Hirdetés

15 éves a Serious Sam franchise

A kezdetek

2001. 03. 21-én hivatalosan is a boltok polcaira került az első Serious Sam játék, amely a The First Encounter nevet (későbbiekben TFE) viselte. A franchise azóta számos megújuláson esett át és a legendás horvát csapat a 15 éves fennállás alkalmából kellemes ajándékokat kínál mindenkinek.

Először nézzünk egy kis visszatekintést a kezdetekre, hogy hogyan indult a Croteam pályafutása és Komoly Samu első kalandja hogyan születhetett meg. Akit nem érdekel a történelem, az lapozzon a második oldalra, ahol az ajándékok kerülnek terítékre!

A kezdetek
Az évezredforduló hajnalán a Croteam mindössze néhány huszonéves fiatalból tevődött össze, akik mind egy álmot kívántak valóra váltani: létrehozni minden idők leghevesebb, legmozgalmasabb és legszórakoztatóbb lövöldözős játékát.

Így verik át a világot az E3 rendezvényen a nagy kiadók!

Mindenféle kommentár nélkül:

Csak annyit mondok, hogy ez E3 teljesen elvesztette a hitelességét. A rendezvény már csak arról szól, hogy melyik pénzes nagy stúdió tud nagyobbat hazudni. Bár ez a tapasztalt játékosoknak nem újdonság, de most már azt is tudjuk, hogy az E3 demót miért mindig az egyik fejlesztőnek kell játszania és miért nem hívnak senkit a közönségből a kontrollerhez!

A Firewatch fantasztikusan kezdi pályafutását

A mai napon jelent meg a Firewatch című játék, melyet egy amerikai és független kis stúdió, a Campo Santo készített. A program PC-re és PS4-re jelent meg és előbbi platformon fantasztikus rajtot vett, hiszen a Steam eladási toplistán rögtön az első helyre tornázta fel magát, maga utasítva ezzel az X-COM 2-t, a GTA 5-t és a szintén ma megjelent Dying Light: The Following-t, vagyis még a legnagyobb és legfrissebb AAA címek sem tudták megszorongatni. Ez egy kis, független fejlesztőtől példaértékű és szenzációs teljesítmény!

A játékban egy erdőőrt alakítunk, akinek figyelnie kell a rendre, hogy ne történjen tűzeset. Az egyedi koncepcióhoz egyedi, de ugyanakkor fantasztikus látvány is társul, melyet a Unity 5 grafikus motor tár elénk. Bár a Campo Santo bejelentette, hogy semmiképpen nem lesz folytatása ennek a címnek, ugyanis lezárták a történetet, de reméljük, hogy ez a csapat nagy sikereket ér el és további remekműveket készítenek majd!

Jó rajtot vett az American Truck Simulator

A tegnapi napon, azaz 2016. február 2-án megjelent a cseh SCS Software által készített American Truck Simulator nevű játék. Ez a termék egy nagyon jól bevált receptre épít, ami nem más, mint az Euro Truck Simulator 2 (azonos grafikus motor és játékmechanika), mely utóbbi óriási sikert ért el. Úgy tűnik, hogy az amerikai verzió is szép jövő elé néz, hiszen egyetlen nap leforgása alatt több ezer felhasználói visszajelzés érkezett, ezek 90%-a pozitív, amire még egy AAA is csak irigykedhet. A jó rajt köszönhető részben annak is, hogy a megjelenéskor a Steam áruház háttere ezt a terméket reklámozta, így nagy valószínűséggel sok olyan játékos is beruházott rá, aki talán még sose próbálta vagy nem ismeri az ETS2-t.

Az eladások olyan jól mennek, hogy a Steam eladási toplista 2. helyére kerül, megelőzve ezzel a legnagyobb AAA címeket, mint például The Division vagy a GTA 5.

Vulkan támogatást kap a Serious Engine 4

A horvát Croteam 4 nappal ezelőtt bejelentette, hogy a Serious Engine 4-be Vulkan támogatást építenek be. Azt eddig is lehetett már tudni, hogy a híres csapat tervez low-level támogatást, de egész idáig nem volt egyértelmű, hogy mely technológia mellett teszik le a voksukat. A döntés teljes mértékben logikus, hiszen a különböző Serious motorok mindig tartalmaztak a DirectX mellett egy OpenGL leképzőt is, ráadásul a legutóbbi két címük, a Talos Principle és a Serious Sam 3 Linux és Mac platformokra is megjelent. Mivel a DirectX12 Windows 10 exkluzív technológia, így teljesen érthető a horvát csapat döntése, miszerint a Vulkan API-t választják, hiszen így minden platformon tudnak javítani a Serious Engine képességein, valamint teljes kontroll alatt tudják tartani.

Új stúdiót nyit a Flying Wild Hog

A lengyel Flying Wild Hog nevű független fejlesztőcsapat a Facebok profilján jelentette be, hogy Lengyelországban megnyitják második műhelyüket, ami Krakkó városában lesz. A varsói stúdió mára túllépte a 100 főt is, pedig 4 évvel ez előtt, 2011-ben még csak 35-en voltak. Az eredeti bandát a People Can Fly-ból, CD Projekt Red-ből, és City Interactive-ből távozó fejlesztő veteránok alapították. Olyan kiváló alkotások fűződnek a nevükhöz, mint a 2011-ben kiadott Hard Reset, a 2013-mas Shadow Warrior vagy a 2014-es családi platformer, Juju.

Az új, krakkói stúdió a város történelmi központjában lesz, ahová továbbra is toborozzák az embereket. A híres lengyel csapat jelenleg a Shadow Warrior 2-n és egy eddig be nem jelentett FPS címen dolgozik.

The Talos Principle: a kezdetek és PS4 megjelenési dátum

Az idei Games Developer Conference rendezvényen a Croteam csapatából Alan Ladavac és Davor Hunski tartottak előadást arról, hogy a Talos Principle elkészítését mi előzte meg, honnan jött az ötlet, hogyan zajlott a megvalósítás és sok más dologról. A prezentációjukban nem csak az derül ki, hogy a Serious Sam 4 adta a kezdőlökést, de sok összehasonlító képet is mutatnak, ahol a fejlesztés korai és végső fázisait hasonlítják össze. Rengeteg érdekes információt osztanak meg a szűk egy órában. Többek között azt is elmagyarázzák, hogy mi a reaktív fejlesztés és mik az előnyei.

Az 57 perces előadás megtekintése felvételről

A The Talos Principle október 13-án fog megjelenni PS4-re, a Deluxe kiadás pedig a nemrég megjelent kiegészítőt, a Road To Gehenna-t is magában foglalja majd.

The Vanishing of Ethan Carter: PS4-en is óriási siker

A 8 fős The Astronauts nevű lengyel fejlesztőgárda a tavalyi év egyik legnagyobb dobását dobta piacra, az akkor még PC-exkluzív The Vanishing of Ethan Carter című belső nézetes játék formájában. A program nem csak a sajtót, hanem a játékosokat is lenyűgözte. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az eredeti kiadás mindössze 24 óra alatt visszatermelte a teljes fejlesztési költséget, vagyis egy nap után a program már tiszta profitot termelt a lengyel srácoknak. Néhány hónappal ezelőtt már tudni lehetett, hogy készül a PS4 verzió, mely már az Unreal Engine 3 helyett az Epic negyedik generációs motorját használja. A PS4 kiadás elkészítése, illetve az Unreal Engine 4-re való átültetés a csapatnak 10 hónapjába tellett, míg végül idén július 16-án a Sony konzolján is elérhetővé vált világszerte.

Bár sokan azt gondolhatnák, hogy egy újra-kiadás konzolon nem fog akkorát ütni, mint az eredeti PC kiadás és ez részben igaz is. Míg a PC változatnak 24 óra kellett, hogy profitot termeljen, addig a PS4 verziónak egy hétre volt erre szüksége, azonban még így is óriási siker a PS4 verzió, ugyanis az európai PS4 eladási toplista első tíz helyezettjébe is bekerült, egész pontosan a 7. helyre küzdötte fel magát.
A listában egyértelműen kivehető, hogy Ethan kalandjaiból július hónapban több fogyott, mint a Fifa-ból, COD-ból vagy Witcher-ből és ez utóbbiak a legnagyobb húzócímek szoktak lenni.

Éjszakai élet költözik a Cities Skylines-ba

Az idei Gamescom rendezvényen sok érdekességet láthatunk, közöttük az egyik kiemelkedő bejelentés a Colossal Order-től érkezett. A finn csapat bejelentette az After Dark nevű, fizetős kiegészítőcsomagot a Cities Skylines nevű városépítős játékhoz. Az alapjátéknál régóta várt funkció a nappal-éjszaka ciklusváltás. Az After Dark ezt végre elhozza a játékosoknak. Az éjszaka számos új játékmenetbeli újítást is bevezet, hiszen nem csak új épületek (főleg bárok és éjjeli diszkók) telnek meg élettel, hanem a forgalom és a bűnözés is jelentősen megváltozik. A hivatalos trailer:

A napszakváltás nem csak a kiegészítőben lesz jelen, hanem az alapjáték is megkapja egy patch formájában, így a fizetős DLC nélkül is élvezhetjük majd az éjszakai életet. Az After Dark kiegészítőcsomag idén ősszel fog megjelenni, az árat viszont egyelőre még homály fedi.

Megjelent a The Talos Principle: Road To Gehenna

A Croteam a mai napon tette elérhetővé minden idők egyik legzseniálisabb alkotása, a PC-exkluzív The Talos Principle kiegészítő DLC-jét, amely a Road To Gehenna nevet viseli. A 4 fejezetet felölelő DLC-ben a játékos Uriel-t, Elohim hírnökét testesíti meg. A célja, hogy felszabadítsa a csapdába esett lelkeket egy eddig ismeretlen, misztikus helyen. A DLC írója továbbra is Tom Jubert és Jonas Kyratzes, akik az alapjáték sztorijáért is feleltek. A launch trailer:

A Road To Gehenna a megjelenéstől számított egy héten keresztül -10%-os akcióban vásárolható meg Steam-en, ez 9 eurót takar. Akinek még nincs meg az alapjáték, annak most egy óriási lehetőség lesz bepótolni, ugyanis ezen a hétvégén az alapjáték -66%-os leárazásban részesül. Az alapjáték akciója július 27-ig tart majd. Az alapjáték és kiegészítője Windows mellett még Mac-re és Linux-ra is elérhető.