Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Parci


Parci
HÁZIGAZDA

Nyitottam egy új témát a kérdésnek, mert az előző némileg antikulturáltra sikerült. Kérek mindenkit, hogy csak akkor szóljon hozzá, ha higgadt, felnőtt véleménye van, a ''szemét amcsik'' és az ''ez a világ legnagyobb tragédiája'' demagógiákat kíméljük...

dicranum scoparium + genista pilosa = :)

(#2) ArchElf


ArchElf
addikt



FLAME-FLAME-FLAME
Valahogy tudtam, hogy ez lesz az egészből...
Igen... szörnyű a koldus a Moszkva téren, szörnyű az éhező afrikai, szörnyű a sok eladott fegyver és háborús halott és szörnyű a lezuhant űrrepülőgép.
Csúfos dolgok között élünk, és az embereket szükséges emlékeztetni arra, hogy ilyen dolgok is történnek a volágban.
Persze élhet az ember az áldott tudatlanság ködében (ami szintén olyan gyakori közhely, mint minden más amit itt leírok), de ha az embereknek nem nyitják fel ezekre a szemét akkor semmit nem hajlandó meglátni ezekből a dolgokból.
Kis koromban űrhajós szerettem volna lenni (ki nem), de most már tudom, hogy nem leszek az. Lehet hogy nem is lennék (de csak a szépségkirálynő után:nem lennék, mert nem lehetek, mert ha lehetnék, lennék, de mivel nem lehetek nem lennék - bár ő a halhatatlanságról beszélt).
Igen, valóban kell űrkutatás (mert mi van ha jönnek a kicsi zöldek, mit csinálunk majd akkor... nálam is fut a seti 1000L :) ), de vannak fontosabb dolgok is. (Nem szerintem, hiszen én is kutató szernék/szerettem volna lenni; de avilágnak igenis több odafigyelésre lenne szüksége.)
Vagy ahogy a viccből idézzek:
''Ha kéttféle képp lehet érteni az amit modok, akkor ne azt válaszd ki amelyik feldühít/elszorít/megsért téged''
Én ugyanis nem azt mondtam: megérdemelték, hogy megdöglöttek, hiszen tudták mire vállalkoztak... egyszerű tényeket írtam le...: itt a legmagasabb a halálozási arány... erről ennyit...
Aki meg úgyérzi, hogy a benne buzgó világmegváltás elérte a hozzászólásom révén a küszöbszintet, nyugodtan eressze ki magából a fölös Pascalokat...
Szóval erről ennyit...:(

Ja és még valami:
FLAME-FLAME-FLAME
:O
AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#3) ArchElf


ArchElf
addikt

remélem még belefért...
:(
AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#4) Den válasza ArchElf (#3) üzenetére


Den
veterán

Hogy a rákba jön ez ide? Mi a fene köze van ennek ahhoz hogy egy technikai eszköz meghibásodott és elpusztult a rajta levő emberekkel együtt?

www.simson4t.hu

(#5) ArchElf


ArchElf
addikt

Amúgy atechnikai részéhez:

A leszállóegység (shuttle) igen nagy megterhelésnek van kitéve leszálláskor.

Az orrészén látszik a fekete bevonat (valami hőszigetelő műanyag, ami szépen leég a leszállás közben - nem túl egészséges egyébbként).
Szóval a z a több 1000 Kelvin nem tesz túl jót a hajótestnek leszállás közben (másrészt igen pontosan kell tartani a hajót, nehogy túl gyorsan zohanjon (jobban melegedjen), vagy túl lassan (lepattan a légkörről)... Szóval szerintem egyszerű szerkezeti hibáról lehet szó...
Ami az öregséget illeti:
Szerintem a szerkezeti elemeket (szinte mindet) a két fellövés között kicserélik, úgyhogy csak a sárkánytest marad érintetlen (ez sem biztos). Úgyhogy a szerkezeti elemek nagy része zért nem 20 éves...
Bár nem kizárható az emberi/vezérlési hiba sem.
:(
AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#6) ArchElf válasza Den (#4) üzenetére


ArchElf
addikt

Ezt az előzőbe akartam, de addigra bezáródott...
És meg akartam mondani a volágnak, hogy én nem azért írtam be valamit, hogy FLAME legyen.

AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#7) artesz válasza Den (#4) üzenetére


artesz
tag

Den: kifejtenéd a véleményedet a balesettel kapcsolatban?
(technikai szempontból)

hátha elindul a topic a megfelelő irányba....

Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....

(#8) localhost válasza ArchElf (#5) üzenetére


localhost
Közösségépítő

...Bár nem kizárható az emberi/vezérlési hiba sem...

Hát az meg hogy a rákba'? Túl nagy gázt adott? Lehetetlen a mai automatizáltság mellett!

¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

(#9) Sanyo


Sanyo
senior tag

Attol, hogy a gep 22 eves, meg nem jelenti azt hogy oreg. Minden egyes felloves elott honapokig tart a repulesre valo felkeszitese es ennek ellenorzese. Nem engednek az urrepulot kiloni ha nem lenne teljesen uzembiztos. Rest in Peace.

(#10) g.j válasza localhost (#8) üzenetére


g.j
tag

Rég foglalkoztam ezzel a kérdéssel, de ha jól emlékszem a legénység kézi vezérléssel irányítja a leszállást.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!

(#11) artesz válasza localhost (#8) üzenetére


artesz
tag

ez így nem teljesen igaz.....
a legvalószínübb ok, mint a repülésben általában, emberi hiba: azt az autómatikát vki megtervezte, vki üzemelteti
de ettől függetlenül bármi okozhatta...

Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....

(#12) ArchElf válasza localhost (#8) üzenetére


ArchElf
addikt

Igen... az emberi tényező jelentősen megcsappan az ilyen szintű automatizáltság (az az igazság, hogy szerintem itt senkinek nincs is fogalma arról, mennire lehet automatizált a hajó :D) mellett inkább vezérlési problémák, vagy szerkezeti megibásodás állhat.
Szerkezeti meghibásodás:
A föld körül nyilvántartják az összes ''nagyobb'' űrszemetet, mégis lehet, hogy egy kisebb némi (lásd: igen nagyon kicsi; pl horpadás, stb.) kárt tett a burkolatban, és ez a szerkezeti elváltozás ''fejlődött'' a már ismert eseményig...

AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#13) localhost válasza g.j (#10) üzenetére


localhost
Közösségépítő

Jól van, de KÉZZEL sem tud akkora ''gázt adni'', hogy ettől felrobbanjon. Nem tud-HAT!!!!. Szerintem.

¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

(#14) twollah válasza localhost (#8) üzenetére


twollah
nagyúr

Gondolom át lehet venni a vezérlést a számítógép felett, nem vár esemény miatt.

Lehet, hogy itt is az játszott közre.

Jöttek le szépen egyszer csak vmi gond támadt, átálltak kézivezérlésre, de az nem segített mint láthattuk.

Más.

Gondolom a kiképzés alatt a pilótákkal n+1szer eljátszották a leszállást, és azt is megmutatták, beleverték a fejükbe, hogy kell lehozni a gépet ha vmi gond van a számítógéppel.
Itt csak egyszer lehet hibázni, és lehet, hogy hibáztak.

(#15) Sanyo válasza localhost (#13) üzenetére


Sanyo
senior tag

Visszafele mar nem hasznaljak a raketahajtomuvet, csak a legkorbe valo visszateres elott fekezeskor. A visszateresi manover kozben nagyon pontosan kell tartani a repulesi szoget, ha ettol elternek akkor konnyen szetmehet a gep. A pilota ezt szinten sokaig gyakorolja szimulatorban es sugarhajtomuves gepen is. Azt nem tudom sajnos, hogy visszateres kozben kezzel vezeti-e az urrepulot, de nem tartom valoszinunek.

(#16) g.j


g.j
tag

A test kerámia csempékkel van beborítva.

Nagyon fontos, hogy milyen sebességgel, és milyen szögben ér a légkörbe, és kezdi meg a landolást. Különben elég a test.

A landolás azért komplikált folyamat az űrrepülővel, mert repülőgéphez képest nagyon kicsi a szárnyfelület.

A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!

(#17) localhost válasza Sanyo (#15) üzenetére


localhost
Közösségépítő

Én is ezt mondom/írtam.

¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

(#18) jojojo


jojojo
senior tag

Most tárgyalják az rtl klubbon.

A víz hordozhatja a hajót, de el is süllyesztheti.

(#19) Den válasza artesz (#7) üzenetére


Den
veterán

Hát én már régóta azon a véleményen vagyok (amerikai űrhajózási szakemberekkel egyetemben) Hogy a space shutle koncepciója az úrtechnika egyik legnagyobb baklövése.

Papíron ez lett vona az olcsó újra felhasználható űrjármű. A gyakorlatban viszont az űrhajózás legdrágább formája.

A hagyományos esetben van egy áramvonalas rakéta, aminek a nagy részére csak fellövéskor van szükség ezért azok ''egyszerű'' felépítésűek, könnyűek, fellövés után megsemmisülnek, amit fellőnek annak egy része fenn is marad, műholdak ilyesmi, csak egy kis tömegű és térfogatú rész jön vissza az emberekkel, ez egy egyszer használatos kis kapszula.

Ezzel szemben az űrsikló, bár ugyanúgy többfokozatú eszköz mint a hagyományos rakéta de sokkal kevésbé áramvonalas. Ráadásul óriási holt tehet is cipel, amit utána vissza is kell hozni, ezért az egész cuccot hővédő borítással kell ellátni ami megint + tömeg. Ráadásul a szárnyaknak és a faroknak semmi hasznát nem veszi felszálláskor és a visszatérés kezdeti szakaszában, viszont azok légellenállása iszonyú mechanikai terhelést jelent felszálláskor és visszatéréskor.

Ezen kívül a teljes gépet újra csempézik minden küldetés után.

Szerintem bűn volt ezt a gépet 20 évig üzemben tartani, olyan erőhatások érték minden egyes küldetéssel, hogy szerintem ez a mai katasztrófa csak idő kérdése volt, hogy mikor következik be.

www.simson4t.hu

(#20) artesz


artesz
tag

a repülésben van 1 szabály: esemény akkor következik be, ha több, külön-külön jelentéktelen hiba együttesen következik be. Ha nem megy 1 berendezés, attól még rephet a gép (persze ez sokmindentől függ), ha nem megy kettő, talán még akkor is, de mi van ha tfh. bejött az utolsó dolog, és megtelt a pohár.....

más:

alapvetően kár azon gondolkoznunk, hogy mi történhetett a gépen, mivel egyikünk sem volt a fedélzeten, és biztos vagyok benne, hogy a konkrét ok valami picike apró dolog lehetett ( az utolsó csepp a gép szemszögéből...)

Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....

(#21) twollah


twollah
nagyúr

Mindenki csak találgat.
A szakértők szakértenek, a laikusok hetet-havat összehordanak.

A NASA dolga, hogy elmondja az igazságot vagy eltusolja vmi ködösítéssel ami a kívülállók számára emészthető.

Csak azok tudják, hogy mi történt valójában akik ott voltak a fedélzeten, ők meg már sajnálatos módon nem tudnak nyilatkozni az ügyben.

(#22) venember


venember
tag

Fel. Baleset. 7 áldozat. Amerikaiakkal történt. Média. Sérülésről tudtak, mégis fellőtték. Mérgező anyagok esnek Texasban. Mi is történt ott fenn?

Nálunk a labdarúgáson és a gyermeknevelésen kívül már az informatikához is mindenki ért.

(#23) ArchElf


ArchElf
addikt

Ennyit a technikai kérdésekről...
nem vagyunk szakértők, csak laikusok...
:)
AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#24) artesz válasza Den (#19) üzenetére


artesz
tag

''Szerintem bűn volt ezt a gépet 20 évig üzemben tartani, olyan erőhatások érték minden egyes küldetéssel, hogy szerintem ez a mai katasztrófa csak idő kérdése volt, hogy mikor következik be.''

na ezt nem teljesen osztom.....
ezeket a gépeket tervszerű megelőző karbantartásoknak vetik alá. (de szép mondat :) ) Vmint a felhasznált alkatrészekről tudható, hogy mit bírnak, illetve meddig. Ebből következik, hogy a repülőgépnek alapvetően szerkezeti szempontból majdnem végtelen az élettertama (ha renben van tartva :) )
Az már más kérdés, hogy a technológia idővel elavul....

Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....

(#25) pilóta válasza twollah (#21) üzenetére


pilóta
nagyúr

Így van.
Maradjuk annyiban, hogy majd az illetékes elvtársak kiderítik, hogy mi történt. Lehet találgatni, de ezen a bolygón van max néhány tucat ember, aki pontosan tudja, hogy miből van egy ilyen gép, és azok közül egyik sem az index fórumain tölti most a szabadidejét azt garantálom nektek.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#26) twollah válasza ArchElf (#23) üzenetére


twollah
nagyúr

Pontosan erről van itt szó.

Ütjük a billentyűzetet, de semmivel sem tudunk többet mint jelenleg a NASA.
Csak az a különbség közöttünk, és a NASA között, hogy a NASA az hamarosan jóval többet tud fogni az egészről mint amennyit el fog mondani a nyilvánosságnak.

(#27) mzperx válasza ArchElf (#5) üzenetére


mzperx
aktív tag

A fekete bevonat tudtommal kerámiabevonat... ezért nevezték anno repülő cserépkályhának...

Én csak az ajtót mutatom meg, belépni Neked kell rajta...

(#28) Arpee


Arpee
csendes tag

Furcsa hogy az összes TV csatorna csak az Izraeli taggal van elfoglalva, a másik hatot le se szarják!

<i>Olyan bizonytalan vagyok... vagy talán mégsem?</i>

(#29) ArchElf válasza twollah (#26) üzenetére


ArchElf
addikt

Ja, mi meg jóval többet mondunk már most is, mint amennyit tudunk
:))
AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#30) Den válasza Sanyo (#15) üzenetére


Den
veterán

Nem vagyok biztos benne, de asszem van egy szakasz amikor kézzel vezérlik a gépet ugyanis amikor annyira izzik körülöttük a levegő az elvágja a kommunikációt, a számítógép nem nagyon tud infót szerezni a ülvilágról. Persze giroszkópról meg ilyesmikről a gép fedélzetén lévő eszközökről tud infót szedni, kérdés az elég-e a vezérléshez?

www.simson4t.hu

(#31) pilóta válasza Den (#30) üzenetére


pilóta
nagyúr

Végig kézzel vezetik.
Az oroszok megcsinálták a buránt, ami automatikus volt. Egyszer repült, legénység nélkül, a többire már nem volt pénz.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#32) twollah válasza Den (#30) üzenetére


twollah
nagyúr

Kérdés az, hogy értesz e hozzá amihez hozzászólsz vagy sem?

(#33) ArchElf válasza pilóta (#31) üzenetére


ArchElf
addikt

[A Columbiát története során háromszor újították fel: utoljára 1999 szeptemberében végeztek rajta módosításokat a gyártó Rockwell International szakemberei]
Az indexről...
Mondjuk a 3* felújítva 20 év alatt nem sok (és messze van már a tavalyelőttelőtt)
Amúgy ilyen típusú külső modemem van és nem vagyok vele nagyon megelégedve...

AE

Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

(#34) Den válasza twollah (#26) üzenetére


Den
veterán

Hanyagold már a topicot légy oly szíves, senki nem kért meg hogy oszd itt az észt. A nagy világfájdalmad tartsd meg annak aki kíváncsi rá.

www.simson4t.hu

(#35) pilóta válasza ArchElf (#33) üzenetére


pilóta
nagyúr

Azért nem is olyan kevés, ha belegondolsz, hogy évente 1-2 felszállást csinálnak vele, és a Challenger után évekig nem is repült.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#36) twollah


twollah
nagyúr

Lehet, hogy most rosszindulatú leszek.
De!

Senki nem vezetett űrsiklót közülünk.
Elméletileg senki nem látott közülünk, sőt senki sem szerelte, ne adj isten ott volt a fejlesztésénél.
Minden infót a különböző médiából szedtünk össze amit a NASA kiszivárogtat az űrsiklóról.
Miért csak kiszivárogtat?
Mert baromi sok pénzbe került a kifejlesztésük, és másnak ők sem kaparják ki a gesztenyét a tűzből.

Laikusok vagyunk, és csak találgatunk.

A vége ennek a topicnak is az lesz, hogy egymás nyakának esünk.

Mi lenne ha leszakadnánk erről a témáról úgy közösen?

(#37) twollah


twollah
nagyúr

http://koti.mbnet.fi/mrz/what_really_happened.jpg

Szerintem ez történt.

(#38) twollah válasza Den (#34) üzenetére


twollah
nagyúr

Ezt a hozzászólásod vedd úgy, hogy észre sem vettem.
Nem szeretném ha növelnéd a haragosaim amúgy is gyarapodó számát.

(#39) artesz válasza ArchElf (#33) üzenetére


artesz
tag

felújítás=a gépet majdnem teljesen szétszedik...

miért is kéne ezt sűrűbben csinálni?

Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....

(#40) rog válasza Den (#30) üzenetére


rog
addikt

kézzel? :)
és mihez képest korigálják a mit?

(#41) Den válasza artesz (#24) üzenetére


Den
veterán

ezeket a gépeket tervszerű megelőző karbantartásoknak vetik alá. (de szép mondat ) Vmint a felhasznált alkatrészekről tudható, hogy mit bírnak, illetve meddig. Ebből következik, hogy a repülőgépnek alapvetően szerkezeti szempontból majdnem végtelen az élettertama


A gép mégis felrobbant. Persze mindent ki lehet cserélni de azért az egész vázat kompletten nem cserélik mert akkor az egy új gép lenne. És hiába vannak a legmodernebb repedésvizsgálati módszerek, előfordulhat hogy egy hajszálrepedést nem vesznek észre. Emmellett lehet hogy mikor elindítják akkor még nincs is repedés, csak anyagfáradás, aztán felszllás kor már van repedés, és mikor visszatéréskor 20.000 mph sebességgel a légkörbe vágódik a gép darabokra szakad.

Az az érdekes hogy a vadászrepülőgépeknek, helikoptereknek van egy max üzemideje ami után le _kell_ selejtezni, mert a sárkányban az anyagfáradás iatt nem lehet 100%-ik megbízni. És azok jóval kisebb igénybevételne vannak kitéve.

www.simson4t.hu

(#42) lao ce válasza twollah (#36) üzenetére


lao ce
aktív tag

kedves twollah
szerintem nagy csend lenne ezen a sargolyobison, ha mindenki csak arrol szeretne beszelni amihez tokeletesen ert es amit tokeletesen tud. marcsak azert is, mert akkor nincs mirol beszelni. a tarsalgasokra pont az informaciohiany keszteti az embert.

en lattam ursiklot egyebkent. es ettol nem vagyok okosabb a szerencsetlenseg illetoen. egyebkent en azt hiszem, hogy a majd megjeleno nasa hivatalos magyarazat azert lesz semmitmondo mert ok sem fognak tudni semmi lenyegit. majd szerepelnek benne a 'valoszinusitheto' meg az 'elkepzelheto' szavak. de egy repedesrol vagy levalt keramiadarabrol nincs bizonyitek. meg egy varatlan windows lefagyasrol sem lehet semmit tudni, nem hogy egy miszlikbe esett es elegett urhajorol.

nicht kompot

(#43) Den válasza twollah (#36) üzenetére


Den
veterán

Ja meg egyikünk sem tervez processzor meg videokártyát, de még egy sz*ros számítógép tápot sem, mégis ezekről beszélünk egész nap.

www.simson4t.hu

(#44) Bogyó bá' válasza Den (#41) üzenetére


Bogyó bá'
nagyúr

A Hiradó infója szerint 100 repülésre tervezték/méretezték a gépet, és ez csak a 25. felszállása volt....

Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...

(#45) Den válasza rog (#40) üzenetére


Den
veterán

A csavarodást a tekeredéshez képest. ;)

www.simson4t.hu

(#46) Pötyi


Pötyi
őstag

Az, hogy levalik pár kerámia az teljesen természetes...

QNX is cool!

(#47) artesz válasza Den (#41) üzenetére


artesz
tag

Ez így igaz, repült időt a fontos, illetve ha már az anyagfáradásnál tartunk, akkor a ciklus. Ezek a gépek messze nem repnek(tek) annyit, hogy elérjék ezt a határt.
Nem a 20 év számít, hanem, hogy mennyit repült a gép!!!
Azt meg sztem te is belátod, hogy ha még is vmilyen alkatrész hibásodott meg akkor a meghibásodás hátterében nem az életkor játszotta a főszerepet.
Inkább látok esélyt arra, hogy vmilyen tervezési, illetve anyagminőségi probléma állhat fenn. De ez még csak a dolog 1ik része.
olvasdd el a #20-as hozzászólásomat...

Kérlek privit írj, e-mailt ritkán nézem....

(#48) asdfg


asdfg
csendes tag

Valamikor régen játszottam egy űrrepülőgép szimulátor programmal. Még C16-on futott szegényke. A feladat mindössze annyi volt, hogy siklórepülésben, kézivezérléssel le kellet szállni. Egyszer nem bírtam letenni a gépet a betonra, pedig sokat próbáltam. Vagy túl lassan jöttem be, és átestem még magasan, vagy túl gyorsan, és a betonon tört darabokra.

(#49) lao ce válasza Pötyi (#46) üzenetére


lao ce
aktív tag

''Az, hogy levalik pár kerámia az teljesen természetes''
igen, mellesleg en is igy tudom.
reszemrol... ezeket urhajosokat inkabb tisztelem mint sajnalom. ezek az emberek mind a mai napig a fold kuldottei, es nem onceluan szorakoztatasbol veszelyeztetik az eletuket mint sok marha. egy urhajost tudosnak tartom elsosorban (esetleg 'betanitott tudos') es nem valamifele felsofoku vadaszrepulo pilotanak. nem akarom azt mondni hogy ertunk haltak meg, de tobbet tettek es kockaztattak ertunk az emberekert, mint... sokan. beleertve engem. meg valoszinuleg itt barkit.

nicht kompot

(#50) twollah válasza Den (#43) üzenetére


twollah
nagyúr

Ez igaz.

De joval tobb ember ert itt a forumon az elektronikahoz, mint egy ursikolhoz.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.