Szia!
Pont most csinálok egy ilyen jellegű oldalt. Biztos így gondoltad, hogy "1 hirdetőhöz, 1 hirdetés tartozik?" Szerintem gondold át, egy hirdetőnek lehet több "terméke", azaz több hirdetései is, nem?
Nálam úgy van, hogy van egy user tábla, hátha mondok érdekeset (vagy ti nekem ):
id (auto increment)
email, passhash, (emaillel lép be)
email publikus-e? email meg van-e erősítve (csak akkor tud belépni, ha ezt megteszi előtte)
számlázási cím, postázási cím (mindkettő lebontva irányítószám, város, utca)
telefonszámok (előhívó, körzet, szám)
online (engedélyezve van-e?)
regdate, utoljára itt, utolsó belépés
ügyfél típusa (vég v. magánszemély),
ügyfél titulus, keresztnév, vezetéknév, cégnév (ha nem magánszemély)
Illetve van maga a termékek táblája. Aminek persze van egy id-je (ez a termék azonosítója), meg van egy userid-je, ami ugye mondhatni foreign key a usertábla id mezőjéhez.
Ha user adatlapon vagyok, akkor lekérdem a termékek táblájából a userem idjének megfelelő userid mezővel egyező sorokat.
Ha a termék adatlapján vagyok, akkor pedig a termék táblájának userid mezője alapján kérem le a users táblából a felhasználót.
Jah igen, a szerkesztés: Én úgy oldom meg, hogy sessionban tárolom az épp belépett user id-jét. Így mindig ezt ellenőrzöm, mikor szerkeszt egy terméket. Azaz ha a termék userid-je egyezik a sessionban tárolt id-vel, akkor jelenik meg csak a szerkesztési lehetőség. Meg persze a tényleges szerkesztésnél ezt megint le kell ellenőrizni (nehogy valaki átírja az url-ben, vagy postnál a postolt azonosítót, stb stb. ).
[ Szerkesztve ]