Hirdetés

A tehenészlányok, meg a kert-toposz furcsa esete...

Történt egyszer, réges rég...

.., hogy az egyik tehenészlánnyal, aki nagyon édes, és tényleg rendkívül odaadó, lassan másfél-két éve éltünk kisebb-nagyobb harmóniában. Szoktak lenni olyan isteni veszekedések, de mostanság eléggé nyugodt a helyzet. A kapcsolatban fennáll pár örök érvényű probléma, főleg a szülők nézőpontja, illetőleg a távolság, meg a másik oldal szülei. Én igyekszem, de részéről nem látok sok igyekezetet. Néha úgy érzem a lelkem is kiteszem érte, de közben nem vagyok megdicsérve... sőt!
Na szóval, ebben a gyümölcsöző kapcsolatban éldegéltem, kertemben (-a toposz) a tudás és a fegyelem palántáit ültettem el, hogy később profitáljak belőle, majd megöntöztem a C1 ECL feliratú mogyoróbokrot, meg a NÉMET címszóval ellátott muskátliknak is adtam egy kicsi vizet. Ekkor valaki szólított a kapuból. Az egyik álmom volt az. Megmondta, hogy a másik tehenészlány mellett milyen jó dolgom lenne, mert sokkal közelebb áll egymáshoz a gondolkodásmódunk, a világnézetünk, a jövőről alkotott képünk, és emellett talán kicsit több lenne a közös témánk is.

Nincs valakinek fölös MCPX helikopátere?

Egy Blade MCPX-et keresek, lehetőleg használtan, és nem túl drágán. Nem feltétel hogy RTF legyen. Egy kedves barátom helijét repülöm, gond nélkül nyolcasozom, fordulózok, nyolcas hátrafelé, csak azért mégsem izgulnék annyira, ha a saját cuccom koptatnám - illetőleg vagdosnám földhöz ismételten. Szeretném megpróbálni a komolyabb manővereket, de szimuzni most nincs lehetőségem, a haver helijével meg az ilyenek tabu. Ő még engedné, de vigyázunk egymás cuccaira, legalábbis úgy illik.

Ugyanitt szinte teljesen új merlin tracer rengeteg alkatrésszel eladó, kiváló lépcső a 6 csatorna és az abszolút kezdő koaxok közé.

Megakadtál?

Egy ideje azt vettem észre, hogy a fejlődésem az elektromos gitározás tekintetében erősen megrekedt. Ez ellen próbáltam tenni több módszerrelm és úgy néz ki, hogy jelentős javulást könyvelhetek el. Nem tisztem profik és tanárok babérjaira törni, de ezzel a pár "taktikai húzással" úgy érzem közelebb juttathatom bajtársaimat az áhított gyors és pontos játékhoz.

Pengető

Elektromos gitáron szükség lesz rá, sőt mi több, "erre van optimalizálva" a hangszer, sokkal szebben lehet így megszólaltatni, sokkal szebb artikulációval lehet így játszani. Sokan tartanak a dologtól, és jogosan: pengetővel gyakran rosszul pengetnek, rossz kéztartást használva.

Az internet rejtett bugyraiban akadtam rá egy pengetőre, ami segít az ilyen gondokkal küzdőknek:
Orbitális pengető

Mint látjótok, elég nagy, és emellé jó drága, ja és nem mellesleg a tengeren túlról kell megrendelni...

MCPX karika

Ma volt alkalmam tenni egy karikát egy régi álmommal, a Blade MCPX-el. Fantasztikus!

Sosem repültem ccpm helit, sosem repültem röpsúly nélküli egy rotoros helit, semmi ehhez hasonlót, de hogy is mondjam...
Egy igazi helivel van hogy könnyebb mint szimulátorral.

Könnyebb elemek:
- Látod a teret, nem tévesztesz irányt olyan könnyen, sokkal pontosabban megvan a gép pozíciója.
- A "kaki faktor" jelen van, és ezáltal valahogy jobban reagál az emberek többsége
- Hozzászoktat a majdani 450-es helidhez

Nehezebb elemek:
- A törés igazi
- Nem követi a gépet a "kamera"
- Nem csinálhatsz korlátlan mennyiségben hülyeségeket
- Bezavar pár faktor, mint napfény, a farokkifújkálás, és egyéb finomságok.

Hatalmas élmény volt, ezúton szeretném megköszönni annak, aki lehetővé tette.

Ja, és egyszer sem vágtam be, pedig volt hogy egyszer irányt tévesztettem, és sikerült - igaz, farokkal magam felé - egy 3 centiméter széles térkőcsíkra leszállnom :D

Nézőpont kérdése

Hozzájutottam egy tracer 90-hez, szinte ingyen, ami vevőbajos.

Pesszimista felfogás:

Itt van egy újabb helikopter, egy totálkáros vacak ami még csak repülni sem fog, mert a vevő van rajta elszarva. Micsoda pazarlás, micsoda pénzkidobás...

Optimista felfogás:

Lett szinte ingyen egy talpam, főfogasom, főmotorom, linkage szettem, szervókarom, vevőmechanikám, imbolygóm, főtengelyem, rotorlapátom, kabinom, és egy nullkilométeres farokmotorom! Már az utolsó három megérte az árát!

Ez egy csudaszekerentyű, imádom. És most remélem jó darabig nem kell alkatrész után mennem!

Solo Pro flybarless mod

Működik!!!

Szinte nulla tapasztalatommal( 2 hónap napi 3-4 óra repülés minden csodával , koaxokkal, meg egyéb finomságokkal) percekig csak szörföztem vele a földön... neki neki mentem a dolgoknak... (1. tanúlság, ezt nagy térben kell tanulni!) Aztán felemeltem, és csodák csodájára a vége felé már egész jól megtartottam. Kör, meg ilyen extravagáns dolgok persze még messze vannak, de érzem hogy jó úton haladok. Érzésre talán kicsit olyan mint egy DF4 kicsiben... Magyarul virgonc, és ha elb*sztad akkor csattan...

Hatalmas az érzés. Leírom mi a teendőtök, ha szeretnétek elérni hogy egyáltalán fel lehessen emelni flybarlessben (gyakorlottabbak talán még a repülést is megkockáztatják vele )

1. Vedd le a flybart, és a kutyacsontjait.

2. A mixerkarok mozgását rögzíteni kell, én ezt egy 3x12mm-es öntepedós átlátszó fóliacsíkkal oldottam meg, szigetelőszalag vagy cellux is megfelel (inkább szigszalag, az talán még ragad is)

Számvetés...

Nos, visszaolvastam a 2012.08.19-es posztomat, és SymbianOs első hozzászólását:

" A gatyád rá fog menni. Párszor földhöz vágod és rájössz ez nagyon drága muri. Majd amikor helipalról meg társairól várod az alkatrészeket mint a messiást. [link] "

A gatyám ugyan nem ment még rá, és kiválóan szórakozom, azonban a napokban megtörtént az első számottevő törésem :(

:C Ebben mégis az a vicc, hogy a rotorbefogón csücsülő ~4mm-es mixerkar gömbcsuklóját törtem le, amikor kisérletezgettem flybarless üzemmel :D :DDD

Bár ma reggel láttam, mit rontottam el, és miért kellett elkezdenem visszaszerelni, már nem fogok vele bohóckodni amíg meg nem jön az alkatrész. Csak tudnám miből fogom kifizetni! Hatalmas érvágás ez a pénztárcámon, főleg ha azt nézzük, hogy nem elég azt az egy mixert megvenni, jön még hozzá még egy olyan, két szervó link, két swash link, meg két kutyacsont. Borzasztó, és ezért mind elkérnek 700 forintot... Fujj!

Közvéleménykutatás

Nincs valaki aki Siófokon modellezik? Akárki!

Cuccok Ping Pong városából

Tracer 90 modellhelimhez rendeltem cuccokat, kb. augusztus végén. Ez az érvem elég is, hogy miért ne rendeljek a kicsi, szorgos kínai kezektől, inkább biztonságosabb és gyorsabb, ha itt veszem meg. Találtam is rá embert egy fórumon, aki olcsón szállít mindent a helimhez.

Tracer 90 / Solo Pro / v911 Hiller konverzió

Elhatározás

A nyár utolsó napjaiban vettem egy Merlin tracer 90-es helit, hogy tovább finomítsam, csiszoljam a tudásom, és na csak a szimulátor előtt üljek. Nagyon meg voltam vele elégedve, imádtam használni, egészen addig, amíg fel nem tűnt a dolog, hogy ha drasztikusan változik az előre-hátra szervó kitérése, akkor a flybar hajlamos beleverni a kabinba, vagy a farokcsőbe.
Egy darabig tűrtem, aztán rájöttem, hogy így nem lehet vele rendesen repülni. Valami módszerre volt szükséegm, és rá is jöttem hogy mit fogok tenni.

[Ezzel az aprócska alkatrésszel]
hozzá is láthatunk a munkához. Körömcsiptetővel levágtam a súlyokat, majd tettem egy egy réteg szigetelőszalagot a balance bar csonkjaira. Levágtam a hillertengelyről is a lapokat, amiket erre ráhúztam. Tartottam egy tesztet, picit megfuttattam, nem-e vibrál (nem szabad sokat, mert eldobja a súlyt!!!), majd leszedtem a szalagot, és pillanatragasztóval véglegesítettem a dolgot.