2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Tamriel Történelmi Tudástár

Cikkünk a lore imádók lázálma - egy történelmi összefoglaló az Elder Scrolls univerzum hátteréről.

[ ÚJ TESZT ]

3. Éra - 427 - 433

3E 427 Az Elder Scrolls III: Morrowind eseményei.

Morrowind intro

VII. Uriel Septim az Azura által elmondott ún. Nerevarine-prófécia feltételeit teljesülni látja egy birodalmi börtönben raboskodó fogolyban. A császár egy kódolt üzenettel Morrowind Vvardenfell szigetére küldi a foglyot azzal a megbízással, hogy keresse meg Caius Cosadest, a Blades helyi vezetőjét, és álljon szolgálatába. Cosades feladatai során kiderül, hogy a fogoly valóban a próféciában szereplő Nerevarine, a 1 Era dunmer hősének, Lord Indoril Nerevarnak a reinkarnációja. A Nerevarine-próféciák a Vvardenfell szigetének legzordabb részeire visszaszorított, mindenkivel szemben álló nomád ashlanderek egyik törzsében maradtak fenn a legteljesebben.

Ashlander tábor

Az Ashlanderek szemében a Nerevarine egy megváltó, aki visszaállítja az ősi dunmer vallást és életmódot (amely ellentétben áll a Nagy Házak életmódjával), megsemmisíti a Tribunal hamis isteneit és az őket imádó Templomot, elpusztítja Dagoth Urt, és kiűzi a Birodalmat Morrowindből. A császár ezzel szemben szeretné a saját céljaira használni a Nerevarine-t, a Blade-ek közé szervezve egyszerre próbálja az egyre halálosabb fenyegetést jelentő Dagoth Urt legyőzni a segítségével, de ugyanakkor a Tribunal és a Nagy Házak hatalmát is meggyengíteni. A Tribunal fő istensége, Vivec egy Dagoth Ur legyőzésére szolgáló eszközt lát a Nerevarine-ban, míg a Nagy Házak szeretnék a maguk oldalára fordítani egymás elleni harcaikban. Dagoth Ur is felfigyel megjelenésére, és megpróbálja a maga oldalára állítani. Dagoth Ur terve a Tribunal és a Birodalom erőinek együttes megsemmisítése, valamint a Hatodik Ház hatalomra emelése, és vele Resdayn ősi királyságának rekonstrukciója. Dagoth Ur szándékai érthetőek, hiszen a Tribunal istenné vált tagjai annak idején elárulták őt is és Lord Nerevart is (az Ashlanderek forrásai szerint a Tribunal tagjai gyilkolták meg Nerevart, más források ezt vitatják). Ám Dagoth Ur elméjét átalakították Lorkhan Szívének állandó hullámai az eltelt évezredek alatt, és céljai eléréséhez aljas eszközöket és sötét mágiát is felhasznál. Az általa támasztott Blight-viharok terjesztik a Blight és a gyógyíthatatlan Corprus betegségeket. Utóbbi értelem nélküli, eltorzult testű rabszolgákká alakítja a gyenge akaratú lényeket, míg metamorfózisok során keresztül halhatatlan hamuvámpírokká vagy dagoth papokká alakítja az erős akarattal rendelkezőket. A Blight betegség kezdeti szakaszában szenvedők (az álmodók) álmukban hallják Dagoth Ur suttogását, és engedelmeskednek akaratának. A Nerevarine-nak ebben a helyzetben kell elnyernie az Ashlanderek, a Nagy Házak és Morrowind vezetőinek bizalmát, és beteljesíteni a Hét Jövendölést. Ennek során megbetegszik a Corprus betegéggel, de Divayth Fyr, telvanni mágus segítségével kigyógyul, majd visszaszerzi Nerevar gyűrűjét (a One Clan Under Moon and Star – Egyetlen Klán a Hold és Csillag Alatt nevezetű mágikus gyűrűt) és egyesíti az Ashlander törzseket. Ezek után megszerzi az évezredek óta betöltetlen Hortatori pozíciót, így irányítása alá kerülnek a Nagy Házak (Hlaalu, Redoran, Telvanni), és azokat egyesítve száll szembe Dagoth Urral. Kiderül, hogy Dagoth Ur eközben egy második Numidium építésébe kezdett, amelyet dwemer eredetű névvel Akulakhannak nevez, és Lorkhan Szívének ebbe helyezésével képes lenne minden ellenállást megsemmisíteni. Végül a Nerevarine megöli Dagoth Urt a Vörös-hegy csarnokaiban és elpusztítja Lorkhan Szívét (a játékosnak előzőleg lehetősége van Vivec megölésére is, de ezt nem kell feltétlenül megtennie).

Raven Rock megalapítása Solstheim szigetén. A várost az East Empire Company alapította, közelében nagyon gazdag Ebony bányák találhatók.

Raven Rock kikötője

3E 428 Az Elder Scrolls III: Tribunal történései.
Lorkhan Szívének elpusztítása miatt a Tribunal isteni hatalma és halhatatlansága megszűnik. A Nerevarine-t megtámadják a Dark Brotherhood orgyilkosai, és a megbízó utáni nyomozás Mournholdba (Morrowind fővárosába) vezeti. Az események során a Nerevarine találkozik Helseth királlyal és anyjával, Barenziah anyakirálynővel, majd visszaszerzi kardját, a Trueflame-t (ezt még Dumac ajándékozta neki az Almalexiával kötött házasságuk alkalmával).

Az idős Barenziah anyakirálynő

Fokozatosan kiderül, hogy Almalexia megőrült és meggyilkolta Sotha Silt. Végül a Nerevarin önvédelemből megöli Almalexiát is. Azura megjelenik, és elmondja, hogy Almalexia őrületét Lorkhan Szívének hatása okozta (ahogyan az őrjítette meg Voryn Dagoth-ot is), továbbá soha többé nem engedhető meg, hogy halandók istenekké váljanak. Vivec eltűnik a róla elnevezett város palotájából.

Vivec városa, Vvardenfell fővárosa

3E 429 Az Elder Scrolls III: Bloodmoon történései.
A Nerevarine elnyeri a Solstheim szigetén található Skaal városkájának bizalmát, innentől kezdve Blodskaalnak (Vértestvér) nevezik (a játékosnak lehetősége van arra hogy vérfarkassá váljon). A Nerevarine legyőzi Hircine Daedra herceget, a Vadászat Urát, és útját állja a Bloodmoon jóslatnak, mielőtt az beteljesülhetne.

3E 431 A Mágusok céhének okiratához egy függeléket csatolnak, amely szerint: „Minden olyan céhtag, aki egy másik céhtag, vagy a céh ellen köztörvényes bűnt követ el, céhjogainak felfüggesztésével fizet. A felfüggesztés esetleges feloldása a Mágusok céhének intézőjének belátására vagyon bízva. Minden olyan céhtag, aki ellen több felfüggesztés is foganatosítva vagyon, a tanács döntése értelmében, mivel azon felfüggesztések összevonhatók, a céhből azonnal és véglegesen kizárattatik.” Hannibal Traven Főmágus (Arch-Mage) változtat a Mágus cég okiratán annyiban, hogy a Mágus céhbe jelentkezőknek először a Mágus céh minden területi, helyi céhvezetőjénél ki kell járnia, hogy tudását elismerjék. A Mágus céh az egyes mágia iskolákat elosztja az egyes helyi céhek között, így kerül például az Alteration iskola tudománya a cheydinhali céhhez. Cheydinhal grófjának, Andel Indarysnak fia, Farwil megalakítja a Knights of the Thorn lovagrendet.

A Knights of the Torn lovagrend épülete Cheydinhal mellett

A Grommok gro-Barak naplójába foglalt események történései. - Rain’s hand 12. napja; Grommok, Lewin és Syndelius felfedezi Wariel erődjét. Ezután északra haladnak Trumble ayleid romjai felé, és találnak egy dobozt, amit nem tudnak könnyen kinyitni. - Rain’s Hand 13. napja; miután nagy nehezen kinyitják a ládát, abban egy akaviri eredetű kardot találnak, amely két nevet is visel, attól függően, hogy milyen színben játszik (és milyen varázslatot hordoz) az adott napszakban. A kard neve „Dawnfang” és „Duskfang”. Grommok igényt formál a kardra, mint annak új tulajdonosa.

A Dawn/Duskfung

3E 432 A Pocket Guide to the Empire, Third Edition kiadása.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.