Minden idők legjobb filmje, amely megszégyeníti Hollywood-ot

A mai nap találtam rá egy fantasztikus akciófilmre, amely a Kung Fury címet viseli, és ugyan rövid, mindössze 31 perces, de cserébe olyan élményt ad a nézőnek, ami még Hollywood se tudott összehozni az utóbbi 15-20 évben. A svéd LaserUnicorns készítette a filmet miután Kickstarteren eredményesen elérte a 200.000 dollárt, pontosabban ennek a többszörösét, kerekítve 630.000 dollárt gyűjtött össze, vagyis ez a projekt közösségi finanszírozásból született meg.

A megjelenés az idei évben, május 28-án volt és az azóta eltelt szűk másfél hónap alatt elképesztő sikereket ért el. Ha megnézzük a Steam adatlapját, jól látszik, hogy a szűk 14.500 néző 98%-a pozitívan értékelte, így rendkívül pozitív besorolást kapott. Nézzük meg azonban az IMDB adatbázist, hiszen ez mégiscsak relevánsabb egy film esetén, mint a Valve platformja. Az Imdb-n a több, mint 21.000 értékelésből 8,3-as átlag jött ki, amely brutálisan kimagasló, vagyis a legkisebb mértékben sem túlzás azt állítani, hogy minden idők egyik legjobb filmjével állunk szemben.

Magyar városokkal bővül az ETS2 Going East

Az SCS Software a mai friss blogbejegyzésében egy kis betekintést nyújtott a hamarosan érkező 1.19-es frissítéshez. Úgy tűnik a csehek is úgy gondolták, hogy a Going East nevű DLC legfőképp a Skandináviához képest viszonylag kevés területet ad hozzá az alapjátékhoz, így az új verzió két új várossal bővíti a Going East magyarországi térképét. Ez a két város pedig nem más, mint Pécs és Szeged. A kibővített úthálózat térképét is közzétették, így jól látható, hogy az M5 és M6-os autópályákon is száguldozhatunk.


Egyértelműen kivehető az M5 és M6 nyomvonala

Pécs és Szeged városa minden olyan játékos rendelkezésére fog állni, akik megvették a Going East című DLC csomagot, vagyis a térkép bővítés egyfajta ajándék lesz, hiszen semmit nem kell fizetni érte. Az 1.19-es frissítőcsomag jövő héten léphet publikus béta fázisba, vagyis jó eséllyel heteken belül megjelenhet.

E3 2015 Top 5

Az alábbi bejegyzésben feltüntetem, hogy számomra mely címek voltak a leginkább érdekesek, amelyekre azt mondhatni, hogy „várom”. Nem készítek sorrendet, mert nem lenne fair, mivel mindegyik programnak megvan maga egyedisége, nem lenne értelme összehasonlítani őket.

A lista értelemszerűen a saját, szubjektív véleményemet tükrözi!

A nagy visszatérés: DOOM
Idén a Bethesda saját konferenciát rendezett, ahol rögtön az új DOOM játékkal indítottak, itt pedig egy bőséges, kiváló, adrenalin-dús és áll-leejtő gameplay-t láthattunk. A játék jövő évben jelenik meg és az id Tech6 grafikus motorra épül. Úgy gondolom, hogy az új epizód méltó folytatása lehet az első kettőnek, ez jelentheti az id Software-nek a nagy visszatérést, hiszen 2004 óta nem készítettek semmi kiemelkedőt.

A kitűnő folytatás: Shadow Warrior 2
A Flying Wild Hog még az E3 kezdete előtt jelentette be a 2013-as játékuk folytatását, így nagyon vártam a gameplay-t, ami bizony fantasztikus lett. Lo Wang újra kardot ragad, de ezúttal nem csak egyet, hiszen egyszerre két pengével is trancsírozhatjuk a démonokat. Co-op játékmenettel is kiegészítették az új részt, ami hosszabb élettartamot adhat a programnak, de reméljük nem a Single Player rész kárára!

Katasztrofális lett az új Batman játék

A mai napon jelent meg a sokak által várt Batman: Arkham Knight című játék. A Rocksteady stúdió által alkotott franchise korábbi epizódjaival is adódtak technikai problémák, de amit most az új részénél alkottak, az a PC játékosok legnagyobb rémálma.

Sok sajtó úgy közölte a hírt, hogy leginkább AMD oldalon vannak gondok, de ez nagyon erős csúsztatás, pontosabban ez így nem igaz, mert NVIDIA oldalon is ugyanolyan súlyos gondok vannak. Elég, ha megnézzük a játék teljesítményét, amire nincs kell negatív kifejezés, ugyanis az NVIDIA partnerprogramjában készült játék még az 1000 dolláros zászlóshajóval, a Titan X kártyával sem képes elérni a 60 FPS-t FullHD felbontásban. A Gameworks effektek kikapcsolása sem segít, ugyanis skálázódás egyszerűen nem létezik itt, a játékos hiába veszi lejjebb a grafikai minőséget, attól a teljesítmény nem vagy csak elhanyagolható mértékben fog változni.

Az internetes sajtó tele van ezzel az órási baklövéssel, ami nem is csoda, hiszen elvileg egy AAA játékról lenne szó, csakhogy a gyakorlatban a program meg sem közelíti ezt a szintet. A Warner ezért a botrányos programért kereken 50 euróét kér, ami finoman fogalmazva is egy rossz vicc.

A The Talos Principle a Steam eladási toplista élére került

Az idei Steam nyári nagy vásár több millió játékos várta. Ez egy olyan esemény, ahol a fejlesztők/kiadók alaposan meg tudják növelni az eladásokat különböző termékeiknél. Az idei év eddigi két legjobban felkapott és agyonreklámozott játéka egyértelműen a GTA 5. részének PC kiadása és a The Witcher 3. része.

Sokan teljesen logikusan azt hinnék, hogy ha ez a két cím kap egy leárazást, akkor biztosan vezetni fogják az eladási toplistát. Nos, erre ugyan megvolt minden esélyük, de mégsem így történt. A Rockstar rengeteg játékosnál kiverte a biztosítékot, amikor úgy raktak a GTA 5-re -25%-ot, hogy annak a listaárát megemelték az akció idejére, így gyakorlatilag ugyanannyiba kerül akciósan, mint korábban teljes áron. Több fórumon is kiakadtak a játékosok, jogosan.

A CD Projekt RED idei nagy dobása a The Witcher 3, amiből több, mint 4 millió példányt adtak el két hét leforgása alatt, ebből 1,3 millió példány a PC platformot képviseli. Ez a cím a lengyeleknek 68 millió dollárba került, amiből 35 milliót csak a marketingre költöttek. A Witcher 3 alapárából 10%-ot engednek el a Summer Sale alatt.

Új játékon dolgozik a Flying Wild Hog?

A rendkívül tehetséges lengyel Flying Wild Hog stúdió a mai napon egy új bejegyzést tett közzé a Facebook profilján, ahol néhány új koncepciós rajzról rántották le a leplet. A művészi képeket Maciej Wojtala készítette a Flying Wild Hog számára. Jól látni, hogy egy elhagyatottnak tűnő űrhajóról van a középpontban. A képek több hónappal ezelőtt készültek, így jó esély van arra, hogy a csapat azóta már a játékot hegeszti.


A képre kattintva megtekinthető a többi rajz is.

Nagy szerencsével talán az E3-mon mutatni is fognak valamit, legalábbis nagyon reméljük! A csapat eddigi munkássága abszolút kiváló, így kíváncsian várjuk a következő projektjüket!

Megjöttek a Mercedes-ek az ETS2-be

A cseh SCS Software a tegnapi napon elérhetővé tette az 1.18-as frissítőcsomagot az Euro Truck Simulator 2 című kamionszimulátorhoz. Ezt a pakkot sokan várták, ugyanis a cseheknek sikerült megszerezni a Mercedes-től a szükséges licenceket, így ezentúl a játékban az eddig Majestic néven futó márka mostantól a Mercedes nevet viseli. A fejlesztők egy ajándék járgánnyal kedveskednek a rajongóknak, ami nem más, mint egy Mercedes-Benz New Actros.

A változtatási listában láthatjuk, hogy javult a vegetáció minősége is, ami elég szükségszerű volt. A grafikát illetően az előző, 1.17-es frissítés hozott igazán nagy változást, ugyanis a korábban bejelentett és eredetileg a Scandinavia DLC-hez tervezett új megvilágítási rendszert az alapjáték is megkapta. Ennek hatására sokkal realisztikusabbak lettek a fényviszonyok, valamint az égbolt is alapos ráncfelvarráson esett át. Összességében elmondhatjuk, hogy a játék az 1.17-es verziótól kezdve sokkal szebb lett. A saját fejlesztésű Prism3D grafikus motor renderelő futószalagjának pofozása pedig javulást eredményezett a képkocka-sebességnél, bár itt még maradt munka bőven.

Alagutakat kapott a Cities Skylines

Az immár több, mint egymillió eladott példánnyal büszkélkedő Cities Skylines nevű városépítős stratégiajáték a mai napon egy méretes és tartalmas javítócsomagot kapott, amely sok, a játékosok által igényelt tartalmat kínál.

A finn Colossal Order az elmúlt másfél hónapban folyamatosan figyelemmel kísérte a játékosok igényeit és ennek megfelelően próbálták az új tartalmakat elkészíteni. A játékosok többségének például alagutakra fájt a foga és ezeket most meg is kapják. Alagutakat mind közutak, mind pedig vasutak esetében lehet építeni.

Egy másik közkedvelt téma az európai típusú városok, illetve épületek. Mostantól nem kevesebb, mint 72 európai típusú épület közül ehet válogatni, melyeket a szintén új, 3 darab európai térképen lehet felhúzni.

Cities Skylines: túl az egymillión

Idén márciusban a 13 főből álló, kis finn stúdió, a Colossal Order óriásit robbantott a Cities: Skylines nevű alkotással, amely hatalmas sikereket ért el mind szakmabeliek, mind pedig a játékosok körében. Először a negyedmilliós mérföldkőnél adtak bejelentést, majd a félmilliós lépcsőnél is.

A svéd Paradox Interactive és a finn Colossal Order a mai napon büszkén jelentette be, hogy a Cities: Skylines-ból már egymillió példányt adtak el a megjelenés óta, ami március 10-én volt. Ezt a mennyiséget tehát mindössze 35 nap alatt érték el. A bejelentést a hivatalos Twitter csatornán és a fórumon lehet megtekinteni.

The Vanishing of Ethan Carter: szűk negyedmillió eladott példány

A kis, 8 főből álló lengyel The Astronauts nevű fejlesztőstúdió tavaly szeptemberben adta ki első játékukat, amely a The Vanishing of Ethan Carter nevet viseli. A program igencsak sikeres lett, hiszen mindössze 24 óra alatt visszahozta a teljes fejlesztési költséget, azaz nyereségessé vált. A megjelenéstől számított első hónapban a csapat 50.000 db eladott példányt tűzött ki célul, amiből 60.000 darab lett. A következő cél az volt, hogy fél év alatt negyedmillió legyen az eladott példányok száma, itt viszont 235.000 darabot sikerült elérni, ami ugyan egy kicsit alulmarad az elvárttól, de még így is nagyon szép teljesítmény és a csapat ezzel is nagyon elégedett.