Hirdetés

2024. március 2., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#46) azbest


azbest
félisten

A másik véglet, amit a hummer ev akkut tartó alváz elemében lehet, amit apró, hajlított lemez elemekből építenek fel. Több száz elemből több ezer heggesztési ponttal összelegózott, rengeteg megmunkálási időt igénylő darab. Mert ők mutatóba gyártást csinálnak, kis szériában, nem akartak drágább gépeket hozzá, alig készül pár darab belőle.
Ehhez képest az eddigi legnagyobb gigapress, kb az autó vázának harmadát nyomta egyben, a még nem teljes elméleti sebességel üzemelő sorokon 90 másodpercnél kevesebb egy öntési folyamat. Párhuzamosan több gép is végzi, így ennél is gyorsabbna gurulnak le a gyártósor végén autók valamelyik gyárában.

Egy régebbi gép [link], 9000t gyári teszt [link],
2 perctől itt meg mesélnek arról, hogyan is történik az öntés [link] (a prezentáló videó nem a 9000t-t mutatja). A végén mutatják az igazit. A 9000t a nyomásra utal, nem a súlyra.
- argonnal kezelik az olvadékot
- szűrőn megy át
- olajozzák a sablont
- kiszivattyúzzák a levegőt és beinjektálják az olvadékot kevesebb, mitn 1 másodperc alatt
- a 400 fokos öntvényt kiemelik és hűtés közben lenyesik róla az extra anyagot
- röntgenezik
- menetet és hasonló plusz megmunkálást utána végeznek rajta

Toyota hasonló elem giga-casting [link] a lemezből összerakott mellett
Kapcsolódó cikk [link]

A #42 Shadowbull leírás teljesen jó. Korábbi nyilatkozatokból és előadásokból hallhattuk, hogy saját ötvözetet fejelsztettek ki, amivel ekkora méretben is megfelelően kitölti a sablont és utána nem igényel órákig tartó lassú hűtést sem. Szóval ez elengedhetetlen fejlesztés volt ahhoz, hogy működjön ekkorában. A spacex és tesla mérnökei össze szoktak dolgozni. Előfordul, hogy átsegítenek.
A 9000t méreben még nagyobb kihívás ez.

A nagy méretű öntés prototípushoz valami homok technikát is belekombinálnak tán [link]

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.