Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) parandroid


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Yas Marina az első nagyobb patch-csel jön, még idén. Sebringről sajnos semmi hír…

Kicsit marketingszagúnak érzem a bemutatót, jó pár olyan dolgot kiemeltél, ami papíron remekül hangzik, de az ígéretekkel ellentétben egyáltalán nem működik, sajnos, legyen szó akár a forradalmi AI-ról, a helyenként megzakkanó fizikai modellről, a gumikopás, vagy az üzemanyagfogyasztás anomáliájáról, a safety ranking rendszer rapszodikus működéséről, vagy a hirtelen betöltődő új textúrákkal változó napszakról/időjárásról. Látszik, hogy megpróbálták, csak nem sikerült, na.

Ezzel együtt a játék nem rossz, csak rettenetesen félkész.

Az 50 óra a karrier módra amúgy kicsit kevésnek is tűnik, ráadásul havonta ígérték az új tartalmakat (bajnokságok, autók, néha új pályák, lásd Yas Marina, vagy Nordschleife), kérdés, hogy a hibajavítások mellett mire lesz elég erőforrás. Illetve, hogy a rengeteg hibát mikorra sikerül javítani…

Szerk.: Ja, és a grafikai optimalizációt, illetve az előre bemutatott (“valamennyi in-game kép xbox series x-en készült”) látvány, valamint az ehhez képest, tompa, szürke, és meglehetősen szomorú valóság közötti szakadékot ne is emlíítsük.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#2) .LnB válasza parandroid (#1) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Kétlem, hogy marketingszagú lenne, csak Grath-nek egyáltalán nem kenyere a versenyzős játék ha jól tudom. Nem is értem miért ő írt róla tesztet.
Sajnos nagyon sok aspektust figyelembe sem vesz, amit mi már igen. Mert laikus kicsit a témában.
Minden tiszteletem Grathé, mert nagyon szeretem olvasni a tesztjeit, de itt tekinthetünk a tesztre úgy, hogy egy full casual írt a témában, és a teszt azoknak is szól.

Grath:
Nekem például a megjelenés napja óta van egy olyan hibám Series X-en, hogy a kocsi beállítás mentés közben kifagy a játék, és progress loss-om van utána. Ergo, karrierben nyomhatom le újra és újra ugyan azt a versenyt. :U És elvileg ezt a hibát már két! patch-ben javították. A valóságban mégsem. Elvileg a novemberi nagy patch-ben "megint" javítva lesz. És ezen kívül is borzasztó állapotban van ez a játék. Abszolút nincs kész. A Turn10 szégyene. :(

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#3) n4n3x


n4n3x
csendes tag

A harmadik beszúrt képernyőképet 1:1-es méretre nagyítva nekem nem a szép jelző ugrott be, hanem hogy a Gran Turismo 6 volt kb ilyen PS3-on..

(#4) parandroid válasza n4n3x (#3) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ez is ismert hiba, hogy a játék khm..., hogy is fogalmazzak... hajlamos dinamikusan kezelni a képminőségi beállításokat. Ha úgy érzi, hogy nagyon akadna, simán lejjebb veszi a beállításokat, hogy mentse a képfrissítést. Mentségére legyen mondva, sikerül is neki, csak közben... szóval az eredmény nem mindig szép...

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#5) GreatL


GreatL
őstag

PC-n játszhatatlan a konfigomon. Googliztam, már dogoznak a problémákon az nvidiával karöltve.

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#6) Viper26


Viper26
nagyúr

Akkor legalább erre sem kell költeni. :DDD

iPhone 14 | FR955

(#7) parandroid válasza Viper26 (#6) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Nem rossz játék amúgy, nekem az az 50 óra kb benne is van már, és kinéz még egyszer ennyi, mire a most is benne lévő tartalommal kész leszek, csak helyén kell kezelni, hogy nagyon béta még. Ami borzasztóan nagy gáz, 6 év fejlesztés, meg a rengeteg marketing bullshit után.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#8) Sz.L. válasza GreatL (#5) üzenetére


Sz.L.
aktív tag

Lesz hozzá egy frissítés és az majd megoldja.

Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)

(#9) Tuhajohn


Tuhajohn
tag

Attól eltekintve, hogy félkész a játék már most is látszik, hogy ez egy multira kihegyezett játék. És abban már most is jó. A büntető rendszeren kell még kicsit dolgozni és még jobb lesz. A botok csak arra jók, hogy idegesítsenek. Azt pedig egyáltalán nem értem, hogy practice rounds-ban miért vannak ott, vagy igazán megcsinálhatták volna, hogy ne lehessen őket utolérni. Ott jó lenne, ha csalnának.

(#10) GreatL válasza Sz.L. (#8) üzenetére


GreatL
őstag

Igen. Csak az a bajom ezzel hogy a Forzás játékoknál van egy elszúrja-megoldja-elszúrja-megoldja-EOL ciklus, elég gyorsan.

[ Szerkesztve ]

Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro

(#11) maputo válasza .LnB (#2) üzenetére


maputo
tag

Az autós játékoknál szerintem az okozza a "problémát", hogy nagyon sokféle ember játszik vele, sokféle elvárással.
Ezért is megy állandóan a vita arról, hogy mi arcade, mi simcade, és mi az egyetlen igaz szimulátor.

A legrorrektebb szerintem az lenne, hogyha minden teszt egy disclaimerrel kezdődne, minthogy:
- kontrollerrel tolom VAGY kormánnyal tolom
- casual vagyok az autós játékokhoz, és csak néha veszem elő egy-egy FPS vagy RPG mellett VAGY mással sem játszom, fejből vágom az összes versenypályát

Grath-ről tudjuk, hogy az "előbbi", de valószínű, hogy egy "utóbbi" tesztelő teljesen másként látná. Amivel nincs baj, mert akkor egy "előbbi" elvárásokkal rendelkező olvasó tudná, hogy ez a teszt neki való.

(#12) Sz.L. válasza GreatL (#10) üzenetére


Sz.L.
aktív tag

Lehet, érdemes a frissítések között lavírozni kicsit. Ha az egyik után jobb lesz, utána pedig rosszabb, akkor célszerű visszaváltani (ha lehet).

Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)

(#13) elmepocok


elmepocok
tag

Series S-en nagyon krumpli módon néz ki a játék sajnos, kénytelen voltam 30 fps-es módra váltani, mert olyan alacsony felbontáson futott performance módban, hogy még közepes méretű tévén is X360-as flashbackjeim voltak. Plusz végig törölgettem a szemüvegem, olyan fátyolos a kép valamiért. Egy-két pregression lost fagyásom is volt, nem túl kellemes élmény az sem. Nem tudom SX-en vagy erősebb PC-n mennyivel jobb a helyzet.

(#14) Bep


Bep
senior tag

Eltekintve a folyamatos bugoktól, crashektől még konzolon is és attól is eltekintve, hogy már hány hete megjelent a játék, day1 patch sem volt, az utána lévő hangyafingnyi hotfixnek sem nevezhető fájlcserék a megnevezett hibákat sem javították. Tekintsünk el tehát a turn10 megjelenés utáni hozzá állásától is.
Mint látható multi prior lévén hiányzik egy fontos dolog. Mégpedig a radar vagy valami hasonló segítség. A bekapcsolható nyilak semmit nem érnek, sőt inkább hagyatkozni sem szabad rájuk, össze-vissza mutatnak. Radar nincs. A két belsőnézetben nincs virtuális tükör :U , ha véletlen valamelyik kocsiban belőg a látótérbe a fizikai tükör, akkor az inkább ne lenne ott. Lásd Honda TCR pl.. Max elképzelni tudod, hogy ki merre van körülötted.
Offline gyakorlásnak egy multi eseményre semmi értelme nincs, mivel a multi előre nem tudható módon van a gumikopás felszorozva. Ha egyik versenyből lépsz át a következőbe akkor arra már általában nincs annyi időd, hogy pár körös stintet fuss, hogy mégis mire számíthatsz, hanem imprózni kell.
Szóló részt tekintve az AI-nak semmilyen pozitívumát nem lehet említeni, nincs neki.
Büntetési rendszer inkopetens még a legtöbb esetben, legalább is az ütközéseket tekintve. A pályaelhagyás előnyszerzés nem erőlteti meg, mert az fekete-fehér eset, elhagyta vagy nem, ez tiszta. De játszik az az eset is, hogy sikánnál meglöksz valakit direkt, te ugye nagy eséllyel nem kapsz semmit, viszont ő pályalevágásért büntetik majd. Ezzel szorosan S rank is tele van kamikázékkal akiknek semmi nem számít. Mivel a játékos profil nem megtekinthető, nem lehet tudni, hogy milyen safety rankban van az illető és így azzal azt sem, hogy a matchmaking rendszer egyáltalán működik-e.
Kormányon az FFB fapadosságáról nem is beszélve.

(#15) .LnB válasza maputo (#11) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Grath-től teljesen függetlenül, az a baj, hogy az összes rohadt teszt, beszámoló, review azt sugallja, hogy ez egy tök jó játék.
Aki meg valóban játszana vele, az meg csak pislog ezen, mert valójában, egy rakás ****.
Nem ártana néha benézni a redditre, meg a fórumokra. Ahol a játékosok szépen leírják a valóságot.

Na meg kiderült, hogy az előzetes prezentációk, trailerek mekkora kamu-k voltak. Még a Digital Foundry is foglalkozott az üggyel..

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#16) parandroid válasza .LnB (#15) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“Nem ártana néha benézni a redditre, meg a fórumokra. Ahol a játékosok szépen leírják a valóságot.”

Esetleg néhány órácskát rászánni a játékra… ;]

Mondjuk azt én sem értem, hogy a sok balfasz újságíró az early access-ével mit is tesztelt hetekkel a megjelenés előtt. Ha megjelenéskor ilyen állapotban volt, képzelem, hogy nézett ki a béta verzió. Aztán lehet, hogy konkrétan ez a béta verzió, alfáig el sem jutottak, csak ki kellett már adni.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#17) Bad Pritt válasza .LnB (#15) üzenetére


Bad Pritt
nagyúr

Ilyen esetekre mindig van egy megoldásom: rögtön felcsattanok Steamre és megnézem az ottani értékeléseket. 86%-os Starfield jelenleg átlagol egy finom 7 pontot, a legfrissebb vélemények szerint inkább 5-öt, ez a 85%-os Forza meg 4 pontos, de az is csak felfelé kerekítve. Letöltést sem érdemel jelenleg.

Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.

(#18) .LnB válasza Bad Pritt (#17) üzenetére


.LnB
titán
LOGOUT blog

Csak az a baj, hogy se te, se én, vagyis mi, nem írunk teszteket, amiket nagy tömegek olvasnak. És ezt globálisan értem.

„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

(#19) Hunpriest


Hunpriest
senior tag

Egész pozitív hangvételü teszt ahhoz képest, hogy a játék open béta szinten van stabilitás terén (nem csak PC-n, hanem Xbox-on is - söt Xbox-on talán durvább bugok vannak mint PC-n), tartalom meg alig van benne bármelyik korábbi Forza-hoz képest.

Nagyon ciki ez MS first party és Xbox system seller játéknak.

[ Szerkesztve ]

(#20) bunfi válasza Sz.L. (#8) üzenetére


bunfi
őstag

Hol áll meg a pofátlanságuk (mert felkészen kiadni egy játékot az nettó pofálanság), ha minden csak úgy el van nekik nézve. Egy 3080Ti-n fusson már normálisan dayone, ha lehet...

János először lőtt oszt már kérdeznie se kellett

(#21) Sz.L. válasza bunfi (#20) üzenetére


Sz.L.
aktív tag

Egyetértek, és sajnos nem ez az egyetlen olyan játék, ahol ez a probléma fenn áll.

Üzleti megbízhatóságom adott: Több, mint 15 év PH tagság + régi és új rendszerben csak pozitív értékelések! (Nincs több HSZ, csak PM/PÜ.)

(#22) Norb79 válasza elmepocok (#13) üzenetére


Norb79
őstag

7800x3D+7900XTX kombón mindent maxra húzva, bármi dinamikusságot kikapcsolva beszabehu ahogy kinéz, és az elején az "árnyékolók optimalizálása" vagy mi a szar (shader compile) is megvan 20-30 másodperc alatt.
Viszont azt megértem, hogy PCn kb mindenki szenved vele, mert hát a 7800x3D is gyakran belenyal az 50-60%os CPU useageba, szóval akinek vmi kevésbé izmos CPUja van, ott lehet meglepetés ilyenkor. Mellette persze 80-90%ra terhel a 7900XTX is.
Nem tudom kisebb felbontás és/vagy részletesség, meg dinamikus cuccok mellett ez mennyire hullámzó, de szerintem sokaknál a cpu a bottleneck, amitől lássuk be, elszoktunk.

Aztán hirtelen átülve XSX elé, és betöltve ezt a részt akár performace, akár performanceRT módban, majd kilépve betöltve egy FM6ot erősen a keresd az 5 különbséget játék van.
Az FM7nél szebb, mert az nagyon szürke volt, és végre újra vannak színek, mint az FM6ban is volt. Persze látni, hogy a felbontás is lépett előre, de összhatásra, hát nehéz lenne megmondani mire ment el az a sok év.

Szóval vegyes a kép performance és látvány szempontjából nekem is, de amiket a játékmenet szempontjából behoztak, azok így elsőre üdítőek az FM4-5-7 ugyanolyan verseny után ugyanolyan verseny 600x per FM rész favágás szintű monotonitása után.
FM6 is ugyanez, csak ott még 275 versenyem vissza van a 600ból, hogy kipörgessem teljesen. :D

(#23) elmepocok válasza Norb79 (#22) üzenetére


elmepocok
tag

Komoly konfig kell neki akkor ezek szerint. Nyilván tisztában voltam vele, hogy a series s komoly kompromisszum, de eddig ennyire lehúzott grafikával még nem találkoztam rajta.
Amúgy a játék nekem egynek elmegy, komoly világmegváltást nem hoz, de el lehet vele ütni az időt.

(#24) DeathAdder


DeathAdder
veterán

Régen játszottam versenyszimulátorszerű játékkal, így nincs sok viszonyítási alapom, de amennyire meg tudom ítélni az feltűnt hogy különböző típusú autóknak teljesen más a mozgástana, azokkal az autóknak amikkel van illetve volt már tapasztalatom nagyon hasonló a kinematikájuk a játékban is, vezethetőségben, kezelhetőségben, alulkormányzottságban, orrtolásban Gumikopásnál meg először el kezd kenődni, nem arról van szó hogy egyik körről a másikra már nem tudsz befordulni (egyik régi forza ilyen volt), az autók hangjai belső nézetben egészen pontosak azok közül amiket ismerek.

Szóval jó buli, nekem kellemes időtöltés, és ezek alapján merem feltételezni hogy egy 300SL vagy 356 Porsche is hasonló pontosssággal lett lemodellezve, és valamit visszaad hogy milyen is lehetett azokat vezetni. Az AI tényleg nem nagy eresztés, nem tudom milyen lehetett korábban, hogy ezt ennyire dícsérik most..

(#25) George85


George85
tag

Jelenleg iGPU-val tolom az új Forza-t, Radeon Vega 7-el (Ryzen 5 5600G),
átlagban 25-30 FPS meg is van 720p-ben plusz Quality FSR2 mellette.
Maga a játék, mivel Forza és tényleg jó lett részemről etalon. :)

Macska!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.