Vulkan támogatást kap a Serious Engine 4

A horvát Croteam 4 nappal ezelőtt bejelentette, hogy a Serious Engine 4-be Vulkan támogatást építenek be. Azt eddig is lehetett már tudni, hogy a híres csapat tervez low-level támogatást, de egész idáig nem volt egyértelmű, hogy mely technológia mellett teszik le a voksukat. A döntés teljes mértékben logikus, hiszen a különböző Serious motorok mindig tartalmaztak a DirectX mellett egy OpenGL leképzőt is, ráadásul a legutóbbi két címük, a Talos Principle és a Serious Sam 3 Linux és Mac platformokra is megjelent. Mivel a DirectX12 Windows 10 exkluzív technológia, így teljesen érthető a horvát csapat döntése, miszerint a Vulkan API-t választják, hiszen így minden platformon tudnak javítani a Serious Engine képességein, valamint teljes kontroll alatt tudják tartani.

A Serious Engine 4 amúgy 2014. decemberében debütált a Talos Principle nevű játékban, amely egy FPP (first person puzzler). Az új motort az alapoktól építették újra DirectX11 alapokon, így a Vulkan támogatáshoz strukturális változásokra lesz szükség, de Alen Ladavac a Croteam egyik programozója azt is megerősítette, hogy a jelenlegi leképzők is mind megmaradnak. A Vulkan támogatás a Talos Principle nevű játékban érkezik először egy patch keretében, amely majd a Vulkan hivatalos megjelenésekor fog megérkezni.

Alen még egy apró technikai részletet is elárult még a készülőben lévő Serious Sam 4-ről: e szerint Komoly Samu negyedik felvonása nem ugyanazt a motort fogja használni, ami a Talos Principle alatt van, hanem egy sokkal fejlettebb változatot, vagyis minden bizonnyal a Serious Sam 4 is kap majd Vulkan támogatást. Minden esetre az alap Serious Engine 4 (Talos Principle) is kiválóan sikerült, hiszen DirectX11 alatt nagyon gyors és nagyon szép látványt nyújt, többek között a fotogrammetriának. A horvát csapat attól sem zárkózik el, hogy a Vulkan támogatást visszaportolják a Serious Sam 3-ba (Serious Engine 3.5). A csapat támogatása példaértékű és útmutató, hiszen a SS3 már bő 4 éve jelent meg és a mai napig aktív hozzá a támogatás. Erre a játékra kifejezetten jól jönne egy low-level API, hiszen a játék szívét képező Serious Engine 3.5 még a régóta nyugdíjba vonult DirectX9-re épült, így itt brutálisan nagy a CPU többletterhelés. Később ugyan jött egy kísérleti DX11 leképző a motorhoz, de ez nagyon kezdetleges volt, nem hozott számottevő gyorsulás a DX9-hez képest és kevésbé volt stabil.

Ez a bejelentés nagyon jó hír a játékpiac számára, hiszen a mai napig nem jelent meg egyetlen natív low-level API-s játék PC-re, annak ellenére sem, hogy a DX12 már bő fél éve elérhető mindenki számára. Kíváncsian várjuk, hogy vajon a híres horvát csapat mekkora előnyt tud kovácsolnia a Khronos Group új API-jával.

Frissítés (2016.02.03):
DEAN SEKULIĆ, a Croteam egyik motorprogramozója egy előadást fog tartani a Reboot Develop 2016 nevű rendezvényen, ahol bemutatja a Serious Engine Vulkan implementációját. A rendezvény április 28-30. között kerül megrendezésre Horvátországban.

Hirdetés

3 pénzügyi döntés, amit minden kisvállalkozónak érdemes átgondolnia az év végéig

PR Ahogy az év vége közeledik, itt az ideje, hogy egy pillanatra megálljunk és áttekintsük vállalkozásunk pénzügyi helyzetét. Ne hagyjuk, hogy az év utolsó hónapjai elússzanak a sürgető feladatok és elfeledett határidők között!

Légy az első hozzászóló!

Még nem szólt hozzá senki sem.

Hozzászólok