Hirdetés

Konklúzió:

Megkaptam a tracerem, egy teljesen új darabot. Erre sokkal sokkal sokkal jobban fogok vigyázni, hiszen kegyes volt a sors, és nem kellett a heli árát elköltenem alkatrészre (: . Mit fogok másképp csinálni? (és mit mondanék egy kezdőnek?)

A nap első repülése mindig egy 30-40 másodperc lebegés, iránygyakorolgatás.

Ha nagy a szél, nem viszem ki, mert abból jönnek a balesetek

Beltérben a felező kötelező!

Ne hányd el a tartalék akkut, ha nem használod a helit!!! (ennek iszom épp a levét

Megjött az MSR hiller is, ami nem az extrém, hanem a gyári verzió. Kicsi időt szánok rá és nem lesz vészes ráapplikálni a stock flybarra. A fealáról rendeltem még egy flybart, ha nem tetszene a hilleres repülés, vissza tudjak térni a röpsúlyokhoz. Ejj, de várom már hogy kipróbálhassam úgy is (: !

Ja, és tippeket kérek, hogy hova tűnhet el egy 4x1x0.3 cm-es szürke tracer akku magától...

Traccer

A varázsló-nyomjelző 90 nemsokára újra száll!

Garancia

Micsoda mák, hogy ahol vettem kaptam gart a tracerre. Minden külső sérülés nélkül, egyszer csak megdöglött az elektronika. Kihagyogat, szakaszosan működik. Bevittem, el lett küldve a forgalmazóhoz. Csak remélni merem, hogy megúszom a 20000 Ft-os vevőt. Nagy érvágás lenne, adhatnék túl szegénykén darabonként :(

Update: Kedves testvérek, a tracer egy helikopter

Meg vagyok babonázva...

Tudom hogy nem kellene... Tudom hogy nem biztos hogy jól járok vele... de könyörgöm! Én mindenképp beszerzek egy walkera DF4-est!!!

Vélemények?

Lassan összemelegszünk

Ugye még egy hete sem vezetem szegényt, de máris érzem, hogy a kicsi tracerem farokmotorjam intha kihagyna időnként. Furcsa, mert csak az egyik akkuval csinálja, dehát úgy voltam vele hogy többen amortizálták már ezt az alkatrészt, szóval oda se neki, 1500 JMF még nem olyan vészes tétel. Ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha nem vágtam volna ripityára a kabinját is. Szegény most egy sárga Solo Pro kabint és farkat fog kapni, ez összesen 3000 JMF.

Ennyi idő és start (kb. 20) után kezdem érezni a helikoptert, annak irányait a velem szembe repülésnél is. Ez a kezdem érezni egy nagyon csúnya majdnem-balesetemet takarja, ugyanis ma picit szlalomoztam vele vékonyka fák között, és amikor velem szembe jött, túlhúztam a döntést, nem esett le hogy másik irányba kellene korrigálni, és majdnem elkaptam a közelben parkoló Volkswagen mikrobuszt...

Várom már hogy átépíthessem(kb 2500 JMF), legalább nem találja el többé a röpsúly a kabint. És azt is várom, hogy végre megmutathassam a nagybátyámnak, hogy mit sikerült összehozni. Szó mi szó, kültéren - illetve tanulni mindenképpen - előnyösebbnek tartom mint egy 5#10-es walkerát.

Helimodellezés - költségnapló

Ebben az írmányban fogok írni róla mennyit kóstált a helizésem, eddig összesen.

Kocahelis szobában játszogatás:

Syma s107 (február, születésnap) 11000.-
2x6 AA elem 1399.-

Komolyabb viszonylatban:

Merlin Tracer 23990.- (8000 + prémium)
Merlin akku 1990.-

Update 2012.09.04

Egyéb várható alkatrészek:
Kabin 1500.- (eltörtem :(
Röpsűly 5$
Blade MSR hillerek 1100.-
USB-töltődokk két akkuhoz 6$
Farokrész (biztonság kedvéért) 1500.-

És meg is jegyezte Attila hogy drága lesz nekem ez a helizés... :D

Mire kell még számítani?

Elem

Elemből 2400 mAh Ni-Mh panasonic akkukat használok, ez kicsit költséghatékonyabb, már ezer éve megvolt itthon, ráadásul az enyém.

Hilleres átépítés

Szokom az ívet

Lenyomtam már kb. 8-10 startot a tracerrel, 2-3 koccom volt, és meg kell hagyni, nem egy rossz gép. A füzetkéjt olvasgatva rátaláltam a szervófelezés kikapcsolására. Nos, ezt nem vennt kellett volna kipróbálni, de hála az égnek, semmi baja nem lett :D

Ez nagyon hasít! Sosem pipáltam ilyen gyors helit(röpsúlyos kivitelben), és úgy gondolom nagyon jó lesz az irányokat megtanulni vele. Szeretem és kész, alig várom hogy megnyomhassam egyszer a tornateremben. Van valakinek tapasztalata, hogy jó-e hozzá a Wltoys v911, vagy a Solo Pro akksija?

Tracer 90

Nyári prémiumom becseréltem egy tracerre. Miért?

A válaszom nagyon nagyon egyszerű:

A Mingji F-series 301c egy kiváló masina volt, egy beltéri, infrás szobahelikopternek. Mivel prémiumként került hozzám, az ár-érték arányára sem panaszkodtam. Kellőképp gyors volt, Cserélhető akkuval, és stabil is egyszerre. Két tulajdonsága azonban nem nyerte el a tetszésemet: mivel koax gép, a döntés megfelelő rángatásával egyszerűen elfogyott belőle az erő, nem lehetett annyira jól csapni neki az ívet, mert leért négy-öt perc után, holott a vadi új akksijával 10 percet is megfut, de ennyi szervótépdeséssel eltűnt belőle az erő. A másik, hogy nem a legmegbízhatóbb a széria. Az egyik motor pár start után elhagyta magát, és a főnök mondta, hogy ha valami gáz van, nyugodtan vigyem vissza, és megoldjuk.

Visszamentem az üzletbe, és két komoly döntésen gondolkoztam el.

Mivel zsetonból a nyári kereset tetemes része egy jogosítványra menne, ezért egyébre nem költhetek sokat. Vagy kostenlos kérek egy másik F-seriest, vagy - ami sokkal szimpatikusabbnak tűnt - nézek valami mást, más áron, más felszereltséggel, és kipótolom a különbözetet.

A nyári prémiumom

Amikor eljöttem az utolsó munkanapomról, a kedves főnököm kezembe nyomott egy Mingji 301C helikoptert. Majd tesztelgetem, meg nézegetem és véleményezem :)

Lehetőségek tanulóhelikopternek II.

Walkera LM130D01

A történelem első flybarless coax helije. Egyszerű vezetni, és jó kis gép, viszont elég kényes.

+
Vezethetőség
Alkatrészellátás
Stabilitás

-
Hab-rotorok
Drááága (~55k)