Hirdetés

Mass Effect Andromeda: tricks & traps

Mass Effect Andromeda rajongók számára NEM ajánlott olvasmány!

Tovább dübörög az EA érzelem nélküli úthengere és ezúttal a Mass Effect franchise esett áldozatul neki, az új epizód nálunk még meg sem jelent (Amerikában tegnap jelent meg), de már most óriási bukás, legalábbis a játékosok többsége szerint és teljesen jogosan. Azt már megszokhattuk az elmúlt évek során, hogy az EA - és több másik nagy pénzes stúdió - pénzéhsége határtalan és feneketlen, valamint mindent ennek rendelnek alá, nem fontos hogy adott játék milyen minőségben érkezik a játékososokhoz, a lényeg, hogy a név és marketing (mely utóbbiba irdatlan mennyiségű dollármilliókat ölnek) eladja a játékot, legyen az bármilyen rossz állapotban. A Mass Effect Andromeda is ebbe a kategóriába esik, annyi különbséggel, hogy ennél a címnél kiderült, hogy miért lett kritikán aluli a minősége. Ez általában - főleg nagy stúdiók esetében - nem derül ki, de szerencsére független újságírók és a közösség együtt fényt derített az igazságra. Sokan azt hinnék, hogy egyszerűen túl szűk volt az időkeret vagy kevés ember volt a projektre, de a kép sajnos sokkal szomorúbb.

Bőséges új tartalommal bővül a Shadow Warrior 2

A tavalyi év egyik legnagyobb dobása és sikere kétség kívül a Shadow Warrior 2, ami többszörösen felülmúlta elődje sikerét. Ezt megünnepelvén a Flying Wild Hog úgy döntött, hogy plusz tartalommal kedveskedik a játékosoknak. Az új tartalmak a Bounty Hunt DLC Part 1 nevű DLC-ben kaptak helyet, a játékosok 14 új küldetést, 2 új fegyvert, valamint 4 új képességet kapnak és mindezt teljesen ingyen! A DLC-ről egy trailer is készült:

A Bounty Hunt DLC Part 1 nevű ingyenes DLC mától elérhető kizárólag PC-re.

Cities Skylines: túl a 3,5 millión!

A svéd Paradox bejelentette, hogy a Cities Skylines nevű város építős játék a 2. szülinapján 3,5 millió eladott példánnyal büszkélkedhet. Ez egy PC exkluzív rétegjátéktól több, mint lenyűgöző eredmény, melyet kereken két év alatt sikerült elérni. A játékhoz a fejlesztő Colossal Order a mai napig készít tartalmakat, a 2. szülinap alkalmából pedig minden játékos újabb ingyenes DLC-t kap "Pearls from the East" néven, melyben különböző kínai épületet találhatunk.

Gratulálunk a Colossal Order/Paradox párosnak a gigantikus sikerhez!

Kellemes meglepetések a stratégia rajongóknak

Két sikeres valós idejű stratégia játék kap folytatást, illetve nagy kiegészítőcsomagot.

A Kalypso Media bejelentette a Dungeons széria 3. főepizódját, amely alcím nélkül szimplán a Dungeons 3 nevet viseli. Az első rész vegyes fogadtatása után a müncheni Realmforge Studios egy kiváló, élvezetes folytatást tett le az asztalra a 2. résszel. A sikeres második epizód után csak idő kérdése volt, hogy mikor lesz trilógia a szériából, ez pedig ősszel fog megtörténni. A hivatalos előzetest alább látható (még a teaser trailer-t több nyelvre leszinkronizálták, a többi változat a kiadó YT csatornáján megtekinthető).

Nem csak a Kalypso Media, hanem a Paradox is kedveskedni akar a városépítő rajongóknak. Bejelentették a Cities Skylines új nagy kiegészítő csomagját, amely a Mass Transit névre hallgat és ahogy az a nevéből már kikövetkeztethető, ez a csomag leginkább a tömegközeledés lehetőségeinek kiszélesítésére fókuszál. A játékban lesz lehetőség komp, nyeregvasút (monorail), léghajó és felvonó használatára is. A Mass Transit megjelenési dátumáról nem közöltek konkrétumot, csak a szokásos "hamarosan érkezik" szlogent, így várhatóan még tavasszal befut. Az árat sem közölték, de figyelembe véve az előző nagy kiegészítő csomagokat nagy valószínűséggel 13-15 euró környékére várható. A Mass Transit csomag hivatalos előzetese lentebb látható.

Serious Wednesday update: Serious Sam:VR és Vulkan minden mennyiségben

A mai napon a legendás horvát csapat, a Croteam egy óriási bejelentést tett „Serious Wednesday update” néven, amiben brutális mennyiségű új tartalmat ígér a játékosoknak.

Mindössze szűk 4 hónappal ez előtt jelent meg a Serious Sam VR: The Last Hope nevű VR lövölde, amely Early Access-ben státuszban kezdte pályafutását és ott rengeteg visszajelzés érkezett a játékosoktól, akiknek többsége a co-op lehetőségének a hiányát rótták fel negatívumnak. Annak ellenére, hogy a játékosoknak mindössze apró töredéke használja a co-op funkciót, a horvátok úgy gondolták így is érdemes belevágni. A másik probléma az volt, hogy a Last Hope epizódban csak kötötten lehetett mozogni, az eredetileg egy árkád szerű VR lövöldének készült. A játékosok igényeit figyelembe véve azonban a fejlesztők elkezdték átírni a kódot úgy, hogy a pályákon szabadon lehessen mozogni, de ez nem egyszerű, hiszen gyakorlatilag mindent elölről kell kezdeni. A mozgás lehetőségét aztán elhozták a Serious Sam VR: The First Encounter című újabb VR játékban, ami szintén Early Access-ben érhető el. Érdemes megjegyezni technikai oldalról, hogy a két VR játék sokkal újabb, modernebb és fejlettebb grafikus motort (Serious Engine 2017) használ, mint amit a Talos Principle (Serious Engine 4). Az új tartalom majdnem teljessé teszi a franchise-t VR területen, ugyanis érkezik a Serious Sam VR: The Second Encounter és a Serious Sam 3 VR: BFE! E mellett a csapat büszkén jelenti, hogy a Last Hope című epizód elkészült, most már csak a végső, belső tesztelés van hátra. Ehhez a címhez azonban további tartalom is érkezik új bolygó (Shanti), új fegyverek, új boss és egy pajzs formájában. A horvát csapat nagy rajongója a VR-nak, ez már nyílt titok, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy itt nem állnak meg, ugyanis a VR-t a Talos Principle is megkapja!

Megérkezett a tél a Planet Coaster-be is

A brit Frontier Developments néhány héttel ezelőtt egy új sikerterméket tettek le az asztalra Planet Coaster cím alatt, amely joggal vette át a virtuális koronát a Rollercoaster Tycoon szériától. Az új, független, PC-exkluzív fejlesztés a tegnapi napon egy nagyobb frissítést kapott, amely egyszerűen a "téli frissítés" (Winter Update) névre hallgat. A csomag elhozza a játékosoknak a téli témákat, illetve rengeteg új tartalmat. Ezek mellett jó-néhány optimalizálás is helyett kapott és ami talán a legfontosabb, hogy az egész frissítés teljesen ingyenes. A csomag teljes változtatási listája itt és itt is elolvasható.

Vidámpark-építősdi: meghalt a király, éljen a király!

Az elmúlt napokban a vidámpark-építős játékok rajongói több címet is kaptak különböző fejlesztőktől, azonban ez a két cím csak témában hasonlít egymásra, a fogadtatás viszont ellentétes.

2016.november 16-án az Atari hivatalosan kiadta a RollerCoaster Tycoon nevű franchise legújabb darabját, amely a World alcímet viseli és a kanadai Nvizzio Creations nevű fejlesztőgárda fejezte be a fejlesztést, ugyanis ennek a projektnek nagyon hányatott sorsa volt, ugyanis elég sokszor cserélt fejlesztőgárdát. A RollerCoaster Tycoon név óriási, hiszen gyakorlatilag egyeduralkodónak számított a vidámpark-építős játékok között, legalábbis eddig. Az új epizód finoman fogalmazva nagyon gyengébb sikerült, és a fogadtatás is ennek megfelelően nagyon negatív lett, ez jól tükrözi a Steam és Metacritic értékelések. Sőt mi több, az a program olyan érdektelenségbe fulladt, hogy a megjelenés után több nappal gyakorlatilag még egyetlen hivatalos teszt sem született róla. Ennek többek között talán az is egy ok lehet, hogy ugye ez a játék még márciusban rajtolt Early Access-ben, de múlt héten ebből kilépett. Az EA fázis alatt azonban olyan rossz hírnevet szerzett magának, hogy mára - talán túlzás nélkül is mondhatjuk - kutyát sem érdekli.

Megjelent a Solus projekt

A Teotl Studios a mai napon kiadta a The Solus Project című játék 1.0, azaz végleges verzióját, ezzel pedig kikerült a 3 hónapnyi Early Access státuszból. A svéd csapat egyébként korábban olyan alkotásokat tett le az asztalra, mint például a The Ball (2010) vagy az Unmechanical (2012). Legfrissebb termékük, a Solus Project egy belső nézetes túlélő kalandjáték, melynek története röviden, tömören így hangzik:
A Föld nevű bolygó pusztulása után a megmaradt emberiség egy kis űrhajón van a Plútó körül. A játékos egy felfedezőt alakít, akinek az a dolga, hogy egy távoli, lakhatónak tűnő exobolygót kutasson fel. Ennek a bolygónak a neve Gliese-6143-C. Miután főhősünk megérkezik az idegen planétára, az űrhajó sajnálatos módon megsemmisül a többi utassal és legénységgel együtt, így a játékos egyedül marad mindenféle külső segítség és kommunikáció nélkül. Miközben a játékos megpróbálja felvenni valahogy a kapcsolatot az anyaűrhajóval, a Gliese sötét titkaira is fény derül. Az emberiség sorsa tehát a főhős (játékos) kezében van.

E3 rendezvényen végre bemutatkozik a Serious Sam 4

A tegnapi napon a Devolver Digital nevű kiadó elhintette a hivatalos Twitter csatornáján, hogy az idei E3 rendezvényen a Shadow Warrior 2 mellett egy új Croteam játék is leleplezésre kerül. Nos, mivel a Croteam a Talos Principle és annak DLC-jének megjelenése óta kizárólag a Serious Sam 4-re fókuszálja minden erejét, így nem nehéz kitalálni, hogy itt bizony Komoly Samu 4. kalandjáról van szó. Az összes kételyt eloszlatta a horvát csapat bejegyzése a hivatalos FB profilján, ami megosztotta a Devolver Twitter üzenetét az alábbi szöveggel:

"Get excited! Things are getting serious...."

Ennél több utalás nem is kell. Szeretettel várjuk Komoly Samu 4. kalandjának bemutatóját!

Minden idők egyik legjobb FPS-e idén érkezik

Na kérem szépen, ÍGY kell JÓ FPS-t készíteni:

A lengyel Flying Wild Hog ismét megmutatja, hogy hogyan is kell igazi, jó FPS-t csinálni. Ez a zseniális remekmű mellett a AAA-nak csúfolt sok szemét csak ovis bohóckodásnak tűnik. A nagypénzes, rókabőrt gyártó stúdióknak még rengeteget kell tanulniuk ettől a lengyel csapattól, hogy egyáltalán megközelítsék ezt a minőséget.
Az elmúlt egy évben a repülő vaddisznók bár nagy csendben voltak, de most akkora bombát robbantottak ezzel a 12 perces fantasztikus gameplay videóval, hogy mellettük végtelenül béna amatőr bandának tűnik az összes nagy stúdió. smile hangulatjel
Köszönjük a FWH-nak ezt a fantasztikus trailer-t és szeretettel, tűkön ülve várjuk a megjelenés napját, ami valamikor idén lesz!