Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #180 üzenetére

    "De semmit se tudunk arról hogy maga az autó előállítása mennyire fájt a környezetnek."

    Önmagában valóban nem látjuk. De.
    A belsőégésű motorral hajtott járművek összehasonlításában azért beszédes az eltérés.

    Az eltérések.
    Hagyományos autó:
    Motor, kuplung, sebességváltó, Lambda szonda/EGR, PF, Kipufogórendszer. generátor, üzemanyag szivattyúk.
    üzemanyagtank. Magyarul egy nagyon sok alkatrészből álló sokszor finoman megmunkált komplikát rendszer.

    A hozzáférhető információk szerint egy komplett autómotor 1400 - 2500 darab alkatrészből áll.

    Elektromos autó.
    Akkumulátorpakk, szabályzó elektronika, elektromos motor. Esetlegesen kétfokozatú váltó.
    Az elektromos motor 200-250 darab alkatrészből áll.

    Sokat elmond, hogy a legújabb Otto/Diesel motoros autókat évente egyszer vagy 2 évenként kell vinni inspekcióra. Vagy ha jelzi az autó, hogy haza akar menni, mert baja van.
    Az elektromos autókat, akkor amikor a komputer szól, ha valami hibát észlel a rendszer. Az elektromos motort olajjal szokták hűteni, de nem kell gyakran cserélni mert nem koszosodik és nagy hőterhelése sincs.

    A többi része az autóknak kb hasonló. Mindegyikhez kell fék, fényszóró, ajtók ...

    "Vagy hogy az e-autóért kifizetett pénz a gyártó zsebében mire kerül felhasználásra. "
    Mert a hagyományos autók pénzfelhasználást ismerjük? Amúgy sincs közünk hozzá. Mint ahogyan ahhoz se, hogy te mire költöd a jövedelmedet.
    Ha szabad kérni, ezt a neo szoci-komcsi vonalat enged el.

    "Ha csak a hitvány vackok gyártását beszüntetnénk és mindenhol a minőség, és a tartóság lenne a legfontosabb már sokkal többet tennénk a környezetért, mint egy e-autó."

    A két dolognak csak annyiban köze egymáshoz, hogy a nagyon gagyi e-autó gyártókat nem kellene beengedni Európába. Egyébként semmi.
    A gagyi termékeket a vásárlók tartják életben. Én nem vagyok gazdag. Ezért nem engedhetem meg magamnak, hogy olcsó vackot vegyek.
    Én egy majdnem Budapest méretű városban élek. Az elektromos hajtás elterjedése számomra élhetőbb környezetet jelent. Szeretném az én érdekeimre is figyelnétek ez ügyben. Köszönet ezért előre is.

    "A luxus cikkek megvásárlása sose szólt a környezetvédelemről."
    Az autók esetében ez sem érv. A luxus autónak is komoly környezetvédelmi előírásokat kell teljesítenie.
    Egy Porsche Cayenne S nagyjából havi 600 Euróba kerül. Biztosítás+adó. Egy szívómotoros 1200 városi autónál 40 euró. Szóval a mellékes költségek is tükrözik a luxus árát,

    De ennek sincs sok köze az elektromos autókhoz. Az akkumulátorok ára ma még magas. De lesz megfizethető árú elektromos autó.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés