Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1627) Alwares válasza T95Z (#1623) üzenetére


Alwares
aktív tag

Valószínűleg az is. Alibabáról lehet rendelni nagyobb példányszámban M365-öket (elég filléres összegért, nem tudom nagyobb volumennél hogyan van a vám-elszámolás, nem vagyok kereskedő, de akkora az árrés a beszerzési és a lista árak között hogy komolyan elgondolkodtam rajta) és aztán annak olyan nevet adsz amit akarsz. Valószínűleg ez is egy olyan példány. [link]

(#1649) freddirty válasza Tin (#1631) üzenetére


freddirty
senior tag

Ezt a defekt veszélyt nem tudom komolyan venni. Az es808-ba rakattam defekttűrő zselét tavaly tavasszal amikor megvettem. Semmi bajom vele, egy szezont használtam. De lehet zselé nélkül is tök jól ellennék, fillérekért vettem két belsőt ha kellene. Sokkal jobb egy levegős kerék. Én legszívesebben a fos kemény kerekű oxelo town7-9-eseimen is lecserélném ha lehetne, de túl vékonyra tervezték.
A lányom az oxelo rollerjével nem szeret térkőre menni mert szétrázza...

fred

(#2834) #07746304 válasza Tin (#2829) üzenetére


#07746304
törölt tag

Igen :K Megnézetem a régi motort is. Ha rendben van, vagy filléres a javítása, megcsináltatom azt is.A szigetelést megoldatom, akkor már csak tartalék akkumulátort kell venni, és lényegében ha elkopik az első kerék, is van tartalék alkatrész.

(#2847) Wine


Wine
csendes tag

Azt nem értem,hogy a biciklikhez kapható filléres lcd kütyük nem áznak be esőben, egy roller kijelzője pedig kifekszik egy kis víztől ?

(#3076) B-L-A-C-K válasza m4rk.89 (#3072) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Az viszonylag jó konstrukció, viszont ha ilyen 90 kiló felett vagy nem túl izmos, a kormányát nehéz összecsukni, és kotyog annak is a kormánya (engem az kimondottan idegesít), és drága ahhoz képest hogy egy pálcika roller. De ha a pénz nem számít, és a kicsi kompakt méret az elsődleges, akkor nincs jobb választás annál. Vagyis már lassan lesz, mert most jön ki a GT változata, tök jó összecsukó mechanikával, 700W-os motorral (kb 40km/h a valós vége). 390e lesz itthon tudtommal.

stellaz: Igen, 2019-ben ez vicc hogy nincs még úgymond tökéletes. Én OXO-ba is több dolog van amit megcsinálhattak volna normálisan, de ezeket majd nekem kell megcsinálni rajta, de azért választottam ezt mert szerintem nincs szebb roller jelenleg, és teljesítményben is megfelelő nekem.

IntelliSense: Ár érték arányban még mindig nem rossza amúgy egy Kugoo, bár nekem az M365 most sokkal jobban bejött. De fel kell fogni, ezek a legolcsóbb kategóriák, viszont van hozzájuk már minden, és fillérekért.

[ Szerkesztve ]

(#3192) DigitXT válasza B-L-A-C-K (#3190) üzenetére


DigitXT
félisten

Kollégámnak tegnap volt: üvegszilánk... Viszont feldobott egy komplett új
hátsót, így ma is kényelmesen begurult. Habár a féket nem állította be, így
egy kicsit szolidabban tolta. Mivel közel lakik, együtt gurultunk haza: játék
a Kugoo, tudom. De jó játék.:D Korrekt így, de kéne rá egy mechanikus fék.
Viszont az M365-re fillérekért kapható minden, felni tárcsafékkel, stb.:R

Amúgy lehet abban valami, hogy visszaveszi a teljesítményt, csak nem túl
feltűnően, legalábbis nekem, akinek még elég kevés a tapasztalata. Direkt
megnyomtam lejtőn, végsebesség teszt, de most 25 fölé nem gyorsult. Az
áramerőssegen is látszott, hogy picit takarékosabb módban van... Viszont
úgy gondolom, hogy ennyi belefér, és attól még nem lesz lomha szar. LOL!

(#3295) B-L-A-C-K válasza Wine (#3294) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Tetején a kijelző biztos, de lehet rá venni fillérekért ilyen szilikon védőt. Többi része viszonylag jól van szigetelve, kisebb esőt simán kibír elvileg.

[ Szerkesztve ]

(#3584) B-L-A-C-K


B-L-A-C-K
titán

M365-be lassan 500km meg is van (jelenleg 470). És még mindig nagyon elégedett vagyok vele, semmi baja nem volt még, se defekt se más. Ami legjobban tetszik nem csörög, nem zörög, az alja nem ér le. Tetszik hogy egy csomó kiegészítő fillér hozzá. Pl nekem kissé keskeny volt a kormány, van hozzá 3D kis toldó 500Ft, 4cm így szélesebb lett...

[ Szerkesztve ]

(#3725) B-L-A-C-K válasza Wine (#3724) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

M365-ösök is jók már, volt 3-4 generációja már. V1, V2, V3 (lehet volt V0 is passz), nekem M365-ból V2 volt, már az is teljesen okés, megerősített kormányszerkezet, V3-ba annyi hogy a tárcsaféken lévő tárcsa kicsit jobb. Persze kis módosításokat érdemes elvégezni ezeken is, de ezek filléres cuccok:

- Kormány szélesítés (3D-s nyomtatott toldó 500-1000Ft egy ilyen).
- Sárvédő merevítő (ha nincs a hátsó sárvédő rezgése kikezdi a hátsó lámpa kábelét, és zárlathoz vezethet)
- Szigetelése jó, egyedül a kijelző rész a gyenge pontja, de oda is lehet venni ilyen kijelző védő kupakot, így védve van az esőtől.
- Kormány összezáró szerkezethez be kell rakni egy kis direkt erre kapható gumit, vagy fóliát, mert kicsit nyöszörög menet közben, de ha ezt megcsinálod, semmi hangja nem lesz.

Illetve alapból 25-tel megy, de szoftveresen ~29-ig feltolható biztosságosan.

Pro meg kicsit jobb, kicsit jobban megy, nagyobb a hatótáv, meg pár apróság...

[ Szerkesztve ]

(#3930) B-L-A-C-K válasza djadji (#3929) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Mikor megvettem nekem is király volt ,de akkor nem volt nagy összehasonlítási tapasztalatom. De így most már hogy van, a Kugoo az sajnos elég gyenge konstrukció a többihez képest. Ninebot-nál ha ES2-esre gondolsz annál meg jobb az M365. M365-ről az a baj elterjed az elején hogy sz@r, ami így is volt, de egy csomo módosítás kijött már azóta, és V1.2-től már teljesen jónak mondható, főleg ha a filléres kiegészítőket felrakod rá. A Pro meg ugye még jobb.

Ha én ilyen 200 ezerig keresgélnék alsó kategóriában, megint simán megvenném a Pro-t, vagy ha nem kell a nagyobb hatótáv, vagy +3km/h-val több végsebesség akkor a sima M365. Új fajta Kugoo-k már amúgy jobbak, minőségre, de menetdinamikára gyengék, meg 25-nél nem mennek többet.

(#4141) Wine válasza B-L-A-C-K (#4138) üzenetére


Wine
csendes tag

Igen, azt írtad, igazából szerintem minden ilyen lcd kijelzőhöz dukálna vmi védőburkolat, én is beszigszalagoztam ha olyan idő volt a street motionon , bár elképzelhető hogy felesleges, de jobb félni. Azt is írták hogy ilyen filléres kerékpáros kijelzők meg bírják a monszunt is.

(#4758) B-L-A-C-K válasza BossBoss (#4757) üzenetére


B-L-A-C-K
titán

Yes.

Mondjuk lényegében mind1, mert az a fék 1 forintot nem ér (szerintem), nagyobb tárcsát, és hibrid hidraulikus féket lehet hozzá venni fillérekért.

(#5004) alexandrosz válasza akyyy (#5003) üzenetére


alexandrosz
aktív tag

Íze, sztem csak egy másik dugó kell rá, veszel egyet és ráteszed. Stabilabb, mint a filléres adapterek.
Nekem tavaly eu dugóval jött.

[ Szerkesztve ]

(#5507) zoltanz válasza krakki88 (#5505) üzenetére


zoltanz
nagyúr

Sajnos az autó, motorgyártás is ott tart, hogy külön mérnökök vannak arra hol lehet 3 fillért spórolni, meg arra, hogy egy főalkatrész se legyen hosszabb élettartamú a legrövidebbnél. (Nem azt mondom, hogy az örökkévalóságnak kell gyártani, de vicc, hogy pl ma egy mosógép 5 évet bír.)

[ Szerkesztve ]

Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek

(#5796) krakki88 válasza pretisoft (#5793) üzenetére


krakki88
csendes tag

Ma már sokkal jobb, szerintem pár nap és minden rendben, köszönöm! A vicc az tényleg, hogy el sem estem, hanem h csak beletérdeltem a kormányrúdba.... és nem is egy nagy sebességnél már akkor, szinte állt a gép, csak én mentem utána. Bele se merek gondolni, hogy egy esésnél mi lett volna. :DDD :F Persze bicajjal is lehet úgy esni 30al, hogy ott maradsz, meg azzal is elütnek, szóval lényegében nem veszélyesebb annál, még úgy se, hogy ez azért jóval gyorsabb. Bár a bicajom is országúti, azzal is ha tempózol tudsz menni 50et ugyan úgy, csak még le sem tudsz ugrani...szal.

Isten igazából nem tudom, hogy milyen a minősége, amig nem láttam. Nyilván ha olyan, akkor veszek másikat, de különben az aliexpressen nagyon jó cuccok vannak és nem filléres vackok, ez is 4300 volt... Meg is kerestem:
https://www.aliexpress.com/item/32813579140.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7dae4c4dqu1Jdz

Ez meg hazai boltból....+4ezer plusz posta.
https://www.insportline.hu/21606/terd-es-sipcsont-vedo-protektor-w-tec-vp900?gclid=Cj0KCQjwuJz3BRDTARIsAMg-HxUfPT4KGuOLjxiQxTUjlG7kjqjC8Dx_mu_SGgeNY9IN3IuEtMGPHzIaAvRKEALw_wcB

Mondjuk ez utóbbi már itt lenne és nem basztam volna szét magam, de franc se gondolta, hogy ilyen balfasz haverom van. :D :))

Tehát ugyan azt árulják itthon is, csak ráraknak még egy "kis" haszont....a protektor inget is 10ért rendeltem, itthon meg 30 ugyan az. Max mást iratnak rá. :D

[ Szerkesztve ]

(#6299) JoeCockBill válasza levilevi (#6297) üzenetére


JoeCockBill
senior tag

én 110. bírja.
egyébiránt szerintem az m365 legnagyobb előnye, hogy bármelyik alkatrész tönkremegy, lehet hozzá kapni. fillérekért, bárhol

új lemezünk: https://wmmd.lnk.to/BMB_RegiVagas

(#6914) Ezekiel Ston válasza rushty (#6902) üzenetére


Ezekiel Ston
senior tag

A Twowról én hallottam hideget meleget. Saját tapasztalatból mondom, hogy nagyon jó kis rollerek.
Viszont a Mantis egy állat.
Rusty...Volt már Mantis-hoz szerencséd? Próbáltad esőben is? Én ahogy megvettem másnap szakadt az eső. Viszont tudom hogy hol vannak a hibái, mik a buktatói, előző nap én leszigeteltem itthon a teljes rendszert, így azon kívül hogy én csurom sár és víz lettem a roller köszöni szépen kúrvajól van.
Mi még a baja? Ja igen, a féktárcsa, az egy rakás fos. Az is filléres tétel cserélni.
Szóval ha pro kontra kell:
TWOW Pro: Nagyon masszív ütheted vághatod, viszonylag vízálló, és megbízható roller. 20-25km simán benne van és jó.
TWOW kontra: Kicsi, kúrva kicsi, nagyon fapados, szűk rajta minden néha elég kényelmetlen.

Mantis Pro: Kényelem a maximális szinten egy TWOW után...Trabantból átülsz egy outlanderbe feeling. Sebesége és kényelme verhetetlen jó. Középkategóriájában legjobb.

Mantis kontra: Nem vízálló, és ha nem ismered a típushibáit akkor rá is tudsz vele fázni. Szóval sorra véve: Féktárcsa egy fos. A csavarjai kicsik és szar minőségűek. Szigetelni kell utólagosan ha minden időszakban használni akarod. Kormányon a szivacsos fogó is egy trágya, érdemes cserélni. Ami nem minimotors-os gagyi hatású cucc, de nem szar.
Ja igen, és a gumi...ugye TWOW tömör gumi után a felfújt gumi defekt esete. Ha figyelsz rá meg a nyomásra is akkor nem lesz gond.

Kb ennyi.
Szóval ha ezt veszem figyelembe, megvettem egy jó rollert, és ráköltöttem még 4ezret a kormányfogó cserére+4ezret a két normálsi féktárcsára, szigetelés kinyomó szilóval 2ezer, csavarok cseréje fillérek. mindent összevetve ráköltöttem a vételáron felül plusz 12ezret plafonban -és sokat mondtam- és van egy sokkal jobb rollerrem mint a twow.

(#7040) petipetya válasza arcsin (#7022) üzenetére


petipetya
nagyúr

A lábbal hajtóson a filléres csengő nagyon kényelmes, mivel többször lehet megnyomni gyors egymásutánban: ding-ding-ding. Az M365 csengőjét viszont lassabban lehet kezelni, így azzal csak egyszer van idő jelezni. Amúgy jó találmány, a gyalogosokon kívül köszöntem már vele rolleres kisgyereknek, lecsengettem már az útban állókat a boltan, és a női nem egyes képviselőinek is jelzek néha szolídan.

"nincs rá lezsóidő"

(#7165) Ezekiel Ston válasza Putyin90 (#7164) üzenetére


Ezekiel Ston
senior tag

Én ha már költenék rá inkább vennék egy drágábbat. Te tudod, de ez a sencor ez olyan mint a tesco gazdaságos...Figyi. Segítenénk, csak az a baj, ha mindenáron a legolcsóbbat akarod összehozni akkor egyszerűbb ha választasz egyet ami tetszik és kész. Sajna hiába mondja el DigitXT vagy én hogy mi a pro kontra, ha nem hallod a szavainkat.
Részemről ha már vennem kéne ilyen árban akkor xiaomi. Jobb a támogatottsága, sok alkatrész fillér tétel ebay stb helyekről, és számolnék arra hogy rá kell költeni mert ennyi kell ha ez az ár amiben gondolkodol. Ha pálcika roller kell mindenképp és jó minőség dobj rá +100k-t és vegyél TWOW Booster V-t vagy valami TWOW-ot, az nem hagy cserben, jó a magyar garija is. Nekem 1 év 1788KM megvolt vele úgy hogy nem minden nap használtam de az kapott hideget meleget szószerint.

(#8108) DigitXT válasza eFeMeR74 (#8107) üzenetére


DigitXT
félisten

Azért ez a fillérbaszás csimborasszója, hogy olyan vékony a tyúkbél,
hogy éppen csak elbírja a gyári 1.7A töltést. (Ami megolvaszthatja a
szigetelést, az túláram az adott keresztmetszethez képest... Ilyenkor
szerintem a korrekt megoldás, hogy a szerviz vezetéket cserél, mivel
3A és 4A között azért nincs akkora különbség, hogy egyiket nyugodt
szívvel lehessen ajánlani a másikkal szemben. Szerintem. Tessék jól
túlméretezni, mert az se akkora buli, ha nem olvad, csak meleg.:R)

Ui: S1-en az akku hosszabbító kábele ilyen. Pont 11A-re méretezett...
Nyilván 5 centtel olcsóbb volt, és nem baj, ha szakad, meg ívhegeszt.

(#8751) Surfym@n válasza Dark197405 (#8749) üzenetére


Surfym@n
senior tag

Legfontosabb kiegészítő szerintem a kobak (esetleg kesztyű), aztán kijelzővédő, ami a gomb beázását hivatott megelőzni.
Nekem még fontos volt egy szilikon huzat a fékkarra (ne csússzanak le róla az ujjaim még véletlenül se.
Vettem egy Xiaomi akksis pumpát (Air Pump), mert fontos a megfelelő nyomás (4-5 bar) defekt elkerülése végett.

Ezenkívül én tettem még fel ("filléres cuccok"):
- kábelvédő spirált
- kicseréltem a sárhányón lévő kormányrörgzítő kampót erősebbre
- kitámasztó végére egy magasító bütyköt, hogy ne dőljön meg/el a roller annyira
- alu fenéklemezt extra védelemnek padkázás ellen
- ninebot x alakú telefontartót
- kormányoszlopra akasztót
- kormányoszlop csuklóba gumialátétet (még nem kell, de 2-300km után már lehetséges)

Aztán ha nagyon belelendülsz lehet tuningolni:
- Monorim első + hátsó felfüggesztés
- 10 collos kerekekre való áttérés (két lengéscsillapító mellett már lehet tömör gumi is)
- 140mm-es féktárcsa + x-tech féknyereg
- egyedi firmware
- külső akkucsomag

...felső határ a pénztárcád

28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...

(#8777) csokaym válasza DigitXT (#8775) üzenetére


csokaym
csendes tag

Az irgalmatlan sok pénz érte.... Én magamnak megcsináltam a gyári töltőportot párhuzamos akkuk töltésére, vezetékcserével együtt, fillérekből...

persze a laikusokat ott verik át sok helyen, ahol csak tudják

[ Szerkesztve ]

(#9852) PociAti válasza P3Dr0 (#9847) üzenetére


PociAti
senior tag

Igen, a m365 Tools verziójára gondoltam.
Magyar lokációt beállítva nekünk már nyár elején a 0225-ös DRV-t telepítette fel a Xiaomi Home app.

Az általad belinkelt weboldalon megtalálod a Google Playstore linkjét ugyanennek. Így közvetlenül mobil eszközről is szerkesztheted a beállításokat, és az Appból felküldheted a rollerra, nem szükséges plusz feltöltő programot beiktatni a történetbe.

Először csak használd a rollert, és ha úgy érzed jobban igényeidre lehetne szabni, akkor nyúlj hozzá. Nem egy rakétatudomány. Értelmesen végigmenve a lépéseken nehéz elrontani, és még akkor is van kiút, ha téglásítottad, mert filléres eszközzel helyrehozható, erre is vannak videók.

Megsütni akkor tudnád, ha végletekig ki szeretnéd facsarni a rollert.
Nekem Xiaomi 1S rollerem van, 62 kg-mal terhelem, és csak annyit csináltam, hogy
- a tempomat idejét levettem, 5-ről 3 másodpercre,
- és az app szerint alapbeállításnak tűnő 350 W-hoz tartozó 25 / 17 / 12 Amper értékeket átállítottam 30 / 19 / 12 Amperra,
- valamint a csúcssebesség korlátját is átállítottam 33 / 25 / 17 km/h-ra.
Ezzel a sport mód lényegesen erősebb lett, de ezt szinte soha nem is használom. Az elmúlt 100 km-ből ha 5 km-t mentem így (teszt jelleggel), a maradék 95%-ban a Drive módot használtam. Vagyis úgy pontosabb, hogy akkor szoktam a sport módot használni, ha biztonsági okokból minél előbb le szeretnék tudni egy kényes szakaszt, mert pl. védett kerékpárútról kénytelen vagyok autók által használt úton haladni.

(#10757) krooarbo válasza ivógéptanács (#10744) üzenetére


krooarbo
újonc

Szia!

85 ezret szerintem pedig megér. Szerkezetileg teljesen rendben van , összetörni alattad, vagy ilyesmi egészen biztosan nem fog. A hegesztés se nem rondább, se nem gagyibb, mint pl. a Xiaomi esetében. Kör vagy négyzett alakú szelvény ?? Majd felcsapom a statika könyvet , de kétlem, hogy az utóbbi jelentősen szarabb lenne mint az előbbi. Amiket még említettek (markolat, fellépő stb..) filléres dolgok, ha nem tetszik cserélni kell. Összességében arra amire alapvetően ezeket az elektromos rollereket kitalálták (városi közlekedés) tökéletesen megfelel. Xiaomival szemben előnynek mondanám a nagyobb kereket, és nagyobb aksit. A 350w motort se mondanám, hogy kevés lenne, ha a fenti célra akarod használni, illetve valószínűleg a szabályozásoknak is meg fog felelni. Persze lehet venni vagy építeni több 1000w-os monstrumot több százezerért (vagy millióért is) ami aztán nyom vagy 40-50kg, csak az valószínűleg nem fog beleférni a szabályozásba, és bukod az elektromos rollerek egyik fő előnyét, a hordozhatóságot.

Remélem tudtam segíteni :)

(#11007) PociAti válasza Dave™ (#11006) üzenetére


PociAti
senior tag

Többször előkerült már ez a téma. Annyit vállalnak, hogy 500 teljes töltési ciklus alatt is még legalább 70%-os lesz az akku. Használat módjától és számolási módszertől függően elég tág határok között mozog az érték, de tippen szerint 15.000 km körül lehet a reális élettartama.
"Cyclical lifetime: 500 charging cycles with power maintained above 70%"

Külföldi csatornákon (fórumokon) találkoztam már 10k hatótávot megtett Xiaomikkal. Ez normál használat alapján kb. 5-10 év lehet. Ennyi idő alatt nagyjából leamortizálódik a jármű, de ha azt vesszük, hogy szinte fillérekbe kerül az üzemeltetése, biztosan behozta már az árát.
Az abroncsnál hasonló a helyzet. Sok múlik a testtömegen, útszakaszon, közlekedési szokásokon, de ha nincs defekt, akkor ez sem számít jelentős költségnek. Szervizköltség általában elhanyagolható, tuningolásra, feldíszítésre többet szokás költeni.

(#11095) DigitXT válasza Somatom (#11094) üzenetére


DigitXT
félisten

Idén zéró defekt.
Ez tök jó, de még nem mondja meg, hogy a "tej" bevált-e.:N Simán lehet,
hogy csak mázlid volt idén, és belsővel se lett volna defekted... ha látsz a
külsőn sérülésnyomokat, ahol esetleg látszik a tömítőanyag, akkor bevált.

Ezesetben esetleg megírhatod, hogy konkrétan milyen típus volt, mert két
defekt után én is töltenék bele megelőzésképpen, de a Slime Tubeless az
én esetemben nem vált be. (Okát nem tudom, de a feladatát nem látta el.)

nem ragasztgatok
Jogos, egy belső filléres tétel, nem éri meg szarakodni... De azért amikor
egy külső gumiért elkérnek 12K-t, és minden második úton kilyukad na...

Számomra elgondolkodtató volt, hogy inkább befektetek egy "komolyabb"
összeget, de ezeket a kisebb defekteket javítom, mint folyton újat vegyek.
(A sors iróniája, hogy azóta se érkezett meg az összeválogatott rendelés,
a rollert meg a home office intézménye miatt kevésbé használom, végül a
gyári gumi eddig még bírja: tegnap is csak ijesztegetett a nyomásmérő...)

(#13941) Tamás9x válasza gergo5991 (#13939) üzenetére


Tamás9x
őstag

Nincs harag félre ne értsd, a G30-nak is vannak hibái, de messzemenőleg gyengébb kivitel mint a Mantis, nem is egy árkategória. Már ha csak azt nézzük, hogy kevés lesz az első lengéscsillapitás,(kinyílik a világ, mert fillérekből el lehetne még menni máshova is... elkezd vele csavarogni az ember..) és kellene rá egy első teló, de akkor már hátra is jó lenne, ugyan ott vagyunk a végén ahol a part szakad.
Megvárnám a 2. generációt, hátha sokmindent kijavítanak, én is szemezgetek vele, de.... félek olyan lendületet ad ami majd megöl.

Miikee: Az a baj, hogy felbátorodik az ember vele, és elkezdi veretni, mert van benne teló... Olyan tempóval nyomják neki, ami nem egészséges oylan utakon ahol... nekemis ezért lazult ki a kormánycsövem a G30-on a Sharkset teleszkóp után már 30-al veretem neki ahol eddig 5-10-el gurultam, mert szétrázott mindent.

https://www.youtube.com/@kisstontour

(#14501) PociAti válasza hukhl (#14493) üzenetére


PociAti
senior tag

Ha te könnyen ki tudod venni az akkut, akkor más is.
Ami nem jó, mivel - alacsonyabb árkategóriában - a roller árának közel a felét az akku teszi ki.
Nem e köré az ötlet köré tervezték a rollerokat, mivel ez csomó nem kívánt technikai problémát szülne magával.

Vagy keress egy könnyű rollert (kompromisszumokkal jár), vagy oldjátok meg máshol a töltést. Munkahelyen, lépcsőházban, valahol.

Az én Xiaomi töltőm 70 W-ot vesz fel töltéskor, 4 óra töltési idővel számolva 280 Wh fogyasztás, 1 kWh kevesebb, mint 40 Ft, ami annyit tesz, legfeljebb 11 Ft-ba kerül az előbb felvázolt 4 órás töltés. (De nagyjából 50 fillér 1 km is elfogadható számolási alap.)
Ez a szerény tétel nem jelenthet sehol sem problémát.

(#14896) wanted5 válasza kakuk.tamas (#14894) üzenetére


wanted5
őstag

Pláne az olyan dolgokkal nem érdemes szerintem játszani, amiben ha valamilyen hiba van, akkor az egész házadat leégetheti. Ezek a no name vackok a fene tudja hanyadik kínai cégtől vannak, akármilyen selejt, hibás alkatrészből, és kétséges összeszerelési minőséggel, odafigyeléssel.

Nyilván nagy neves gyártóval is előfordul, hogy hibás a termék, akár olyan szinten, hogy baleset van belőle, de ha ilyen van, akkor legalább azt a gyártót utól tudod érni.

(valamint nem akarok nagyon személyes lenni, de ott van az aláírásodban a rengeteg drága cucc, akkor miért ezen kell filléreskedni?)
(egyébként kikophatna már a divatból, szerintem gáz, mármint kiírkálni részletesen a cuccokat)

[ Szerkesztve ]

(#15195) Casseius válasza Tamás9x (#15182) üzenetére


Casseius
tag

Parancsolj: két féle verzió is van, a második szélesebb és hosszabb [link]
Egy 3D nyomtatós megcsinálja fillérekért!

/

Exa duplakamrás levegős nekem is izgatja a fantáziám, 150-es még emelne is a gépen, ami mindig hasznos extra a jobb rugózás mellé :)

[ Szerkesztve ]

Don't Worry, Be Happy

(#15207) PociAti válasza R a y (#15206) üzenetére


PociAti
senior tag

Nekem is 50 fillér kilométerköltség jött ki, más számolás alapján.

Lakossági áram ár az EON-nál: 35,29 Ft/kWh.
(A1 - I. tömb, tehát normál lakossági fogyasztást alapul véve, azaz 1320 kWh/év fogyasztásig.)

Más oldalakon is bruttó 36 Ft/kWh körüli díjat találtam.
hrweb.hu oldalán például 2021-es árak vannak, de a 4 legnagyobb szolgáltató szerepel.

És én a töltőmet tettem 2 különböző fogyasztásmérőre, és a megtehető hatótávolság növekedését vettem alapul.

[ Szerkesztve ]

(#15986) Gallmix válasza Somatom (#15980) üzenetére


Gallmix
aktív tag

Jó az enyém nem elektromos... pont az a lényeg ,hogy "te" hajtod... nem pedig egy motor :D
Súlyt meg a láncra, biztonsági zárra értettem.

De akkor az nem két filléres bringa :D

#15981 ρσгτσ
Ellopásnál, vagy sajátját vágja be járműbe? Igazából az érdekelt volna, hogy ha vki elmegy egy helyszínre, lerakja otthagyja akkor mi gátolja meg, hogy ellopják/eltolják/bepakolják egy furgonba? pl rollert.

Volt videó, ahol kerékpárokat mutattak, lelakatoltak, meg riasztóval szereltek fel, és elég hamar ellopták/ nem foglalkoztak az emberek a riasztóval...

Egy 4 éve pl egy régi számzárast kellett "feltörni" mert önkényesen elállította magát, igaz az nem ktm volt, de volt aki fel is ajánlotta, hogy hoz erőollót :D (aztán meglett a kód, vagy 20 percnyi szórakozás után)

"Nálam a hátizsák vált be."
ezt hogy érted?

"Még egy jó minőségű közterületi/kültéri kamera sem ad biztonságot (nincs visszatartó ereje),"
Pont a minap jött szembe egy videó, hogy az illető elbóbiskolt a megállóban, egy segítőkész bajtárs, pedig felmérte a helyzetet, és ellopta a telefonját... pár percen belül lekapcsolták a rendőrök... térfigyelő kamera követte minden lépését... azért néha az sem rossz...

de egy jó biztonsági őr sosem rossz :D

[ Szerkesztve ]

(#16335) DigitXT válasza Rohir (#16334) üzenetére


DigitXT
félisten

100K alatt max. használtan, pl. Kugoo S1, de készülj fel, hogy eltörhet...
(Beázhat, random tönkremehet, de amúgy filléres és könnyen javítható.)

(#16802) PociAti válasza BaLee (#16795) üzenetére


PociAti
senior tag

Én úgy számoltam korábban, hogy 1 km kb. 50 fillérbe kerül (0,5 Ft, ha így kényelmesebb).
Ha egy szezonban mész 2.000 km-t, akkor kerülne 1.000 Ft-be az áram díja. A fenntartási költségek között marginális tétel.

(#18207) ρσгτσ


ρσгτσ
őstag

Még múltkor a sisak alá vettem egy többnyire poliészterből álló maszkot, ami jó nagy hülyeség volt több szempontból is. Pl. áthűl a szájnál. Plusz a varrásnál sem volt annyira kényelmes.

Viszont most rendeltem egy pamutot, ami baromi jó. Pedig filléres..., de mégis ez vált be jobban.

Általában rendelésre jön nekik, ha valakit még érdekelne, mert ahogy érkezik pillanatok alatt elfogy az összes. 2+ hetet írnak, de ez változó. Nálam 1 hét sem volt, pedig nem volt benne az aktuális rendelésekben.

[ Szerkesztve ]

ZX Spectrum - Commodore 64

(#19190) Peaceliker válasza BerserkGuts (#19189) üzenetére


Peaceliker
őstag

Én ennyire olcsóból csak olyat találtam eddig, aminek 0 eladása és 0 értékelése volt az adott termékre. Visszajelzése pedig filléres cuccokat, szóval gyanús volt. Persze alin nem buksz pénzt, max pár hónapig nem nálad van :DDD

"Oh my Goa'uld!"

(#19242) DigitXT válasza Casseius (#19241) üzenetére


DigitXT
félisten

Elmebeteg...:))

Mit alakítasz majd a vázon?
Most már nem sokat, csak az akku tartót befejezem. Meg lett picit
hosszabbítva... Ja és persze a filléres kínai rugó helyett légrugókat
kap hátulra. Taposót kell még lezárni, és a sárhányót ráerősíteni.:K

Szerk: egyébként botrányosan igénytelen a hátsó villa hegesztése...
Valószínűleg meg fogom erősíteni, nehogy már azon múljon...:R

[ Szerkesztve ]

(#20137) PociAti válasza phoenix1989 (#20128) üzenetére


PociAti
senior tag

Nem kell túlbonyolítani a számításokat. Legfontosabb, hogy valós, azaz mért alapon nyugodjanak, ne pedig elméleti értékeken.

Nekem a közepes hatótávú Xiaomi rollerem van, elvi hatótáv 30 km, hétköznapi használat mellett 23 km-t sikerült kihozni belőle, de számoljuk inkább a 20 km hatótávval.

Töltéséhez 4 órára van szükség, és tényleg nagyjából ennyi ideig tart a töltés.

Mértem a töltő fogyasztását. Egyszer egy fogyasztásmérővel, majd később egy okos konnektorral, mindkét esetben 70 W környékén volt annak fogyasztása, ami megegyezik a töltőn szereplő értékkel. (A tényleges fogyasztáson lehetne finomítani, elképzelhető hogy a töltési ciklus végén már 70 W alá esett a fogyasztás, de nagy tévedést nem hordoz magában. A töltőn szereplő névleges érték, azaz "Rated output": 41 V, 1,7 A, ami összeszorozva 69,7 W.)

Teljes töltési ciklus energiaszükséglete: 70 W × 4 óra = 280 Wh.
Az áram díja kb. 36 Ft/KWh.
Ebből következik, hogy egy töltés = 0,28 kWh × 36 Ft/kWh = 10,08 Ft.
És mivel egy ilyen töltéssel ebből az akkumulátorból gyakorlatban kb. 20 km hatótávot lehet kihozni, így
1 km megtétele kb. 50 fillérbe kerül.

Ha ezt tovább szeretnéd bonyolítani a 250 munkanappal (amiből csak 220 ledolgozandó), és vegyünk csak napi 10 km távolságot, az éves szinten 2.200 km. Ez 1.100 Ft költséget jelent, míg ilyen felhasználás mellett 2 évente elkoptatod a gumikat. Egy készlet (külső + belső, első + hátsó) kb. 20.000 Ft körül lehet, és akkor még magadnak kell szerelni.
Tehát 2 évente 2.200 Ft az áram díja, és 20.000 a gumik cseréje.

A roller amortizációja pedig még ennél is komolyabb tétel. Ha igazán precíz akarsz lenni, azt is beleszámolod. Nehéz megjósolni, de átlagos felhasználás mellett én azt 10 és 20.000 km közé tenném. Ami annyit jelentene, hogy 5-10 évente 150.000 Ft-ért vehetnél új rollert.

És ez mind ideális eset. Nincs extra defekt, nincs baleset, váztörés, beázás. Az áram a legkisebb tétel.

(#20148) Peaceliker válasza gergo5991 (#20146) üzenetére


Peaceliker
őstag

Néztem már ezt az eladót. Minden roller cucca konkrétan fél áron van kint. Semmire nem jött review csak volt 1-2 vétel. Ha jól tudtam megnézni akkor amire review jött neki azok filléres cuccok. Amik voltak korábban rollerek és vettek, azokat már törlésre kerültek. Engem nem győzött meg, nem mertem rendelni, dhgate et sem ismerem milyen a vita rendezés. Alin lenne ilyen deal azt tuti merném venni.
Ott volt gyanús 60v zero 10x 450 körül. Írtam eladónak, kiderült hogy 52v verzió... Szóval én olyat még nem láttam hogy valami ami nem kamu az ennyire olcsó lenne :)

"Oh my Goa'uld!"

(#22699) wonka


wonka
csendes tag

nem találtam infot róla , alin meg ahol eszembe jutott nézelődtem, de inkább hozzátok fordulok a kérdésse:

nam láttatok valahol kormány hosszabítót (kb 5-5cm oldalanként) aminek a végén még esetleg index is van? (mind a f2 ninebot nál)
filléresnek kéne lennie, ha lenne, de lehet, hogy csak egyedi igényem, hogy a korány legyen 10cm el szélesebb, ezáltal biztonságosabb, kényelmesebb felnőttként. :R

(#22968) Peaceliker válasza JSaN (#22967) üzenetére


Peaceliker
őstag

Van 60v os(80v) lámpa, ali tele van vele ,viszonylag fillérekért
De ha már meg van a lámpa és az 12v, akkor step down converter a lámpa elé.

"Oh my Goa'uld!"

(#23498) elder troll válasza dani993 (#23496) üzenetére


elder troll
senior tag

Nekem tökéletes célszerszám volt, az akkor kapható xiaomi-hoz képest gyakorlatilag gondozásmentes volt, másfél év után cseréltettem az első slick-re jár gumit, és ennyi. Az akkoriban kapható xiaomi-k még ennél is szarabb konstrukciók voltak tudtommal, az akkupakkban elengedő forrasztási pontok és az állandóan defektes kerekek miatt gyakorlatilag mókolni kellett mindet kivétel nélkül. Nem hinném, hogy bármilyen gondozás/mókolás nélkül elment volna egy akkoriban kapható M365 4,5 éven keresztül napi használattal és némi salakos/kráteres szakasszal. Persze az is lehet, hogy mázlim volt a saját ES2-mmel.

Keret megadása nélkül érdekelnének a javallott típusok, bár alapvetően fillérofil™ vagyok, de nem akarom anyagi keretek közé szorítani magam.

A fő szempontok:
legyen 2 mód legalább: 15 km/h és 20 km/h,
tömör vagy defekttűrő gumik (akár gyári slime),
legalább 12 km-es hatótáv, úgy hetente kell töltenem, mint az előzőt.

Egyetlen nem megszokott kritérium lenne, hogy bírjon ki egy 80 méteres salakos/gödrös szakaszt, amivel megúszok egy fél km-es kerülőt.

[ Szerkesztve ]

(#23501) ridiculous válasza elder troll (#23500) üzenetére


ridiculous
aktív tag

Egy OKAI Neon Lite még a fillérofil™ hajlamaid is kielégíti. :DDD
9" belső nélküli önjavító gumi
30km hatótáv ami ha max fokozaton használod akkor 20km valós, de írtad hogy 15-20km/h - val használtad akkor 20km felé vihető a táv. (bár ez függ a súlyodtól meg más kritériumoktól is)

Egyedül akkor nem ajánlom az OKAI - t ha magasabb vagy mivel kisebb a kormánymagassága mint a "megszokott". Nekem 175cm - el kényelmes.

[ Szerkesztve ]

[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]

(#23903) Pano válasza PociAti (#23899) üzenetére


Pano
addikt

+ #23902 Gallmix

Persze, majd ha pont kerül az ügy végére megírom a sztorit. Hátha később segíteni fog, bár inkább ne legyen rá senkinek szüksége.

Teljesen forgalmas helyen volt. A pech az volt, hogy a pláza térfigyelő kamerája nem működött, tehát lényegében csak "dummy"-nak volt ott.
Úgy néz ki mindenki leszarta, hogy valaki egy olyan rollert cipel a kezében, amelyik pittyeg, villog az indexe. Mert ugye eltolni azt nem tudta.

Sajnos az utóbbi években nagyon durván megugrott -a városban ahol élek- a bicikli lopások száma. Ismerősömnek pl 1 év alatt kettő biciklijét lopták el. Ráadásil mind ilyen "filléres" leélt szar volt
.
Úgy néz ki, hogy elkezdtek már rámenni a rollerekre is.
Amikor megtörtént a lopás, az Apple helymeghatározó mutatott egy címre (nagyon közel a plázához), de hosszú tízemeletes társasház sor volt, szóval a lehetséges hatókör túl sűrű volt. Valszeg a vasbeton miatt is ugrált a térképen a roller helyzete, mert valamennyit árnyékolt.

Nagyon kedvesek voltak a rendőrök és próbálták megtalálni, de ugye nem lehet csak úgy ennyi lakásba/tárolóba bepofátlankodni hirtelen. Volt pár tároló ahova be tudtak nézni, mert vagy a házmester vagy a tárolót használók voltak olyan rendesek, hogy megengedték.
Annyit mondtak, hogy később áthatóbban próbálkoznak, figyeljem, hogy elmozdul-e és ha valami mozgás van azonnal szóljak.

Aztán végül sikerült megtalálni. Egyelőre nekem annyit mondtak, hogy egy pihentetőt lepleztek le az egyik társasház egyik tárolójában (jelentsen bármit is ez), ahol volt 3 roller és 5 kerékpár. A bejelentett szám alapján az egyik az enyém, de még türelmet kérnek, beszállítják és valószínűleg holnap át is vehetem, de előfordulhat, hogy pár nap kelleni fog. Majd hívnak mikor mehetek.
Kérdeztem, hogy sikerült-e megtalálni az elkövetőt. Annyit mondtak, hogy igen de részleteket nem árulhatnak el.

[ Szerkesztve ]

(#24287) IMIIKE1998 válasza ridiculous (#24278) üzenetére


IMIIKE1998
őstag

Köszi, ránézek erre is! Inkább az alkatrész és szeviz aggasztana, mert nem tudom, hogy a helyi szervizek mennyire foglalkoznak ezzel a márkával.

#24279Thunderzolee:
Bocsi, utólag rájöttem, hogy ezeket kifelejtettem a hsz-ből:
Napi 15-20 km-es táv megtételére kéne, 63 kiló vagyok és 171 cm magas. Az emelkedők 1-2 úttól eltekintve minimálisak, ha vannak, akkor sem meredekek, hiszen az Alföldön lakom.
A használttól azért tartok, mert sokhoz nincs garancia, illetve esnek-buknak vele az emberek, plusz esőben hajtják, ami biztosan csökkenti az élettartamát.
Igazából azért gondolkodom rolleren, mert kisebb távra jó lenne vele menni és a robogónál azért jóval olcsóbb, ahogy néztem, szinte a kerékpár szintjén van egy roller fenntartása. (A töltés filléres tétel, amúgy sem különösen szervizigényes (főleg, ha tömör gumival szerelt).

[ Szerkesztve ]

(#24997) INGJOKE válasza Silentfrog (#24996) üzenetére


INGJOKE
veterán

Szerintem, ha visszakaptad használd még pár napig megint menjen garira pénz vissza és vegyél egy normálisat. :D

Erre egy fillért ne költsél már.

[ Szerkesztve ]

(#25335) alphamooncam válasza nimfas (#25334) üzenetére


alphamooncam
őstag

Már eldöntöttem, hogy kell rá, lassú és gyors haladáshoz is, biztonsági okból.

Sem a távolság ( magasság) , sem a sebesség nem teljesen idegen tőlem.

Motorral anno túrázgattam, jártam pl. Európa legmagasabb hegyi útján a Grossglokneren [~3800m] és hajtottam 270km/h val a Hungaroringen.

Most 60-65km/h lenne a cél, csak ugye ez a csoda roller hajlamos beszitálni, ami sokaknak tényleg lehet félelmetes.

Ártani nem árt, szerintem a biztonság érzeted is nőne, ha használnád.

https://contents.mediadecathlon.com/p1018558/k$14d7e2e4a3207b5994a1b27279bbf64d/sq/szlalomboja-keszlet-10-db-os-narancssarga.jpg?format=auto&f=1800x1800

Meg ugye gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni.

Én ilyet vettem hozzá "fillérekért". [szlalom bója]

Ez meg én vónék. [2007-ben]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25445) alphamooncam válasza Peaceliker (#25444) üzenetére


alphamooncam
őstag

"[link] ez élhető cucc.
Nem pont innen, helyet nem ismerem csak ezt dobta előre Google. Én emagrol vettem tavaly vagy mikor. Olaj schimano ásványi fékolaj kell"

Tudtam, hogy számíthatok Rád! :R

Valahol azért mérges vagyok, hogy egy egy millás gépnél ilyen pitiáner konstrukciós hiba előfordulhat, hogy megtörik a fékvezeték akkor, amikor a termék minimum közép, hanem prémium kategóriás, és hiba megoldása filléres...

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25801) PociAti válasza Peaceliker (#25799) üzenetére


PociAti
senior tag

Kisebb rollereknél 50 fillér/km.
Bármely metódussal számolva kb. ennyire jön ki. Többet kipróbáltam.

Az én töltőm 70 W-ot kér, töltési idő 4 óra, hatótáv 20 km, áram díja kb. 36 Ft / kWh az E.ON-nál.

Tehát a töltés 70/1000 kW-al történik óránként: 0,07 kW.
4 óra töltési idő az 0,28 kWh.
Ennek díja kb. 0,28 kWh * 36 Ft/kWh = 10,08 Ft.
Nem ez elvi, hanem a gyakorlati hatótáv bő 20 km, így jön ki az 50 Ft körüli km díj.

Majdnem napra pontosan egy éve, ebben a hozzászólásban (#20137) PociAti 2023-04-16 az egyéb költségeket is megpróbáltam kiszámolni.

Például a gumi költség (első + hátsó) kb. 20.000 Ft körül lehet. Szerencsésebbeknek 4.000 km-t is elmennek, van akinél sokkal rövidebb az élettartam, de számoljunk mondjuk 3.000 km-rel.
20.000 Ft / 3.000 km = 6,67 Ft/km. A gumikopás 13-szor drágább, mint ez az áram költség (1.500 Ft az említett 3.000 km megtétele során).

És ha valaki a roller amortizációjával is számolni szeretne, kb. 10.000 km után az értéke közel nullára leíródik. Belépő szintű rollererek kb. 120.000 Ft-nál kezdődnek, ez km-enként 1,2 Ft amortizációt jelent.
Ez utóbbi értékek is elég szép skálán mozognak, de úgy tűnik a gumi ami igazán jelentős tétel. Főleg annak lehet az, aki nem vigyáz rá ... vagy rohadt peches.

[ Szerkesztve ]

(#25803) PociAti válasza PociAti (#25801) üzenetére


PociAti
senior tag

Most vettem észre, hogy véletlenül Ft-ot írtam fillér helyett.
Helyesen:

Nem ez elvi, hanem a gyakorlati hatótáv bő 20 km, így jön ki az 50 fillér körüli km költség.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.