Hirdetés

2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) CRTs


CRTs
tag

Hja úgylátszik feladták mert nem térülne meg inhouse címeket VR-esíteni. Erről az a tény hogy sikerült olyan "eye-tracking"-el kihozni ami nem csinált a PS5-ből RTX killert sokat elárul. Egyébként a fresnel optika egész érdekes benne láttam páran már visszasírják a God-ray-ezést az apple dolgához képest (az meg glow-os). Kár mert jó lett volna látni vmi keményebb eye-tracking optimalizációt fix hw-n.

(#2) Crus


Crus
őstag

Jónak számít a kategóriájában? Fresnel lencse, kábeles megoldás. Már akkor elavult volt, amikor még a gyártósoron összerakták.

"Jelenleg a PC-sek amúgy sincsenek elkényeztetve korszerű, dedikált VR headsetekkel"

Ez most valami irónia akart lenni? :DDD Konkrétan belefulladnak a választékba, kezdve a Pico-val, folytatva a Q3-mal, hogy a Varjo Aerot már ne is említsük, meg még közbe egy rakás változatot. Ráadásul nem kell már fresnellel kínlódniuk, van pancake elérhető áron, mindez wireless...

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#3) CRTs válasza Crus (#2) üzenetére


CRTs
tag

"Fresnel lencse, kábeles megoldás. Már akkor elavult volt, amikor még a gyártósoron összerakták."
csak ez nem sima fresnel mert letakarták az éleit, és a fresnelnek alapból kb 3x-os ansi contrastja van az "újhoz" képest. Van ott még tartalék.

Nem a fresnelt vagy a kábelt szopták be.

(#4) Crus válasza CRTs (#1) üzenetére


Crus
őstag

Az eye tracking azzal a technóval ami a PSVR2-ben van, sokat nem ér, ahogy a foveated rendering se. A fresnel benne nem annyira érdekesnek, hanem jóval inkább kínosnak mondható benne, zavaróan kicsi sweet spottal, murával, homállyal. Rettenet.

Másikra: A kontraszttal az OLED miatt nincs gond, ez vitán felül áll...ellenben minden mással igen. A fresnel halott, béke poraira.

Mindent is "beszoptak". Eleve az, hogy a PSVR1-es kollekciód kukázhattad, ahhoz pofa kellett, nem kicsi. A VR igazi szabadság feelingje pedig kábel nélkül jön elő. Próbálj ki egy Pistol Whippet kábeles megoldással... talán túléli a technika a próbát, ha nagyon óvatos vagy :-/

[ Szerkesztve ]

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#5) CRTs válasza Crus (#4) üzenetére


CRTs
tag

Mura az a displaynek van xD

Sweet spot meg fov miatt van meg hogy milyen trade-off.. Fresnelnek vannak korszerűbb variánsai pl ami kompletten kiüti a chromatic aberration-t, olyat meg a pancake se tud. Sőt nem is tudni hogy hogy lesz 30:1 ansi contrastnál jobb pancake-be, ami azzal egyenértékű mintha fehér falú szobában projektoroznál ( kínos ).

(#6) Crus válasza CRTs (#5) üzenetére


Crus
őstag

Nahát, komolyan? Ki gondolta volna. Hint: Az egész eszközről írtam...

Ehhez képest a valóság meg az, hogy akinek volt a fején egy PSVR2 meg ne adja ég egy pancake MQ3, az gondolkodás nélkül szavaz a pancake-re holott, ott a dp csak LCD.
(CA-t én nem tapasztaltam pancake esetében.)

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#7) CRTs válasza Crus (#6) üzenetére


CRTs
tag

A CA-t nem csak a maradványát ami blurring, és az elő van torzítva szóval nem kapod meg a panel teljesítményét, AVP-nek is brutális vesztesége van "CA kompenzáció" miatt ami gyak. (elő)torzítás. Ugyanolyan élesnek kéne lennie +-35 fokban mint a kellős közepén és ez egyik pancake optikás cuccnak sincs meg. Ezért ha analóg kompenzációt csinálnak fresnelel és nem lenne godray valahogy akkor az ütné.

(#8) Felesbandi válasza Crus (#2) üzenetére


Felesbandi
senior tag

En Quest 2 utan probaltam ki, mert mindenki odakat zengett rola, hogy OLED meg HDR.
Papiron a kabelt leszamitva mindenben jobb a szinten fresnel lencses Quest 2-nel, de a gyakorlatban utaltam a PSVR2-t es el is alltam a vasarlastol.

Utolag tudtam meg, hogy Quest 2-hoz kepest elvileg picivel kisebb a "sweet spot" ahol elesen lathato a kep. A gyakorlatban ez ugy jott at nekem, hogy jatek kozben ahogy mozogtam (es igy a fejemen is minimalisan mozgott a headset) soha nem voltam benne a sweetspot-ban, de meg 1 helyben allva se. Vagy a szeleken, vagy a ket szemem kozt, de valahol mindig homalyos volt valami. Es igen, poccre be volt allitva a szemkovetes meg minden. Szoval a szemkovetes es HDR OLED semmit nem ert szamomra, mert az alapok (pl. hogy normalisan lassam a kepet) nem voltak rendesen meg. Szemkovetes meg eleve nem er semmit, ha a lencse miatt oldalra nezve igyis-ugyis elmosodott minden...

Es akkor a kontrollerekrol nem is beszeltem...

Ha most kene valasztanom, 100%, hogy a Quest 3 lenne a befuto PCVR-hoz, meg akkor is, ha a PSVR2 PC-s hasznalatat hibatlanul megoldjak.

[ Szerkesztve ]

(#9) KRoy19 válasza CRTs (#7) üzenetére


KRoy19
őstag

Szar a fernsel lencse a Psvr2-ben nincs ezen mit szépíteni. A Pico 4 képe sokkal élvezhetőbb a pancake lencséknek hála, még annak ellenére is, hogy a kijelző papíron sokkal gyengébb. (próbáltam mindkettőt, szóval tapasztalatból beszélek)

(#10) Skynet258


Skynet258
veterán

Jópofa ez a Sony, a PSVR1-re nem volt túl sok játék, kiadták hát a PSVR2-t amire szintén csesznek játékot csinálni. Csináljon más, gondolják, majd a PC-sek (de nekik már van más így ott sem fognak ezért kapkodni).
Kiadták a PS Portal-t ami már a bejelentéskor hülyeségnek tűnt, még egy nyamvadt OLED kijelzőt sem voltak képesek belerakni. 2011-ben ez sikerült a Vita-val, 12 évvel később cirka 100-ért már nem fért bele. Ahogy sok minden más sem, igazából a PS5 streaming-en kívül semmi.
A PS5-tel kiadtak egy nagyon fasza kontrollert, erre a saját, pár éves demójátékukon kívül nem vették a fáradtságot, hogy lenyűgözzenek a különféle haptikus visszajelzésekkel.
De a PS előfizetést emelték, mert for the payers.
Egyre jobban kezdem utálni ezt a céget. :(((

Mondom mindezt úgy, hogy a tv alatt van egy PS5 (is), mielőtt valaki tizenéves konzolháborút kiáltó fanboynak nézne.

https://geekpulse.hu

(#11) Crus válasza Skynet258 (#10) üzenetére


Crus
őstag

Komolytalan cég lett. Bagóért kiárulják az excluikat, miközben játékokat nem nagyon tolnak ki a saját konzoljukra, ellenben a PSVR 2-n nem tolhatod a PSVR 1 kollekciód, de az átiratok se jönnek rá. Eközben a Nintendo a klasszikus üzleti modelljével meg köszöni szépen tarol. Fogalmam sincs a Sony-nak miért kell az MS nyomába járni...

Eközben PC-n, cirka 6.500 VR játék érhető el + az UEVR moddal még pár ezer.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#12) CRTs válasza KRoy19 (#9) üzenetére


CRTs
tag

De mint termék első sorban nem attól "szar"..

Ha szar lenne akkkor annyi VR se lenne mint most. Pancakenek elírtam mert nem is 30:1 ansi az általános hanem 17:1.... Annál még 5x-öst is tud (KEZDETLEGES) fresnel. Ha pancakel kezdtek volna akkor meg azért menne a sírás hogy milyen ghost meg glow.

Fresnel az ügyeletes punching bag, mert early adoptereknek kell olyan xD.

Én még egyelőre kerülöm azt nézem hogy projektort mikortól lehet vele kiváltani 2011-ben már stereo projektoroztam. Akkoriban ilyen HMZ-1 -el is akart robbanni a Sony, szerintem az oculus miatt lett emez a vonal.

[ Szerkesztve ]

(#13) Crus válasza CRTs (#7) üzenetére


Crus
őstag

Tegyél fel a fejedre egy PSVR2-öt, majd pl. egy MQ3-at, nézd meg a gyakorlatot... papíron a pancake se a szent grál, de a drasztikusan nagyobb sweet spot, a jelentősen élesebb kép miatt már csak a displayen bukik a PSVR2. És akkor még nem beszéltünk olyanról, hogy Wifi6, passthrough, több ezer játék...
Játékok alatt egyébként az általad említett blurringból nem igazán veszel észre semmit, mert ezerrel pörög az akció és ha bírod hw-rel a 120 Hz sem éppen kellemetlen a szemnek.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#14) Crus válasza Felesbandi (#8) üzenetére


Crus
őstag

Az OLED jó dolog ez vitán felül áll, kár, hogy a PSVR2 esetében ez murával is párosul. És igen, ahogy írod, a HDR OLED előnye sokat nem ér, ha közben meg ezer sebből vérzik a hardver. Eleve az, hogy 10.3 TFLOPS-szal próbálják kihajtani, az édeskevés.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#15) CRTs válasza Crus (#13) üzenetére


CRTs
tag

Az a sweet spot nem csak az optika sajátossága hanem pont ez az hogy hogy kell fejre tenni mennyire lehet eltalálni, olvastam erről tegnap láttam hogy a psvr2-t "leszorítják" ,

na, ebből is az látszik hogy kisebb könyebb termék könnyebb optikával előnyösebb mert könyebb eltalálni a sweet spotot, és a fresnel könnyebb. Engem talán kövgen tud meggyőzni és nem zárom ki hogy abban is lehet fresnel. Meg amúgy én nem annyira akciózok meg szimben is kell műszerfalat olvasni meg hátrapillantani apró dolgokra szóval az nem úgy megy.

(#16) CRTs válasza CRTs (#15) üzenetére


CRTs
tag

meg egyébként sweet spotot nem lehet büntetlenül növelni mert visszatükröződő fényt azt visszakapod.

(#17) CRTs


CRTs
tag

+1 a pancaket sokkal inkább a kisebb formátum viszi mint a képe. Eleve a kisebb formátumért képminôséggel fizettek az hagyján hogy drágább is.

(#18) Felesbandi válasza Crus (#14) üzenetére


Felesbandi
senior tag

Szerencsere nekem nem volt problemam muraval, de nem kizart, hogy csak azert nem, mert minden massal annyi gondom volt hogy mar fel se tunt. :D

Brutalis amugy, hogy a sok YouTube teszter mennyire agyon dicseri a PSVR2-t, mikozben a valosagban egy sima Quest 2 is jobb vetel ha van egy kozepes PC-je az embernek.

A kontrollereket se ertem, miert dicsertek. Nekem jopar problemam volt veluk:
- pocsek akkuido
- kulon kabeles toltogetes (ha nem vettel dock-ot)
- nagy, jatek kozben konnyen osszeutod oket, foleg ha jatekbeli pisztolyt akarsz "2 kezzel fogni"
- baromi maceras "vakon" kezbevenni oket amikor a headset a fejeden van, mert nehezkes tapintas alapjan megmondani az orientaciojat

Nagyon sajnalom amugy, hogy ekkora csalodas volt, mert GT7-tel baromi jo lett volna hosszu tavon.

(#19) KRoy19 válasza CRTs (#12) üzenetére


KRoy19
őstag

Személyesen is próbáltad a kérdéses lencsékkel szerelt headset-ek?

(#20) CRTs válasza KRoy19 (#19) üzenetére


CRTs
tag

Nem mert számomra nincs itt az ideje leírtam miért. És azt se tudom mivel próbálnám ki mert újabban elszoktam a sztereotól.

Az a téma amúgy hogy fresnelből lehet-e jobbat csinálni mint emezek mert kezd lenni olyan vélemény hogy nem, hát tudtommal tuti hogy lehet.

[ Szerkesztve ]

(#21) KRoy19 válasza CRTs (#20) üzenetére


KRoy19
őstag

Ja, akkor nincs több kérdésem. :P

(#22) CRTs válasza KRoy19 (#21) üzenetére


CRTs
tag

Akkor akár hozzászólhatnál a témához is. :D

"hát tudtommal tuti hogy lehet." plusz, pancakeből következő lépcső a "holocake" amit úgy nagyon senki nem próbálgat és az se biztos hogy annyival jobb amennyivel drágább

[ Szerkesztve ]

(#23) KRoy19 válasza CRTs (#22) üzenetére


KRoy19
őstag

Hozzászóltam, de kifejteni kicsit bővebben, hogy mire gondoltam. A pancake lencse a gyakorlatban fényévekkel jobb a fernsel-nél.

Egyrészt rohadt nehéz megtalálni a sweetspot-ot a fernsel lencsénél, ott tartani a headsetet mozgás közben meg esélytelen, hacsak nem téped rá annyira a fejededre, hogy az a szétdurranás közelébe kerüljötn.
Ráadásul a sweetspot is olyan kicsi, hogy szemmel nézelődni esélytelen, mindenhová forgatni kell a fejedet, hogy tisztán láss.

A pancake lencsénél nincs ilyen. Könnyű megtalálni a sweetspot-ot és ott maradni is relatíve egyszerű. Nagy a sweetspot, szóval szemmel tudsz nézelődni és nem kell mindenhová forgatni a fejedet.
Ez akkora előny és akkora különbséget szül felhasználói élményben, hogy minden más hátránya eltörpül a fernselhez képest.

Mondom, próbáld ki és látni fogod.

[ Szerkesztve ]

(#24) CRTs válasza KRoy19 (#23) üzenetére


CRTs
tag

Elhiszem hogy így van, de a sweet spot akkor is design paraméter nem sajátja a tech-nek szerintem. Elvileg lehet mérni hogyha ekkora ügy akkor már mérhetnék is és lenne ezalapján versengés. De egyelőre pupil-swim -ben jobb a pancake, és az se annyira hogy ne kellene korrektúrázni, ansi contrast-ban meg rosszabb:
https://kguttag.com/2021/12/13/metas-cambria-part-2-is-it-half-dome-3/

(#25) CRTs válasza CRTs (#24) üzenetére


CRTs
tag

sőt látni olyan prototipust is hogy meg van növelve a fresnel középső régiója és középső régióban "reference" lens minőségű, hát az nem tudom srácok hogy lesz verve a cake-kkel...

(#26) KRoy19 válasza CRTs (#24) üzenetére


KRoy19
őstag

Használtam Quest 2-őt és Psvr2-is. Mindkettő fernsel lencsés és mindkettőnél azt tapasztaltam, amit fentebb leírtam.
Minden jövőben készülő headset pancake vagy aspheric lencsét kap, ami nem véletlen. Valószínűleg a Psvr2 volt az utólsó headset ami fernsel lencsét kapott, aminek jó oka van.

(#27) republic666


republic666
junior tag

Mivel a Quest3-hoz facebook profil kell ,ezért az kilőve nálam... teljesen meg vagyok elégedve a VR2-esemmel....

1987 C64 1996 SEGA MD 1998 PS1 2002 PS2 2004 PC 2022 PS5

(#28) Crus válasza republic666 (#27) üzenetére


Crus
őstag

Ez egy borzalmasan nagy tévedés. Már a Q2-höz se kellett kb. a gen. felétől...

[ Szerkesztve ]

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#29) Crus válasza CRTs (#15) üzenetére


Crus
őstag

Nem csak azé, de főleg azé. Minden VR HMD-t érdemes tisztességesen a fejre szorítani, mert komoly hadonászás közben nagyon elcsúszhat és észre se veszed, de ölöd a szemed. Pancake ezért nagyon kellemes ezen a téren, mert ha kicsit el is csúszik? Hát ott is éles :-)

A legjobb tanács szerintem az, hogy majd vásárlás előtt próbálj ki ilyet is és olyat is... majd meglátod, hogy a képélesség és képminőség lesz a top prioritás.

Vannak akik papírról felmondják, hogy az LCD hulladék, fakók a színek, meg a fényerő nulla. Ez nem igaz. Nem kell elfelejteni, hogy a jelenlegi LCD panelek évtizedes fejlesztési meló eredményei. Nekem pl. a fényerőt a Q2 esetében nagyon, a Q3 esetében kicsit lejjebb kellett vennem, mint a gyári, mert túl soknak éreztem. A színekkel semmi bajom, de vitán felül áll, hogy az OLED az kontrasztosabb. Ellenben a VR az élményekről szól leginkább és az egy éles kép mellett nagyon nagyon oda tud vágni.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#30) Crus válasza Felesbandi (#18) üzenetére


Crus
őstag

Touché' :-D

A sok YT teszter, más néven: influenszer. A zömük szponzorált tartalmat tolt! Akkor is, ha az nincs feltüntetve. Az van ugyanis, hogy a háttérben megállapodnak pl. egy free termékről cserébe a pozitív kritikáért + a nézettségért járó lé a YT-tól.

Rendkívül kevés lett mára a valódi objektív rivjú, mert ezen arcok zöme abból él, hogy az előnyöket felnagyítja, a negatívumokról meg vagy nem beszél, vagy elmaszatolja.

A Q2 és Q3 esetében én Panasonic Eneloop újratölthető elemeket használtam és használok. Nagyon rendben van vele az akkuidő és hihetetlen gyorsan újratölthetők a saját töltőjével. A Q3 controllere nekem már kicsit kicsi is... a Q2 esetében a "halo-t" kedveltem mert annál fogva könnyen meg tudtam fogni a controllert és tudtam pakolgatni + adott egyfajta keretet a mozgásnak. De persze már megszoktam a Q3-ét és a jót könnyű megszokni :-)

Ahogy elnézem (ma a Ghost of Tsushima lett bejelentve PC-re!) a GT7-nek is van esélye PC-re... de jogos, az nekem is nagyon hiányzik a palettáról.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#31) Felesbandi válasza Crus (#30) üzenetére


Felesbandi
senior tag

En se szoktam hinni nekik, elsosorban abbol indultam ki, hogy papiron sokkal jobbnak tunt a PSVR2, a "tesztek" meg alatamasztottak amit a speckok alapjan leszurtem. Csak a pocsek sweetspot nem nagyon volt megemlitve sehol, amig nem kerestem ra specifikusan miutan kiprobaltam es feltunt.

Nekem is van egy raklap Eneloop/Ladda elemem. Miota megvannak azota kontrollereknel kifejezetten elonynek nezem, ha nem akkusak, hanem elemesek. Ha barmikor lemerulnek, kicserelem oket (mint a shotgun toltenyeket) es jatszok tovabb toltogetes nelkul. A lemerult elemet meg raerek tolteni amikor vegeztem a jatekkal.

Nekem amugy kicsi kezeim vannak, a Q2 meg epp nagy volt, igy a Q3 szerintem pont jo lesz. :D

Ha GT7 jonne PC-re, kb aznap meghirdetnem a PS-t eladasra. :DDD

(#32) Crus válasza Felesbandi (#31) üzenetére


Crus
őstag

Még itt a PH-n a megjelenés előtt pár cikk alatt leírtam, hogy nagyon el van tévedve az, aki csodát vár a fresnel és a 10.3 TFLOPS miatt. Kb. a hülyézésig jutottak egyesek, majd látom ám, hogy az apróra szépen csendben kerültek fel 1-2 anyázótól a megjelenés után nem is sokkal az alig használt PSVR 2 HMD-k. Kínos.

Egyébként a cucc egy fokkal jobb lesz PC-n, hiszen ott akár 80 TFLOPS mellett lehet kihajtani, de a fresnelen ez se fog segíteni egy cseppet sem.

PS5 nálam eddig egy GoW Ragnát, TLOU Part I és II-öt tudott csak futtatni, mert minden mást PC-n toltam... mondjuk a TLOU Part I-et azt PC-n is és minő meglepetés, jó hardverrel, szignifikánsan szebb eredményt kaptam, mint PS5-ön...

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#33) CRTs válasza KRoy19 (#26) üzenetére


CRTs
tag

" Valószínűleg a Psvr2 volt az utólsó headset ami fernsel lencsét kapott, aminek jó oka van."
Nem valószínű ^^
kb egyféle fresnelt láthattál és van abból is nextgen meg cake-ből is. A cake-t elsősorban ezért hozták ki, mert kevésbé tégla:

nextgen cake-t (lézer!) nehezebb csinálni mint nextgen fresnelt. Aki tudja hogy kell nem tégla fresnelt csinálni az >millió dolláron csücsül.

(#34) CRTs válasza Crus (#32) üzenetére


CRTs
tag

"csodát vár a fresnel és a 10.3 TFLOPS miatt. "

Ezt se lehetett tudni hogy az a 10.3 az eye tracking miatt mennyivel számít többnek, és most sem tudod. Ha nem számítana többnek akkor meg sem mernék csinálni ezeket az egybegépeket.

"ott akár 80 TFLOPS" meg latency xD

ez egy ideje félre van számolgatva, aki ettől vár VR penetrációt az még jobban el van tévedve mint aki szerint a fresnel túlhaladott tech :D

Carmack elmondott erről korrekten mindent, nem kell "alakítani" .

[ Szerkesztve ]

(#35) Crus válasza CRTs (#34) üzenetére


Crus
őstag

Mindegy mennyivel számít többnek, mert az is kevés. A foveated render segíthetett volna ezen az egészen, mert pont erre találták ki, de ha már az alapok sz@rok, abból túl jó várat építeni továbbra se lehet. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az eleve blurry, életlen képet, kis sweet spottal a foveated még inkább csak tompítja amerre nem nézel. Ez azért gáz, mert ha előre nézel nem csak pár mm-es körben látsz élesen, főleg nem pár centiről.

Mer' a PSVR 2 esetében nincs latency? PCVR esetében is van term. buffer, de nem is ez a lényeg, hanem maga az adatátviteli sebesség, ami jelentősen komolyabb, ha bírod vassal.

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#36) KRoy19 válasza CRTs (#33) üzenetére


KRoy19
őstag

Figyi, elmentem magamnak ezt a hozzászólás láncot és majd ha elérkezik az ideje, akkor dobd be ide a híres next gen fernsel lencsével készülő VR headsetet, ami agyon ver minden mást a piacon.
Viszon amíg nem létezik ilyen és még csak a láthatáron sincs készülőben ilyen headset, addig hiába kampányolsz mellette és hiába linkelgetsz laboratóriumi kísérleteket. Amíg ilyen silány fernsel lencséket találni a VR headsetekben addig erre a felhasználásra ez a lencse szar, ennyi a lényeg és innen indult minden.

[ Szerkesztve ]

(#37) CRTs válasza KRoy19 (#36) üzenetére


CRTs
tag

Vagy azért patentelt le a facebook meg a google meg stb. 10 féle fresnelt mert az a szabadalom értéktelen de jó volt ingyenreklámnak,

vagy nem értéktelen csak itt mítoszgyártás folyik, lehet választani

értemén hogy FOMO a pancake meg minden, de ennyire nem kéne elszállni.

Ott van a képen is kirajzolva hogy pont ugyanaz a sweet spot a kettő, ezt a mítoszt meg nem fogod látni máshol csak fórumokon.

(#38) CRTs válasza CRTs (#37) üzenetére


CRTs
tag

+ meglehet nézni hogy Carmack mit mondott a BigScreen B-re, nem azt hogy pancake vs fresnel ígymegúgy hanem hogy ejha ilyen design ami méretet prioritizálja...

És ha fresneles van olyan és arról lehet elmondani ezt, akkor az egész stornó ami ebben a témában fórumokon ment szóval érted... Kár nyomni ezt...

(#39) KRoy19 válasza CRTs (#37) üzenetére


KRoy19
őstag

Figyu te továbbra is csak a tankönyvet mondod itt fel, meg linkelgeted a rajzokat, hogy a szerint ugyan az a sweetspot, miközben élőben a közelében sem voltál a különféle lencsével szeret headseteknek és fingod sincs, hogy mi a gyakorlat.

Kicsit olyan ez, mintaha a szexről vitáznék olyannal, aki soha sem csinálta, csak olvasott róla.

[ Szerkesztve ]

(#40) CRTs válasza KRoy19 (#39) üzenetére


CRTs
tag

Értjük ezt a twitteres hsz-t? :

Or at the very least either pancake (which IMO makes a mismatched IPD less punishing) or had a full mechanical IPD adjustment.

Tehát ez a valaki twitteren betudná a TE hibádnak azt hogy te a fresnelt nem tudtad beállítani korrekt IPD-sre, az meg hogy emiatt tudod be szarnak az full user error...

(#41) KRoy19 válasza CRTs (#40) üzenetére


KRoy19
őstag

Jólvan mostmár teljesen komolytalanná váltál. Kinyomztad a twitterről, hogy szarul használtam a fersel lencsés headseteket. (meg gondolom mindenki más is aki arra panaszkodik amire én) Gratulálok!

Próbáld ki és ne szaros twitter hsz-ek alapján oszd az észt.

Részemről téma lezárva.

(#42) CRTs válasza KRoy19 (#41) üzenetére


CRTs
tag

Akkor írd be nekik is hogy nem úgy megy hogy
pancake vs. holmi mechanical ipd
https://twitter.com/t4eGoD/status/1744666029823807520
mert a pancake az manna :DDD

én nem haragszom én tanultam ebből is xD

(#43) KRoy19 válasza CRTs (#42) üzenetére


KRoy19
őstag

Ja nincs harag persze. Továbbra is várom a csoda next gen fernsel lencsés headset-ről a linket.
Sőt ha találsz olyan jövőben készülő headsetet linkelni, ami bármilyen fernsel lencsét fog használni, azzal is megelégszem. (persze nem az ilyen Quest 3 lite szintű olcsó fos kategóriából)

[ Szerkesztve ]

(#44) CRTs válasza KRoy19 (#43) üzenetére


CRTs
tag

https://www.pcopticalengineering.com/fresnel-lenses-and-the-oculus-rift-cv1/

As I mentioned in my January post, the next step for HMDs could be phase fresnel or other diffractive optic lenses, which solve the same issues as fresnel lenses do, as well as providing achromatization and sharper, higher contrast viewing. However, no lens form is perfect. The diffraction efficiency is maximized at the design wavelength and falls off on either end of the spectrum. What doesn’t get diffracted into the desired order becomes stray light. Some light is lost to diffractive orders adjacent to the design order and produces halos. There’s also scatter from microscopic surface roughness. These battles have been fought by others and we can learn from what they’ve done. I plan to dig into Canon’s laminated DO lens technology in an upcoming post.

(#45) KRoy19 válasza CRTs (#44) üzenetére


KRoy19
őstag

Ez a headset már jópár éves.
Jövőben érkező fersel lencsés headsetet kérek, hogy bebizonyítsd, hogy nem hagyta el teljesen ezt a fajta lencsét az ipar.(segítek: de)

[ Szerkesztve ]

(#46) CRTs válasza KRoy19 (#45) üzenetére


CRTs
tag

Ottvan a twitteres linken hogy a Quest3lite-ot fresnelesnek várják és várhatóan abból fog elmenni messze a legtöbb mindenből....
https://www.reddit.com/r/Pimax/comments/175x17k/crystal_chromatic_aberration/
:DDD
ebből meg nem várnék achromatic-ot ha eddig sem sikerült nekik. Röhejes a varjo is... shaderrel CA javítgatás, csődtömeg xD

(#47) KRoy19 válasza CRTs (#46) üzenetére


KRoy19
őstag

Akkor olvass vissza. Azt kértem hogy ne ilyen Quest 3 lite szintű olcsó fost linkeljél és erre belinkeled a Quest 3 lite-t. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#48) Crus válasza CRTs (#40) üzenetére


Crus
őstag

Ne viccelj. Alap, hogy a VR HMD felvétele előtt mindenki megméri a saját IPD-jét és pontosan annak megfelelően állítja be. Szomorú, hogy azt gondolod a VR HMD tulajokról, hogy ilyen alap dolgokat nem tudnak...

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#49) Crus válasza CRTs (#46) üzenetére


Crus
őstag

A CA sokkal inkább a Fresnel problémája ám, sem mint a pancake-é... kérdezz meg egy optikust, mielőtt KRoy19 minden szál haját kiszeded :-/

Pl.: "Fresnel optics features a wide field of view compared to Pancake but is prone to chromatic aberrations (ghosting/overlapping colors). Furthermore, software calibration taking up processing power must account for the Fresnel lens known as ‘pincushion distortion’."

Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc

(#50) CRTs válasza Crus (#48) üzenetére


CRTs
tag

Ezen gondolkodtam el hogy írtam hogy tanultam belőle, mert ez igazából önhibádon kívül is megeshet ez hogy hiába tud(nád) de olyan nagyon konkrét visszajelzést nem kapsz róla mert nem közli veled a headset (elvégre nem is tudja). És ezesetben tényleg számít az hogy jobban tud viselkedni a p-c.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.