben van az autó.. :)

(#112) Napfénysüti válasza Stirlitz (#110) üzenetére

Azt tudom hogy már nem olyanok a tartályok. Gázos Fiat Punton tanultam vezetni annál se látszott. Valahol a hátsó lökös előtt volt beépítve emlékszem ott volt a gáz betöltője is. :)
De mondjuk a pótkereket be kell áldozni az tény. nem veszélyesek amúgy ezek a gázos autók? Nem tudom de lehet azért is tartok tőlük mert nálunk jó pár éve felrobbant egy ilyen gázos kocsi és a tulaj párt soha nem is találták meg. Ez még gyerekkoromban volt mondjuk, csak megmaradt bennem. :(

Més que un club!

(#113) GReddy válasza GReddy (#94) üzenetére


GReddy
tag

Érdekesség - TELJESEN ÉS TÖKÉLETESEN eltűnt a monderossz (mondejó... érted!) alapjárata. Gyakorlatilag életében összesen (negyed millán túl) nem volt annyit önindítózva, mint ma, meg tegnap. Pfffff... tetvedék. Ha ki akartok tolni magatokkal vegyetek egyet! Bár már annyiszor láttam lángok között égve elpusztulni, hogy az összes utálatom belesűrítettem már gyakorlatilag ergo ezáltal jobb emberré váltam. Népművelő hatás ON. Egyébként meg EZ EGY SZEMÉT konkrétan. (Hatszázötvenezres tanulság - nem mindig az újabb a jobb, autó fronton meg különösen nem.) Szóval visszatérünk a témára - ha lesz mivel. Vagy lesz miből.

Update - KEVESEBBET eszik a feles fröccsből, mint tiszta benzinből. De nem kevéssel. Kb 20% körül van az eltérés. Valószínűleg túl szegény a keverék (MAP szenzor!), ez magyarázná a gyengeséget, és az alapjáratot, valamint a túl alacsony fogyasztást. (Nem. Ha ez az ára, akkor nem jó. LEGYORSUL a busz??? EGY IKARUS??? HALLOD!!!!???)

Dominate the woods... The Bowhunter.

(#114) jaja1981


jaja1981
addikt

Etanol tankolás mellé ajánlott egy tankhoz 50ml kétütemű motorolajat tölteni.
Ez keni a benzinpumpát és a befecs szelepeket is.
Suzukival így járunk gond nélkül, 1l olaj 900Ft, szóval nem tétel és örök életű a benzinpumpa.

Az én autómba meg használt étolaj kerül, ami ingyen van.
Ez a legjobb üzemanyagforma mostanában!

(#115) Picco válasza GReddy (#113) üzenetére


Picco
addikt

a szegeny keverekkel nagyon vigyazz, sokkal hamarabb tonkreteszi az autod mint valaha is kepzelned....

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#116) #24889344 válasza Picco (#115) üzenetére


#24889344
törölt tag

üdv.

Bővebben is le tudnád írni milyen károsodást okozhat a szegényebb keverék.

(#117) bambano válasza #24889344 (#116) üzenetére


bambano
titán

pl. megégeti a dugattyút.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#118) Stirlitz válasza Napfénysüti (#112) üzenetére


Stirlitz
senior tag

Szakszerű beépitésnél nem veszélyes. Mitöl lenne az? Minden gázrendszer alkatrész többszörösen túlbiztosított, a gáztartály meg különösen. Érdekes, az senkit nem zavar, hogy átlag 45L benzin van a valaga alatt, a gáztól meg félnek mint az őrdögtöl. :P

(#119) Napfénysüti válasza Stirlitz (#118) üzenetére

Mert az szokott robbanni meg ölni. ;]

Més que un club!

(#120) Picco válasza #24889344 (#116) üzenetére


Picco
addikt

teljesitmeny romlas, durva hevules mert ugye semmi kenese nincs a motornak es a benzin huti is a dugattyut. nagyon konnyen beallhat a hengered...szelepek is beeghetnek...stb.

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#121) Picco válasza Napfénysüti (#119) üzenetére


Picco
addikt

pfff, en jobban bizok egy vastag falu, nyomasprobazott tartalyba, mint egy muanyag benzintankba :)

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

(#122) Napfénysüti válasza Picco (#121) üzenetére

Én se a tartályra írtam hanem magára a gázra. :) De valószínű manapság már nincs félnivaló csak én vagyok szkeptikus a gázzal. :B

Més que un club!

(#123) bambano válasza Stirlitz (#118) üzenetére


bambano
titán

Engem nem az izgat, hogy a fenekem alatt van, mert az egyik legbiztonságosabb része a kocsinak, hanem az, hogy műanyag...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#124) Stirlitz válasza Napfénysüti (#122) üzenetére


Stirlitz
senior tag

A benzin levegő keverék és az autógáz levegő keverék szokott robbanni. A csepfolyos gáz biztos nem. :) Ettől kár tartani. Meg a balesettöl is. Ha akkora űtést kapna a tartály, amit nem bírna elviselni, az már az autó utasainak amúgy is mindegy lesz.

[ Szerkesztve ]

(#125) Napfénysüti válasza Stirlitz (#124) üzenetére

Rendben. Ha meglesz a kocsi utánajárok és elgondolkodom a lehetőségeken. :)

Més que un club!

(#126) Kantorpe


Kantorpe
tag

Nekem 10 fok felett mindenfele trukk nelkul 100% nal teljesen jol ment a gep. Sot jobban mint benzinnel, kiprobaltam autopalyan, a vegsebesseg megnott, es jobban is ugrott. Mindenesetre csak hosszutavra hasznaltam.

A kosz kioldasa meg urban legend, normalis autonal ez nem jelentkezhet, ha megis, akkor ott valami generalis gond van, vagy valami 30 eves jarmu.

Egyebkent a +20% fogyasztas novekedessel lehet szamolni, valamint megkell szokni, hogy porgetni kell a motort, a mar leirt dolgok miatt.

Nekem a fogyasztas nem valtozott, abbol a szempontbol, hogy varosban annyi benzint evett, mint hosszutavon e85-t.

Mindenesetre csereltem egy dieselre. Sajnalatos modon nem sutoolaj kompatibilis, a netes leirasok szerint, mindenesetre meg ki nem probaltam, 1 honapos autonal nem volt szivem. :)

Minden élő megöregszik, minden tulajdon elenyészik...

(#127) dízelracer válasza Kantorpe (#126) üzenetére


dízelracer
senior tag

Ne is próbáld. Egy kamrás dízel még csak csak keresztül tolta a csúcsokon a sűrű, szennyezett, használt étolajat de az adagoló ott is beszarik tőle előbb utóbb (inkább előbb). A mai kifinomult dízelek befecskendező rendszerét pár hónap alatt teljesen tönkreteszi. És az nem garanciális hiba. :N

(#128) orangez


orangez
csendes tag

Nekem suzukim van és az etanol miatt két ac pumpa cserén vagyok túl.
Gyakorlatilag soha nem térül meg a többletfogyasztás, és az esetleges
alkatrész cserék miatt.

Nagyon gyors proci, iszonyat videókari, végtelen vinyó...

(#129) VR6-Fan válasza #24889344 (#116) üzenetére


VR6-Fan
veterán

pl kicsit megcsocsálják a szelepeket.

de mitn ahogy írták a dugót is elég gyorsan elehet égetni vele (ismerősőmnek 200+ felett eset össze egy gyerek öklömnyi méretűre a 3-as dugója és a 3-as hengernél függőlegesen repedt is a blokk, szegény keverék...)

jaja1981:annyit tennék hozzá hogy modern dizelekhez is (PD, CR) szinte kötelező jelleghez ildomos adni, és akkor nem fog kifingani 100e+ km után a a csúcs benne....

de szvsz a sima 95-höz is illik adni egy keveset, az is igen csak száraz....

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#130) Sir Pocok


Sir Pocok
őstag

Nekem 2008-as 1.3 Suzuki Swift-em van.

Egy hónapja használom 50-50% keverékkel.

Tapasztalat:
Fogyasztás növekedett 6,5 l-ről 7,2 l-re. (vegyes)
Alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb.

Összességében én nagyon elégedett vagyok.

Az erős embernek nincs szüksége hatalomra, a gyönge jelleműt pedig tönkreteszi.

(#131) jaja1981 válasza dízelracer (#127) üzenetére


jaja1981
addikt

Én az '86-os 1,6D Jettámat étolajjal járatom, használttal.
Szűröm 2x 30um-es papíron és 2x ülepítem a víztől és egyéb szennyeződésektől.
Kap még 40l-hez 0,5l kétütemű olajat és vígan megy vele.
Ugyan olyan a menetteljesítménye, a fogyasztása, csak hideg motornál lágyabban jár.
Ezeket tapasztalom.

Miért menne tönkre az adagolóm az étolajtól?

Köszi.

VR6-Fan:
Én mindenhez rakok 2T olajt.
Suziba is, meg a Mantába is benzinhez.
Ártani nem árthat, ára nem sok, szóval jó az bele.
Én biztos minden autómba teszek majd.

[ Szerkesztve ]

(#132) DeadMeat válasza Shad0w (#101) üzenetére


DeadMeat
veterán

Le.

Mar a jovo sem a regi; Powered by beer and crisps!

(#133) VR6-Fan válasza jaja1981 (#131) üzenetére


VR6-Fan
veterán

nekem is rá kell szoknom asszem, vagy olóm pótlóra...
ill a 98-as olmosra ha lehetne kapni

az okosok szerint amúgy ráéghet a szelepekre, na már most ekkora mennyiségű szintetikus T2 nem nagyon hiszem hogy ráégne, mivel 100%-osan keveredik..

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#134) jaja1981 válasza VR6-Fan (#133) üzenetére


jaja1981
addikt

Áh, ennyi nem.
Gondolj bele milyen hígítás, hogy 40l-hez 50ml.
Ennyi olajat felhoz a gyűrű is, meg a 2T olaj úgy van tervezve, hogy elégjen.

Sajnos a '79-es Mantám is 98-ra van tervezve, de az előgyújtást előre állítottam, hogy a 95-össel is menjen.
Számottevő különbséget nem érzek, de azért rossz, hogy nem azt az üzemanyagot kapja amire tervezték.
Vennék én 98-ast, de nem sok helyen kapni. Megtankolom Érden, elmegyek vele valahova és ott nincs, akkor megint forgathatok az elosztón.

(#135) kovy79


kovy79
őstag

Jó ilyen cikkeket olvasni a logout-on és tanulni belőlük. Hallottam már az E85-ről, de most már sokkal okosabb lettem. :R

kis hiba: "menjek be vele párszám km után"

''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006

(#136) Sifre


Sifre
senior tag

Kissé már leült a téma, de annyit még hozzátennék, hogy egyes (főleg a kihegyezett) motoroknál 50-50 keverési arány mellett (elektronika nélkül) a lejjebb kerülő nyomatékcsúcs miatt akár 10% fogyasztáscsökkenés is előfordulhat. Saját tapasztalat: Fabia 1.4 16V 74kW

(#137) ABnormal


ABnormal
őstag

ugyanarról a kútfejről tankolunk :) ,igaz én 50-50-be rakom az etanolt,nincs átalakítóm...

(#138) Atos23


Atos23
senior tag

Kicsit soknak tűnik az a 2 év, reméljük hamarabb megtérül :)

(#139) jaja1981 válasza Sifre (#136) üzenetére


jaja1981
addikt

1,4-es Fábia, kihegyezett motor. Jó vicc! :C

(#140) Sifre válasza jaja1981 (#139) üzenetére


Sifre
senior tag

Egy olyan motor, ami 6400-nál adja le a max. teljesítményt és 5500-nál a legnagyobb a nyomatéka szerintem az átlagnál kihegyezettebnek számít.

(#141) jaja1981 válasza Sifre (#140) üzenetére


jaja1981
addikt

Mint az összes japán motor.

(#142) Sifre válasza jaja1981 (#141) üzenetére


Sifre
senior tag

:K

Csak a japánoknál ez a megszokott, a német benzinmotorok nagy része (a turbósítás előtt) inkább nyomatékra volt hangolva.

(#143) jaja1981 válasza Sifre (#142) üzenetére


jaja1981
addikt

Mert nyomatékból szoktak az emberek autózni ,nem pedig pörgetve.
Részemről a nyomaték fontosabb, mint a teljesítmény.
2,4l otto motor E-jett befecskenedzővel 135L, 250Nm@2500rpm.

(#144) VR6-Fan válasza jaja1981 (#134) üzenetére


VR6-Fan
veterán

engem sajna érint a literenként az a 20ft különbség így hát marad a 95.

ha 95-öst tankolsz akkor visszább kell venned az elő gyujtiból is nem kitolni :)

hüm Te is érdi vagy :)

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#145) jaja1981 válasza VR6-Fan (#144) üzenetére


jaja1981
addikt

Érdi.
Te is?
Hamarabb kell gyújtani a keveréket, nem lehet annyira sűríteni 95-tel, mert öngyullad.
Ezt akartam írni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.