Kicsit több, mint egy hónappal ezelőtt, egész pontosan 2014. szeptember 25-én jelent meg a The Vanishing of Ethan Carter című horrorjáték, melyet a lengyel The Astronauts nevű indie stúdió készített. A csapat készített egy összeállítást, melyen különböző statisztikai adatok szerepelnek. A lent látható képből sok érdekes információt meg lehet tudni.
A megjelenést követően a Gone Home nevű játék sikerét remélték a fejlesztők, de többet kaptak, ugyanis az első hónapra remélt 50.000 db kópia helyett 60.000 db példányt sikerült értékesíteni. A csapat fél év leforgása után 250.000 darab példányt remél, de ehhez még várni kell tavaszig, mindenesetre a programnak minden esélye megvan rá, hiszen Steam-en igen jó értékeléseket kapott, ugyanis az 1.600 db szavazat 90%-a pozitív. Az eddigi eladások nagy része Észak-Amerikában és Nyugat-Európában történt, országra lebontva pedig az első három helyen az USA, Németország és Oroszország szerepel. Ezen felül a 60.000 példány 77%-át Steam-en, míg a maradék 23%-át GOG-on és dobozos formában adták el.
Fontos még megjegyezni, hogy az eredetileg elvárt, 50.000 db eladott példány két hét alatt összejött.
Hirdetés
The Vanishing Of Ethan Carter - 60.000 darab egy hónap alatt
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
1
Vége a várakozásnak: Prey 2 leállítva!
Mindannyian tudtuk, sejtettük, hogy valami nincs rendben a Prey fejlesztésénél, mert évek óta nagy a csönd és csak pletyka szintű teóriák születtek arról, hogy mi lehet vele. Nos a tegnapi napon a Bethesda alelnöke Pete Hines most hivatalosan is megerősítette, hogy a Prey 2 fejlesztését leállították.
A játékon a Human Head Studios dolgozott és egy alaposan feltuningolt id Tech4 motor hajtotta volna. A programot 2011-ben jelentették be, mint az első rész folytatását, azóta azonban gyakorlatilag semmilyen új információ nem került nyilvánosságra.
2012-ben olyan pletykák járták az internetet, hogy egy másik, nevezetesen az Arkane Studios dolgozik a játékon, ezen kívül továbbá állítólag újrakezdték az egészet, de ezen információk soha nem nyertek hivatalos megerősítést, így nem is szabad ezeket tényként kezelni.
Azt Pete Hines még megjegyezte, hogy a fejlesztés leállítása nem azt jelenti, hogy a franchise-t örökre kukázták, úgy tűnik még a jövőben talán még lesz belőle valami:
"- Hiszünk abban, hogy a franchise-al tudunk kezdeni valamit, csak még nem tudjuk, hogy mi az."
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
4
Szépséghibás a Shadow Warrior konzolos kiadása
Ez a blogbejegyzés egy különleges alkalom, ugyanis nem szokásom konzolos játékokról véleményt alkotni, illetve akár csak pár karaktert is pazarolni, de most úgy gondolom illik néhány sort ejteni a Shadow Warrior című, 2013-ban megjelent FPS játék konzolos kiadásáról, tehát a PS4 és XO verziókról. Manapság a játékok túlnyomó többsége, főleg a AAA címek 30 FPS képsebességgel jelenik még a két új konzolon, ám a lengyel Flying Wild Hog úgy gondolta, hogy az túl kevés, nem akarnak kiszúrni a játékosokkal, főleg, hogy egy igen pörgős akciójátékról van szó. Már ebből a szempontból is egy kissé különlegesnek mondható az alanyunk, na de az eredetileg PC exkluzív program konzolokra való átportolása magával hozott némi szépséghibákat is.
Az egyik dolog, hogy mindkét konzolnál valamelyest vissza kellett fogni a képminőségből, illetve a Microsoft gépénél a felbontásból is. E mellé társul, hogy a textúra szűrés is láthatóan gyengébb minőségű és a módosított megvilágítás is kevésbé realisztikus, mint PC-n. A konzolokon alkalmazott FXAA főleg az Xbox-on okoz túlzott elmosást, de a PS4 verzió sem tudja tartani itt a lépést a PC képminőségével.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
3
Egy újabb butítás a Far Cry 4-ben?
A napokban egy érdekes dolog ütötte fel a fejét. A twitter-en egy felhasználó azt kérdezte Alex Hutchinson-tól, aki a Far Cry 4 kreatív igazgatója, hogy a 4. epizódban fog-e esni az eső. A válasz sajnos nemleges, vagyis az új epizódban a fejlesztők valami ismeretlen oknál fogva kukázták az esőt, mint időjárási jelenséget.
Helyette kap a játékos havas tájat és havazást, csakhogy ezekkel kizárólag speciális küldetések alatt lehet találkozni, tehát a szabadon bejárható területekbe nem tartoznak bele a hóval borított tájak. Mivel ezeket az elemeket egy küldetéssel kell majd triggerelni, így nagy valószínűséggel előre szkriptelt lesz a havazás. Lesz még köd is a játékban, ami már a 10 éves első epizódban is jelen volt. Itt a Tweet bejegyzés, mely megerősíti, hogy nem mehetünk kedvünk szerint hógolyózni.
DX12 és Mantle támogatást kap a Gamebryo grafikus motor
A Gamingbolt munkatársainak lehetősége adódott beszélgetni a Gamebase marketing igazgatójával (Bryan Tarlowski) és vezető mérnökével (Yoonjae Hwang). Az interjúból kiderült, hogy a csapat híres grafikus motorja, a Gamebryo a jövőben technológia szempontból az élvonalba akar kerülni, ezért úgy döntöttek, hogy a Mantle API-t helyezik a középpontba a fejlesztésnél, de e mellé természetesen a Windows 10-el érkező DirectX 12-t is támogatni fogják.
Yoonjae Hwang kiemelte, hogy a Mantle segítségével a három nagy platform, azaz az Xbox One, a PlayStation 4 és a PC sok kódrészletet oszthat meg egymással, vagyis jelentősen lerövidül a fejlesztési idő, ami nyilvánvalóan a költségekre is nagyon jó hatással van. Ezen felül a mérnők az explicit multi-GPU menedzsmentet is fontosnak tartja. A motor Mantle részét már tesztelték is, tehát feltehetőleg a Gamebase is részese az AMD Mantle béta programjának, melynek keretében hónapokkal ez előtt kaptak SDK-t az új API-hoz.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
1
Mozgásban a Croteam új, gondolkodós játéka
The Talos Principle a Croteam új játéka, melyről korábban már lehetett olvasni a Gamepod hasábjain. Augusztusban egy hosszabb gameplay videó került fel a YouTube-ra, ahol a játék Pre-Beta, azaz egy nagyon korai fázisából láthatunk részleteket.
Sajnos a videó minősége még 720p felbontásban is borzasztóan rossz, így a grafikára vonatkozó következtetéseket nagyon nehezen lehet tenni, de a játékmechanikát azért ki lehet venni. Igaz, hogy ez a videó már kb. 2 hónapos, de legalább van valami anyag róla a novemberre tervezett megjelenésig.
A játék a horvátok legújabb saját fejlesztésű motorját, a Serious Engine 4-et fogja alkalmazni. Erről a fejlesztők annyit már elárultak, hogy ez már alapértelmezetten DirectX 11-et fog használni, feltéve ha elérhető az adott rendszeren. Itt még természetesen az általános jobb teljesítmény és a többmagos rendszerek támogatása is benne van a képletben. A program futtatásához azonban Windows XP SP3/DX9 kombináció is elegendő. A The Talos Principle Windows mellett még Steam OS, Mac, Linux és PS4 rendszerekre is megjelenik.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Nagyon jól sikerült a The Vanishing of Ethan Carter
A lengyel The Astronauts csapat első projektje szeptember 25-én jelent meg kizárólag Windows PC-re és azóta sok száz felhasználói és több szakmai értékelés is született a játékról. Először lássuk a különböző szakmai oldalakat, vagyis a sajtót. Több nagy oldal is letesztelte a programot és nagyon jó pontszámok, illetve vélemények születtek, lássuk őket egyenként lebontva.
DSO Gaming:
„The Astronauts has created some mesmerizing and highly atmospheric environments that can rival those of other triple-A titles.
Furthermore, some of the detailed textures are as good – if not better – as those found in the community HD Texture Packs for Skyrim. The key difference here, however, is that the textures in this game use less VRAM than those modded HD Skyrim textures.
Guess Monolith and Tango Gameworks should learn something from The Astronauts’ work.”
Rock, paper, shotgun:
„There is no doubt in my mind that The Vanishing Of Ethan Carter is the most beautiful-looking game I’ve played. It’s breathtaking.
No game since the original Far Cry has had me stop and just stare so frequently.”
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Megjelent a The Vanishing of Ethan Carter
A lengyel The Astronauts csapat hivatalosan is kiadta az első játékukat, amely a The Vanishing of Ethan Carter címet viseli. Erről a programról már több bejegyzés is született, ahol sok információt találni, így ezeket most nem ismételném el.
A hivatalos megjelenést szeptember 25-re tervezték a lengyelek, 19 órára, de az időpont előtt néhány órával találtak egy súlyos hibát, melyet mindenképp ki akartak javítani. Emiatt a megjelenés elcsúszott néhány órával, melynek következtében szeptember 26 hajnalán, kb. fél 2-kor vált elérhetővé a program Steam-en. Egy kicsivel később természetesen GOG-ra is felkerült. Ez a kis malőr ugyan sok játékosnak nem tetszett, ezt jól mutatja, hogy a Steam fórumon percenként több tucat komment is született. Úgy gondolom, hogy egy olyan 8 fős fejlesztőstúdiótól, ahol mindössze egy programozó van, ez megbocsátható, főleg, ha az ember figyelembe veszi, hogy milyen elképesztő minőséget reprezentál a program.
A játék mindössze 19 euróba kerül, de minőség, főleg látvány terén a legtöbb 50-60 eurós AAA címet a földbe döngöl. A kis 8 fős The Astronauts ezzel egy hatalmas nagy pofont adott a legnagyobb stúdióknak. Ne feledjük, hogy a játék a látványt kizárólag DirectX 9 API-val éri el, tehát a nagyon régi géppel rendelkezők is bátran tehetnek vele egy próbát.
The Vanishing Of Ethan Carter: fókuszban a FOV csúszka
A The Astronauts ismét egy kis betekintést adott a The Vanishing Of Ethan Carter című horror/kaland játékba. Ezúttal a játék Field Of View, azaz FOV beállítását vehetjük szemügyre az animáción. Bizony, jól olvastátok, végre egy olyan játék, ahol a FOV módosítást eredményét azonnal látod a háttérben és nem kell kilépkedni a menüből és megint belépni. Az én szememben ez egy újabb piros pont.
Azonban még mást is tartogat a frissen kiadott mozgókép, ugyanis néhány alapvető grafikai beállítást is láthatunk, van itt felbontás, képernyő-mód, minőség-profil, V-Sync, textúrák minősége, élsimítás (a kép tanúsága szerint lesz Multisampling támogatás), textúraszűrés, a korábban említett FOV és fényerősség. Alul látható az Advanced felirat, vagyis van egy almenü, ahol a grafikai beállításokat még részletesebben testre lehet szabni. Vajon mi rejtőzhet az Advanced alatt? Legkésőbb 8 nap múlva kiderül
Végezetül álljon itt egy friss screenshot a játékból.
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Ryse: hivatalos rendszerkövetelmények, új trailer, megjelenési időpont és előrendelés
A Crytek elérhetővé tette a Ryse: Son of Rome PC verziójának hivatalos rendszerkövetelményeit a Steam-en.
Minimum:
OS: Windows Vista SP1, Windows 7 or Windows 8 (64bit)
Processor: Intel Dual-Core 2.8 GHz/ AMD Dual-Core 3.2 GHz or better
Memory: 4 GB RAM
Graphics: DirectX 11 graphics card with 1 GB video RAM
DirectX: Version 11
Hard Drive: 26 GB available space
Sound Card: DirectX compatible Sound Card with latest drivers
Ajánlott (FullHD felbontáshoz):
OS: Windows Vista SP1, Windows 7 or Windows 8 (64bit)
Processor: Quad Core or Six Core CPU
Memory: 8 GB RAM
Graphics: DirectX 11 graphics card with 2 GB video RAM
DirectX: Version 11
Hard Drive: 26 GB available space
Sound Card: DirectX compatible Sound Card with latest drivers
Ajánlott 4K felbontáshoz:
CPU: Quad Core or Eight Core CPU
CPU Details: SSE1-3, 8+ logical processors
Memory: 8 GB RAM
GPU: DirectX 11 graphics card with 4 GB video RAM
OS: 64 bit Windows (Vista, 7, 8)
HDD: 26GB
Display: 4k Monitor (3840x2160 resolution)
Steam Account and Internet Connection
Tovább a teljes íráshoz...Tovább olvasom...
Bejegyzés
0
Hirdetés

Gamer vagy irodai monitor? Ezek a fő különbségek
PR A monitor kiválasztása nem csupán a méretbeli különbségekről szól – sokkal inkább a felhasználási cél dönti el, hogy milyen típusú kijelzőre van szükségünk.




- Villanyszerelés
- Gitáros topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- OLED monitor topik
- Hálózati / IP kamera
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Windows Insider Program
- Autós topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...