Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) pip


pip
aktív tag

Leírom ide, hogy mi bánt, mert nem tudok jobb helyet ahol elmondhatnám és itt láttam már sok értelmes vitát. Már régóta emészta probléma, de általában csak a páromnak hajtom, most azonban kiöntöm ide is.

Az alapgondolat: nem biztonságos az, hogy mindenféle tömegű személyautók rohangálnak az utakon, engem legalábbis sokszor aggaszt, hogy belémjöhet valami mafla nagy autó és túlélési esélyeimet gyakorlatilag nullázza a sokszor két tonnát is meghaladó tömegével. Kitalálható, hogy legtöbbször kisautóban ülök :) elárulom azt is, hogy anyagi megfontolásból vagy inkább kényszerből :( Néha rendesen megijeszt egy-egy hatalmas terepjáróra hasonlító utcai gépcsoda, amikor rájövök, hogy homlokom gyakorlatilag egy szintben van az orrával. Ezek az autók valószínúleg nagyon biztonságosak, mivel méretüknél fogva fölényben vannak a kiasutókhoz képest. Elképzelni is rossz, mit művelne egy ilyen nagy verda frontális ütközés esetén pl egy Matiz kategóriájú autóval.

A probléma etikai kérdéseket is felvet, hiszen a kisautót választók legtöbbször az anyagiak miatt választanak kisautót, az átlagos kisember ha akarna sem tudna megengedni magának egy nagy autót. Kutyavilág, kutyaszar. Vagy kisember, kisautó. Így tehát kisautóval kénytelen bevetni magát a forgalomba. Etikai probléma #1: jól van az, hogy csak azért, mert csupán egy kisautóra van pénze, kisebb esélye van túlélni egy balesetet, mint egy olyasvalaki, akinek van pénze nagy autóra? Számomra ez nem elfogadható.

Etikai probléma #2: a nagy autók sokat fogyasztanak és jobban terhelik a környezetet mint kisebb társaik. Igazságos ez? Ha van pénzem venni egy nagy verdát, akkor megveszem a jogot is hogy jobban szennyezzem a levegőt? Ez a gondolat azért foglalkoztat, mert a minap olvastam egy cikket, miszerint az EU-ban korlátozni szeretnék a személygépjárművek kilométerenkénti széndioxid kibocsátását 120 g CO2/km-re. Ezt az autógyártók hevesen ellenzik, mert a nagy autók nagy profitot hoznak. Ezért ma már inkább 130 gCO2/km az EU álláspontja, reméljük ennél többet már nem engednek. A cikk szerint viszont a jó ügyért lobbizó miniszterek egyikének sincs olyan autója, amely teljesítené a kritériumot, sőt, még a dupláját sem. Akkor hogy is van ez? Ha fontos/gazdag/stb ember vagyok, akkor lehet olyan autóm amivel a mások levegőjét is rontom?

Minderre megoldást jelenthetne az, ha pl. egy EU szabály előírná, hogy nem lehet forgalomba iratni pl. 1000 kg-nál kisebb és 1300 kg-nál nehezebb személyautókat. Kivétel mondjuk a sokgyermekesek. Így a gyártók kénytelenek lennének alkalmazkodni, a balesetezők egyenlő esélyekkel utazhatnának és a környezet is tisztább maradna.

kissé hosszú lett, nem is írom tovább, pedig van még néhány gondolatom.... Szeretettel várok minden témához kapcsolódó gondolatot.

(#2) AMD Power válasza pip (#1) üzenetére


AMD Power
titán

Én azt csinálnám , ami Londonban van. A luxus terepjárokra pl külön kell pénzt fizetni ha be akarsz menni velük a városba.

[Szerkesztve]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#3) RAM válasza pip (#1) üzenetére


RAM
őstag

inkább nem írom..

[Szerkesztve]

Csak tisztán

(#4) AMD Power válasza RAM (#3) üzenetére


AMD Power
titán

Tudod mi az érdekes? Londonban nem sok teherautót láttam!

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#5) pip válasza AMD Power (#2) üzenetére


pip
aktív tag

Ez önmagában nem megoldás az egyik problémára sem. Annyit jelent, hogy továbbra is sok pénzzel meg lehet vásárolni a jogot, hogy nagyobb veszélyt jelentsek a forgalom kisebb résztvevőire, iletve többet szennyezhetek mint mások :(

(#6) AMD Power válasza pip (#5) üzenetére


AMD Power
titán

Persze nem ez a megoldás! De a semminél jobb az biztos.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#7) pip


pip
aktív tag

Még mielőtt valaki megkérdőjelezné: nem csökkenteni szeretném a nagy autók biztonságosságát. A gyártók belezsúfolhatják a biztonságtechnika összes csodáját a járgányaikba, de az adott tömeghatáron belül. Ezzel nem veszélyeztetnek jobban másokat.

(#8) emitter válasza pip (#1) üzenetére


emitter
őstag

teljesen egyetértek. Bp-n is egyre több ilyen nagy allroad-ot látni, elképesztő. Újgazdagéknál ez lett a divat :) És tényleg már szinte mindegyik gyártónál kapni ilyen luxus-terepjárót.. de ne is várjuk el a döntéshozóktól, hogy magukat és a fajtájukat megadóztatják ilyen módon :U Mao-n meg főleg nem :(

(#9) pip válasza AMD Power (#6) üzenetére


pip
aktív tag

ebben egyetértünk :)

(#10) XaraX válasza pip (#1) üzenetére


XaraX
addikt

:Y :Y :Y
Betiltanál mindent,ami a Tiednél nagyobb,jól értem?
Érdekes gondolat mindenesetre,elég nehézkes lenne megoldani a szállítást,bármilyen formában,stb..
Ez,legalábbis én úgy érzem,elég nagy (Hm,ide mit is kellene írnom?) :)
De attól függetlenül biztos sokan egyetértenek veled.

(#11) pip


pip
aktív tag

Másik kérdésem: ha már kisember vagyok és nincs lehetőségem felszólalni az EU parlamentben hogy ''uraim, szabályozzuk az autók tömegét'', sőt, olyasvalakit sem ismerek, aki ezt helyettem megtenné, hogyan tudnám publicizálni a gondolatot?

(#12) ftc válasza pip (#1) üzenetére


ftc
nagyúr

balesetet ugyanúgy tud okozni 1 kis autóval mint egy nagy autóval...

most belegondolva amit írtál...

egy 5 személyes kocsi amiben kényelmessen elfér mindenki nem szorong és még rakodni is lehet 1,5t-ig vicces lenne...kb papirból lenne..akkor meg az lenne a gond,hogy hol a biztonság?Én ültem egy ilyen kis kocsiban féltem...soha többé.


CO2-re sokkal nagyobb baj,hogy manapság mindeki autóba ül pár méterért...pl kellene gyalogolni 5 percet..nem inkább kocsiba ül.sok ilyen ember van.

(#13) AMD Power válasza pip (#9) üzenetére


AMD Power
titán

A ''luxus/nagy'' autókra nincs megoldás de a teherautó/kamion forgalomra külföldön már megoldott probléma. Ott nyugodtan mehetsz egy 80 millás Lamborhghinivel nem fog széthullani.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#14) Calogero


Calogero
addikt

Nem kell itt semmit itt korlátozni, a közlekedés kultúrán kell válltoztatni.
Nem az autók tömegével van baj, hanem azokkal az állatokkal akik a volán mögött ülnek.

(#15) pip válasza XaraX (#10) üzenetére


pip
aktív tag

Nem, félreértettél. Nem tiltanék be mindent. Személyautókról beszéltem, nem teherautókról. A balesetek nagy részét nem a kamionok okozzák, hanem a személyautók.

Amúgy nekem nincs autóm, ami a családban van az is kisebb 1000 kg-nál, nem az enyémből indultam hát ki.

(#16) pip válasza ftc (#12) üzenetére


pip
aktív tag

balesetet ugyanúgy tud okozni 1 kis autóval mint egy nagy autóval...

ez igaz, de kisebb kárt okoz a kicsivel, mint a naggyal

a tömegadatokat hasból írtam. Lehetnek mind 1700 kg körül is, fontos, hogy hasonló tömegűek legyenek.

(#17) fasyrt válasza AMD Power (#4) üzenetére


fasyrt
őstag

Tudod mi az érdekes?

Londonnak van (kész) körgyűrűje. :D

emitter: Csak most esett le: Magyarország rövidítése Mao. Mao Ce-tung meg... ;]

(#18) pip válasza Calogero (#14) üzenetére


pip
aktív tag

a volán mögötti állatok megnevelésére kisebb az esély, mint egy műszaki norma életbe léptetésére.....

(#19) God Vazzeg válasza pip (#5) üzenetére


God Vazzeg
veterán

Aki ilyent vezet, az már meg is vásárolta a jogot, tekintve ezek árait, és fenntartási költségét. Mellesleg ha tehetném, én is egy terepjáróval járnék, és nehogy má, azért mert másnak nem tetszik, én se mehessek olyannal.. Ugye ez a topik irónikusan lett csak nyitva? :D

(Akinek nagyobb a háza, annak a qrva anyját? :F :D)

(#20) AMD Power válasza fasyrt (#17) üzenetére


AMD Power
titán

Ez nem érdekes! Hanem ez a normális! ;)

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#21) tts válasza pip (#1) üzenetére


tts
addikt

már elnézést de szvsz ez tipikusan a ''savanyú a szőlő'' esete - ha te ''Matiz kategóriájú autóval'' jársz járjon mindenki azzal, ez finoman szólva is beteges

Etikai probléma #1 - ennek az álproblémának a megoldása pont az, hogy mindenki járjon hatalmas kamionnal, akkor faszányosak lesznek a túlélési esélyei :D

Etikai probléma #2 - a kettes zsámú álprobléma más szemszögből - vegyünk egy 20 éves 1300-as Ladát és egy zsír új 3 literes német autót - szerinted melyik szennyezi jobban a környezetet?

az egész okoskodás szerintem azért visszataszító, mert kínai típusú szocializmusra emlékeztet, egy szobácska mindenkinek, egy bringa mindenkinek, egy varrógép családonként és az elmaradhatatlan maoöltöny... - hová vezetne ez?

(#22) ftc válasza pip (#16) üzenetére


ftc
nagyúr

én már láttam ellenkezőjét is....de ez szituáció függő

még az őrülteket is volán mögé engedik ültetni addig nem is fog a helyzet válltozni.Ez nem kocsi függő hanem ember.

jah pl

206-s
aját tömeg (feltankolva) 1210 kg
megengedett össztömeg 1590 kg

és ez egy kiskocsi....hátul nem fér el senki a csomagtérről nem is beszélek.

[Szerkesztve]

(#23) XaraX válasza pip (#15) üzenetére


XaraX
addikt

Aha,értem.
Viszont egyet még mindig nem értek.
Anno,Elvileg leváltott rendszerünkben ez úgy-ahogy meg volt valósítva.
Kb a Volga volt a legnagyobb tömegű autó.
És akkor is voltak emberek,akik az aránylag kis tömegü autókkal hatalmas baleseteket tudtak okozni.
Rengeteg ismerösöm van,akinek nagy tömegű,teljesítményű autója van,viszont tudja,hogy mi az a közlekedési morál.
És ugyancsak legalább ugyanannyi a másik oldalról.akinek fogalma sincs róla.
Szóval nem az autókkel van itt a baj,hanem az emberekkel. :((

(#24) Noddy válasza pip (#11) üzenetére


Noddy
senior tag

Szerintem semmiképpen nem az EU-nál kéne felszólalni, vagy mi, hanem az autó gyártó cégeknél, mivel látod igazából ők manipulálják a dolgokat. Ha eltudod hitetni velük, hogy nagyobb üzlett kis (normális) kocsikat gyártani, mint luxus terepjárókat akkor nyert ügyed van.

Jesus my savior, not my religion. - Jéghegy nem talál ibolyát.

(#25) pip válasza tts (#21) üzenetére


pip
aktív tag

nem mondtam, hogy járjon mindenki olyannal mint én... Azt mondtam, hogy legyen tömegük nagyjából egyforma. Az engem nem bánt, hogy neked aranyból van. Vagy hogy 95 légzsákod és 15,1-es hangrendszered van benne. Nem értem miért lenne ez beteges :F

(#26) God Vazzeg válasza ftc (#22) üzenetére


God Vazzeg
veterán

Eddig a kisebbség azért akarta kijárni a 8 általánost, hogy a B kat. vezetői engedély meglegyen. Nemrég eltörölték ezt a kitételt.. Szerinted kik lesznek a nagyon veszélyesek, amikor a vezetés igenis szellemi munka, és egyfajta szellemi odafigyelést, gyors reakciót kíván? :((

(Ez csak úgy jött, nem neked, de te úgyis érted.. :B :R)

(#27) ftc válasza God Vazzeg (#26) üzenetére


ftc
nagyúr

én mindent:DDD

hát igen én ilyen embereket volén mögé khm nem merném ültetni..Se azokat aki 4x nem tették le a vizsgát...

(#28) Calogero válasza pip (#18) üzenetére


Calogero
addikt

Szigorúbb büntetés kell a szabálysértőknek , a gyorshajtókat jobban kell ''üldözni'' a sorozatos visszaesőktől illetve a sebességet drasztikusan átlépőktől örökre elvenni a jogsit.

Szinvonalasabb oktatás, szigorítanám a vizsgákat.
A már jogsival rendelkezőknek is kelljen megszabott időközönként újra vizsgázni.

Műszaki oldalt nézve, évente műszaki vizsga.

(#29) pip válasza God Vazzeg (#19) üzenetére


pip
aktív tag

Nem ironikusan lett nyitva. Én valóban úgy képzelem, hogy ha egy kiasutó összemegy egy nagyobbal, akkor ő húzza a rövidebbet. És járhatsz Te is terepjáróval, ha az belefér a tömeghatárba...

(#30) God Vazzeg válasza pip (#29) üzenetére


God Vazzeg
veterán

Meg ha a kamionos elalszik, akkor is te húzod a rövidebbet, meg ha a vasúti jelzőlámpa elromlik stb... Full mindegy szvsz, nem hülyeség amit szeretnél, csak nagyon idillikus, és kivitelezhetetlen.. ;)

[Szerkesztve]

(#31) pip válasza God Vazzeg (#26) üzenetére


pip
aktív tag

Mondok ennél rosszabbat. Olaszországban van egy nagyon kalsó kategória, amelyet 14 (vagy 16?) éven felül lehet vezetni. Ezek ilyen Smart-típusú autók, kétülésesek, kis motorral. Jogosítvány nélkül lehet vezetni őket, az említett korhatár fölött. Mondanom sem kell, hogy néha fájdalmas nézni, hogyan közlekednek. Természetesen elérik a 70-80 km/h-t, ahol már lehet jót koppanni. :U

(#32) parandroid válasza ftc (#22) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Átlagos benzinmotoros középkategóriás (Golf, Astra, Focus, Stilo, 307) autó 1200-1300kg öntömegű. Teljesen reális érték ez. Általában a felső középkategóriás turbódízelek (Passat, Mondeo, Vectra, stb.) vannak 1700kg saját tömeg körül. A 206-as súlya őszintén szólva meglepett most kicsit, mérete alapján kevesebbnek tippeltem. :D

Egyébként a hobbiterepjárók nagy része sajnos közlekedésbiztonsági szempontból tényleg kockázati tényező, főleg a Calogero által is említett vezetői kultúrával fűszerezve.

Személy szerint nem szeretném, ha eljutnánk oda, hogy a SUV-ok és egyterűek népautók legyenek, mint US-ben, itt az öreg kontinensen teljesen mások a geológiai, társadalmi és infrastrukturális tényezők, csak hát ugye a média és a piacképzés sem elhanyagolható faktor.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#33) (Kolombusz)


(Kolombusz)
veterán

Ez hülyeség.
A kultúrán kéne változtatni, meg a rendőrség kéne beszigoritson.

Súlykorlátozás? Ugyanmár, életveszélyesek lennének a kocsik.

(#34) pip válasza (Kolombusz) (#33) üzenetére


pip
aktív tag

Súlykorlátozás? Ugyanmár, életveszélyesek lennének a kocsik.

kifejtenéd ezt bővebben?

(#35) (Kolombusz) válasza pip (#34) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Nagy méret, kis súly --> gyenge karosszéria. Szerinted mitől biztonságosak a mai autók? A légzsák és a többi kütyü csak egy kis plusz, a lényeg a karosszéria merevségén van.
Azt meg ne várd el, hogy mindenki egy s$ggdugóval járjon, mert másnak nem telik többre.

(#36) pip válasza (Kolombusz) (#35) üzenetére


pip
aktív tag

olvasd vissza a hozzászólásaimat mielőtt hozzászólsz

(#37) george11


george11
senior tag

Szerintem ez nem jó elgondolás, mert, ha valaki megteheti, vagy szüksége van egy batárra az miért ne vehetné meg? :F
Ezen az alapon a légzsákok számát is szabályozni kéne, nehogymár a másiknak nagyobb esélye legyen :U . Egy kisautónak is lehet jó töréstesztje, amire egyre jobban figyelnek is.
Ha egy A Classe merci, meg egy Volga ütközne szerintem nem a kisautóban ülőknek lenne nagyobb baja.
De példa lehetne akár az is, hogy aki csóró az mondjuk egy vályogházban él tanyán, akinek meg sok pénze van az egy csillivilli házban él. Ha jönne egynagy földrengés(ami mondjuk nem túl gyakori kishazánkban), akkor a régi/rossz építésű házban élőkre lehet, hogy ráomlik a tető, míg az új szebb-jobb házban élőkre nem.
Akkor tiltsuk be ezt is? :DDD

Szerintem normális közlekedési morál kéne, normális autókkal, és normális utakkal, megfizethető autópályákkal ...

"5 millióból kijön? Fater megállt, visszafordult mint egy veszkó hős és annyit kérdezett teljesen rezzenéstelen arccal: -Mit is mondott azokról a pillangókról...?"

(#38) (Kolombusz) válasza pip (#36) üzenetére


(Kolombusz)
veterán

Irtad, hogy lehetnek 1700 kilósak is, csak hasonló tömegűek legyenek.
Ez viszont ellentmond a környezetvédelemről irt gondolatodnak.

Mindegy, no flame, de ez hülye ötlet volt részedről, ismerd be.
A morálon kell változtatni és keményen büntetni a szabályt be nem tartókat.

[Szerkesztve]

(#39) Jim Tonic válasza pip (#1) üzenetére


Jim Tonic
nagyúr

LOL. Ha neked olcsó pici autód van, legyen mindenkinek az. Ezt hívják diktatúrának. :R
Micsoda gyenge pillanatodban szakadt ki belőled ez az értelmetlen gondolat? Minek neki topik? Aláírást gyűjtesz?

[Szerkesztve]

Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.

(#40) Foglalt név válasza pip (#34) üzenetére


Foglalt név
addikt

Na egy kicsit nem politikus szemmel nézve a dolgot. A nagyobb tömeg balesetveszélyesebb. Aki olyan hülye vagy csak reklámbuzi, hogy elhiszi a sok maszlagot, azt sajnálom.
Régen egy középkategóriás autó 700-800kg körül mozgott. Pl. kadett, ma egy astra 1400kg. Ha megy a fizika, akkor könnyen ki lehet számolni, hogy mennyivel nagyobb energiát kéne felemészteni ütközésnél, mennyivel nő a féktáv stb... Emellett nő a fogyasztás és a környezetszennyezés(azonos technikai szint mellett).

Az indoklás viszont szánalmas. Akinek nagyobb autója van az megveszi a biztonságot Veled szemben? Mert van 500kg előnye? Megleplek most, sokan vannak mo-n, akiknek nincs autója. Ők gyalog járnak. Mennyivel is ott a különbség a javadra? Tehát én pedig azt kérem, hogy senki se vehessen személyautót. Ennyi. Mellesleg nem hülyeség, mert az autó pusztán kényelmi eszköz. Múltkor néztem pesten és minden 8. autóban ültek 1nél többen, minden 3. ilyen autó taxi volt... Akinek utazni kell járjon tömegközlekkel, gazdaságosabb, biztonságosabb, környezetkímélőbb.

(#41) pip válasza george11 (#37) üzenetére


pip
aktív tag

sántítanak a hasonlataid és valószínűleg nem ért el hozzád a gondolatom lényege. Nincs nekem azzzal semmi problémám, hogy ha valaki teheti, nehogy má' nagy verdát vegyen. (amúgy nem reális összehasonlítani egy modern autót egy 30 évessel). Sem a vályogházas hasonlat sem jó, mert itt közel sem erről van szó. Aki teheti, vegyen csilivili házat, ezzel nincs baj. De ha ezzel veszélyt jelent mások számára, akkor ne lehessen csilivili házat venni. Így érted?

De mondok jobb hasonlatot. Tegyük fel, hogy van egy olyan cipő, amelynek alján szegek vannak, lefele fordítva. Engem nem az zavar, hogy ez nagyon drága, hogy felső része krokodilbőr, csatja arany és ötpercenként masszírozza a lábat, vagy hogy viselője gazdag, befolyásos vagy bármi más. Engem az zavar, ha viselője véletlenül a lábamra lép, mert az fáj. Ezért szeretném, hogy azt a tulajdonságát, amellyel veszélyt jelent másokra, szabályozzuk. Vagy mindannyian járjunk szögesben, vagy mind nem szögesben. Ez így volna fair. Nos, a szöges cipő a nagy tömegű kocsi, a nem szöges a kis tömegű, a veszélyes tulajdonság pedig a tömegkülönbség. Ezt kellene szabályozni, a tömegkülönbséget.

(#42) pip válasza Jim Tonic (#39) üzenetére


pip
aktív tag

Számítottam ellenvéleményekre, meg arra is, hogy egyesek zsigerből hülyének nézik a gondolatomat, anélkül, hogy egy percet is elgondolkodnának a problémán. Így vagy ezzel te is. Ajánlom neked az előbbi allegóriámat. Sajnálom hogy neked csak annyi szakadt le belőle, hogy ha nekem pici kocsim van, másnak is legyen az :(

(#43) pip válasza Foglalt név (#40) üzenetére


pip
aktív tag

... a nagyobb tömeg balesetveszélyesebb...

Nem pont erre gondoltam. A nagyobb tömeg baleset esetén veszélyesebb a kisebb tömegre nézve. Ha megy a fizika, ezt is könnyen ki lehet számolni....

... Akinek nagyobb autója van az megveszi a biztonságot Veled szemben? Mert van 500kg előnye?...

Sajnálom hogy neked is ez jött le, valószínűleg rosszul fogalmaztam. Nem a biztonságot veszi meg velem szemben, hiszen az a saját joga mindenkinek. De a tömegelőnnyel úgy vesz biztonságot magának, hogy közben az enyémet csökkenti. Ez már az én ügyem is. És elhiheted, nem azért zavar, mert savanyú a szőlő.

[Szerkesztve]

(#44) zsiga667 válasza pip (#42) üzenetére


zsiga667
addikt

Ha 10-ből 10 ember azt mondja hogy hülyeséget beszélsz akkor esetleg elgondolkodhatnál te is... :U

(#45) pip válasza zsiga667 (#44) üzenetére


pip
aktív tag

lehet, hogy nekd is nagy autód van? ;]

mielőtt elfogadom, hogy én vagyok a hülye, megpróbálok meggyőződni róla, hogy az a 10 ember azt értette meg, amit mondani szerettem volna.

[Szerkesztve]

(#46) Foxi válasza pip (#45) üzenetére


Foxi
senior tag

Szerintem is hülyeség. Ilyen alapon legyen 80 kg, ahogy fel is merült már a gyalogosok példája.

Ja, 1010 kg :P

MOD: Azt felejted el, hogy közlekedni nem kötelező. Ez mindenkinek a saját szabad választása. Ha nem tetszik, hogy te nagyobb eséllyel halsz meg, akkor ne járj autóval. Vagy igénybe lehet venni a tömegközlekedést, a mozdonyok és a buszok elég impozánsak, nem kell félni holmi terepjáróktól ;]

[Szerkesztve]

(#47) zsiga667 válasza pip (#45) üzenetére


zsiga667
addikt

Mi köze van ennek ahhoz hogy eddig mindenkinek az volt a véleménye itt a topicba hogy nincs igazad, de te mégis hatalmas meggyőződéssel és mégnagyobb pofával ugatsz vissza mindenkinek?
Mellesleg igen, főleg busszal és vonattal járok, azok még nehezebbek. ;]

Szerk.: De ha autóba ülök, jobban félek a kisautós kocavezetőktől mint a nagyautósoktól, akik egyrészt kevesebben vannak, másrészt meg ha sokmilliós nagy autóba fektetik a pénzüket (mert bármily hihetetlen is ez a számodra, a gazdagok se hülyék) akkor valószínűleg használják is elég sokat, tehát jó eséllyel tapasztalt, jó sofőrök.

[Szerkesztve]

(#48) aesir


aesir
veterán

Legalább ugyanennyire veszélyes nyers húst vásárolni, vagy nyáron fagylaltot enni, tiltasd be azt is.

Elsősorban inkább a ''parádat'' kellene rendbe tenned magadban, aztán lassan de biztosan leküzdeni az irigységet, és akkor elgondolkodnod a ''javaslatodon''.

Van saját életem...

(#49) helkis


helkis
addikt

nem gyenge elképzelés, mindenkinek magának kell gondoskodnia a túlélési esélyeiről, az élet szinte bármely területén, aki erre nem képes az elpusztul.. ez az egyfajta természetes szelektáció maradt az embereknél..
az életképtelen embereket is felkaroljuk, ami nagyon emberséges, de elég gazdaságtalan az életképesekre nézve, ugyanis ott tartunk, hogy minden ember eltart egy rabot, egy kisebbségit, egy munkanélkülit, és egy politikust a fizetéséből, saját maga/családja rovására.. szvsz elég komplex egy dolog ez ahhoz, hogy meg lehessen érdemben vitatni jelenleg, ill hogy mindenkinek jó legyen (vagyis hogy mindenki azt akarja, hogy mindenkinek jó legyen). ha sikerülne már ott tarthatnánk ahol Jean Luc Pichard-ék.. ;)

"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org

(#50) pip válasza zsiga667 (#47) üzenetére


pip
aktív tag

Nem kell begurulni....

1. nem mindenki volt azon a véleményen, hogy nincs igazam
2. ha valaki azt mondja, hogy ''hülyeség, mert ....[indoklás helye], akkor az úgy megy át a szűrőmön, hogy

if [indoklás helye] == ' '
vélemény súlya számomra = 0
end

bárhányszor megismételhető a ciklus :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.