Hirdetés

Nagykerek vs. Garancia vs. PéCéBót

Nem írok neveket, vagy márkákat, csak szimplán termékeket, szemben a nagykerek garanciáztatási metódusával, és helyenként az önjavuló termékekről. Privátban sem!!!

Alaplap #1: Ügyfél behozza, nem kapcsol be. Tesztelem, nem indul az istennek se. bármilyen ram/CPU/táp kombóval indítanám, nem. Egyszerűen el se jut a POST-ig. Szerdán elviszik, pénteken kapom az üzenetet, hogy véget ért, visszaküldik, hogy nem hibás. Összerakom, működik. De előtte 2 napot leszenvedtem vele...

Telefon #1: Saját cucc, visszaküldöm egy valag hibalistával. Nekifutásból ott kezdődik, hogy a sarka minimálisan kopva volt, ezért csak feltételes garival vették át. 19!! (tizenkilenc) napig vándorolt nagykertől nagykereken át a szervizig, ahol szoftvert frissítettek rajta, és szintén visszaküldte a nagyker, hogy nem jelentkezett a hiba. De a hiba ugyanúgy fenn áll, tehát küldhetem megint vissza, és 2 hónapig megint nem lesz telefonom. - Most beszéltem a szervizzel, közvetlen nekik küldöm vissza, így a 2 hónapból faragok legalább 19 napot...

VGA #1: visszaküldöm EREDETI dobozában, vagy nem adott képet, vagy csíkozott, vagy csak a kép felét adta le. Több gépben tesztelve, a hiba valós volt. 2 hónapig oda volt, visszaküldik OEM-ként, hogy a világ összes játékát kijátszották vele (sz szerint értsd, 6 sornyi játék fel van sorolva), semmi hibát nem tapasztaltak...

Router #1: ledek villognak, és ennyi. nem oszt netet, nincs admin felület, nincs DHCP, nincs semmit. Reset nem segít. Viszonylag gyorsan (1 hónap) alatt lezajlott, hogy bizony hibás. Erre nem terméket küldenek, hanem sztornó számlát. Egyszerűbb nekik ezek szerint lesztornózni, és a vele járó hercehurcát lezongorázni, mint a polcra nyúlni, és kiadni egy másikat (mai napig létező termékről beszélünk), mint ahogy mindig is szokták. Az részletkérdés, hogy nem írták jóvá, az egy másik hercehurca lesz...

És ugye itt jön a garancia kérdése. Ugyebár jelenlegi törvény szerint az van, hogy törekedni kell arra, hogy 15 napon belül visszakapja vevő. És pont. Ha jól tudom nincs maximalizálva az idő. Ebben ugye a vevők is meg lettek szivatva, mert ugyebár ők még a 30 napban hisznek. Elhiszem, hogy szar nekik, hogy 2 hónapja odavan a gyerek telefonja/tabletje/egere/akármije, de a legnagyobb szívás a viszonteladóké, ugyanis nálunk verik az asztalt az ügyfelek a 30 nappal (persze nem érdekli a torvény, de ha meghallják, hogy 15 nap, akkor még jobban verik az asztalt), és mi csak annyit tudunk válaszolni, amit a nagykerek, hogy "A garanciális ügyintézés folyamatban, szíves türelmét kérjük"...

Bocsi mindenkitől, csak így kora hajnalba éhgyomorra kijött belőlem, miután jött a futár. Nem minősíteni, vagy szidni akarom a nagykereket, vagy az ott dolgozókat.

Még van hozzászólás! Tovább