Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#501) Bordoi válasza ottkar (#500) üzenetére


Bordoi
őstag

Tőlem maradhat, csak azér nem értettem, mert én nem írtam semmi ilyesmit.

Ha elengeded a postát akkor vennék két akkut is.---Ha megbeszéled a postával, hogy ingyen elviszi neked, és erről írásos igazolást is hozol, akkor részemről oké a dolog!--by dobozosfiu

(#502) Ismi


Ismi
csendes tag

Itt leginkább az a baja az embereknek hogy a dolgok pénzbe kerülnek. Én pl még nem látam reklamálni senkit ingyenes CMOS-tisztításért ingyenes exposzámnézésért. ingyenes kivizsgálásért. ingyenes SOS javításért.Na az utóbbi kettő főleg az ahol midenhol pénzt kérnek. Csak a camera kft-ben nem. Pedig nem 2 perces munka.Még a leggyatrább mobilszervizben is 1000 Ft ot kérnek csak azért hogy egyáltalán ránéznek a kütyüdre kivizsgáláskor.Érdekes. Szerintem értékelendő.

[ Szerkesztve ]

(#503) ottkar válasza Ismi (#502) üzenetére


ottkar
addikt

De azért azt ne felejtsd el hogy a szervíz nem dolgozhat ingyen mert akkor kihalnak a műszerészek. Egy Nikon tisztítását a szervíz számlázza a Nikon Kft-nek.Amikor valakinek az ötéves Canon gépét cserélik mert a CCD hibásodott meg azt a gépet a Sony-tól kapja az illető mert a Sony vállalta hogyha CCD működési hibás lesz vállalja a javítást. De az öt év után lehetetlen adnak egy cseregépet.

(#504) Bordoi válasza Ismi (#502) üzenetére


Bordoi
őstag

Ebben teljesen igazad van. Ilyen apró gesztusokkal lehet megtartani a kuncsaftokat.
Persze elégedetlen ügyfelek mindig is lesznek, viszont őket is le lehet szerelni normális viselkedéssel, illetve semmiképpen nem szabad lemenni az ő szintjükre.
Biztos vagyok benne, hogy a legtöbb problémás ügyfelet lehet kezelni, megfelelő hozzá állással. :)

Ha elengeded a postát akkor vennék két akkut is.---Ha megbeszéled a postával, hogy ingyen elviszi neked, és erről írásos igazolást is hozol, akkor részemről oké a dolog!--by dobozosfiu

(#505) pitman válasza ottkar (#460) üzenetére


pitman
őstag

Itt nem arról van szó, hogy ha egy adott termék valamely alkatrésze garanciaidőn belül elromlik, azt cserélni kellene.
Itt arról van szó, hogy egy adott időszakban gyártott, adott típusú érzékelőcsalád példányai "hibahatár" feletti mennyiségben kezdték megadni magukat. Véleményem szerint ezt nyugodtan tekinthetjük gyártási hibának.
Ugyanilyen esetek előfordultak az általad említett autóiparban is, amikor garanciaidő belül vagy túl bizonyos szériákat visszarendeltek átnézésre, és ha az érintett alkatrészeken a megfelelő tüneteket találták, cserélték azokat. A vevők nagy része lehet, hogy nem is vett észre rendellenességet (ahogy szerinted elvárható lett volna).

"Eltörik egy tengely az autóban öt év után azt mondod már a gyártásnál gyengébb volt azért tört el cseréljék. "
Ez pontosan így van benne a jogszabályokban. Csak az a probléma, hogy neked kellene ezt bizonyítani. Ez az, ami nem nagyon fog menni. Emiatt nincs is értelme ilyesmivel foglalkozni egészen addig, amíg nem látod, hogy az adott termék adott hibájával mások is szembesülnek igen nagy számban. Ekkor össze lehet fogni és lépéseket lehet tenni.

Tehát továbbra sem azt mondom, hogy garanciaidő lejártát követően a gyártónak cserélnie kellene bármit is, de ha az adott hiba sorozatban fordul elő akkor kvázi "kötelességük". Ezt a Sony meg is tette vagy saját jószántából, vagy a partnerei ráhatására.
Szerintem.

(#506) Bordoi válasza pitman (#505) üzenetére


Bordoi
őstag

Ott a pont. :R

Ha elengeded a postát akkor vennék két akkut is.---Ha megbeszéled a postával, hogy ingyen elviszi neked, és erről írásos igazolást is hozol, akkor részemről oké a dolog!--by dobozosfiu

(#507) pitman válasza pe de (#470) üzenetére


pitman
őstag

Tökéletes termék valóban nincsen. Azt feltételezni sem merem, hogy valaki szándékosan gyártana hibásan termékeket, ez nem is tudom hogy kerülhetett szóba?
Minden terméknek vannak gyenge pontjai és minden terméknek van várható élettartama is.
A probléma akkor van, ha egy termék esetén ugyanazon hibával nagy arányban kezdenek elromlani az egyes példányok jóval azelőtt, mint, ahogy arra számítani lehetett volna.
Ez előfordulhat nagyon sokféle okból, akár úgy is, hogy még a tervezők sem számíthattak arra.

"Ha létezne, valóban hívhatnánk ezt "rejtett hibának", viszont akkor nem értem mi a biznic benne? Gar. időn bőven túl, gyakorlatilag a porrá tört és szétrozsdásodott gépeken kívül az összeset MEG KELL JAVÍTANIA a gyártó cégnek. És ezt önként vállalták..."

Azt, hogy ezt önként vállalták, vagy sem, soha nem fog kiderülni. Ez a megoldás biztos nem túl jó biznisz nekik, a cég megítélését viszont pozitív irányba befolyásolja.

(#508) Dtomi


Dtomi
őstag

Már magába a Camera kft. is mint egy márkaképviselet, szánalmasan image-romboló, és nem értem, hogy engedheti meg magának a canon Magyarország az ilyen negatív reklámot. Álladóan cigány gyerekek bagóznak, köpködnek, és óbégatnak a kapulajba lévén 20 méterre van valami gladiátorképző. 2 hete majd 4 gurigányi fotós cuccal a kocsiba, kellett bevinni 1 40D-t Egyszerűen nem mertem kiszállni a kocsiból se, mert már az ajtónyitás hangja is elég lett volna és máris nincs meg a fele. Bent az üzletben minden igénytelenül összebaszkodva kupacokba, 3000 ft-os 2000 éves legyilkolt bizományis VHS kamerák, 1000ft-os gyurma, filmes gépek. Szétsárgult szocreál lambéria... az embernek egyből elmegy a kedve, a vásrárlástól 100%, de a jobbérzésűeknek az élettől is... Mondanom se kell mikor az üveglapon baszkodja a fényképezőt a hölgyemény, mert nem tud leszednni egy gyári canon handstrap-et, már a hozzáértés is kétségbe vonható.

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#509) ottkar válasza pitman (#507) üzenetére


ottkar
addikt

"gyakorlatilag a porrá tört és szétrozsdásodott gépeken kívül az összeset MEG KELL JAVÍTANIA a gyártó cégnek. És ezt önként vállalták..."

Milyen gyártó cégnek kell a gépeket megjavítani? A Sony kísérletezett egy új összetételű anyaggal a CCD-k gyártásánál. És ezek között lettek gyengébb szériák. Ezek a CCD-k főként Canon gépekbe lettek beépítve. A Canon kutyfülét se vállalt. A Sony állja itt a cehet és csak a CCD hibára.

(#510) pe de válasza Dtomi (#508) üzenetére


pe de
csendes tag

Ehhez nem fűznék hozzá semmit. :K

Köszönöm pitman, helyre raktad az apróságokat amiken elcsúsztam, korrekt válasz. Nincs harag :D :C

Hámimás.

(#511) Dtomi válasza ottkar (#509) üzenetére


Dtomi
őstag

Ez most azért nem tiszta mert a canon gépekbe CMOS-van 6 éve. Vagy elírtad véletlenül, vagy nem DSLR-ről van szó. Mert tudtommal a canon DSLR-be csak saját fejlesztéső érzékelő van. Javítsatok ki ha tévedek

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#512) TexT-BoY


TexT-BoY
addikt

Én is beirok már, ockodtam a cégtől, de korrektek voltak, a gépem azóta is tökéletes, bár az árát megkérték ( tükörcsere)

HAAAAAKUNA BATATA "Mert ha nekem szar, neked jó, tipikus ember morál..."

(#513) ^Clown


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Tavaly tesóm mini-DV-s kamerájában ingyen cserélték a CCD-t, mert gyári hibás volt. Nem karcolták össze a készüléket, úgy kaptuk vissza, ahogyan beadtuk, és még gyorsak is voltak. Minden oké volt velük, de a sok rémtörténet után szerencsésnek érzem magam. Kár, mert Canon cuccot érdemes venni, csak - ezek szerint - szervizeltetni nem.

Ja, és még valami: nem volt sem garancialevél, sem számla a készülékhez, csak a gyári számot olvasták le, nem kérdeztek semmit a cuccról.

[ Szerkesztve ]

(#514) Ismi válasza Dtomi (#508) üzenetére


Ismi
csendes tag

Nokia központban voltál már? Kíváncsi lennék arról mi lenne a véleményed. A legeldugottabb helyen van ferencvárosban. ÉS mégis KÖZPONTNAK hívják. Ecsém.
Arról nem is beszélve hogy a camera kft már rég a túloldalt van teljesen új helyen.

(#515) ottkar válasza Dtomi (#511) üzenetére


ottkar
addikt

Ki írt DSLR-ről? Akinek visszább cseréltek az kompakt volt. Azt hittem követed.

(#516) Ismi válasza ^Clown (#513) üzenetére


Ismi
csendes tag

"Tavaly tesóm mini-DV-s kamerájában ingyen cserélték a CCD-t, mert gyári hibás volt. Nem karcolták össze a készüléket, úgy kaptuk vissza, ahogyan beadtuk, és még gyorsak is voltak. Minden oké volt velük, de a sok rémtörténet után szerencsésnek érzem magam. Kár, mert Canon cuccot érdemes venni, csak - ezek szerint - szervizeltetni nem."

Érdekes. Ilyen meg olyan jól megcsinálták a kamerádat aztán azt mondod hogy nem szabad oda vinni szervizeltetni a cuccot? Csak azért mert pár ember idefirkant valamit?

[ Szerkesztve ]

(#517) ^Clown válasza Ismi (#516) üzenetére


^Clown
veterán
LOGOUT blog

Nem mondtam én olyat, hogy nem szabad hozzátok vinni. De az azért csak jelent valamit, hogy ilyen sok ember elégedetlen a szervízetekkel.

(#518) ottkar válasza Ismi (#514) üzenetére


ottkar
addikt

Miért a Parlamentben kellene lennie?

(#519) Ismi válasza ^Clown (#517) üzenetére


Ismi
csendes tag

Már írtam:

"Aki megkapta a 5 éves semmit nem érő gépéért a cserét, (miközben belül tele volt hányva, szerencséjére a épp CCD-hibás is volt) vagy akinek elfogadják a garanciáját 60000-es javításra külsérelmi nyom híján (mert a szervizben kiderül, hogy ezt bizony ütés érte, csak kívülről nem látszik) azoknak eszükbe sem bemenni egy fórumba, és azt leírni. Jobb dolguk is van. Mint pl az új garanciálisan kicserélt kütyüjükkel játszani. De akit esetlegesen (vélt) sérelem ért, mindjárt az az első dolguk, hogy elhordják a céget, könnyítve lekiismeretükön. Ezt figyelembevéve kéne véleményt nyílvánítani."

Sokkal több elégedett ügyfél van mint elégedetlen. 3 év alatt 10-13-an írtak ide a rossz véleményükröl.

(#520) szenny válasza Dtomi (#508) üzenetére


szenny
csendes tag

Csak annyit tennék hozzá D.tomi,hogy nem szép dolog a gladiátorokat belekeverni (mindenhol vannak). Az már messziről szúrja viszont a szememet,hogy olyan dolgokat írtál a bolt felszereltségéről ami kb 1évvel ezelőtt votl...Néha énis járok arrafelé és nem csip-csup 4gurigányi csucssal... És volt,hogy még "celeb"-et is láttam.
Szóval ha ők nem féltek kiszállni az autóból és rögtön sírni a fórumba akkor gondolom nem is lehetett olyan szörnyű.Mellesleg akkor ha legközelebb neked is a boltfelé vinne az utad ne oda menj ahova "2hete" mert onnan már 1éve elköltözött a bolt. (tapasztalat)
Üdv minden kedves forumozónak!

(#521) Dtomi válasza Ismi (#514) üzenetére


Dtomi
őstag

Nemmondod :W :R Járok oda sajnos eleget... Ezzel nyugtatod magad, hogy van a camera kft-nél is putribb hely??? Sony Magyarországnál jártál már??? :B

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#522) Dtomi válasza szenny (#520) üzenetére


Dtomi
őstag

Nem csipp-csupp 4 milkós felszerelésel :Y :Y menten összecsinálom magam :D és én kérek elnézést. Az utóbbi hónapban minden héten jártam volt hogy 2x az "új csodálatos dizájnos camera KFT be"

De egyébként visszakeresheti az összes camerás dolgozó az itteni hozzászólásaimat, hogy nem csak fikázok. Viszont ha valami nem jó, azt is megmondom.

[ Szerkesztve ]

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#523) szenny válasza Dtomi (#522) üzenetére


szenny
csendes tag

Alapból a valótlan álítás szúrt szemet...mellesleg mindenki olyan gépet és akkora értéket ír amekkorát akar ki néz utánna...nem is ez a lényeg hanem, hogy ne állíts olyat ami nem úgy van...Üveglap,papírdoboz,linóleum stb...Az ilyen hozzászólásokat olvasva tényleg elmegy az ember kedve a szervíztől pedig az valójában nem is úgy van... Lehet télleg a parlamentbe kéne a szervínek költöznie! :)

(#524) Ismi válasza Dtomi (#521) üzenetére


Ismi
csendes tag

Sehol sem szídtam a nokiát. Nekem semmi bajom sem volt a hellyel. Csak azt akartam érzékeltetni hogy semmi baj sincs azzal ha valami nem a körúti pláza valamelyikében van.
Egyébként addíg jó, mert így nem terhelődik a méregdrága bérleti díj a vevőkre.

(#525) pitman válasza ottkar (#509) üzenetére


pitman
őstag

Ha figyelmesen olvasod, meglátod, hogy ez a mondat nem tőlem származik. Én csupán idéztem.

Egyébként a hibás érzékelők nagyon sok fényképezőbe és videokamerába be lettek építve (nem csak a Canont érintette a probléma, a Sony saját palettáján is egész szép kis lista az érintett típusok felsorolása, de más gyártók is érintettek).
Pont emiatt kellett (az ilyen problémák esetén a szerződésekben valószínűleg rögzítettek szerint) a Sonynak vállalni a felelősséget, amit leírtál.
A Canon és egyéb partnerek, akiknek a Sony beszállított, pedig vállalták a berendezések javítását. Ez nekik is pénzbe kerül, ugyanúgy mint a Sonynak. Nyilván mindenki próbálja megőrizni a vásárlók beléjük vetett bizalmát.

(#526) pitman válasza pe de (#510) üzenetére


pitman
őstag

Részemről eddig sem volt harag. Remélem a hozzászólásomból sem tűnt ki más.

(#527) ottkar válasza pitman (#525) üzenetére


ottkar
addikt

"Canon és egyéb partnerek, akiknek a Sony beszállított, pedig vállalták a berendezések javítását. "

Nem vállaltak azok semmit. A Sony állja a meghibásodott CCD miatti költségeket.

(#528) Dtomi válasza szenny (#523) üzenetére


Dtomi
őstag

Igen, nem úgy van??? Akkor te tényleg nem abba a a camera kft-be jársz mint ahova én. A Somogyi Béla utcában. Ahol üvegpult, van a bejárati ajtóval szemben, a pult mögött egy térelválasztónak használt, tisztapor "bemutatószekrény" egy 400D és 40D vel, talán még egy 430 és egy 580EX II-vel, jobb oldalt két üvegvitrinbe, szir-szar bizományis cuccok. Bal oldalon egy rácsos szerszámpolcon pedig a papírdobozos szűrők, távkioldók stb. átláthatatlan halmaza??? Szerintem mégis u.o járunk, csak én nem szépítem.
nézzen utána

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#529) szenny válasza Dtomi (#528) üzenetére


szenny
csendes tag

Rendben! Az apró részleteken már télleg felesleges vitatkozni,hogy mi hol van a boltban és miért nincsenek a dolgok abc-és növekvő sorrendben... :))
Amúgymeg ha már szervízbe "kell" vinni a cuccot az már jó nem lehet. Legyen az akármilyen szervíz. Szerintem a lényeg,hogy garanciát válaljanak az általuk végzett javításra (nem az ingyenesre) és jól müködjön, hamár javították... Gondolom jól lehúzhattak vagy neked nem megfelelően javítottak hamár ilyen rossz véleménnyel vagy a cégről...

(#530) Szten Márs válasza szenny (#529) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

"Gondolom jól lehúzhattak vagy neked nem megfelelően javítottak hamár ilyen rossz véleménnyel vagy a cégről..."

Legalább akkor tényleg olvass utána, hogy milyen véleménnyel is van a cégről :U
[link] - ajánlom a #290-t és #347-et. Más dolog egy cég telephelyéről és annak elhelyezkedéséről/állapotáról véleményt mondani és teljesen más dolog egy cég hozzáállásáról/korrektségéről, szerintem ezt nem olyan nehéz különvenni.

(#531) Dtomi válasza szenny (#529) üzenetére


Dtomi
őstag

Saját cuccot még soha nem vittem. Az meg, hogy mást hogyan miként legkevésbé se érdekel. De látni akkor is látom amit látok.

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#532) pitman válasza ottkar (#527) üzenetére


pitman
őstag

Ha olyan a szerződés, akkor ez is elképzelhető. Logikus is lenne: mindenki felel azért, amit gyárt.....

(#533) ottkar válasza pitman (#532) üzenetére


ottkar
addikt

De könyörgöm atyafi! Hol láttál te a világon olyant hogy a garanciáli időn túl egy egész gép minden alaktrészére működési garanciát vállalnak? Mégha az adott cég gyártotta is. Miért lenne akkor garanciaidő? A Canon gépek tükörcsap törését a garanciaidőn belül javították azon túl csak pénzért. Pedig ott is olyan anyagot használtak amit én tükörcsapnál soha nem alkalmaztam volna. Mert öntökönszúrást alkalmaztam volna inkább. Én megtanultam annak idején a szilárdságtant és az anyagismeretet is.

(#534) ottkar válasza pitman (#532) üzenetére


ottkar
addikt

Hogy legyen valamiben igazad a szomszédasszonyom a múltkor megkért hogy vegyek le egy ajtót mert az ő csavarhúzójával nem tudja a csillagfejű csavart kihajtani. Hát kiderült hogy az ő csavarhúzójának feje szétmállott mert nemhogy nem volt edzett, megeresztett, hanem lágyvasból készült amit nem is lehet edzeni. Ezt a cikket valóban vissza lehet és kell vinni akár tíz év múlva is mert annyira alkalmatlan anyagból készült.Ezt ugyanolyan baromagyú csinálta mint aki melamint kever élelmiszerbe. Hol szerzett az ilyen végzettséget és hogyan és miért?

(#535) j.bravo válasza ottkar (#534) üzenetére


j.bravo
addikt

Az ilyenek is megtanulták az anyagismeretet, csak azt is hogy a megrendelő óhaja parancs - márpedig ha a megrendelő (a pénzügy, marketing, értékesítés, satöbbi) azt mondja hogy nem baj ha sz*r, csak olcsó legyen, olcsón adhassuk, vigyék mint a cukrot, mondván hogy ha eladnak 2x darab ócska terméket az több bevétel, mint ha kevesebb, de jobb minőségűt adnak el drágábban - akkor a vacak és olcsót fogja tervezni-gyártani.

Ez van, ebbe az irányba megy a világ, nehéz lesz ellene tenni.
Egy (de inkább két) emberöltővel ezelőtt a mérnök szava többet (de legalább annyit) nyomott a latban, mint a pénzügyesé-marketingesé-kereskedőé, de ez szép lassan megfordult.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#536) ottkar válasza j.bravo (#535) üzenetére


ottkar
addikt

Tudod az az érdekes hogy az esetek 80%-ában a gyengére megcsinált alatrészek se munka se anyagárban nem olcsóbbak.( a csavarhúzó valóban olcsóbb ha biliacélból van mintha króm-vanádium ötvözetűből lenne , csak ha visszaviszik és el kell dobni akkor már nem.) A tüköralap viszont műanyagból fröccsöntve már nem olcsóbb mintha acélból lenne. A fémvázas fémbelsejű gép semmivel nem drágább mint a totál műanyag (EOS 300 D) A Pentaxok belseje pld ötvözött acélból van.
( abban igazad van hogy a mai fönökök nem azért adnak sokszor utasítást mert értenek az adott szakterülethez, hanem mert ők a főnökök.)

[ Szerkesztve ]

(#537) Ismi válasza ottkar (#536) üzenetére


Ismi
csendes tag

Most nem azért írok hogy kioktassak. De az EOS 300D nem totál műanyag belülről.Igen sok fém alkatrésszel rendelkezik, és a belső váz is fémből van. Mindössze a burkolat műanyag.Nem magnéziuötvözet mint pl az EOS 5D külső váza. És az, hogy miből készítenek egy alkatrészt nem csak egy tényezőt kell figyelembe venni. PL ha az említett tükörmechanika szerkezetet fémből- mondjuk acélötvözetből lenne, az a tehetetlensége és a gyors tükörmozgás miatt sokkal hamarabb tönkremenne mint a műanyag ami sokkal könnyebb alkatrész. Korszerű fényképezőknél fontos hogy a kereső elsötétedése exponáláskor a lehető legrövidebb legyen. Ezt legjobban könnyű műanyag alkatrésszel lehetséges megvalósítani. Ami kevésbé terheli a tükörmazgató mechanikát.

A fröccsöntött műanyag alkatrészeknek gyártástechnikai okok miatt jóval olcsóbb az előállításuk mint az acélszerkezeteknek. Példa ezekre az olcsóbb kategóriába tartozó objektívek, amelyek szinte semmi fém alkatrészt vagy fémtubust nem tartalmaznak.
Például a canon L kategóriájú objektívjei két dologról ismeretesek. A súlyukról és az árukról.
(minőségről nem is beszélve). Nyilván nem a műanyag alkatrészek teszik nehézzé.

[ Szerkesztve ]

(#538) ottkar válasza Ismi (#537) üzenetére


ottkar
addikt

Akkor mondd meg a drágább gépeknek miért fémből van a tükörtartója meg a zárlemezei? Az nem igaz hogy a fém tükör nem tér vissza gyorsan mert az emberi szem nem tudja követni úgyse. Láttál egyáltalán te egy jó filmes gépet aminek természetesen nagyobb a tükre mint a digitnek hogy hogyan működik az elektromechanikailag? Azt is elárulhatod miért a fémbelsejű Pentaxokra írnak 100 ezer expot? A Canon 300 éppen nem a hosszú élettartamáról volt híres. És azt honnan vetted hogy fémvázas? Csak egy két alkatrész van benne fémből amit már végképp nem lehetett műanyagból csinálni.
A fröccsöntésnél mit gondolsz hova nyomják bele a képlékeny műanyagot? Fröccsöntő szerszámba ami rozsdamentes acélból preciziós másoló marással készülnek. Horribilis összegbe kerülnek, legalább annyiba mint a fémfröccsöntő szerszámok. Sok műanyag nem olcsóbb mint az ötvözött fém.

(#539) Ismi válasza ottkar (#538) üzenetére


Ismi
csendes tag

Volt már szerncsém ugye 300D hez belülről is ha nem veszed zokon. Tudom mi van benne, hogyan épül fel. Nem mondanám hogy fémvázas ha nem lenne az. Egyébként még az EOS 300D-nek is fémből vannak a zárlamellái. Ami azt illeti nem is találkoztam ojan SLR-el aminek ne fémböl lettek volna a zárlamellái. Bár lehet hogy én vagyok alulinformált:)

Nem is tudom mit könnyebb legyártani. Egy "negatívot" rozsdamentes acélból fröccsöntés végett, vagy több százezer darab ugyanojan pontosságú fémalkatrészt. De ezen nem is vitatkoznék, mert egyértelműsége révén teljességgel felesleges.

Ha annyira szereted a pentaxot, hát vegyél azt. Én mindenesetre megkímélném magam tőle XD

[ Szerkesztve ]

(#540) ottkar válasza Ismi (#539) üzenetére


ottkar
addikt

A tükörrel volt jónéhány probléma pár éve a 300-nál. Ki az az őrült aki műanyagból csinálná a zárlamellákat. A műanyag vetemedik úgy öszeakadnának mint a sicc. Nekem két éve van Pentaxom. :D

(#541) szenny válasza Ismi (#539) üzenetére


szenny
csendes tag

A 300d-n vigyázni kell a "hekkelt" firmware-el mert könnyen zárhibás lesz a kütyü. Legalábbis ezt olvastam valahol.

[ Szerkesztve ]

(#542) Ismi válasza ottkar (#540) üzenetére


Ismi
csendes tag

"Akkor mondd meg a drágább gépeknek miért fémből van a tükörtartója meg a zárlemezei? "

Ebböl asszociáltam. Ezek szerint tévesen. sorry

[ Szerkesztve ]

(#543) Dtomi


Dtomi
őstag

A 300D nek nem a zárszerkezete a műanyag ehhhh. Hanem az AF segédtükör mechanika fenntartó pöcke ehhhh. Amúgy a 300D egy nagyon nagyon jó gép és nekem volt olyan 300D-m amit kb 80000 expóval adtam el.

"Megvan a saját véleményem - kemény vélemény -, de nem mindig értek vele egyet."

(#544) pitman válasza ottkar (#533) üzenetére


pitman
őstag

Nézd, kezd ez a vita teljesen meddővé válni. Olyan dolgokat próbálsz az én gondolataimként megfogalmazni, amit én nem írtam le. Én leírtam az eset kapcsán a véleményemet, ebben pontosan leírom mit miként értek. Nem fontos vele egyetérteni.
A 300D-s példád ugyanúgy nem jó analógia, mint az autós sem volt az. Nem mindegy ugyanis, hogy egy szériából mondjuk 10% megy tönkre ugyanazzal a hibával (pl. 300D), vagy mondjuk 80% (hibás ccd sorozatok). A félreértés elkerülése végett: a fenti számokat csak a szemléltetés kedvéért írom, semmi közük a valósághoz (mielőtt ez is ki lenne forgatva).

Egyébként nincs rá szükségem, hogy bármiben is igazam legyen. Én csak a saját véleményemet írom le, mint ahogy korábban is utaltam rá. Ez lehet igaz is, de az is lehet, hogy nem az. Az a szép az életben, hogy nem vagyunk egyformák. Mindenki másképp látja a dolgokat.

(#545) Terapeuta válasza Dtomi (#508) üzenetére


Terapeuta
őstag

Azt hittem javul a camera szintje...ezek szeruint több kára lesz egy gépnek, ha kipucoltatom, mintha hagynám az egészet a francba (plusz egy obi + váz összelövést is szeretnék)?

Csak ha nagyon muszáj? Vagy akkor se?

:F

Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...

(#546) KTTech válasza Terapeuta (#545) üzenetére


KTTech
veterán

Én sokszor megfordultam náluk, mindig korrekten dolgoztak és gyorsan is. (Sigma 18-125 szalagkábel szakadás, Sigma 18-50/2.8 AF kalib, Sigma 50-150/2.8 AF kalib, Canon 17-55/2.8 IS USM AF kalib, Canon 40D zárcsere+ összehangolás egy Sigma 150/2.8-al).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

(#547) Sk8erPeter


Sk8erPeter
nagyúr

A témaindító hsz.-ben a képek már halott linkre mutatnak, így nem igazán tudom megnézni, mi is volt az eredeti probléma. :(
Megköszönném, ha felraknád pl. az Imageshack-re! :R

Sk8erPeter

(#548) johnjohn válasza Sk8erPeter (#547) üzenetére


johnjohn
addikt

A témaindító hsz. 2005-ben volt, a probléma azóta is fennáll a kollégák szerint, mármint ami a szerviz szolgáltatásait illeti.

(#549) Sk8erPeter válasza johnjohn (#548) üzenetére


Sk8erPeter
nagyúr

Tudom, hogy 2005-ben volt, de attól még a képek érdekesek lehetnek, nem? :F

Sk8erPeter

(#550) KTTech


KTTech
veterán

Na, ismét meglátogattam a Camera kft-t, ezúttal sok mindent vittem magammal:

1 db zárhibás 40D: tökéletesen meg lett javítva, szinte nem is látszik, hogy atomjaira szedték (csak onnan tudom, hogy bontva volt, hogy szervizben dolgozom és rááll a szemem az apróságokra). A szenzoron sem maradt nyoma a beavatkozásnak, tökéletesen tiszta volt (a zárcseréhez többek közt a szenzort is ki kellett venni a gépből).

1 db képstabilizátor hibás Canon 17-55/2.8 IS USM: tökéletesen megjavítva (IS csere+dekorelem cseréje + még valami, amit nem tudok mi...), kitisztítva, AF pontosra állítva (ezt is atomjaira szedték...). Pormentes volt, amikor átvettem, ami magában is nagy szó ennél az objektívnél.

1 db Nikon mountos Sigma 18-50/2.8: AF szinte tökéletesre lett belőve (erős frontfókusz volt a hiba) a lehetőségekhez képest.

Utóbbi kettő térítéses javítás volt, az elsőért 40E-t, a másodikért 10E-t kellett fizetni, ami korrekt ár. Mindhárom javítás bőven a vállalt határidőn belül készült el (illetve a térítésesekre nem volt határidő, de minden 10 napon belül készen volt).

www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.