2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Mégis bővül az új cikk szereplőinek listája

    Múlt héten már örömmel jelentettem, hogy összeállt az új cikk végleges koncepciója, ám némi jogos kritika érte a felhozatalt. Eredetileg úgy terveztem ugyanis, hogy az első két DX11-es generációt összevonom, de felhívták rá a figyelmemet, hogy AMD oldalon a HD 5870 és a HD 6970 között jelentősnek mondható eltérések vannak, így érdemes lenne mindkét kártyát szerepeltetni a cikkben. Ebbe végül belementem, így már csak az NVIDIA oldali ellenfele volt kérdéses, ugyanis a GTX 480 és a GTX 580 között olyan kis eltérés van csak teljesítményben, hogy nem lenne értelme mindkettőt berakni a cikkbe. Végül a választásom (szintén olvasói javaslatra) a GTX 560 Ti-ra esett, mely ugyan egy generációval újabb az 5870-nél, viszont specifikációi alapján nagyon közel áll hozzá.

    5870-ből egy referenciakártyára sikerült szert tennem, 560Ti-ból pedig egy kissé bánatos kinézetű, de tökéletesen üzemelő MSI példány akadt horogra.

    Folytatás...

    GAI 2 hónapja 4

  • Új cikk beharangozó: a végleges koncepció, és a szereplők bemutatása

    Ahogy már korábban említettem, egy új GPU-s cikken dolgozom, ami részben a nagy GPU-s cikk második részének első (és valószínűleg egyetlen) kiegészítéseként fog szolgálni, de részben lefedi az első rész időszakát is. A központi téma most az egyes GPU generációk időtállósága lesz, korabeli ellenfelükhöz viszonyítva, vagyis azt vizsgáljuk, hogy megjelenésük után, évről évre haladva, meddig tudják még futtatni a játékokat, és milyen sebességre képesek, kizárólag egymás ellen versenyezve. Tehát az eddigi cikkeimtől eltérően, ez most nem egy "sok kártyás", hanem egy "sok játékos" teszt lesz.

    Az új cikk a 20-as szám bűvöletében fog telni: 20 évre visszamenőleg, évente 20 játékkal lesz lemérve a 20 versenyző.

    Folytatás...

    GAI 2 hónapja 23

  • Minden Pascalok és Vegák szent grálja

    Nem vagyok egy hardcore gyűjtő, általában a hétköznapi halandók által is elérhető típusok vonzanak, de ha lehetőségem van beszerezni az egyik kedvenc típusomat, méghozzá makulátlan állapotban, akkor nehezen tudok ellenállni. Ez pedig az alább látható Titan Xp, vagyis a legerősebb Pascal alapú kártya (nem összetévesztendő a minimálsan gyengébb, de sokkal gyakoribb Titan X (Pascal) típussal). Egy mondvacsinált indokot is faragtam mellé: szerepelni fog az újonnan készülő cikkemben. Így már sokkal "szívesebben" fizettem ki érte 2 db 1080Ti árát (amely típusnál csak elhanyagolható mértékben erősebb). Persze létezik még ennél is ritkább változat belőle, mégpedig a Star Wars-os különkiadás, de egyrészt az technikai értelemben ugyanez a kártya, másrészt sosem voltam nagy Star Wars fan, így nem vonz különösebben, és az eredeti fekete dizájn jobban is tetszik.

    Folytatás...

    GAI 3 hónapja 15

  • DX9 kártyák vs Win10... van valakinek tapasztalata?

    Mint azt már egy korábbi bejegyzésben említettem, egy GPU architektúra időtállósági jellegű cikket tervezek készíteni, és a legrégebbi kártyák, amiket szerepeltetni tervezek, a DX9 éra csúcsmodelljei lennének. Konkrétan egy 7900 GTX és egy X1900 XT. A két oldtimer korú nagyvas már meg is érkezett, és kiváló egészségnek örvend:

    A Win10 alatti beüzemelésükkel viszont problémáim adódtak, méghozzá (a várakozásaimmal ellentétben) nem a Radeon, hanem a GeForce esetében. Természetesen hivatalos Win10 támogatás egyik típushoz sincs: a Radeonhoz Vistás (!!!), a GeForce-hoz pedig Win7-es a legutolsó driver, ennek ellenére tökéletesen üzemelnek velül Win10 alatt is (ha azt nem vesszük figyelembe, hogy a Start menü átlátszó és kattinthatatlan lesz mindkét kártya esetén, egyéb komolyabb problémába nem üzköztem).

    Folytatás...

    GAI 4 hónapja 21

  • GPU-k mindörökké

    Ezen a munkacímen fog készülni a következő cikkem. Persze, mivel a fantáziám gyakran cserben hagy, ezért többnyire a munkacím marad meg a végleges megjelenésnél is, és könnyen lehet, hogy most is ez lesz a helyzet. Címadásban sosem voltam jó, de talán így is utal rá kicsit, hogy most a szokásostól eltérő koncepció köré építem a tesztet.

    A cikk alapötletét a lentebb látható kártya adta, ami alkalmi áron, ám meglepően jó állapotban került hozzám: egy Radeon X1900XT.

    A kártyát próbálgatva eszembe jutott, hogy mennyire forradalminak állították be anno ezt a típust (főleg a már akkor is inkább ATI-párti PH hasábjain), hiszen elsőként itt növelték meg jelentősen a Pixel Shader egységek számát a hagyományos pipeline-ok számához képest. Vajon hogyan öregedett ez a típus, mennyire volt időtálló ez a fejlesztés? A drivertámogatása legendásan csapnivaló volt, ám itt jött az újabb meglepetés: a kártyát először (egyéb híján) Win10 alatt próbáltam ki, és kisebb masszírozás után tökéletesen üzemelt az utolsó elérhető (még Vista alá készült!) driverrel.

    Folytatás...

    GAI 4 hónapja 12

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.