Hirdetés

2024. június 25., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7) bteebi válasza vicze (#6) üzenetére


bteebi
veterán

A Leaf-re nem gondoltam, de a felvetés jogos. Mondjuk abból 2013-ig csak (?) 42 ezret adtak el (USA adat, azt találtam). Nem nagyon kevés, de sok vizet azért nem zavart.

"Remélem tisztában vagy vele, hogy most így hirtelen beleszámolod a PEHV-eket is mert hirtelen kényelmes lett"

Előtte azt írtam, hogy "vagyis az összes járműnek csak a 2,7%-a valamilyen elektromos". Szóval ja, tisztában voltam vele. És pont nem "így kényelmes", mert ugye épp azt akartam - volna - mondani, hogy még mindig milyen baromi kevés tisztán EV van, viszont nem lehet mindig mindenről nagyon könnyen/gyorsan adatokat találni; örülök, hogy legalább ezeket a számokat találtam. Nem voltak kifejtve a számok. Az 1,47 milliárdban is azt hiszem MINDEN jármű - pl. teherautó, busz, motorkerékpár - benne van, ami szintén nem szerencsés, mert engem elsősorban a személyautók érdekeltek volna. Csak ugye arra szintén nem találtam gyorsan adatot. (Nem főállású kommentelő vagyok, szóval azért tudományos kutatást nem akarok folytatni a nagyobb pontosság érdekében.) Ha tudsz jobb, szebb adatokat, természetesen szívesen fogadom, mert amúgy érdekel a téma.

"és igenis a PHEV a valós alternatíva, középtávon."

Fogalmazzunk inkább úgy, hogy talán, de leginkább majd meglátjuk. Mindenképp az a legkényelmesebb megoldás jelenleg, de se nem olcsó, se nem túl gazdaságos. Sőt, igazából baromi drágák. A felára sok millió lehet, normális felszereltséggel már inkább 20 milla felettiek, mint alattiak (bár mostanában egy kicsit olcsóbbak lettek, leginkább az akciók miatt). A többmilliós felár pedig felvet kérdéseket. Mert nagyjából átlagos, de kevésbé átlagos használat mellett soha nem hozza vissza az árát - sőt, a bonyolultabb hajtáslánc idővel mindenképp drágább szervizeket fog eredményezni, ami a minimális üzemanyag-megtakarítást jó eséllyel közel egy az egyben el fogja vinni.

Szóval akkor már inkább egy olcsóbb (B)EV, mondjuk egy Tesla. Használtan most már vannak 10 milla alatt is, de ugye 17 millió körül már vannak újonnan is, ami nagyjából a beugró egy PHEV-nél, legyen az akár egy sima S-Max. A tiszta EV-t legalább némi eséllyel tényleg tudod "gazdaságosan" használni (pl. otthoni napelemről - mi most arra gyúrunk). Ha nem mész nagyon hosszú távokat egyhuzamban, csak nagyrészt ingázol, akkor sokat lehet fogni vele. Ha lesz pl. Teslánk ÉS napelemünk, akkor havi kb. 50 ezret spórolhatok majd csak a munkába járáson, az meg már azért tétel. (Ha nem lesz napelem, akkor azért kevesebbet.)

Nekem amúgy tényleg fogalmam sincs, hogy mi lesz a távolabbi (10+ év) jövőben. A (B)EV is működhet, talán a PHEV is. ICE minden bizonnyal akkor már ha nem is csak mutatóba lesz, de azért arányaiban jóval kevesebb lesz belőle. De hogy lesz-e bármi más alternatíva (a hidrogént mondogatták - amire meg sokan azt mondják, hogy már pedig az pont nem, pedig talán de), azt most még nem tudni. Jóval nagyobb akkus energiasűrűség, jóval nagyobb hatótáv, kisebb össztömeg, gyorsabb, és jóval sűrűbb töltőhálózat kellene a BEV-ekhez, és gyorsabb otthoni töltés is, amit bírnia kellene kezelnie a hálózatnak.

De mibű' lesz majd szuperakku? Lítiumból? Lesz abból elég? Ha lesz is, akkor nem lesz még sokkal drágább?? Vagy valamilyen szilárdtest akkumulátor lesz lítium nélkül, vagy esetleg valami egészen más?? Ha pl. nátriumos akku (is) lesz, akkor mi lesz az energiasűrűséggel? :U Szóval azért vannak még kérdések. Kőolaj meg földgáz azért még egy darabig lesz. Valószínűleg tovább, mint lítium.

Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.