A Codemasters húsvéti ajándéka

Április elsején a brit Codemasters bejelentette, hogy a 2011 tavaszán megjelent Dirt 3 játékból teljes mértékben kiirtották a Games for Windows Live minden porcikáját. A program innentől a Steam kliensből minden további külső szoftver nélkül működni fog. Sokan jogosan április tréfának hiték a dolgot, de szerencsénkre nem erről van szó.

A brit stúdió a hosszú várakozási időt azzal próbálja kompenzálni, hogy a játékhoz valaha megjelent összes DLC-t most ingyen adja a játékosoknak. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a GFWL-mentes Dirt 3 egy új steam bejegyzést kapott, ez Complete Edition néven található az adatbázisban és minden DLC-t tartalmaz. Ezt a kiadást minden olyan játékos ingyen megkapja, aki korábban rendelkezett egy eredeti Dirt 3 kópiával, akár steam-es, akár dobozos kiszerelésben is. Előbbinél a Complete Edition-t automatikusan hozzárendelik a játékos Steam fiókjához, míg az utóbbi esetében a kulcsot manuálisan kell aktiválni a Valve kliens szoftverében.

Új képek, trailer és megjelenési dátum érkezett az ETS2:Scandinavia-hoz

A cseh SCS Software múlt hét szombaton új információkat tett közzé az Euro Truck Simulator 2 legújabb és egyben legnagyobb DLC-jéhez a Scandinavia-hoz. A fejlesztés már a végső fázisba lépett, azaz a tartalom elkészült, jelenleg a hibák javítása zajlik. Az új tartalmak mellett a programozók a saját fejlesztésű Prism3D grafikus motor futószalagját is módosítják, hogy gond nélkül tudja majd kezelni a teljes bejárható területet, valamint cél az is, hogy a képkockasebesség jóval stabilabb legyen. Ez utóbbi jelenleg is problémát okoz a legtöbb játékosnak, főleg nagyobb városokban vehető észre, amikor is a program sebessége drasztikusan leesik. A frissített motortól a fejlesztők e téren is javulást várnak. Érdekesség amúgy, hogy a Scandinavia DLC elkészítése több időt és erőforrást emésztett fel, mint az alapjáték.

Szintet lépett a Shadow Warrior

Az egykori, 1997-es FPS játékhoz a 2009. április 1-jén megalakult, lengyel Flying Wild Hog nevű fejlesztőstúdió egy kiváló remake-t alkotott, amely nem csak látványban és fizikában, de játékélményben is a földbe döngölte a legtöbb AAA címet. A játék nagy sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy Steam-en rendkívül pozitív besorolást kapott, mivel a több, mint 6.200 felhasználói értékelés 95%-a pozitív. Az újragondolt Shadow Warrior 2013. szeptember 26-án jelent meg, vagyis másfél évvel ezelőtt, ennek ellenére azonban a lengyelek a napokban egy teljesen új, hatalmas méretű javítócsomagot adtak a játékosoknak, amely kb. 5,7 GB-ot nyom.

A nagy méret nem véletlen, ugyanis a játék szívét képező Road Hog Engine grafikus motort teljes egészében újraírták. Krzysztof Narkowicz vezető motorprogramozó a csapatával több, mint egy éven keresztül hegesztették az új motort, amire már nagyon égető szüksége volt a játéknak, ugyanis az előző verzió DirectX 9-re épült, ami miatt óriási sebességhátrányt szenvedett el. Az ősrégi API miatt óriási volt a CPU többletterhelés és egyéb hátráltató tényező, melyek egy nagy kéziféket jelentettek a másodpercenkénti képkockák számában. Az új motor már DirectX 11-re épül és a korábbi egy szálon futó feldolgozást sikerült több szálra lebontani. A többszálúsítás mellett az SSAO algoritmust is teljesen a nulláról írták újra, aminek következtében az realisztikusabb lett. Az árnyékok és a megvilágítás is fejlődtek, szebbek lettek. A növényzet véletlenszerű elhelyezéséért felelős algoritmus is megújult.

Újabb a bombasiker a Paradox-nál

A svéd Paradox Interactive nevű kiadónál valamit iszonyat jól csinálnak, ugyanis a napokban újabb sikerről számoltak be a svéd IDG lapnak. Ugye emlékszünk még arra, hogy a Cities Skylines nevű városépítős játék egyetlen nap alatt nyereségessé vált és, hogy mindössze 6 nap alatt félmillió példányt adtak el belőle? A program pont három hete jelent meg és ez idő alatt 100 millió svéd korona bevételt hozott, ami kb. 11,5 millió amerikai dollárt jelent.

Szárnyal a Cities: Skyline

A Paradox Interactive a tegnapi napon jelentette be, hogy a Cities: Skyline című új, PC-exkluzív városépítős stratégia játékból már több, mint 500.000 példányt adtak el. Az első napi eladásokat ezzel megduplázták, mindössze 6 nap alatt. A hírt a játék hivatalos Twitter csatornáján is közzétették.

A Steamcharts oldal adatai alapján a finn Colossal Order stúdió új jövevénye a 10 legnépszerűbb játék közé is bejutott és ott a 6. helyet szerezte meg magának. Közel 34.000 játékossal olyan címeket utasított maga mögé, mint a Sid Meier's Civilization V, The Elder Scrolls V: Skyrim vagy a Counter-Strike. A 13 fős kis csapat talán még a legmerészebb álmában sem gondolta volna, hogy ekkora nagy sikert ér majd el.

Rekordot döntött a Cities: Skylines

A svéd Paradox Interactive nevű kiadó a mai napon büszkén jelentette be, hogy a finn Colossal Order nevű stúdió által készített és mindössze két nappal ezelőtt megjelent Cities: Skylines nevű városépítős stratégia játék rekordot állított fel az eladásokban, ugyanis a friss PC exkluzív cím lett a svéd kiadó leggyorsabban fogyó terméke. Ez számokban annyit takar, hogy 24 óra leforgása alatt nem kevesebb, mint 250.000 példányt sikerült eladni, ebbe beletartoznak természetesen az előrendelések is. A kiadó történetében még egy játék sem hozott egyetlen nap alatt ilyen sok eladott darabot.

A játék óriási sikerét látva a Paradox és a Colossal Order úgy döntött, hogy több éven át fogják támogatni a programot. A hivatalos közlemény ezen link alatt olvasható.

Szebb és gyorsabb lett a The Talos Principle

2014 decemberében jelent meg a híres horvát stúdió, a Croteam új játéka a The Talos Principle. A program rendkívül sikeres mind szakmai, mind pedig játékos körökben. A megjelenéskor a lokalizációkon kívül semmilyen komolyabb fennakadás és probléma nem történt, a fejlesztők mégis megpróbálják folyamatosan emelni a program már így is nagyon magas színvonalát. Február végén a Serious Engine 4 motorprogramozói elérhetővé tették a játékosok számára az úgynevezett Scalable Ambient Obscurance eljárást. Ez egy Ambient Occlusion technika, vagyis a sarkokban vagy a résekben próbál árnyékos hatást szimulálni, ahol a fény jellemzően szóródik.

A Scalable Ambient Obscurance jobb minőséget ad, mint az eddig alkalmazott AO eljárás, emellett pedig még gyorsabb is. Ezen felül több objektumnál javítottak a LOD-on is, így ez is javít a játék általános megjelenésén.

Feltámad poraiból a Splash Player

A lengyel Mirillis az utóbbi 2 évben mintha némasági fogadalmat tett volna a Splash Player nevű lejátszó szoftver kapcsán, ugyanis 2013. márciusában jelent meg a legutóbbi verzió, azóta a program gyakorlatilag halott lett. Ezt 2014-ben a fejlesztők maguk is megerősítették, miszerint a Splash-el kapcsolatos összes fejlesztést felfüggesztették.

Ezzel sok embert felháborítottak, hiszen sokan fizettek a szoftverért, így jogosan várhatták el a rendszeres frissítéseket. A csapat kizárólag az Action nevű felvevő szoftverre koncentrált. Amint ebből kiadtak egy közleményt, mindig valaki rákérdezett a Splash-re is. A Mirillis-nek ez valószínűleg már egyre kellemetlenebbé válhatott, ugyanis néhány napja megtörték végre a csendet és úgy tűnik a vezetőség meggondolta magát, mert a fejlesztések újra folytatódnak, ezt bizonyítván pedig bejelentették a Splash 2.0 verzióját, amely az idei évben fog megjelenni a nagyközönség előtt.

Így fest Oslo városa az ETS2 Scandinavia-ban

Az SCS Software új képeket közölt a rövidesen érkező Scandinavia DLC-hez, amely az Euro Truck Simulator 2 egy nagyobb kiegészítése lesz. Nem is szaporítanám a szót, jöjjön a lényeg:

ETS2: Új képek és térkép érkezett a Scandinavia DLC-hez

Az SCS Software térkép formájában elérhetővé tette mindazon városok nevét és földrajzi elhelyezkedését, melyek az Euro Truck Simulator 2 játék Scandinavia nevű DLC-jében fognak szerepelni. A települések megalkotásánál a fejlesztők igyekeztek minél valósághűbbé készíteni őket, hogy a játékosok lehetőleg minél több helyet felismerjenek. Íme a térkép:

A DLC fejlesztése jól halad, az utolsó simításokat végzik rajta. Örebro várost már teljesen befejezték, ennek örömére kiadtak néhány képet róla: