Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [K2]: DOM (half slim) SSD-k beszerzése egyszerűen
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
Emericus Max
tag
Én is a benzinest venném inkább 6,5 milláért, mint elektromosat 12-14 milláért. Kb. soha nem jönne vissza a különbözet. Meg nem is ér ennyit egyik elektromos hulladék se.
Meg még építtessek hozzá otthon 500e - 1 milla között wall-boxot is mi?...
Ehh, olyan ez mint az apple hívők gyülekezete. Aki áttért az elektromos-autó vallásra, azokkal nem lehet észérvekkel beszélni, aki meg nem az nem érti miért akadt meg a lemez a hívőknél. Majd ha nem lesz zöld-rendszám, meg ingyen parkolás, meg állami támogatás, akkor meg mégannyira se fog kijönni a matek. Márpedig egyre több állam kezd rájönni, hogy miért is kéne az adófizetők pénzéből finanszírozni, hogy amúgy is tehetősebb polgárok olcsóbban (???? lásd. még mindig valahol 10-20 millió között, vagy prémium 20+ milla) jussanak e-autóhoz, amikor oly sok más társadalmi probléma van (pl. oktatás, egészségügy stb.), amikre inkább kéne közpénz költeni, mint az erőszakos villamosításra. Közben meg a gyártók kilobbizzák az állami támogatást, meg rekord-profitokat realizálnak minden évben. Egyszerűen egy autó nem ér ennyi pénzt. Pláne nem egy olyan, ahol megvan a hatótáv-para, meg macerás és hosszú a töltés stb.
Ez így ebben a formában nettó hülyeség.
Cserélhető cellák kellenének, beállsz az állomásra, kiveszed a lemerült cellát és beteszel egy fullra töltöttet a töltőröl. Szabványosított cellák, könnyű és gyors csere. Akkor lenne ennek létjogosultsága. Addig csak parasztvakítás meg drága játék a tehetősebb rétegeknek. Ez nem oldja meg az átlag magyar fizetésből élők problémáját. Ők majd második Kuba mintára, javítgatják a 10-15-20-25 éves autóikat amíg tudják, mert soha nem lesz 15 millájuk egy kompromisszumos e-autóra.
A magyar autópark meg szépen öregszik tovább... -
bteebi
veterán
Én azon agyaltam, hogy kb. 50 km lesz majd az ingázásom nemsokára (ha átköltözünk végre a házunkba), ami nagyjából napi 2500 Ft (de talán egy kicsit több), és havi kb. 55 ezer. Van napelemes pályázatunk (bár kicsit megcsúszva), de ha megkapjuk, akkor lesz 10 kWh-s akkunk is. Az - abból kiindulva, hogy minden nap lenne ~10 kWh-nyi termelés - elég lenne arra, hogy fedezze az ingázásomat, ami azért tétel.
#47: Én tutira nem vennék semmit
... legalábbis az esetek nagyon nagy részében. De nem szeretnék órákat malmozni se, sőt akár csak fél órát se (úgy meg végképp nem, hogy várnom kell fél-két órát, hogy aztán tölthessek két órát). Szerencsére amúgy van a leendő közelünkben (~2 km) Supercharger, aminél szerintem majdnem mindig van hely is, és amúgy egy Auchan mellett van. Szóval az is pont kényelmes lenne, ha elég gyorsan kellene sok elektron. Ez a házbiztosítós dolog mondjuk nagyon nem hangzik jól
. Majd utánanézek, ha/amint aktuális lesz (valószínűleg >1 év). Dedikált garázsunk egyelőre nem lesz (illetve van egy garázs"kezdemény", kb. 15 méterre a háztól), de ott biztos, hogy nem lesz töltő (se).
#48: Érdekes kérdés. Valószínűleg kell, legalább addig, amíg "ki nem fut" a támogatás (gondolom kb. 3 év itt is). És ebben az gáz, hogyha egyébként készpénzes fizető lennél (nem nagyon valószínű), akkor gyakorlatilag 3 év alatt odaadod az állami támogatást egy biztosítónak, nem kis eséllyel a semmiért. Egyébként már csak a kötelező - és baromi drága - Casco miatt se akaródzik nekem az elektromos autó vásárlás. Otthoni töltő kb. fél milla, Casco még 1 millió, abból a 1,5 millióból meg jelen állás szerint veszek kb. 2500 liter benzint, amivel vagy 30 ezer km-t tudok menni, ami nekem kb. 2 évre elég. Viszont mivel a Cascot a hitel végéig mindenképp fizetni kellene, ezért annak a kb. 1 milliójából is tudnék menni kb. 20 ezer km-t. Szóval csak a Cascora elvert pénzből többet tudnék menni évente, mint amennyit szoktam.
-
flamich76
tag
Egy ilyennek mennyi a CASCO-ja újonnan?
Tesláknak 1 misi körül volt évente, mikor tavaly néztem.
Ha állami támogatással veszi valaki, akkor itt is kötelező rá kötni, mint a családi kedvezménynél kellett? -
KAMELOT
titán
Hiàba olcsó a töltés, bemész a kútra és ott elbaxarintod a pénzt. Tehát ugyan ott vagy mint egy dízel kocsinàl, ahol a tankolás 5p. Biztos ilyet soha nem veszek.
Ahogy írod dràgàk az EV-k.
Otthoni töltéssel meg az a gond, ha netàn leég a kocsi/hàz, akkor bitosító nem fizet. Töltőponton ég le, akkor fizet. -
bteebi
veterán
Nyilván abszolút egyéni élethelyzete válogatja, hogy mi áll rendelkezésre. A 2-3 km az kocsival egyáltalán nem sok, de ha mondjuk el kellene mennem egy töltőpontra >2 órára munka után, pl. este 8-9-kor csak azért, hogy másnap tudjak menni dolgozni... hát nem lennék vidám.
(És tutira lenne ilyen, még ha nem is gyakran szerencsére.) Sajnos a fali töltők is baromi drágák (jogos felvetés!), szóval egyébként nagyon sok km meg elektron, amíg egyáltalán visszahozza az árát akár egy 300 Ft/kWh-s töltőhöz képest is, erre eddig nem is gondoltam.
Az otthoni töltésnél (1-3 év múlva valószínűleg nálunk is lesz majd) azt értettem macerának, hogy többnyire 7-11 kW-tal tudsz tölteni. Ha majdnem teljesen le van merülve az akkumulátor, akkor azért elég sok óra rendesen feltölteni (és ha relatíve gyorsan kellene továbbmenned, az macera), de tény - és ez amúgy nagyon jó dolog! -, egy teljes éjszaka, sőt akár jóval kevesebb idő alatt is teljesen fel tudod tölteni az EV-det. Mondjuk egy 80 kWh-s akku 7 kW-tal már több, mint 11 óra lenne, az már valamelyest fejvakarós. De az már nagyon rétegigény, hogy előző napi ~teljes lemerítés után másnap is mindenképp kelljen a teljes hatótáv.
#44: Na ez nagyon gáz, de sajnos nem (túl) ritka. Engem nagyon bosszantanának az ilyen helyzetek, pláne ha relatíve sietnék is.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Nem az a baj, hogy nincs hol tölteni, én szinte csak publikus ponton töltök. Az a baj, hogy hiába írja az app, hogy szabad a töltő, vagy ott tahóskodik egy benzines autó, mert az egy szabad hely, vagy ott áll egy zöldrendszámos, de nem tölt, csak foglalja a helyet. Amíg ezek nincsenek szakcionálva, addig tiszta lutri, hogy tudok-e tölteni, vagy sem. Én az a csávó vagyok, aki odamegyek és kérdőre vonom a jóembert, aki vagy fel van háborodva (és akkor anyázásba futunk ki), vagy elnézést kér és eláll. Meg volt olyan Karen, aki meggyőződéssel állította, hogy ide nem tilos állni úgy, hogy közvetlenül a tiltótábla alatt magyarázott a fejével.
(Egyébként tökre működhetne valami jól kitalált rendszer főleg vidéki települések főútjai mellett, hogy a telektulajdonos valami céggel együtt beruház egy 3x32A wallboxra, azt kihelyezi a kerítés mellé belül, én meg random autósként odamehetek, megállhatok a kerítés előtt, bedugom a kis autómat, valami appal indítok töltést, fizetek, aztán kap a szolgáltatós cég meg a telektulajdonos is pénzt, csak hát erre a hazai szabályozás rohadtul nincs felkészítve. Egy 11 kW-os töltés random faluban a fagyizóval szemben bőven hozna ügyfeleket és hirtelen ugrásszerűen bővülne az infrastruktúra. 11 kW-tal egy órás töltéssel tovább lehet menni 70-100 kilométert...
-
-
bteebi
veterán
válasz
Mr.Csizmás #32 üzenetére
Láttam, olvastam is. És? Attól még, mert neki épp ott, épp akkor nem volt tényező az ár, akkor már másnak nem is lehet releváns?
Nekem spec. igenis számít az, hogy ha vállalnám egy elektromos autó szarságait (hatótáv és macerás töltés), akkor legalább tényleg olcsóbb legyen már használni. Mert így nem igazán az, de legalább kifejezetten körülményes tud lenni. Nem mindenkinek csak az számít, hogy "letépi a fejed, úgy gyorsul 100-ra, egy emötösbömös is megirigyelné, pedig az sokkal drágább!".
Sokan azért is akarnak, akartak venni elektromos autót, mert hogy milyen óccsó fenntartani, meg mindenki legalább évi 100 ezret megy vele csak városban. Ezzel szemben a legtöbb helyen brutál drága a töltés, otthon meg kb. megoldhatatlan, ha értelmezhető távolságokat mész napközben. Igen, már a 180 Ft is baromi sok egy kWh-ért, a 200-250 meg még inkább (bár nyilván még az is <<300) amikor otthon 36/70-ért is lehetne, még ha a sebesség nyilván nem is ugyanannyi.
#36: "Hacsak nem hybriddel jársz, kizártnak tartom, hogy télen-nyáron 7 literrel járkálsz el Budapesten (itt minden benzines megeszik 10 liter körül télen, jobb időben mondjuk elképzelhetőnek tartom a 8 litert.)"
Szerintem start-stop rendszerrel talán kijöhet a 8 liter télen is, pláne hibriddel. De tény, 10-zel sokkal könnyebb a helyzet.
Egyébként éppen emiatt is vagyok nehéz döntési helyzetben. Van egy régi (2005), nagy (~470 centi), ma már sok szempontból elavultnak számító szívó benzines Mazda 6-osom, amivel ~vegyesben 8-9 literrel járok el (nyáron inkább 8, télen akár 10 is, függően attól, hogy mennyi és milyen a városi használat). 4 éve van meg, az eddigi összes szervizével talán 1,6-1,7 milliómba fájt. Ha vennék helyette bármi újabbat, szebbet-jobbat, akkor az legalább 5, de inkább 10 millióba fájna (vagy még többe), a valós fogyasztáson 1-2 liternél többet nem biztos, hogy sokat spórolnék (évi ~15 ezer km mellett pedig azért ez nem annyira kritikus), viszont cserébe sokkal drágábbak lennének a szervizek.
Szóval egyelőre marad a kivárás, bár már talán nem sokáig.
-
Yahhher
aktív tag
válasz
SindaNarmo #33 üzenetére
Egyedül voltam a töltőn. Ezt elfelejtettem ideírni.
Üdv B.
-
válasz
Neurotoxin #36 üzenetére
Agyonextrázva sincs 10 Milla egy ZS.
Az akkor HS volt.
-
Skynet258
veterán
válasz
Neurotoxin #36 üzenetére
A benzines ZS sosem volt 10 millió, az inkább HS lehetett.
-
worxland
addikt
válasz
Neurotoxin #36 üzenetére
6,7 az átlagom, 90%-ban pesti közlekedés (szerencsére nem belpesti araszolgatás: Hungária krt.-Egér út- M1-M7 bevezető, oda-vissza összesen 50 km), ahogy írtam, nem hibrid, egy sima turbóbenzines. De ha te kizártnak tartod, akkor 14 litert eszik.
-
Neurotoxin
őstag
Hacsak nem hybriddel jársz, kizártnak tartom, hogy télen-nyáron 7 literrel járkálsz el Budapesten (itt minden benzines megeszik 10 liter körül télen, jobb időben mondjuk elképzelhetőnek tartom a 8 litert.) Ha vidéki városra gondoltál kisebb forgalommal, kevesebb piros lámpával, hihetőbb. Nem akarok ezzel gyakorlati-fogyasztási tapasztalat floodot indítani, csak reálisan kell számolni és nem a kijelzőn leolvasott értéken elmenni.
@paatrick 9#: Körülbelül ilyesmi gondolatok voltak a fejemben is, sejtettem, köszönöm a megerősítést!
@Graphics 26#: A cégnél volt, aki ilyet vett tavaly, ~10 millió volt a benzines ára.
-
KAMELOT
titán
Ilyen kocsim sem lesz!
-
SindaNarmo
tag
A töltők töltési korlátja kW és nem kW/h (vagyis 250kW-tal kezd és 125kW-ra csökken). Valószínűleg az a töltő is tud többet, csak lehet hogy le volt terhelve a rendszer és ennyi fért bele a keretbe.
Ezért is röhögtem mindig amikor azt mondták hogy az EV-hez nem kell infrastruktúra fejlesztés.
-
worxland
addikt
Az enyém méretben 3x van közelebb a M3P-hez, mint a Corsahoz, plusz kombi, így a pakolhatóságot hagyjuk is. Városi közlekedésben nem gyorsabb a Tesla (épp eleget látok a reggeli munkába járáskor), városon kívül meg pláne nem (110-120-as bóklászók a külső sávban). Az árakat a villanyauto.hu dobta nekem, így abból indultam ki. Én is számolgattam eleget, nekem a benzinesről csak a hibridre váltás márkán és típuson belül 1x éven (min. 150-200 000 km) belül térült volna meg (a hibrid valamivel nehezebb, lassabb, gyengébb lett volna, kisebb csomagtartóval).
-
bteebi
veterán
Mondjuk bevásárlás közben nagyon praktikus a töltés, és akkor még a valamivel lassabb sebesség is megbocsátható, de a brutálisan magas árat nehéz elfogadni. Nem tudom, hogy most pontosan mennyibe kerül az áram az ipari felhasználóknak (talán 1x0 Ft lehet, ahol x talán 2 és 5 közötti), meg nyilván ki is kellett építeni a töltőt, fenn is kell tartani, és néha azért némi haszon se ártana, ha már megcsinálták... de a 250+ Ft-os ár szerintem a rablás kategória, ráadásul akkor már drágább is egy EV-t használni, mint a legtöbb ICE-t.
-
Kinder
senior tag
Huhh ,az az Aldis tempó azért nem az igazi.
Ennél egy ID3 gyorsabb, egy megfelelő oszlopon.
Persze, ha csak Aldis van elérhető, akkor ennyi a sebesség.
Asszonynak ID4 van, az 60%-ig 100 Kw/h felett tud tölteni, az alján 135 a max., 80%-nál kb 70 kW/h a tempó, de azt, ha utazunk, már nem várjuk meg.
A Tesla 250 kW/h-val indul, és 60%-nál olyan 125 körül van, de onnantól már ugyanúgy felesleges várni utazáskor.
Persze, ha úgy jönne ki, hogy mindenképpen tölteni kell, mert nincs más lehetőség, akkor természetesen várni kell, de ez egyre kevésbé van így. -
Kinder
senior tag
A matekhoz: 160 Ft a Tesla töltőn ( 185 Ft nem teslásnak ) , itthon 70 Ft. Utcai oszlophoz pedig pár ezer Ft havi előfizetéssel vannak 150-180 ft-os árak is. Ez a havi előfizu max 10 liter benzin ára, meg persze van a 330 Ft-os Ionity is, elófizetés nélkül, de azért aki sokat megy elektromossal, annak van előfizetése/kártyája/stb, szóval nem 250 Ft a szám.
De egy 500+ lóerős Teslához ne 7 literes fogyasztású autót párosíts, hanem 15 literes átlagfogyasztásút, és még az is lassú az enyémhez képest. Lényegtelen, hogy nem használod ki, egy 500 lovas benyás 10 liter alatt sehol sem tud fogyasztani, városban meg aztán végképp.
De elmehetünk a másik irányba is, legyen 5 liter fogyasztású kis dízel, mondjuk egy új Corsa, de ahhoz meg akkor az Opel Corsa E nézhető, az sem fogyaszt sokat, kb 12 kW városban, és nem is sokkal drágább, ha a dízelt is oda extrázod fel, amit az elektromos ad alapból. -
bteebi
veterán
Tehát 13 perc alatt tudtál tölteni bruttó 14,6 kWh-t (a gyakorlatban az vajon mennyi? 13,5-14 kWh?), ami 100 km-re se elég. Mindezt kemény ~67 kWh-s átlagos töltési sebességgel, ráadásul gyakorlatilag 300 Ft/kWh-ért, ami az otthoni 36 Ft/kWh-s normál árnak alig 8,3-szorosa, de még az emeltnek is a 4,3-szorosa.
Szarjanak sünt... Persze ez extrém eset, de akkor is, összességében talán 45-48 Ft/km-ért tudsz utazni, amivel már alig olcsóbb, mint egy régebbi szívó benzines autó.
#26: Ugyanott.
Mondjuk inkább kellene a sima modell 6,5 milláért, mint az elektrikes kétszer annyiért. 6 millió Ft az rengeteg benya (még akkor is, ha drágább a karbantartása; de amúgy az elektronok se ingyen jönnek a legtöbb helyen, sőt!). Legyek jófej, 650 Ft-tal számolva 9230 liter, ami 8 literes fogyasztással számolva - mert jófej vagyok - 115 ezer km. Az nálam majdnem 8 évig lenne elég, de 6-ig kb. biztosan. 7 literes átlaggal meg amúgy már 130 ezer km. Persze egy 1000+ Ft-os benzinár megbolondítaná a számokat. -
A sima volt nálam, nekem nagyon bejött amúgy ar-ertek arányban, végül a szomszéd vette meg a teszt modellt jól leakciózva.
Kultúrált, kényelmes votl hosszútávon is.
Persze más a villanymodell.( A benzines akkor 6,5-ert azonnal elhozhato volt. Most nem tudom hol jár az áruk)
-
worxland
addikt
"A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező)." - nem jön ki a matek, utcai töltéssel k@rva drága, nem sokkal olcsóbb, mint a benzines. A Teslád eszik min 15 kW-ot (városban), ami a 250 forintos alsó árral számolva 3750 forint. Annyiért 6 liter benzint veszek, miközben a fogyasztásom 7 liter százon.
-
válasz
callmeakos #15 üzenetére
miért, kötelező a lokalizált menürendszer a magyar forgalmazáshoz?
-
Nekem tetszik az őszinte elnevezés, a ZS-kategória
-
Yahhher
aktív tag
válasz
Mr.Csizmás #18 üzenetére
Nem az árral van a bajom. Hanem szerettem volna kis időt nyerni, meg jó helyen van. Boltba kellett mennem. Senki nem beszélt az árakról. Hidd el képben vagyok, 2,5 év+100e km alatt megismertem őket.
kb. nap legfeleslegesebb hozzászólása volt - akkor már...
Üdv B.
u.i.: Nem kifogtam a töltőt, én választottam.
-
Yahhher
aktív tag
Szia.
Ez az otthon este felrakod, reggelre kész azért elég félreérthető. Sajnos sokan így is gondolják. Nekem ( id.3 ) az autóhoz kapott töltővel ha jól emlékszem simán van 24h a töltés, és ehhez nem is kell 0-ra meríteni az akksit.
Másik ( nem te írtad ): Ezeket a 15 perces töltéseket felejtsük el amivel utána 250km-eket közlekedünk. Biztos van olyan autó+töltő kombináció ahol ez működik, de ehhez pár dolognak azért össze kell jönni. Szerintem ez még nem az általános valóság.
Majdnem 100ezret mentem az id.3-mal. Egy nem olyan régi töltésnél, 300 kW-os töltőn kaptam ezt:
15%-ra volt az akksi merülve."Ladepunkt 205064 - Székesfehérvár ALDI, Szent Flórián körút
Anschluss 3
IDtag
Start-Zeit 2024-02-29 15:23:45
Ende-Zeit 2024-02-29 15:36:41
Start-Zählerstand 7067.637 kWh
Ende-Zählerstand 7082.279 kWh
Verbrauch 14.642 kWhBrutto
(inkl. 27% MwSt.) 4377.96Ft"Üdv B.
-
Kinder
senior tag
Töltés 100%-ra.
Nem érdemes, abban az esetben, ha épp utazol.
Mert míg 10-60% között valóban akár 15 perc is elég, addig 60-90% között már újabb 20-25 perc is lehet, és 90-100% között megint csak újabb 10-15 perc.
Úgy érdemes utazni, hogy nagyon max 250 km legyen 1 etap. Ekkor jó 15 perces töltésekkel lehet tovább haladni, ami 2-3 óránként 1 wc szünetnyi idő.Ha úgy akarsz menni, hogy mész otthonról indulva 1 nap 400 km-t, és vissza is mész haza, akkor úgy érdemes megoldani, hogy reggelre(indulásra) legyen 100% töltöttség.
Aztán ha hazaértél, töltheted megint.
Nyilván ez otthoni töltési lehetőségnél tehető meg, de pl én BP kertvárosban lakom ( tudok itthon tölteni ), és 500 méteren belül van 3 db 22kW-os töltő, 1 43 kW-os, és 800 méterre egy 240kW-os Shell, szóval 3-4 perc gyaloglásra vannak, megoldható ott is a töltés.Ha minden nap melózni mész, mondjuk 20-50 km / nap , akkor pedig tényleg az ajánlott 10-20% alsó és 80-90% felső közötti töltöttségen érdemes használni.
Az LFP akkuk pedig valóban szeretik a 100% töltöttséget. -
Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi a kommunikáció arra, hogy hogyan kezdhetik meg az árusítást Magyarországon, amikor a menürendszer nincsen lokalizálva? Mi erre a válasz? Jön majd szoftverfrissítés? Aha ja és mikor, amikor egy jó ideje piacon van.
-
Kinder
senior tag
A bekerülési ár drágább.
Aztán utána sokkal olcsóbb a fentartása.
A mai e-autók, azaz jellemzően a 2020 utániak meg kb 50e km, de nagyon nagyon max 100e km után már olcsóbbra jön ki még az utcai töltéssel is, mint a fosszilis a tankolásokkal/szervízekkel(csak a kötelező).
Aztán hogy ezt az 50e km távolságot az adott user 1 év alatt teszi meg, és onnantól spórol elég rendesen az e-autóval, vagy 5 év alatt tenné meg, de mondjuk 4 évnél inkább eladná, az már más kérdés, mert akkor addig egy fosszilissal jár jobban.
Minden felhasználás kérdése.
Én 15-20e km között megyek 1 év alatt, nekem nagyon bejött az e-autó (Tesla Model 3P 2020), mert eddig kőkemény nulla Ft a szervízköltségem az eddigi 4 év alatt, és most van benne 55e km. -
Bazi.Joe
tag
Remélem kisorsolásra kerül a tagok között az autó!!
-
consono
nagyúr
Köszi a tesztet, jó volt olvasni! Az MG4-re még inkább kíváncsi leszek!
-
paatrick
őstag
válasz
Neurotoxin #5 üzenetére
Még akkor se. Számtalan videó szól a youtubeon arról hogy a híresztelt "nagyongyors" töltés a valóságban a 2/3-án vagy felén tölt a hirdetett értéknek, meg folyamatosan laposodik a töltésgörbe, szóval a végén ugyanannyi %-ért már 2x annyi időt kell tölteni ezért mondják hogy nem kell 100%-ra tölteni. Ehhez hozzájön még hogyha tele a töltőállomás akkor az állomás állítja be mennyit kapsz, hiába tudnál 200-zal tölteni, mivel másoknak is kell adni az erőből így mindenki csak 100-100-at kap.
Így ugrálnak az elméleti töltési idők 15-20 percről, 30-40 percre, az elméleti megtehető kilométerek meg a 2/3-adukra. És akkor még azt számításba se vetted hogy esetleg olyan töltőhöz érsz ami épp mind tele van és várni kell még 10 percet mire beállhatsz tölteni a tiedet. Ez Magyarországon még kevésbé fenyeget.
Jelenlegi villanyautós technológia akkor működik jól ha csak városban használod a kocsit és csak otthon töltesz. Akkor megéri... mondanám de mivel az elektromos autók drágábbak mint a benzinesek újonnan így már ez a kijelentés is inog.
-
Flex77
csendes tag
Először is köszi az őszinte tesztet Bog, a poénok is ülnek.
Egy valami nem világos nekem, bár elég sok elektromos autóról szóló youtube videót nézek, de lehet én értek félre valamit.
Ahogy írod, ezzel az autóval 400 kilométer megtehető gond nélkül, és a 20-80 százalék töltés 30 perc, amire fogjuk rá, hogy kibírható.
Ami nekem nem egyértelmű, hogy ez a 400 km ezzel a 20-80 százalék közötti töltéssel hozható ki, vagyis fél órás töltésekkel tudok menni 400 kilométert vagy ahhoz, hogy ennyit megtegyek 100 százalékra kell töltenem és közel 2-3 százalékra levinnem, vagyis ekkora távolsághoz nem elég a fél óra töltés. -
jeni
félisten
Ma már minden a Kínairól szól.
MG vagy Kína teljesen mindegy egy kalap.
Alkatrészek terén is kíváncsi leszek, hogy ezt oldják meg?
Új hozzászólás Aktív témák
ma A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.
- Intel Core 2 Quad Q9550 LGA 775 processzor
- HP EliteDesk 800 G2 6.gen. i7-6700 CPU, 16 GB DDR4 RAM, 256 GB SSD
- Új ASUS Vivobook S16 Flip x360 Érintős Laptop Óriás Tab 16" -40% i9-13900H 14Mag 16/1TB FHD+ +Toll
- Új! Hp 15-fc Multimédiás Laptop 15,6" -25% AMD Ryzen 5 7520U 4Magos 16/512 Radeon Graphics FHD
- Casio GSHOCK karóra
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- AKCIÓ! Gigabyte B450M R7 2700 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 8GB GDDR6 CM MasterBox 5 Lite 600W
- MÉG ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo Thinkcentre E73 asztali gép eladó
- Csere-Beszámítás! Kezdő Gamer számítógép. I5 6400 / GTX 1060 3GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 1TB HDD
- Bezámítás! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest