Hirdetés

Életem legolcsóbb nyomtatója - bevezető

Pénteken nyertem a licitet, ma érkezett meg az új nyomtatóm, egy Epson R390. Sorban ez a 6. Epsonom. Minden bizonnyal életem legolcsóbb nyomtatója lesz: 301 (háromszázegy) forintért lett az enyém.

Első blikkre: nincs a legszebb állapotban, egy alapos takarítás ráfér, a feje kicsit be van állva. A lapvezető görgőnek iszonyatos hangja van. Használt festék-párna eléggé használódott.

Szóval lesz mit csinálni vele. Amint vannak még részletek, folyamatosan írom :)

Egyedi bögre készíttetése: egy kis hogyan.

Munkámból kifolyólag szeretnék némi tanácsot adni arra az esetre, ha az ember egyedi bögrét szeretne valahol készíttetni, és a lehető legjobb végeredményt szeretné viszontlátni a művén egy "kisiparosnál".

Hozzávetőlegesen egy éve van meg minden eszközöm hozzá, emiatt elég sok bögre átszaladt a kezem alatt, így mindenképpen meg tudok Veletek osztani némi tapasztalatot.

Maga a folyamat
Egyszerű a folyamat: egy speciális papírra nyomtatják képet tükrözve egy speciális tintával, amit ráragasztanak egy erre a célra előkészített bögrére (nem jó akármilyen sarkon kapható bögre), majd berakják egy présbe néhány percre, és gyakorlatilag ennyi. Ha normális festéket használnak, akkor mikrózható, mosogatható, mosogatógépbe bepakolható, tartja a színét, nem fakul, kopik - persze nem a végtelenségig.

A méretekről (mert a méret lényeg!)
Első körben vegyük át először a maximális nyomtatható méretet.
A maximális magasságot általában a bögre adja maga, és ebből két féle van: ami teljesen nyomtatható, ebben az esetben 90 mm, illetve amit nem lehet teljesen nyomtatni, ekkor 85 mm.
A maximális szélesség kicsit összetettebb kérdés. Annyit szögezzünk le, hogy aki kisiparban ezzel foglalkozik, sztem a 99,999%-uk A4-as nyomtatót használ erre a célra, aki meg nem, annak vagy volt otthon feleslegesen egy A3-as tintása, vagy nagyon olcsón jutott hozzá. Mivel álló tájolásban fog nyomtatni, így a maximális szélesség 210 mm-t ad. Erre jön rá az, hogy a nyomtató tud-e keret nélkül nyomtatni. Ha tud, akkor marad a 210 mm, ha nem, akkor nyilván a keretet leszámolják belőle, és az adja meg (mivel a többség Epsont használ, így két variáció van: vagy tud keret nélkülit, és 210 mm, vagy 3mm-es kerettel dolgozik, és 204 mm).

Zártosztály: nyári egyveleg...

Hú, csajok, srácok, tényleg jó régen írtam ide. A legutóbi tojássütős sztori is 5 hónapja volt, így itt az ideje az updatenek.

Otthoni update:

Két okostelefonból most két "butafon" van.
Az egyiknek annyira felpúpusodott az akksija, hogy betörte az érintőt (saját THL T6 Pro), a másiknál balf× voltam, hoyg vettem volna le az ágyról, kiesett a kezem közül, és annyira próbáltam elkapni, hogy majdnemhogy lendületből odavágtam az érintőt a projector sarkához (céges Sony E3). Most a céges telefon egy Nokia 130, a sajátom meg egy Evolveo Strongphone X1. Utóbbival meg vagyok elégedve, pedig már 1 éves készülékről van szó.

Véglegesítettem a gépemet.
1 darab maradt, az is új: Zalman M1 "mini"-ITX ház, ASrock AM1B-ITX, Athlon X4 5350, 8GB RAM, 128 Samsung 850 SSD, 2TB WD HDD. Mindenképpen kis méretet akartam, így a MiniITX lett a bejövős. Az AMD processzora nem túl erős, de amire én használom, bőven elegendő. Sajnos a házat kicsit benéztem, ami a méretet illeti, mert magasságra akkora, mint a volt házam, viszont közel kétszer olyan széles. Viszont iszonyat tetszik, és így marad. Teljesítményre hozza a tőle elvártakat.

Srácok, egy sült tojást valaki?

Csórira ráeresztettem egy 10 percre a furmarkot. Ebből biza vízhűtés lesz (vagy valami normálisabb lég), ha nyáron Diablo3-azni akarok a boltban, és ne járjon úgy, mint a 4850 X2-m :D

Hogyan vásároljunk személyesen 1x1

Elérkezettnek láttam az időt, hogy írjak egy kis segédletet ahhoz, hogy hogyan vásároljunk személyesen a valós életben. Megpróbálom kedvesen, kulturáltan összeszedni.

1., A megközelítés.
Ha vásárolni akarunk, akkor az első, és legfontosabb, hogy személyesen elmegyünk a kiszemelt bolthoz. Még mielőtt elkezdenénk vadul rángatni azt a k×tt ajtót, nézzük meg a kis táblát, hogy nyitva van-e egyáltalán, vagy nincs-e valami kiegészítő szöveg kiírva (pl.: leltár miatt zárva, rögtön jövök, stb stb).

2., A nyitva tartás szabályai.
Az üzletnek több állapota is lehet:
-Nyitvatartási idő szerint NYITVA: ilyenkor egyszerű a dolgunk, bemegyünk, vásárlunk fizetünk, boldogok vagyunk. Mindenképpen értelmezzük a nyitvatartási időt, mert az több szerv szerint szent, és sérthetetlen.
-Nyitvatartási idő szerint ZÁRVA: amennyiben a nyitvatartási időn kívül érkezőnk, akkor nagy valószínűséggel zárva lesz a kiszemelt boltunk. Ilyenkor nézzük meg, hogy mikor tudunk visszajönni, amikor nyitva van a bolt.
-Valamilyen oknál fogva NYITVA: ilyenkor egy papírra általában ki van írva, hogy miért is van aznap a bolt nyitva, és mettől-meddig (pl. szombatot kell bedolgozni). Ilyenkor a "Nyitvatartási idő szerint NYITVA" szabályai érvényesülnek.
-Valamilyen oknál fogva ZÁRVA: néha vannak okok, amikor nincs nyitva a bolt, pl.: szabadság, betegség, leltár, technikai okok. Minden esetben ki van írva, hogy mettől-meddig van zárva. Ilyenkor a "Nyitvatartási idő szerint ZÁRVA" szabályai érvényesülnek.
-Ebédidő: a világ legelb×ttabb fogalma a világon, de a lényeg, hogy a "Nyitvatartási idő szerint ZÁRVA" szabályai érvényesülnek.
-Rögtön jövök: ha ilyen táblával találkozunk, akkor van alatta egy kis kiegészítő, hogy mikor várható a visszanyitás. Könnyű dolgod van, mert nem írhatja ki az eladó, hogy pl. 10 perc, hanem KÖTELEZŐ kiírni az órát, és a percet, pl: 14:15. Néha az eladónak is el kell mennie sz×ni, vagy át kell ugrania a kisboltba hideg innivalóért a kánikulában. Én például általában 10 percet írok ki minden ilyen tevékenységre, de a kisboltot is megjárom oda-vissza 3 perc alatt.

Nagykerek vs. Garancia vs. PéCéBót II + futárok

Előzmény: Nagykerek vs. Garancia vs. PéCéBót

Továbbra sem írok neveket, vagy márkákat, csak szimplán termékeket, szemben a nagykerek garanciáztatási metódusával, és helyenként az önjavuló termékekről, illetve most némileg a futárokkal való tapasztalatot is leírom. Privátban sem!!!

A sztori: az idei évben lecseréltem majdnem az összes nagykeremet, akitől rendeltem akkor, mikor idekerültem a Bótba.

Előző patronossal az volt a gond, hogy megrendeltem egy rakás terméket, és midenféle értesítés nélkül lehúzták amit úgy gondoltak mégse kell nekem nem volt raktáron, és küldték. A végefele hétfőn megrendelt termékeket leghamarabb pénteken kaptam meg jobb esetben. És semmilyen tájékoztatást nem kaptam, hogy most raktáron nincs, vagy mi van. Szerencsére februárban sikerült egy normálisat találni, GYORSAK (délután 15:30-ig leadott rendelés másnap itt van), tudnak kommunikálni (pl.: nyári holtszezonban, mikor 2 hónap alatt kb 3 patront adtam el felhívtak elnézést kérve, hogy valami gondom van-e velük, hogy miért nem rendelek tőlük). Ezen kívül tudnak normálisan csomagolni - sajnos ez az előzőről nem mondható el. Ami beütötte náluk az utolsó szöget az volt, hogy egy lézernyomtató dobozába belerakták a megrendelt 5 darab patront - mondanom se kell, hogy esztétikusabb lett volna a doboz tartalma, ha telibehányom...

Bojlerhez szeretnék flexicsövet...

Még mindig jó móka egy képzeletbeli PéCéBótban vezető állatidomárnak lenni. Pláne mikor a címben szereplő terméket kérik tőle, vagy behoznak egy gépet, hogy "nem kapcsol be":

Ma indítom a hivatalos twitter, illetve Facebook csatornát, de logoutra is marad 1-2 szösszenet azért :)

Nagykerek vs. Garancia vs. PéCéBót

Nem írok neveket, vagy márkákat, csak szimplán termékeket, szemben a nagykerek garanciáztatási metódusával, és helyenként az önjavuló termékekről. Privátban sem!!!

Alaplap #1: Ügyfél behozza, nem kapcsol be. Tesztelem, nem indul az istennek se. bármilyen ram/CPU/táp kombóval indítanám, nem. Egyszerűen el se jut a POST-ig. Szerdán elviszik, pénteken kapom az üzenetet, hogy véget ért, visszaküldik, hogy nem hibás. Összerakom, működik. De előtte 2 napot leszenvedtem vele...

Telefon #1: Saját cucc, visszaküldöm egy valag hibalistával. Nekifutásból ott kezdődik, hogy a sarka minimálisan kopva volt, ezért csak feltételes garival vették át. 19!! (tizenkilenc) napig vándorolt nagykertől nagykereken át a szervizig, ahol szoftvert frissítettek rajta, és szintén visszaküldte a nagyker, hogy nem jelentkezett a hiba. De a hiba ugyanúgy fenn áll, tehát küldhetem megint vissza, és 2 hónapig megint nem lesz telefonom. - Most beszéltem a szervizzel, közvetlen nekik küldöm vissza, így a 2 hónapból faragok legalább 19 napot...

Az elmúlt ~1 hónap történései...

Kezdeném rögtön augusztus 8-val, az évben a kettő közül az első szombati nappal, amikor nyitva voltam. Mivel nem vagyok nyitva hétvégén, ezért kb. arra számítottam, hogy 0 forgalmam lesz. Ahhoz képest délelőtti műszakban erőteljes agyhalál volt, délután viszont akkora nyugalom volt, hogy 3 órán keresztül nem csináltam mást, csak Diablo3-aztam, mellette zenét hallgattam (ami a csövön kifért, volt Nickelback, Alvin és a mókusok, Rev Theory, Ocho Macho, stb). Ajtó nyitva, hogy a település is jó zenét hallgasson, halljanak Zenét is, ne csak a járását, meg a nézését figyeljék az aranyesőnek...

Aug 10-12 közt úgy gondolta az áramszolgáltató, hogy nekem ugyan nem lesz szükségem áramra 7-15 óra közt, így pont akkora tervezett be egy karbantartást. Sajnos nem engedhettem meg magamnak, hogy azokon a napokon zárva legyek, így nyitva voltam. Aki nem tudná: egy PC bolt áram nélkül kvázi halott. Gyakorlatilag mindent online csinálunk, szerencsére az áramszünet alatt a pénztárgép hősiesen helyt állt, köszönhetően hogy szünetmentesre volt kötve. De voltak érdekes emberek:

Amikor bejön az ügyfél laminálni...

Ez most olyan képes poszt lesz. Persze kommentel :D


Veszélyes környéken lakok, ha az ügyfél ilyen lapot lamináltat.


Hétvégén kocsmáztunk kicsit, és melósra ittam magam kicsit.


Notebook hűtés lvl snsv.


"De jó neked, van klímád a boltban..."