Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Busterftw válasza paljani (#100) üzenetére


Busterftw
veterán

Olyan szempontból nem, hogy ha akár "alacsony" textúraval fut ki a vramból, mert az nem elég az adott játékhoz, akkor szintén van fps drop.
Tehát nem a textúra minősége számít ,hanem hogy eléred-e a limitet.

(#102) paljani válasza PuMbA (#99) üzenetére


paljani
aktív tag

Elbeszélünk egymás mellett. Eredetileg azt írtam, hogy hamarabb fogy ki a kraft a gpuból ( a mindenféle rendereffektekhez) minthogy kevés legyen a 8GB a 1080p felbontású textúrákhoz. Ha meg mégis kifogyna belőle, akkor lejjebb veszi azok minőségét (mert azok zabálják a leginkább).

Most tényleg nem érthető vagy csak nem akarod megérteni?

(#103) paljani válasza Busterftw (#101) üzenetére


paljani
aktív tag

Aztakurva… gondolom a textúra mérete és minősége között meg nincs reláció… oh wait.

Abban igazad van, hogy a (VRAM) limit elérése ami számít, DE ennyi erővel azt is leírhattad volna, hogy az ég kék a fű meg zöld. Mind igaz, de miben mond ez ellent annak amit írtam: ha elfogy a 8 GB akkor lejjebb veszed a (textúra) minőséget.

?

[ Szerkesztve ]

(#104) Dr. Akula válasza paljani (#98) üzenetére


Dr. Akula
félisten

A 9900k már elég régi ahhoz hogy nyugodtan lehessen átlagosnak nevezni. Az őskorba valóban nem mentem vissza, hogy Cyrix 6x86-tal hogy festene a képlet. :) A lényeg hogy a mai világban elérhető processzorok (játékra valószínűleg senki nem gondolkodik Celeronban meg i3 legaljában) közül kb. mindegyik elég 4K-ra, elég csak a videókártyát upgradelni. Kivéve ha kifejezetten az az 1-2 játékkal akarsz csak játszani ahol pont a legnagyobb eltérések vannak, és ezért hajlandó vagy 1+ millát áldozni a platformváltásra. A videók lényege az volt hogy felesleges.

(#105) paljani válasza Dr. Akula (#104) üzenetére


paljani
aktív tag

Hátőizééé… az eredetileg azt mondtad, hogy mindegy milyen CPU van 4K felbontásban a 4090 alatt. Aztán hoztál videót, ami 8/8+ magos I9-eseket hasonlít össze. Én meg azt mondtam, hogy azért nem teljesen mindegy milyet és hoztam egy videót amiben látszik, hogy egy 4-6 magara visszabutított I9-es is akár 30-80% fps droppal járhat.

Helyesen akkor úgy hangzik a tézis, hogy mindegy milyen CPU-t teszünk a 4090 alá, amíg az egy I9-es (vagy ezzel ekvivalens Ryzen). :)

(#106) PuMbA válasza paljani (#102) üzenetére


PuMbA
titán

A játékosok nagy része szerintem inkább vissza vesz az fps-t csökkentő render effektekből, minthogy a csúnya, mosott textúrákat nézze, aminek a magasabb minőségre állítása nem csökkenti az fps-t.

Azaz inkább játszanék úgy, hogy közepes grafika magas textúrákkal, minthogy magas grafika közepes textúrákkal. Az előbbivel az fps-ed is több lesz es a mosott textúra sokkal jobban észrevehető, mint például, hogy 100 vagy 200 részecskéből áll egy varázslat effekt.

[ Szerkesztve ]

(#107) Dr. Akula válasza paljani (#105) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Értelmes keretek közt, értelemszerűen. A víz is folyékony - értelmes keretek közt. A vas meg nem folyékony, de azért a Föld magjában már igen. Ugyanígy a processzoroknál is azért lehetett sejteni hogy nem Z80-ra gondoltam, hanem ami manapság egy gémer gépben előfordulhat.

(#108) PuMbA válasza PuMbA (#106) üzenetére


PuMbA
titán

Azt kihagytam, hogy visszaolvasva mintha elfelejtetted volna, hogy a Diablo IV-ben a magas textúrák még 720p-ben is homályosak, így 1080p felbontásra is szükséges már az Ultra textúra, amihez viszont kéne a 16GB, de sajnos nincs az RX7600-on. Ez volt a kiinduló érvem :)

[ Szerkesztve ]

(#109) paljani válasza PuMbA (#106) üzenetére


paljani
aktív tag

Bánomisén akkor vegyenek vissza minden másból. Azért azt megjegyzem, hogy ultra->high tipikusan észrevehetetlen (nem véletlenül nagyítanak bele a képekbe YT videókban sem…) főleg 1080p-ben (merthogy belepő kategóriáról van szó még mindig) és ez instant 500MB-1GB-XGB spórolás játéktol és felbontástól függően VRAM követelményt tekintve.

(Diablo IV vram leak -> keress rá, nem értettem mi a bánatért eszik az annyit a videódban, mostmár értem :) )

(#110) PuMbA válasza paljani (#109) üzenetére


PuMbA
titán

Na ezt nem is tudtam! Majd holnap keresek friss tesztet a VRAM használatról :) Csak legyen ilyen, mert az igazságot mindig jó tudni.

[ Szerkesztve ]

(#111) paljani válasza Dr. Akula (#107) üzenetére


paljani
aktív tag

Natessék! Van itthon egy Sinclair ZX81 és igen, játszottam rajta évekig. Simán gondolhatom, hogy arra gondoltál! :)

Annyiból érdekes (lehet) magszámra visszavetített teljesítmény(vesztés) hogy sokan agyalnak, hogy egy I5-13600K vagy R5 7600X vajon elég lehet-e egy nagyobb kártya mellé és az így spórolt pénzen mégnagyobb kártyát vegyenek vagy mi legyen. Úgy tűnik, hogy a jelenlegi (nyolcmagos) konzolgeneráció magával hozta a 8 mag igényt is az újabb játékoknál.

(Bár az asszony elnyírta a ZX tápkábelt vagy 10 éve, de mindig jövőre már tényleg kicserélem! )

(#112) PuMbA válasza PuMbA (#110) üzenetére


PuMbA
titán

Még nincs videó, mert mostanában fog kijönni a patch, de a beszámolók alapján 2 óránál többet kell játszani, hogy probléma legyen, tehát ez egy nagyon lassú hiba, így a pár perces teszt méréseknél ez nem számít. Ezért nem siettek annyira a javítással.

Egy felhasználó beszámolója alapján már indításkor teli van a 8GB VRAM medium grafikán:

"Using AMD’s metrics app, when I launch Diablo 4 on Medium graphics preset the game utilizes approximately 7.6gb of VRAM. As time goes on and I play the game for over 2 hours or so, that VRAM number slowly increases until the point where it nears or reaches the 12gb limit"

Egyetlen kérdés, hogy medium preset esetén mire van állítva a textúra, de ahogy olvasgattam az jött le, hogy medium :)

[ Szerkesztve ]

(#113) arabus válasza paljani (#111) üzenetére


arabus
addikt

Nem hajtja ki maradandóan egyik hatmagos processzor sem még a belépő vagy középkategóriás vga-kat sem.
Legalábbis a minimum és maximum fps-ek biztos hogy jóval alacsonyabbak lesznek attól mint amilyenek lehetnének.Az averagen lehet hogy nem sokat befolyásol.
16 erős mag lenne optimális sok cache-el de ilyen intelnek nincs az amd meg nem igazán erős de mégis talán valamelyik 7xxxX3D proci a legjobb választás gaming-re.
Más kérdés hogy alapvetően átlag felhasználásra viszont nem vennék amd-t mert mint platform lassú mint a tetü.
[link] , [link]

[ Szerkesztve ]

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

(#114) PuMbA válasza arabus (#113) üzenetére


PuMbA
titán

"Más kérdés hogy alapvetően átlag felhasználásra viszont nem vennék amd-t mert mint platform lassú mint a tetü."

Valami energiagazdálkodás nálad el lehetett állítva, hiszen ha játékok alatt a középkategóriás AMD gyorsabb a csúcs Intelnél is, akkor minden másra is gyorsnak kell lennie. Nekem AMD 5600X-em van és semmivel sem lassabb átlag felhasználásra, mint szüleim Inteles gépbe. A belinkelt YouTube videóban is leírják, hogy nekik semmi problémájuk az AMD procikkal, tehát egyértelműen beállítás hiba van:

"Had a 5700x and went over to a 13700k. I dont feel like one is much different as far as response times."
"After receiving a B650E, 7800X3D, and 2x16GB 6000 CL30 kit from a small-time sponsorship, I've had no issues so far with mine."

[ Szerkesztve ]

(#115) arabus válasza PuMbA (#114) üzenetére


arabus
addikt

Nekem csak egy 5600-van amd-től a kislányom játszik rajta.
Nem irtam hogy nálam mert csak intelt használok személy szerint.
Nézd meg a linkelt második videót.
400ezerért én nem próbálkozok amd-vel (alaplap+proci ára),ddr5-öm van ugy 240gb.
Jelenleg egy 40ezres i3 van az is kiszolgál októberig,akkor pedig refresh lesz véve de az is csak azért mert a memóriavezérlőn javitanak.
Ha a mostani H0 i3-ban jólenne nem cserélnék,de nagyon gyengusz.

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

(#116) paljani válasza PuMbA (#112) üzenetére


paljani
aktív tag

Szerinted a méréseket pár perces etapokban csinálják, közben minden egyes (minden egyes) alkalommal teljeses újraindítva a gépet? Viccelsz, bolondozol?

Maradjunk annyiban, hogy a Diablo IV NEM jó példa semmire a VRAM usage tekintetében, mert bugos mint a szar. Ha kijavították, majd térjünk vissza rá…

(#117) paljani válasza arabus (#115) üzenetére


paljani
aktív tag

A második videó kommentjei tele vannak azzal, hogy ez nem HW hanem W10 issue. Amint cseréltek W11-re megszűntek a problémák.

(#118) PuMbA válasza paljani (#116) üzenetére


PuMbA
titán

"Szerinted a méréseket pár perces etapokban csinálják, közben minden egyes (minden egyes) alkalommal teljeses újraindítva a gépet? Viccelsz, bolondozol?"

Sokszor azt érzem, hogy nem olvasod el az egész hozzászólásom és ez frusztráló, mert többször le kell írnom ugyanazt. Leírtam. Nem kell újraindítani a gépet. A játékban a textúra beállítás megváltoztatása törli a memória tartalmát és friss lappal indul a dolog, tehát tesztelés esetén, ahol folyamatosan változtatják a grafikai beállításokat ez épp elfedi a problémát :) Erről van fent sok videó a YouTube-on "Diablo IV VRAM issue fix" névvel.

[ Szerkesztve ]

(#119) PuMbA válasza PuMbA (#118) üzenetére


PuMbA
titán

Mindenesetre megvárom a VRAM fix-es videókat és majd rájuk nézek, hogy lett-e változás. Ha tényleg lett változás, akkor nem használom tovább ezt a játékot példaként :)

[ Szerkesztve ]

(#120) arabus válasza paljani (#117) üzenetére


arabus
addikt

Mint irtam is jó lehet a cucc játékra.
Én személy szerint nem próbálkozok vele ekkora összegért.
Semmilyen komment és ha még látnám sem győzne meg hogy 4 kilót letegyek erre.
A másik az hogy amúgy sem cserélnék le egy 250-es Z790 lapot.
Amd vga viszont bármikor,most lesz épp egy xtx. :R

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

(#121) paljani válasza PuMbA (#118) üzenetére


paljani
aktív tag

Rendben, nem kell újraindítani. Ettől függetlenül egy VRAM bugos (memory leak-es) játék nem alkalmas a téma (= jövőbeli játékok VRAM igényének becslésére 1080p-ben) kivesézésére. Pont.

(#122) paljani válasza arabus (#120) üzenetére


paljani
aktív tag

Abszolút megértelek, hogy ilyen árszint környékén már nem kísérletezel. Bedobja az ember a legnagyobb I9-et a gépbe és ügy lezárva (egy darabig :) ).

(#123) arabus válasza paljani (#122) üzenetére


arabus
addikt

Eladtam a 13900KF-et mert abszolút nem használtam ki viszont 370w-ot simán benyalt 6.3ghz-en.
És hát már a refresht várom.
Azt sem tudom miket adnak ki most,mert akkor ha nem jönnek a kis szorzózáras procik akkor nincs mit tenni megint nagyot kell venni.

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

(#124) Dr. Akula válasza paljani (#116) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Minden játék olyan amilyenre megírták, azt felesleges alapul venni, hogy milyen lehetne ha jobban írták volna meg. Nem azt az fps-t fogod látni amilyennek kéne lennie, hanem amilyen lett a valóságban. Csak ezt lehet összehasonlítani.

(#125) paljani válasza Dr. Akula (#124) üzenetére


paljani
aktív tag

Ezt most nem biztos, hogy értem.

A kolléga a D4-et hozta fel példának, hogy már most többet eszik, mint 8GB ultra textúra részletesség mellett. Én meg mondtam, hogy nem jó példa mert VRAM leak-es (pontosabban szar a memória/textúra menedzsmentje) és még csak most fogják javítani blizzardék (Adam Fletcher legalábbis megígérte ;] ). Ez egy - fejlesztők által is - elismert hiba (bug) a PC programban. Ha megvan a fix, akkor fogjuk látni pontosan, hogy mennyi a matek, lehet marad ugyanennyi de lehet jócskán csökken majd (esetleg még nő is… ;] ).

Én továbbra is úgy gondolom, hogy 1080p mellett elég lesz a 8GB VRAM a belépő szintű gémingre kb. amíg az új konzolgeneráció meg nem érkezik.

(#126) Dr. Akula válasza paljani (#125) üzenetére


Dr. Akula
félisten

Pont arra mondtam, hogyha leakes, akkor leakes, nem tudsz vele mit csinálni, ezt kell futtatnia a hardvernek. Az kevés vigasz hogyha jobb lenne, elfutna gyengébb hardveren is, mert nem olyan. Én a GTA4 alatt használtam el 3 generáció Radeont, de aztán be kellett látnom hogy ez nem lesz jobb, és váltottam (vissza) Nvidiára. Minél újabb Radeonon futtattam, annál kevesebb volt az fps, a végén már 800x600 fölé nem is engedte a beállításokat, csak ha felülírtam -norestriction kapcsolóval. Ez ilyen, én is csak annyit tudtam tenni hogy veszek olyan hardvert ami jobban futtatja.

(#127) Busterftw válasza paljani (#125) üzenetére


Busterftw
veterán

Viszont annyiban van értelme figyelembe venni, hogy a játékok főleg a konzol portok többsége az elmúlt pár évben kb nulla optimalizálással került ki a piacra és maradnak úgy elég sokáig.

Szóval oké, hogy ne egy memory leakes játék legyen a példa, de amíg ez így fut hónapokig (2 és fél hónapja jelent meg)-1 évig vagy soha nem leszttökéletesen javítva, akkor ez van.

Jó belegondolni, hogy ez hogy futna memory leak nélkül, de azokon nem segít akiknek ez gondot okoz release óta.

[ Szerkesztve ]

(#128) paljani válasza Busterftw (#127) üzenetére


paljani
aktív tag

Ámen. Ha kicsit továbbgondolom, belépőszintű-casual gamingre nincs is nagyon értelme (új) hardvereket venni, egyszerűen jobban megéri egy PS5 (vagy XBox). Ráadásul Bill+egér támogatás sok címben adott, ha valakinek az áll inkább kézre.

Ha marad ez a trend, akkor a PC a high-end gaming színtere lesz, ultra high-end áron.

(#129) hahakocka válasza arabus (#41) üzenetére


hahakocka
senior tag

Az igen. Egy Xtx egy 6800 S egy 6600? A csalàdnak meg is lett a VGA sor . 🤗

(#130) arabus válasza hahakocka (#129) üzenetére


arabus
addikt

Igen,az utolsó nem 6600,hanem 7600.
Nem akartam a régi fajtát venni,a 6800 azért lett mert nagyon szép az a gyári kártya és alkalmi vétel volt.

Xeon Platinum 8490H,8468H,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

(#131) PuMbA válasza Busterftw (#127) üzenetére


PuMbA
titán

Egyébként a memory leak patch már kint van Augusztus 8 óta, csak nincs róla teszt: [link] :) Kár, hogy nincs demó verzió, hogy megnézzem. Interneten senki se ír róla semmit.

[ Szerkesztve ]

(#132) Pug válasza arabus (#113) üzenetére


Pug
veterán

"Más kérdés hogy alapvetően átlag felhasználásra viszont nem vennék amd-t mert mint platform lassú mint a tetü."

Lol, es mindezt egy szakmai forumon... :DDD :N

(#133) PuMbA válasza PuMbA (#131) üzenetére


PuMbA
titán

Na, találtam infót! [link] Több beszámoló alapján körülbelül 1GB-tal kevesebb memóriát használ a javítás után, ami így sem segít semmit a 8GB-os kártyákon, mert 14GB kellett a javítás előtt az Ultra textúrákhoz, szóval úgy látszik, hogy ez a játék így működik. Végre, el tudtunk érni egy konklúziót :)

[ Szerkesztve ]

(#134) RobbyJr válasza Feri1984 (#56) üzenetére


RobbyJr
őstag

4-5 steames játékkal játszom napi rendszerességgel egy 6900XT-vel, egyszer nem volt fagyásom. Prociból én csak Intelt használok, VGA-ból meg mikor mi.

Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!

(#135) paljani válasza PuMbA (#133) üzenetére


paljani
aktív tag

Bocsánat, hol van kint a patch? Azért nem találsz semmi tesztet róla, mert még nem lett (hivatalosan) kijavítva…

(A linkelt githubos patch meg még csak nem is D4 related).

(#136) PuMbA válasza paljani (#135) üzenetére


PuMbA
titán

Itt írja a közösségi vezető, hogy az 1.1.1-be beletették a VRAM kezelés változtatásokat és a belső tesztek alatt jól szerepelt, tehát nem növekedett a VRAM használat ide-oda járkálások után:
Diablo 4 Community Lead Says Patch 1.1.1 Will Feature a Fix for Frustrating Performance Issues

Itt pedig a Blizzard hivatalos oldalán láthatod, hogy Augusztus 8-án ment ki az 1.1.1, amikor a fórumbejegyzéseket is írták, amit linkeltem:
DIABLO IV PATCH NOTES

Augusztus 15-e óta már az 1.1.2-es javítás van.

[ Szerkesztve ]

(#137) paljani válasza PuMbA (#136) üzenetére


paljani
aktív tag

Rendben, hivatalosan ki van javítva. Két okból is furcsa, egyrészt mert a forumban amit linkeltél továbbra is panaszkodnak másrészt mert még most vasárnap is játszottunk a cimbive és kb. óránként kilépett emiatt (ő 3060Ti én PS5-ön vagyok, engem nem érint). Majd megkérdezem, hogy csak megszokásból vagy tényleg van/volt még nyavajája valami.

(#138) podtibi válasza paljani (#137) üzenetére


podtibi
senior tag

De akkor hogy a francba venne bárki is jobb kártyát ha nem lenne rá szükség? :D Ne csodálkozzunk ha a vevőt vásárlásra kényszerítik, mert ugyebár ez már nem a vevőkről szól jó ideje, de biztosra veszem hogy vannak akik még azon a kis mezőn sétálnak, azt gondolva hogy számít az érdekük. Nem értem az emberek hozzáállását. Azon kell meglepődnünk hogy jobb kártyát kell vennünk? Hány éve is már? Kicsit a fejünkbe kellene szállnunk és másra költeni helyette vagy történjék bármi is, spórolni a jövőre.

Valamelyik témánál meg azt olvastam hogy a 30-as kártyák sokkal rosszabbak driver miatt egy játékban és sokan jelezték a supportnak. Amikor utoljára olvastam az illető hozzászólását, továbbra is hiába való volt a supportnak írnia.

[ Szerkesztve ]

Ezt inkább rád bízom.

(#139) paljani válasza podtibi (#138) üzenetére


paljani
aktív tag

Mindenoké? :)
Arról beszélgettünk, hogy elég lesz-e 8GB VRAM az elkövetkező években belépő (1080p) gamingre. Szerintem igen, más kollégák szerint meg kevésbé és példaként a D4-et hozta fel, amit én még mindig vonakodok elfogadni, mert a textura menedzsmentje egy bugos szar (volt?). Senki nem lepődik meg a fejlesztés szükségszerűségén (vagy legalábbis nem adott hangot neki itt).

(#140) Busterftw válasza paljani (#139) üzenetére


Busterftw
veterán

Ehhez viszont hozzátartozik az az állapot, ami van, nem pedig ami ideális lenne.
Mert épp arról van szó, hogy az érkező játékok többsége bugos szar, tehát ezzel kell számolni, nem azzal, hogy ha a devek megtáltosodnak akkor tiptop játékok jönnek és elég lesz a 8GB.

Feltételes módban elég lesz, ahogy kinéz a helyzet egyre inkább nem.

(#141) PuMbA válasza Busterftw (#140) üzenetére


PuMbA
titán

:K Ideális világban elég lenne a 8GB. Mivel az ideális világtól mindig távol vagyunk, ezért nem elég. A programozóknak nehéz dolga van az egyre terebélyesebb játékokkal és határidőkkel, emiatt ritka a nagyon jól optimalizált játék. Erre kell felkészülni.

[ Szerkesztve ]

(#142) podtibi válasza paljani (#139) üzenetére


podtibi
senior tag

Értem. Bocsánat.

[ Szerkesztve ]

Ezt inkább rád bízom.

(#143) paljani válasza Busterftw (#140) üzenetére


paljani
aktív tag

Továbbra se értem ezt a pesszimizmust. A TPU például minden friss címre kiad egy “performance analysis”-t és komolyan nem láttam olyat, hogy 1080/Ultra többet evett volna 8GB-nél.

Itt egy példa mire gondolok: [link] vagy ez [link] vagy [link]
Azért a fejlesztők is látják, hogy nem lehet az egekbe emelni a követelményeket, mert a mainstream (=átlagvásárló) nem high-end hardvereken csücsül. Én inkább úgy látom, hogy a 8GB lett a sztenderd követelmény, de annál a legtöbb esetben még 4K alatt se kell több Ultra mellett. Kivételek persze vannak, de azokra nem lehet trendet húzni. Bizonyosan lesz olyan, hogy majd 12 vagy 16 GB lesz az elvárt, de azt én a next-gen konzolokkal várom kb. 3-5 év múlva. Addig azért cserél az ember GPU-t (párszor).

(#144) PuMbA válasza paljani (#143) üzenetére


PuMbA
titán

Szerintem a tendencia egyértelmű. Például nézz rá a Starfield minimum gépigényére:
AMD Radeon RX 5700 8GB, vagy NVIDIA GeForce 1070 Ti 8GB.

Vagy a ma megjelent Immortals of Aveum minimum gépigényére:
NVIDIA GeForce RTX 2080 Super (VRAM 8 GB) / Radeon RX 5700XT (8GB)

A 8GB az abszolút minimum lesz már a jövő évben.

[ Szerkesztve ]

(#145) PuMbA válasza PuMbA (#144) üzenetére


PuMbA
titán

2 évvel ezelőtt még a 4 vagy 6GB VRAM volt a játékok minimum gépigénye minden esetben, tehát szerintem egyértelműen látható a trend :)

[ Szerkesztve ]

(#146) paljani válasza PuMbA (#144) üzenetére


paljani
aktív tag

Nem értelek. Senki nem vitatta, hogy a tendencia nem az egyre növekvő VRAM igény irányába mutat-e, hanem hogy meddig elég a belépőszintre a 8GB. A minimum még jó sokáig (huszadszor: a next-gen konzolokig kb.) megmarad a 8GB környékén, mert el is kell adni a játékot amit csinálnak. Megnéztem a legfrissebb steam surveyt ( [link] ) több mint 76%-nak 8GB vagy alatti a VRAM (abból ~30% a 8GB a többi az alatti).

(#147) PuMbA válasza paljani (#146) üzenetére


PuMbA
titán

Jaja, ebben egyetértünk :) Viszont azt ne felejtsük el, hogy nincs ingyen ebéd. A textúra minőséget valószínűleg egyre lejjebb kell majd venni az eddig megszokottakhoz képest a 8GB-os kártyákon. És itt a probléma az, hogy az RX7600 árából veszel egy 12GB-os RX6700XT-t, ami gyorsabb is és több memória van rajta, tehát magasabb minőségű textúrákat tudsz használni vele.

[ Szerkesztve ]

(#148) paprobert válasza PuMbA (#147) üzenetére


paprobert
senior tag

Na na, ne mondj ilyen racionális projekciókat. PC gamerként a játékos fókuszának annak kell lennie, hogy a VRAM-kispórolt kártyáján megmozdul-e az éppen megjelent új cím.

A gamingnek nem a játékról kell szólnia, hanem arról a minijátékról, hogy fej vagy írás alapon kompatibilis-e még a 8GB-tal a megjelent játék, 1080p-ben. :)

[ Szerkesztve ]

640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

(#149) PuMbA válasza paprobert (#148) üzenetére


PuMbA
titán

Én is inkább a nyugodtságot választom, ha azonos árban elérhető. Ezért nem ajánlok 8GB-os kártyát, csak ha nagyon szűk a büdzsé. Egy 12GB-os 6700XT-t vettem FullHD-ra én is.

[ Szerkesztve ]

(#150) kredenckos54


kredenckos54
csendes tag

Sziasztok!
Megosztom énis a tapasztalataimat, nekem van mindkét kártyából:
-AMD 7900XT
-NVIDIA 3080TI
Új játékoknál (DX11, DX12, VULKAN) nincsen különbség a két kártya között, viszont a régi játékoknál (DX7, DX9) az AMD kártya gyengélkedik, de az (OpenGL) alatt az AMD kártya elvérzik - de szó szerint (10 évvel régebbi NVIDIA kártya is megveri OpenGL-ben).

Mivel több platformon használom, NVIDIA-nak van rendes drivere ("rendes drivere" = "Windows alatt meglévő GPU control panel") Linux alatt, ezzel szemben az AMD-nek ( amdgpu ) semmi, szó szerint semmi control panele nincsen - ez azért elég gáz. Használtam régen AMD GPU-t Linux alatt, AMD-Catalyst driverrel abban volt rendes control panel - nem is értem hova sikerült ide fejlődniük.

Windows alatt, AMD GPU-val jelentkeztek a hírhedt "FPS lagg / FPS spike" (pl.: FPS játék alatt mész, elfordulsz lemegy az FPS 5-re majd vissza és közben beszaggat a kép a monitoron ) írtak mindenféle megoldást "AMD Adrenalin"-ba kell ki/be kapcsolni dolgokat - ezeket interneten megtalálod - nem oldotta meg a problémát, meguntam átraktam a másik gépbe az AMD kártyát, visszaraktam az NVIDIA kártyát, érdekes azzal nem volt gond.

Röviden:
- AMD driver/szoftver környezet le van maradva az NVIDIA-hoz képest, hiába jobb hardveresen, így a végeredmény is olyan.

Fentiekből mindenki leszűrheti mit akar venni.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.