Hirdetés

2024. június 23., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:43:03

LOGOUT.hu

Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31495) #96302336 válasza Szten Márs (#31492) üzenetére


#96302336
törölt tag

Valahol láttam demózni optikai hangszedőt, mint lehetséges megoldást a mostani elektromágneses leváltására. Az biztos, hogy nem fogja fékezni a húr rezgését. Belevehetjük még a csillapításba nyugodtan a bundok anyagát ugyanúgy, ahogy a felső nyerget is, illetve húrlábat is. És legvégül a leginkább meghatározó tényező maga az ember. Ahogy fogja, ahogy használja a hangszert.
Akárhogy is nézzük egyrészt elsősorban a PU, másodsorban az egyéb összes tényező határozza meg a hangot. A legnagyobb változást a hangszedők cseréjével lehet elérni. De akárhogy is cseréljük, egy Stratnak soha nem lesz LP hangja. Hasonló igen, de ugyanolyan nem. Hagyjuk most a sustaint, meg nyak illesztést.
Nézzük a hangszínt. Elsődlegesen a PU fogja meghatározni. De érdekes, hogy ugyanaz a PU nem úgy szól egy másik testben. Színezi a hangot a test is.

(#31518) Eastman válasza FockeWulf (#31510) üzenetére


Eastman
őstag

Bakker, ez a legbékésebb topic. Csak nem veszünk össze a sustain-tól a galaxisokig. :DDD Relax...

Szerk: [link] :DDD :DDD :DDD

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#33153) consono válasza benedekco (#33152) üzenetére


consono
nagyúr

Mármint hogy szemből van befűzve a húr? Sokak szerint ez az egy és igaz megoldás, jót tesz a sustainnek meg a hangolás tartásnak. Személyes tapasztalatom nincs, stratos vagyok.

"In God we trust. All others must bring data"

(#33415) Alexios válasza theiron320 (#33409) üzenetére


Alexios
veterán

Ha a sustain(hangkitartás) amire gondolsz, akkor ahogy említették noise gate kiiktatása akár, illetve egy kompresszor segíthet rajta, a videó alapján valószínűleg erre gondolsz.
Technika még amúgy pl. a double tracking, amikor kétszer felveszed ugyan azt, majd hard pan-el(nem tudom mi a magyar neve) kirakod jobb és bal oldalra, az is sokat tud dobni, hogy erőteljesebb legyen a hangzás felvételnél, bár ez alapvetően inkább ritmus témánál

(#33425) Whit3Rav3n válasza arnyekxxx (#33420) üzenetére


Whit3Rav3n
senior tag

Szerintem abban semmilyen különleges effekt nincs egy sima magas gain-es torzitas es azzal jaro kompresszion kivül. A vibrato segit valamennyit a sustain-t tartani, meg nyilvan gitartol is függ hogy mennyire jo a sustainje.

(#34174) Goose-T válasza V.Stryker (#34170) üzenetére


Goose-T
veterán

Van benne egy előerősítő, hogy nagyobb legyen a jele, azt táplálja. Igazából azért találták ki az aktív pickupot, mert ha passzívan akarnak ekkora jelszintet elérni, ahhoz egyrészt erős mágnes kell, ami visszafogja a húr rezgését (kisebb sustain, hamarabb elhal a hang), másrészt meg nem is lesz olyan szép hangja. Az aktív pickup lényegében egy kis jelű pickup gyenge mágnessel, és az előállított halk, de tiszta jelet felerősíti a beépített előerősítő.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#34356) Goose-T válasza consono (#34354) üzenetére


Goose-T
veterán

Elvileg mivel fixálható az egész, nem mozog rajta semmi, így akár jobb is lehet a sustain. Na és nem törik meg a húr. Képzeld, van még görgős felsőnyereg is. :D

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#35400) cucka válasza Eastman (#35391) üzenetére


cucka
addikt

Egyetértünk, nem mindegy, hogy hogy rezeg a gitár, illetve hogy rezegnek a húrok a gitáron, ezektől lesz "élő" a gitár hangja, ezektől lesz sustain.
De az a kínai fender számomra is rejtély. Nyilvánvalóan egy átcimkézett squier-ről van szó, olyan az egész, mint ha a saját terméküket hamisítanák.
Fenyőből régebben is csinált a fender gitárokat, mondjuk olyat nem vennék. A fenyőfa elég puha, cserébe jó nehéz, nem látom értelmét ebből gitárt csinálni. (Mivel gondolom van hatszáz fajta fenyő, biztos találtak olyan verziót ami jó erre)

[ Szerkesztve ]

(#35544) llax válasza #56474624 (#35543) üzenetére


llax
senior tag

Húrláb felfekvésének javítása és a tremoló "sustain block" cseréje jóval nehezebbre sok mindennek képes meghozni a hangját (a tompa hangon és a hangkitartáson sokat javít). Ha nem használod a tremolót (de nem is akarod fix húrlábasra átépíteni) egy extra rugó behelyezése tovább javít a helyzeten. A faanyag milyenségének és mennyiségének szerepe csak ezen problémák elhárítása és valami jó hangszedő beépítése után kezd el dominálni...

Mindezek megoldhatók jelentősebb költekezés nélkül is. Aki csak gyári alkatrészekben gondolkodik és néhány csavar ki/betekerésével is hangszerészhez fordul, annak nem lesz olcsó mulatság.

(#38864) nap válasza cucka (#38861) üzenetére


nap
addikt

"the true function of the Scoop was that it improved the instrument’s sustain and resonance properties. It eliminated phase cancellation between the neck and body resonance." innenst - meg ahogy mások mesélik
Az én véleményem az, hogy, elsőre tényleg őrültségnek tűnik, de - olvasva a leírást - előbb meghallgatnám sajátkezűleg, aztán minősíteném.
A hangszedő felfogatás szerintem a feedback miatt nem terjedt el, vagy mert a faanyag megmunkálásakor könnyű elrontani vele az egész testet.

[ Szerkesztve ]

browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

(#40450) BluEyes válasza fattyu (#40167) üzenetére


BluEyes
őstag

Testvérem, arról a DSL5-ről a polcodon mondj már kis őszintét. Keresek valami hi-gain csövit, ami tud jóféle folyós, sustaines, szólózni való gaint. Ennek a hangszíne tetszik, de olyanféle-e a viselkedése, mint amit írtam?

Azért jó a tengerparton, mert ott csak 3 oldalról vesznek körbe hülyék.

(#40451) fattyu válasza BluEyes (#40450) üzenetére


fattyu
veterán

szerethető darab. teljesen jó. a folyós gainhez ki kell tekerni ami lakásban picit már a sok hangerő de kellemetes. hozza teljesen az összegerjedős sustaint. Meglepően határozott mélye van 10 col kombónak amugy még a deep switch nélkül is. szerintem felesleges rá azzal nagyon terjengős az alja.

Mondjuk én inkább a tisztább oldalt dimeolva használom. tiszta hendrix feeling :D

gondolkodtam eladásán amugy mert tendálok fejek felé most már a vidék ház és van attenuator is jeligére.

kieg: nem modern hang igazán. inkább olyan 80/90 évek high gain. persze pedállal tolva lehet alakítani erre arra de ezt pl pont nem szoktam.

[ Szerkesztve ]

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#42020) Carlos Padre válasza benedekco (#42019) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Persze, hogy megfogta, az french polish rajta. Szépen vissza kell szedni alkoholos ronggyal, csak nagyon munkás. Azért írtam, hogy nincs még kész de türelmetlen voltam :D
Aztán majd megy rá még egy-két réteg színtelen polish, de kíváncsi voltam már nagyon hogy szól. Nem mértem, de hallásra a sustain duplája a csavarozott nyakú les paulomnak, szóval tényleg van valami ebben a ragasztott nyak mítoszban.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#42024) Carlos Padre válasza nap (#42021) üzenetére


Carlos Padre
veterán

Hát nem tudom, ami ragasztót használtam az olyan keményre köt, mint a csont, az nem nyel el sok rezgést az biztos. A másik gitár testen átmenő húrozást kap, az állítólag még hosszabb sustaint ad, kíváncsi vagyok.

Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.

(#42026) Alexios válasza Carlos Padre (#42024) üzenetére


Alexios
veterán

Talán topikba is volt régen hasonló linkelve, hirtelen most csak ezt találatam: [link]
Érdemes elolvasni de összefoglalva: nem nagyon lehet nyak illesztésre levetiteni a sustaint, egyáltalán nem biztos hogy van(vagy ha van akkor olyan irányba mint gondoljuk) összefüggés a kettő közt

(#42570) Eastman


Eastman
őstag

Fender

• 1954 Stratocasters with a 9.5" Radius and 6105 Frets, Oversized "C" Neck Shape (averaging .883 1st fret - .998 12th fret), 3 Custom Shop Fat 50's Pickups, Lightweight Ash Body with a 2-Tone Sunburst finish.

Rick Kelly Strat - "Fatback" profile (9.5 radius) Width at nut: 1.663" Width at 12th: 2.038"
Neck thickness: 1st fret, .958" 7th fret, .959" 12th fret, .958"

Fender CS '56 Strat - "10/56 Boat" (7.25 radius) Width at nut: 1.664" Width at 12th: 2.047"
Neck thickness: 1st fret, .893" 7th fret, .944" 12th fret, .982"

Rick Kelly Tele - "Fatback" profile (9.5 radius) Width at nut: 1.665" Width at 12th: 2.033"
Neck thickness: 1st fret, .978" 7th fret, .966" 12th fret, .971"

Mark Rutters Tele - '51 Nocaster profile (10" radius) Width at nut: 1.663" Width at 12th: 2.034"
Neck thickness: 1st fret, .998" 7th fret, 1.005" 12 fret, 1.008"

Fender Am Std Strat (1990) - Standard "C" profile (9.5 radius) Width at nut: 1.696" Width at 12th: 2.042"

Fender CS '51 Nocaster - "Fat U" shape (7.25 radius) Width at nut: 1.648" Width at 12th: 2.045"
Neck thickness: 1st fret, .955" 7th fret, .990" 12 fret, .989"

Brian Monty Tele-style - "Fat U" shape (7.25 radius) Width at nut: 1.727" Width at 12th: 2.069"
Neck thickness: 1st fret, .980" 7th fret, .978" 12th fret, .992"

Superlead 50s Strat - "Fat C" Musikraft neck (9.5 radius) Width at nut: 1.656" Width at 12th: 2.036"
Neck thickness: 1st fret, .990" 7th fret, 1.004" 12th fret, 1.006"

Fender 50th Am Series Strat - Standard "C" (9.5 radius) Width at nut: 1.703" Width at 12th: 2.064"
Neck thickness: 1st fret, .832" 7th fret, .845" 12th fret, .868"

Gibson Historic R8 - "Chunky" 50s style (12" radius) Width at nut: 1.703" Width at 12th: 2.069"
Neck thickness: 1st fret, .928" 7th fret, .979" 12th fret, 1.073"

Heritage 150CM Classic - Standard 60's profile (12" radius) Width at nut: 1.678" Width at 12th: 2.055"
Neck thickness: 1st fret, .821" 7th fret, .891" 12th fret, .945"

Fender AVRI '52 Tele - "U" shape (2006 model) Width at nut: 1.662" Width at 12th: 2.045"
Neck thickness: 1st fret, .883" 7th fret, .914" 12th fret, .942"

Fender Stratocaster - "U" shape (1969 model) Width at nut: 1.612" Width at 12th: 2.013"
Neck thickness: 1st fret, .900" 7th fret, .903" 12th fret, .934"

Fender Baja Tele #1 - Nut.88 and 12th .99
Fender Baja Tele #2 – Nut .88 and 12th .97
Fender Jimmy Vaughan Strat – Nut .90 and 12th .95

Fender 1960 Strat Sunburst Nut - .815" – 12th - .980"
Fender Custom Shop "61" Strat Olympic Wht 2001 Nut - .830" – 12th - .920"
Fender Eric Johnson Strat Blk 200? Nut - .864" – 12th - .967"
Gibson Les Paul 58 Historic Lemon Drop 2001 Nut - .902" – 12th - 1.020"
Custom Players 60's Nut - .829 3rd - .813 12th-.864
CIJ 62 Nut - .863 3rd - .849 12th- .956
MIA Std. Nut - .847 3rd - .842 12th -.897

Mid 60's C Neck - .858" at the 1st fret - .943" at the 12th fret, slimmest of the Wildwood 10 neck profiles, the shape is similar to Fender's '65 neck shape ( .842"- .970" ) but not quite as large

'59 Large C Neck - .894" at the 1st fret - .970" at the 12th fret, Large tapered C neck with bigger "shoulders" than the Mid 60's neck, a chunky C shape

'57 Soft V Neck - .850" at the 1st fret - .999" at the 12th fret, A soft V neck shape that is similar to the '56 V Boat Neck although the '57 V Neck is more tapered (Slimmer at the 1st Fret and Fatter at the 12th Fret). The V shape becomes more rounded as it goes up the neck toward the body and has a C shape feel with a bit larger shoulder than the '56 V.

'56 V Neck - .896" at the 1st fret - .982" at the 12th fret, also known as the "Boat Neck", small "shoulders" with most of it's girth at the very center of the back of the neck, this profile is standard on a Fender Custom Shop '56 Strat model

Nocaster U Neck - .998" at the 1st fret - 1.013" at the 12th fret, this is the largest neck profile with very little taper, large "shoulders", this profile is standard on a Fender Custom Shop '51 Nocaster model

'79 Strat:
1 - 0.895 3 - 0.892 12 - 0.931
'95 Strat Plus:
1 - 0.852 3 - 0.819 12 - 0.884
CP60's Nut - .829 3rd - .813 12th-.864
CIJ 62
Nut - .863 3rd - .849 12th- .956
MIA Std.
Nut - .847 3rd - .842 12th -.897

Gibson Neck sizes

'60's slim taper 1st fret: 0.818" 12th fret: 0.963"

0.900 - 1.020 - 2003 '54 LP GT (single p-90--Dave’s) 0.920 - 1.040 - 2001 '57 LP GT Aged
0.920 - 1.015 - 2001 '57 LP Black Beaut. 0.885 - 0.975 - 2001 '59 LP RI -Darkburst
0.905 - 0.995 - 2000 '59 LP RI –Cherry Sunburst 0.908 - 1.005 - 2000 '59 LP RI -Black
0.908 - 1.015 - 2000 '59 LP RI -Lemon 0.883 - 1.003 - 2000 '59 LP RI -Flame
0.885 - 0.998 - 1999 '59 LP RI -Quilt 0.895 - 0.995 - 1998 '57 LP Goldtop Reissue
0.880 - 0.985 - 1999 '59 ES-335 Hist. 0.850 - ????? - 2003 '54 Oxblood (Wildwood)

Other brands neck sizes

All Ibanez Necks are thinner than .825

0.935 - 0.978 - Lentz Maple Strat (unfinished)
0.940 - 0.985 - Lentz Rosewood Strat (finished)
0.830 - 0.930 - Ernie Ball / Music Man Axis
0.709 - 0.728 - Hagstrom Viking
0.887 - 0.917 - Hamer Newport
0.850 - 0.970 - Callaham '60 Strat
0.800 - 0.900 - Heritage Standard
0.830 - 0.930 - G&L ASAT Jr.
0.840 - 0.942 - PRS Custom 22 ('Regular' shape)
0.850 - 0.930 - PRS McCarty Rosewood Soapbar
0.868 - 0.958 - PRS McCarty Soapbar
0.915 - 0.985 - Kendrick Townhouse (Offest V-neck)

PRS Neck info

PATTERN NECK SHAPES - CURRENT

The new "Pattern" neck is an updated Wide Fat PRS neck style based on Paul’s pre-factory design. These necks were found on the instruments built for Carlos Santana, Peter Frampton and Howard Leese from the late 70’s to the mid 80’s.

WIDTH OF THE FRETBOARD AT THE NUT:

Pattern, Wide Fat - 1 11/16"
Pattern Thin, Wide Thin - 1 11/16"
Pattern Regular, Regular - 1 21/32"
12 String - 1 47/64"
WIDTH AT THE BODY

Pattern, Wide Fat - 2 1/4"
Pattern Thin, Wide Thin - 2 1/4"
Pattern Regular, Regular - 2 1/4"
12 String - 2 19/64"
NECK DEPTH AT THE NUT

Pattern, Wide Fat - 27/32"
Pattern Thin, Wide Thin - 25/32"
Pattern Regular, Regular - 27/32"
12 String - 27/32"
FINGERBOARD RADIUS

10" on all guitars except when otherwise stated
11 1/2" on the Santana models and 12 strings
SCALE LENGTH

25" on most models except when otherwise specified
24 1/2" on the SC 58, Santana, Starla, Starla X, Mira X and 245 models
25 1/4" on 513, DC3, and NF3
25 1/2" on 305
FORMER NECK SHAPES

The Regular (sometimes called Standard) neck is a round neck shape that is 1/32 narrower and not quite as thick front to back as our Wide Fat neck.

The Wide Fat neck has the same nut width as the Wide Thin neck, but it has a deeper profile. Because of its strength and longer "heel", the Wide Fat neck produces warm tones with lots of sustain.

The Wide Thin neck has a thinner profile front to back than the Wide Fat. It is a favorite of fast players and lead guitar players.

Width of the fingerboard at the nut:

Regular – 1 21/32”
Wide Fat and Wide Thin – 1 11/16”
Santana – 1 21/32”
Custom 22/12 - 1 47/64"
513 – 1 43/64"
Hiland – 1 21/32"
Grissom and Al D - 1 21/32"
Acoustics - Wide - 1 3/4", Standard - 1 11/16"
Width at the body:

Regular – 2 1/4”
Wide Fat and Wide Thin – 2 1/4"
Santana – 2 1/4”
Custom 22/12 – 2 19/64"
513 – 2 3/16"
Hiland – 2 7/32"
Grissom and Al D - 2 1/4"
Acoustics - Wide - 2 1/4", Standard - 2 1/8"
Depth of neck at the nut:

Regular and Wide Fat – 27/32”
Wide Thin – 25/32”
513 – 55/64"
Hiland – 25/32"
Grissom And Al D 27/32"
Acoustics - 55/64"
Fingerboard radius:

10” on all guitars and basses except 11 1/2” on the Santana II and Custom 22/12
12" on Acoustics

Scale length:

25” on all guitars except - 24 1/2” on the Santana II and III - 25 1/4" on 513
25 1/4" on Acoustics

Gibson '70s profile .810” at the 1st fret and .930” at the 12th

https://kalkulatorlap.hu/huvelyk_millimeter_atvalto.html

[ Módosította: radi8tor ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#42668) Alexios válasza Smiley (#42667) üzenetére


Alexios
veterán

Egyáltalán nem szívás igazából egyik nyak típus sem, főleg ebből a szempontból mindegy, sustainre esetleg lehet hatása, bár neten vannak mérések, hogy nem feltétlenül úgy ahogy a legendákban terjed.
Ha jelentősen kopottak a bundok én nem venném a helyedben, 150ig azért már bőven kapni akár újonnan is gitárt ami jó lehet a célodra.
Floyd tud szívás lenni, de ha nem használod max kiakasztod. Ha használod akkor főleg olcsóbb floydok azért el tudnak utána hangolódni, illetve ha csak ritkán használod annyiban lehet zavaró, hogy nem igazán tudsz gyorsan hangolást váltani, de ha egy hangolásban van az a gitárod akkor mindegy.

(#43560) Berreh válasza prokxy (#43558) üzenetére


Berreh
tag

Én a G260dx gitáromat kiékeltem, tompább lett a hangja és a sustainja is romlott. Nemrég kopólapot cseréltettem a V52-ben, éket kiszedtük, egy plusz rugó be. Nem használom a tremolót, de cseng-bong, nagyon tetszik.
Nem ördöngősség leszedni a takarólapot és kiékelni, de lassan eljutunk költségben, szerelgetésben, hogy egy új Cort G100HH kijönne belőle, nyílván azon is van állítgatni való, de garancia is és van ahol beállított gitárokat igérnek (hiszi a piszi) és ingyen házhoz szállítanak.

(#43563) benedekco válasza SidCorky (#43557) üzenetére


benedekco
addikt

Azaz igazság, hogy attól még mozog picit az a híd. De meg lehet húzni a rugókat, vagy betenni még egy pár rugót oda, az is segít. Nekem pl a híd le volt ültetve teljesen a testre, tehát semmit nem tudtam feszíteni a húrokon ha rátenyereltem a hídra se, persze hallottad hogy történik valami, elhangolódott tőle, de úgy zeneileg nem tudtál nyújtani a hangon, azaz mozgolódott annyit, hogy elhangolódjon hamar. Még az intonáció is jobb lett ékelés után.
Illetve van aki szereti a rugók zaját van aki nem, én pl raktam szigszalagot a rugók köré, hogy ne zizegjenek. Van aki viszont kiveszi őket ékelés után. Szerintem maga a rugó is adhat át rezonanciát. Passz, nem tudom kinek lehet igaza.

re: #43558 prokxy
Nem kell tartani tőle. Olcsó hangszeren jó próbálgatni dolgokat. De ha nem akarsz vele szarakodni, vagy tartasz tőle, akkor ne kezdj bele az ékelésbe. Csak felejtsd ezt el egy időre, próbáld ki, játssz vele. Aztán lehet majd fél év múlva vagy lehet egy év múlva beleveted magad az ékelésbe, vagy esetleg választ egy komolyabb gitárra, ki tudja :)

re: #43559 consono
Squier azért nem egy kategória egy Fenderrel. Legfőképp a Squier belépője. CV még hagyján, de egy Bullet azért eléggé pocsékul tartja a hangolást. Ezeknél érdemes ékelni. Szerintem a bullet nem is jön lebegő híddal, hanem le van ültetve.

re: #43560 Berreh
A hangszínt meg tudja változtatni, valaki jobb szereti kiékelve és általában azt mondják, hogy jobb a sustain az ékelés hatására. Nekem is úgy tűnik, hogy ékelés után akusztikusan hangosabb lett a hangszer, persze bedugva már kevéssé érződik... mondhatni, nem hallom, hogy változott volna, de érzetre így is más, a hasamnál jobban érzem a gitárból kijövő rezgést.
Igaz én bent hagytam és jól meghúztam a rugókat mielőtt betettem volna a fadarabot.

Mos mé, hánem? De! Vagy nem...

(#43588) Goose-T


Goose-T
veterán

Köszi mindenkinek. Ezt most valószínűleg nem adom tovább, mert szerintem is csodaszép, nehezen válnék meg tőle.

Most jöjjenek a tapasztalatok:

1. Nehéz, mint a sár. Bár ezen nem csodálkozom, hisz sima kőrisből van, nem mocsáriból. Engem nem zavar, a hátam bírja. Az pedig tudományosan bizonyított tény, hogy minél nagyobb a tömeg, annál jobb a sustain. Kisiskolás koromban mindig lusta voltam esténként a következő napra bepakolni a könyveket, füzeteket, ezért úgy jártam iskolába, hogy állandóan benne volt a táskámban az összes könyv és füzet. Emlékeim szerint ez érettségiig kitartott. Emiatt olyan nyakam lett, mint Henry Rollinsnak, nagyjából a fejemmel megegyező szélességű szemből nézve. :DDD Emiatt nem is tudom begombolni a máskülönben méreten lévő ingek legfelső gombját általában.

2. A pickupokból nem tudtam értelmes tiszta hangszínt kihozni, bár ismerve a Quantum pickupok paramétereit (18K/15K), ez nem meglepő. Mondjuk a húrok is totál döglöttek, valószínűleg segítene egy kicsit a cseréjük. Az mondjuk érdekes, hogy 8K-t mérek bridge pozícióban multiméterrel kívülről, bár ez lehet az ötállású kapcsoló fura bekötése miatt is. Valószínűleg úgyis ki fogom cserélni Donlisokra, majd akkor jobban ránézek. A torzított hangja viszont nem rossz, van közép-középmagas tájon valami élesség benne, amilyet eddig nem hallottam a saját gitárjaimnál. Talán ez lenne az Ibanez sound? :D

3. Pár perc játék után megfájdult a csuklóm, bár ezt betudom a nagyon magas actionnek, amit gondolom azért állítottak ilyen magasra, mert a nyak totál laposra van állítva, nem adtak neki egy kis ívet. Vagy hozzá sem nyúltak, mert gyárilag 10-es húrok voltak rajta, amivel lehetett íve, de 9-est raktak rá, amivel kiegyenesedett a nyak, és fel kellett emelni a húrlábakat, hogy ne zörögjön alsó fekvésekben.

Egyelőre ennyi, bár már most tudom, hogy megtartom, hiszen a szépségével levett a lábáról. Jó pickupok, rendes beállítás, és istenkirály lesz! :D

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#44082) Moleman válasza starr (#44081) üzenetére


Moleman
addikt

Régebben poénból próbáltam, hogy baritonon lassítva feljátszottam valamit, aztán visszagyorsítottam normál hangmagasságra, nagyon rossz lett. :) Elhalványul minden attack, sustain, vibrato, stb.

[ Szerkesztve ]

(#45040) Goose-T válasza MasterMark (#45037) üzenetére


Goose-T
veterán

;]

Egyébként ez egy Fender EOB sustaineres stratról készült, egy barátom hozta, hogy kapjam szét, mert az előző tulaja paraszt módon megcsiszolta a gitár topját, hogy matt legyen, neki úgy tetszett. Most le kellett csupaszítanom, hogy el tudja vinni felpolíroztatni újra. Talán össze tudom majd újra rakni, ha kész lesz. :DDD

A kínai headless elektronikájáról nem csináltam képet, de nem is érdemes, nyilván a legolcsóbb vackok vannak benne: egy háromállású kapcsoló és két 500K-s kisméretű poti egy kicsi zöld kondival. Olyan hitvány kinézetűek, hogy az SX-ekben különbek vannak, pedig ők sem a minőségi elektronikájukról híresek. :D Próbáltam most keresni az AliExpressen hasonlót, de még a legolcsóbb párdolcsis wiring is jobban néz ki, mint ami ebben van. :DDD

[ Szerkesztve ]

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#46638) consono válasza Ctrl+Alt~Del (#46637) üzenetére


consono
nagyúr

Jah, nincs tremolo, ellenben stabilabb a hangolás. Meg elvileg a sustain is hosszabb, de nekem az olcsó Floyd Rose -os Cortom mindennél hosszabb hangkitartást adott.

"In God we trust. All others must bring data"

(#48799) Moleman válasza Goose-T (#48795) üzenetére


Moleman
addikt

Ú, egy jóféle Lite Ash-re nagyon régóta pályázom. :D A sustaineres fehér is izgalmas lehet.

Szerk.: 240k :Y Miért nem vettem meg 10 éve 140-ért? :W

[ Szerkesztve ]

(#48808) espista válasza Ctrl+Alt~Del (#48807) üzenetére


espista
senior tag

Elméletileg hosszabb sustain, de ember nincs, aki ezt észrevenné. Más egyebet nem befolyásol.

Romani ite domum!

(#48810) consono válasza espista (#48808) üzenetére


consono
nagyúr

Igen, elvileg hosszabb a sustain, aztán a filléres Floyd Rose kopis Cortomon döbbent meg mindig mindenki, hogy mekkora a sustainja... Gondolom jól voltak hangolva a rugók ;]

"In God we trust. All others must bring data"

(#49943) Ctrl+Alt~Del


Ctrl+Alt~Del
senior tag

Na, mindenki nyugodjon le! ;]

Tippelgettetek, mint a totón, született is egy két találat, de ennél azért árnyaltabb a kép. A mai napnak sok tanulsága van, kezdve azzal, hogy az évek és a rutin mennyit számít, folytatva azzal, hogy technika és technika közt különbség van, hogy a "gitáros fórumon" (itt) se tudnak mindent stb.

A hangszer járt a hangszerésznél, aki a kezébe vette, az ujjaival végigpengette, nézegette, és mondta, hogy ez a hangszer most jól be van állítva, de ha kérem, akkor elrontja nekem. Szerinte ez annyit csörög, amit gitár csörög, aminek alacsony a húrmagassága. Mondta, hogy attól kap idegbajt, amikor valaki bejön, hogy csörög a gitár, és "elkezdi csörgősen pengetni", akkor persze, hogy csörög.

Megpengettem neki pengetővel, csörgött rendesen. Azt mondta, egyrészt, nem mindegy milyen technikával penget valaki, másrészt, minden gitár csörög, mert az a dolga, hogy csörögjön, és itt elkezdte magyarázni a húrok fizikáját Hogy az első pengetésnél mindig ellipszis pályát jár be a húr, utána már kör alakban mozog, és amíg ki nem oltódik a kettő, addig alapból csörgő hang keletkezik a húron.

Lógott a falon jó pár gitár, mondom neki, ha bármelyiket leveszem, csörögni fog? Azt mondja, garantáltan, nyugodtan próbáljam ki. Levettem két Fendert meg egy grigrit, tényleg csörgött mindegyik (saját gitárjai). Az egyik egy custom USA Fender, elég menő strat amúgy. Mondta, hogy dugjam nyugodtan erősítőre.

Aztán folytatta azzal, hogy mindig azt javasolja, hogy erősítővel gyakoroljon mindenki. Egyrészt azért, mert meg kell tanulni kezelni a hangszert erősítővel, minden hangszer más ls más, mondta, másképp viselkednek. Nagy valószínűség szerint már erősítővel nem hallatszik a csörgés. Kérdeztem, hogy Hetfieldnek is csörög a gitárja a színpadon? Azt válaszolta, hogy "mint az állat".

A csörgés szerinte mivel mindig van, annak mértéke kompromisszum. Alacsony húrmagasság több csörgés, magas húrmagasság kevesebb csörgés. Azt mondta, hogy hátrafeszítheti nekem a nyakat úgy, hogy egyáltalán ne csörögjön, de akkor játszani nem fogok tudni rajta, mert olyan lesz, mintha expandert nyomogatnék.

Azt mondta, azzal a gitárral van baj, amelyik nem csörög, vélhetően az játszhatatlanra van be- vagy elállítva.

(Közben elkezdte állítani a gitárt, én pötyögtem az övéin, közben beszélt, és állítgatott).

A másik baj szerinte, hogy sokszor valakinek annyira rááll a füle a csörgésre, hogy már másra se koncentrál, csak a csörgésre, és azért nem fog gyakorolni, mert csörög, és az nagyon nem jó, ha valaki ezért nem gyakorol.

Természetesen van rossz csörgés is, fel is tettem a kérdést, hogy én 1XP-s gitárosként honnan tudjam, hogy mi a jó, és rossz csörgés. Azt mondta, hogy ha megváltozik a gitár hangja, az semmiképp se jó, ha nincs a húrnak sustain-je, az intő jel, ha eltörik a hang játék közben a csörgéstől, az megint csak azt jelenti, hogy ott valami betegség van.

Tök jót beszélgettünk, háromnegyed órát voltam nála, amúgy pont egy fender nyakon cserélt volna bundokat. Elejétől végéig elmagyarázta, hogy történik (én kérdeztem rá), megmutatta a dolgokat, eszközöket. Azt mondta, egy igényes bundcsere teljesen nyakon nagyjából egy napi munkája, és 60 ezer forint anyaggal együtt.

Elkészült a gitár, most már kevésbé csörög, majd mindjárt itthon is kézbe veszem.

Kíváncsiságból utána rákereste YT-on, és találtam ezt a marha jó videót. Szóról szóra az van szinte benne, amit a hangszerész mondott. Az azért elég durva, hogy a boltban leakasztják a vadi új Gibsont, és úgy csörög, mint a nyavalya.

Akit érdekel a téma, nézze végig, tök tanulságos és szemléletes.

Ui: A munkadíj 25 volt, és első beállítás, Floydos gitáron. A húr volt +6 ezer, úgy jött ki a 31.

W | W | H | W | W | W | H

(#50167) consono válasza Goose-T (#50164) üzenetére


consono
nagyúr

A sustainje milyen? Egyik kollégámnak volt S520-asa ugyan ebben a színben, vagy 7-8 éve, annak az az egy volt a gyenge pontja. Imádtam játszani rajta, kényelmes baromira a test is meg a nyak is, de a Cort KX5FR majdnem kétszer annyi ideig kitartott egy hangot... Mondjuk ott az Ibanez is Floydos volt.

"In God we trust. All others must bring data"

(#51675) doc válasza benedekco (#51673) üzenetére


doc
nagyúr

Koszi a tippet, megfontolom ezt az iranyt, ugy latom hogy amit en keresek az valamiert teljesen unikalis igeny :F Pedig azt gondolnam, teljesen trivialis hogy egy loopert labbal lehessen kapcsolgatni (ha mar konkretan labkapcsolo van raszerelve :D), igy ha van external control lehetoseg rajta, akkor ez lenne a default.
Most leraktam a Zoomot labhoz, igy tok kenyelmes a loopert kezelni, cserebe a BPM-et hagyom ahol van, franc se' hajoldozik allitgatni. Amikr 'fent' van akkor nagyon jol tekergetheto, de a 'beszamolos' looper inditast nem annyira szeretem (bar siman hasznalhato), de leallitani az tenyleg olyan hogy vagy hagyom 'sustain-elni' es kezzel lenyomom, vagy ha gyorsabb a ritmus, akkor probalok gyorsan odakapni (aztan ebbol lesz hogy inkabb lerakom labhoz :D)

(#52158) fattyu válasza arnyekxxx (#52157) üzenetére


fattyu
veterán

és megöli a sustaint ha eléggé

a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek

(#54152) cucka válasza bigrob (#54143) üzenetére


cucka
addikt

Sikerült borszakértői mélységekbe eljutni.

A "szaturált" hang azt jelenti, hogy a jel torzítva és kompresszálva van. Ami pont nem jellemző az aktív EMG pickupokra.

Pickup pedig úgy tudja befolyásolni a sustain-t, ha kompresszál, aminek a mellékhatása, hogy csökken a dinamikatartományod, ami egy pickupnál pont nem kívánatos tulajdonság.

(#54157) cucka válasza bigrob (#54153) üzenetére


cucka
addikt

Hát bocs, belőlem egy gitár pickup ilyen heves érzelmeket nem vált ki. Ez a téma bőven túl van lihegve, szerintem egyáltalán nem lényegi kérdés.

Inkább ismeretterjesztő jellegű hozzászólás volt, azok a szavak hogy "túlszaturált" meg "sustain" azok nem egy érzetet jelentenek, hanem konkrét, mérhető tulajdonságok.

Ha már EMG. A hifis steril hangzást a konstrukció adja - ezek nagyon alacsony jelszintű pickupok előerősítővel, hogy a kimeneti jelszint normális legyen. Emiatt több a magas hang, szélesebb a spektrum, "hifisnek" érzed a hangot. Amúgy az EMG gyárt vagy 30 fajta hangszedőt, nem mindegyik szól ugyanúgy.
A Fishman teljesen más tészta, azok nem hagyományos hangszedők, nincs bennük rézdrót tekercs.

[ Szerkesztve ]

(#55981) kutyek válasza X2N (#55957) üzenetére


kutyek
senior tag

Én nem akarok ennyire érteni ezekhez, de köszönöm a tippet. Thomann-on is ~ 5* még ilyen horror áron is, úgyhogy megnéztem a multiban, és van ez a modell is (nyilván csak a high gain csatorna) - eddig hanyagoltam, de most beállítgattam, elképesztően zsírosan szól! Jobban bejön, mint a SLO 100. Nincs olyan bolond uber sustain, de mégis átjön a durva gain, olyan gatyaolvasztóan szaturált-kompresszált, és ezzel együtt is megmarad a játszott hang karaktere. Egyik legjobb ultra gain hang a Nux-ban... (eddig 5150 / VH4 volt a kedvenc ilyen téren, de ez is van olyan jó, a Soldano valahogy egysíkúbb ezeknél - nyilván az én multimra és ízlésemre értve)

[ Szerkesztve ]

(#56370) kutyek válasza cucka (#56368) üzenetére


kutyek
senior tag

Jaja. Mondjuk én bírom, tök sokat lehet (a magamfajtának) tanulni belőle. Meg azt is jó látni / hallani, hogy a tipik Fender (és sok minden más gyártmány is) ugyanúgy out of spec, mint a HB. Ami csak annyit tesz, hogy a hidat nem a gyárilag megadott rádiuszhoz, hanem a valós mért értékhez kell beállítani (mint minden egyéb gitárnál is, ahogy a bácsi mondja).

TL;DR ezeket csinálták a gitáron a turné előtt:
- beállítás (híd, nyakpálca),
- trem block,
- poti tisztítás (kontakt spray),
- áthúrozás minimál nut igazítással.

Kb. amit amúgy is megcsinál a hangszerész egy beállítás során (- trem block).

Amúgy 30 fontért vette a fickó használtan, a beállítás valószínűleg többe kerül. A kritika:
- kicsit gyengék a pickupok (de használható),
- nyak közepén már kevesebb a sustain picit, mint egy jobb hangszeren (kompresszor / high gain megoldja).

Egyébként most én sem vennék HB-t, vagy ha igen, akkor inkább használtan, hogy be legyen állítva, ill. ki lehessen próbálni, és még olcsóbb legyen. Kezdőként, kisebb büdzsével talán igen, és lehet, hogy rá is fáznék. Ha igazán őszinte akarok lenni, akkor kezdőként valószínűleg azért nem akarnék ilyet, mert releváns tapasztalat hiányában még hinnék az új / márkás biztos sokkal jobb mantrában (amiért minden második kezdő origi Fender stratról vagy Les Paulról álmodik) :K

[ Szerkesztve ]

(#57295) consono válasza doc (#57294) üzenetére


consono
nagyúr

Lehet, hogy a Cortot tényleg ki kell fogni, de én a KX5FR-t nyúztam 6-8 évig és azóta az unokaöcsém is használja vagy 4-5 éve. Mechanikailag most is okés, akkora a sustainje, mint a ház de lassan az elektronika csereérett lesz. Meglepő módon az olcsó Floyd is jó benne, nagyon jól tartja a hangolást. Persze ez még az első szériákból volt...

"In God we trust. All others must bring data"

(#57392) cucka válasza benedekco (#57391) üzenetére


cucka
addikt

Ha több sustain-re van szükséged, akkor használhatsz kompresszort.
A torzítás szintén kompresszál, lásd pont a Gary Moore videót, amit linkeltél.

(Ez az ultimate parasztvakítás, megpenget egy hangot, ami sokáig szól, mert hát egy nagy sustain-ű gitár torzítva, a közönség meg megőrül, hogy mekkora gitározást hall éppen :D )

(#57393) topikk válasza benedekco (#57391) üzenetére


topikk
senior tag

De nem azt mondja, hogy sustain szempontbol szamit jonak a gitar, hanem azt hogy amelyik gitar ennyit tud az a jo gitar. Ugy altalaban jo, jobb mint az ami 20 masodpercig szol.

(#57394) kutyek válasza topikk (#57390) üzenetére


kutyek
senior tag

+1
Szerintem is BS. Ráadásul azt a fals ötletet propagálja, hogy van valami magic, amivel egy alapos átvizsgálást 15-20 perc helyett meg lehet úszni 75 másodpercből.

Ennél 100x többet ér pl. a videó a kopasz fickóval, amit fent linkeltem. Az szépen leírja, mit és hogyan lehet / érdemes megnézni egy hangszeren ~15 perc alatt.

@cucka:
+1
Sustainre ráfeszülni egy villany hangszernél eleve teljes félreértés

(#57396) kutyek válasza topikk (#57395) üzenetére


kutyek
senior tag

Top comment:
This was a good video on sustain. It could have been longer though. :D

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Kultúra, művészet, média  »  Gitáros topic (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.