Hirdetés

A Dying Light javítása valójában butítás!

Néhány nappal ezelőtt megjelent a Warner Bros. és a Techland friss új AAA játéka, a Dying Light, ami technikai szempontból sajnos nem túl jól sikerült.
A PC verzió nagyon rossz CPU kódot alkalmaz, ugyanis mindössze egyetlen CPU magot használ. A játék legnagyobb problémája azonban a "View Distance", azaz a látótávolság, ami magas értékre állítva brutálisan megnyirbálja a sebességet. Sokan vártak hát egy javításra, amit a Techland igen gyorsan el is készített és a 1.2.1 verziószámot kapta. Rögtön a változtatási lista elején találni az alábbi bejegyzést:

"numerous performance optimizations, both general and configuration-specific, that resolve many performance problems"

A patch valóban sokat javított a program általános teljesítményén, csakhogy van itt egy nagy bökkenő. Honnan tudtak néhány nap alatt drasztikus teljesítmény ugrást elérni? Mindenki tudja, hogy csodák nem léteznek és ezúttal sincs másképp. Semmi több nem történt, minthogy a fejlesztők a látótávolságot a javításban drasztikusan lecsökkentették. A "javítás" előtt PC-n a maximális érték 8,26 volt, de a patch érkeztével a csúszkát kimaxolva csak 2,6-ig lehet jutni. Ezt a játékosok képekkel igazolták is. Szerencsére azonban PC-n továbbra is van lehetőség a config módosítására, így aki akarja, vissza tudja állítani az eredeti értéket, na persze ez esetben nagy valószínűséggel semmit nem fog nőni a teljesítmény és ekkor még szóba sem került. A történet azonban itt még mindig nem áll meg, ugyanis a játék feltűnően rosszabbul teljesít AMD CPU-k alatt, továbbá az egyik NVIDIA GW-féle DOF effekt gyakran összeomlást eredményez, Multi-GPU rendszerek esetén pedig gyakorlatilag semmiféle skálázódást nem tapasztalhatnak a játékosok.

64 bites támogatást kapott az Euro Truck Simulator 2

A cseh SCS Software a mai napon kiadta az Euro Truck Simulator 2 nevű játékukhoz az 1.16-os javítócsomagot, amely natív 64 bites támogatást ad a játékosoknak. Ennek segítségével a program sokkal több memóriát tud megcímezni, ezáltal számos memóriaelfogyásból adódó fagyás és összeomlás megszűnik. A motorban javítottak a memóriakezelésen, így a játék stabilabban fut.
Több egyéb hiba fixálása mellett a fejlesztők nem dobják a kukába a 32 bites verziót, vagyis mindkét tábor támogatást élvez, ami a mai PC fronton rendkívül ritkának mondható.
Érdemes megemlíteni még, hogy a 16. javítócsomag a nagyobb márkakereskedések kinézetét is átalakította.

A 64 bites verzió elindításhoz egyszerűen csak a játék indításakor felugró ablakban válasszuk ki az új módot, ahogy az a lenti képen is látható.

Az Euro Truck Simulator 2 lenyomta a The Crew-t

2014 decemberében a Ubisoft az egyik legfontosabb alkotását, a The Crew-t dobta piacra, amelyet több éven át sok fejlesztővel és sok-sok millió dollárral támogattak. A méretes Open World Racing típusú MMO játékot ráadásul két tapasztalt stúdió közösen fejlesztette, vagyis az anyagiak mellett tapasztalatból sem volt hiány, hiszen a fiatal Ivory Tower az egykori Eden Games-nél dolgozó fejlesztőkből tevődik össze, akik a Test Drive Unlimited mindkét epizódját készítették. A másik stúdió a Ubisoft Reflections, akik a Driver szériáért feleltek.

A The Crew óriási bejárható terültet, rengeteg autót és nagyon részletes tuningolási lehetőségeket kínál, így nem csoda, hogy már sokan várták. A megjelenés ugyan nem torkollott totális katasztrófába, mint az AC Unity esetében, de valami oknál fogva mégse annyira népszerű a játék, mint ahogy arra számítani lehetett. A premier idejében a játékosok száma valamivel túllépte a 12.000-et, de egy külföldi cikk rámutatott arra, hogy ez a szám talán mégse olyan nagy.

Új képek érkeztek az ETS2: Scandinavia DLC-hez

A cseh SCS Software a hivatalos blogjában friss képeket tett közé a még fejlesztés alatt álló Scandinavia DLC-hez, amely az Euro Truck Simulator 2 egy nagyobb kiegészítője lesz, hasonló, mint a Going East.
A képeken már a korábban beharangozott új megvilágítási rendszer működik, amely valóban fantasztikus látványt ad a játéknak.

Brutális javítást kap az Euro Truck Simulator 2

A cseh SCS Software az idei év végére még egy meglepetés bejelentést tett: a csapat teljesen új megvilágítási is időjárás rendszeren dolgozik az Euro Truck Simulator 2 című játékhoz.

Az új megvilágítási modell legfőképp a HDR és a Sunshafts (közismertebb nevén Godrays) effektre gyúr majd rá. Ez utóbbi már jelenleg is nagyon látványos és szép, de új algoritmusokkal finomabb, realisztikusabb Godrays-t kap a játék, valamint új shadereket. Az új fényjátékhoz számos textúrát is cserélni kell, ennek megfelelően több épület és útburkolat is teljesen új textúrákat fog kapni.

Ezeken felül a párás/ködös időjárásért felelős kódot is teljesen lecserélik a csehek, hogy egy modernebb, jobb megoldás kerülhessen a helyére. A képeken az új rendszer látható működés közben. Túlzás nélkül úgy gondolom azt mondhatjuk, hogy a megvilágítás ezzel brutálisan szép lesz, a képek magukért beszélnek, egyszerűen gyönyörűek!

The Vanishing of Ethan Carter: megvan a 100.000 darab

A The Astronauts nevű lengyel fejlesztőgárda Twitteren és a Facebook-on bejelentette, hogy a The Vanishing of Ethan Carter című játékból már 100.000 példányt vásároltak a játékosok és ez mindössze 3 hónap alatt összejött. Még érdekesebb azonban az a tény, hogy az előrendelésekből és a megjelenést követő első napi eladásokból teljesen megtérült a fejlesztési költség, vagyis a program a megjelenést követő 2. naptól már profitot termel a csapatnak. Ez rendkívüli sikernek számít, hiszen csak a nagy stúdiók AAA címeinél térül meg pár nap alatt a fejlesztési költség, ehhez képest a független és eddig ismeretlen lengyel stúdiónak 1 nap alatt sikerült. Na persze a játékba ölt pénz mennyisége kisebb, mint a nagy AAA címeké, azonban az Astronauts eddig még nem közölt pontos összeget.

The Talos Principle: launch trailer és értékelések

A Croteam új játéka, a The Talos Principle elérhetővé vált Steam-en, azaz hivatalosan is megjelent a program. A horvátok a megjelenést megelőzően kiadták a hivatalos Launch Trailer-t, amely igencsak hangulatosra sikeredett:

A megjelenést megelőző néhány napban sok szakmai újságíró is górcső alá vette a programot és megszülettek az első értékelések. Ezek alapján bátran kijelenthetjük, hogy a játék nagyon jól, sőt, rendkívül jól sikerült, hiszen nagyon magas pontszámokat tudott bezsebelni. Ilyen eredményeket még a legtöbb AAA cím is megirigyelhetne. Lássuk őket sorban:

GamingTrend: 100/100
GrabTheGames: 10/10
Darkstation: 5/5
Digital Spy: 5/5
The Jimquisition: 9,5/10
ArcadeSushi: 9,5/10
IGN Italia: 9,2/10
GameTrailers: 9,2/10
Canadian Online Gamers: 91/100
PC World: 4,5/5
GameFront: 90/100
Eurogamer: 90/100
GamesBeat: 90/100
Merlin'in Kazanı (Turkey): 90/100
IGN Spain: 9/10
Vandal Online: 9/10
GameSpot: 9/10
SpazioGames: 9/10
Eurogamer Germany: 9/10
GameWatcher: 9/10
ZTGD: 9/10
Softpedia: 9/10
4Players.de: 88%
Meristation: 8,8/10
Gamestar.de: 85/100
Polygon: 8,5/10
PC Gamer: 84/100
IGN: 8,3/10
Destructoid: 8/10
The Escapist: 4/5
Hardcore Gamer: 4/5

Ma megjelent a Juju című 2D platformer játék

A mai napon megjelent a Flying Wild Hog új játéka, a Juju, amely ezúttal nem egy véres kaszabolós, illetve gépeket darabokra szedős FPS játék, hanem egy családi, aranyos 2D platformer. Erről már korábban lehetett olvasni a Gamepod hasábjain is itt és itt.

Mivel a célközönség a családok, így az online coop kimaradt, de helyette van lokális coop, így 2 játékos haladhat egyszerre a pályán. A mesebeli környezet, illetve az aranyos szereplők nem csak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is remek szórakozás tud nyújtani. Itt a hivatalos launch trailer:

The Talos Principle: ingyenes demó!

A Croteam remekművéből egy teljesen ingyenes kipróbálható verzió jelent meg november 6-án Steam-en Public Test alcímmel.
A demóban 4 puzzle feladvány vár minket, de aki nagyon ügyes és alaposan átkutatja a bejárható játékterületet, az akár 6 feladvánnyal is találkozhat.
A grafika és zene nagyon szép, a Serious Engine 4 nagyon jól van optimalizálva és a sok tucatnyi grafikai beállítás lehetőséget ad mindenkinek az egyéni testreszabásra.

MINDENKINEK NAGYON AJÁNLOTT, NAGYON JÓ JÁTÉK!!!

A Portal 2 óta hiányzott a piacnak egy ilyen kiváló logikai játék, a Portal franchise méltó kihívója (vagy utódja?)!

Steam eddigi értékelések: 9 nap után 1.000 értékelés született, melyek 97%-a pozitív. Ne feledjük ,ez csak egy demó!

Siessetek, mert december 11-én jelenik meg a teljes verzió, azután ez a demo már nem lesz elérhető! Csak halkan megjegyzem, hogy a teljes verzió listaára 40 dollár vagy 35 euró, de a Croteam és a Devolver Digital figyelembe veszi a különböző országok gazdasági helyzettét, ezért mi az Euro 2-es zónába kerültünk, ahol 20 euró a listaár.

The Talos Principle: megjelenési dátum és előrendelés

A horvát Croteam új játékáról korábban már kiszivárgott több kép és gameplay videó is, azonban ez idáig a pontos megjelenési dátumot homály fedte. A hivatalos bejelentés 2014. december 11-ét jelölte meg a kiadás napjának. A program PC-re, Mac-re és Linux-ra érkezik, míg a PlayStation 4 és az Android verzió jövő év elején várható. Az értékesítés egyelőre kizárólag Steam-en fog történni, tehát hagyományos dobozos kiadás nem lesz, az ára nálunk kereken 20 euróra lett belőve, ami nagyon barátinak mondható. A játékra mostantól előrendeléseket is felvesznek (Steam-en keresztül), melyet több ajándékkal jutalmaznak. Minden előrendelő 10%-kal alacsonyabb árért, vagyis 18 euróért veheti meg, valamint egy Serious Sam 3: BFE példányt is jár mellé. Aki már Steam-en rendelkezik egy saját SS3 kópiával, az az új játékot nem 10, hanem 15%-kal olcsóbban kapja meg, míg az ajándék SS3 példány az Inventory-ban fog landolni.