2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

XCOM: Enemy Unknown

Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része; a játékmenet a ma már ritka körökre osztott stratégia.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés

Egy hónapja jelent meg az XCOM legújabb része. A játékmenet az RTS-ek korában már ritkának számító körökre osztott stratégia. A nagy elődökhöz rendszeresen vissza-vissza térek, ezért nagyon vártam a megjelenését.

A következő pár oldalon a véleményem és pár tapasztalatot szeretnék megosztani veletek. Messze nem lesz teljes körű, de talán hasznát veszitek.

Technikai szempontból a játék nagy előrelépés, bár a régi DOS-os játékhoz képest ez nem is csoda. A játék az Unreal 3 grafikai motort használja. A grafikai kivitelezés a játék élményhez bőven megfelelő, még akkor is, ha az átvezető animációk nincsenek utolsó szőrszálig kidolgozva. Cserébe a gépigény elég szolid, HD felbontáshoz bőven elegendő egy 5770 is. Több beállítást is kipróbáltam HD7770-el és Sandy Bridgbe integrált HD2000 vezérlővel is. A grafikonon nem azonos beállítások vannak összevetve, ezért mindegyiknél feltüntettem a felbontást és a részletességet.

Mivel nem shooter vagy RTS, a klikkelési sebességnek sincs kiemelt jelentősége, ezért a játékhoz elég alacsonyabb fps is. A két képkocka közötti késleltetés szempontjából azt tapasztaltam, hogy 100ms a határvonal, ami már észrevehető a kezelésnél és 150ms felett már zavaró a kurzor ugrálása. A percentile görbe elárulja, hogy a képkockák hány százaléka fér bele ezekbe az értékekbe. Fontos, hogy a vízszintes tengely 90%-ról indul.

Jól látható, hogy nincs gyakorlati különbség a két és négy magos Intel között, valamint az is, hogy a HD7770 kényelmesen elviszi a full HD felbontást maximális részletesség mellett. Ez alapján nyugodtan állítom, hogy egy 5770 vagy GTS450 is elég 1080p-hez. Az IGP már kevésbé jól boldogul. A HD2000 alacsony részletesség mellett az átlag laptopok 1366x768-as felbontását még elviszi, de az animált jeleneteknél már érezhetően szaggat. Szerencsére az irányítást ez nem zavarja, de magasabb felbontás mellett már túlságosan darabossá válik.

CPU és memória felhasználás 4 magnál

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Far Cry 3 és a budget gép

    Far Cry 3-hoz kellett egy olcsó, új gép; a végeredmény pedig a gép mellett egy gyors teszt lett.

  • GTX650Ti gyorsteszt

    Három kártya, három teszt és némi tuning: AMD HD7770, HD5850 és egy GeForce GTX650Ti.

  • The Bureau: XCOM Declassified

    Third person taktikai lövöldözés, XCOM alapon. De ha a játékot kell értékelni, akkor bajban vagyok...

Előzmények

  • Amiga A500 - A régi barátnő

    A cég Hi Toro néven indult, de gyorsan átnevezték a barátnő spanyol megfelelőjére, "Amiga"-ra.

  • Miből mennyit? 2.0

    Mit ér 2 mag, 4 mag, hyper threading és a turbo boost? Kihajtja? Mennyi lesz az áramszámla?

  • Serious Sam 3: BFE

    Klasszikus játék mai köntösben. Hordákban támad az ellen. Az eredmény romok és testrészek mindenütt.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.