2019. március 24., vasárnap

Gyorskeresés

FreeG-Sync bekapcsolása

Írta: | Kulcsszavak: G-sync . Freesync . monitor . vga . frissítés

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

15.-én az Nvidia kiadta a korábbi újítás ingyenes változatát, ami nagyjából megegyezik az AMD Freesync megoldásával

Itt már nem kell drága dedikált G-synces monitor vásárlásán gondolkodni, ha szerencsénk van, akkor tökéletesen megteszi a már korábban beszerzett AMD Freesync-es monitorunk is.

Magáról a technológiáról nem szeretnék beszélni a posztban, ezt már sok helyen elolvashattuk pl: [link]

A jelen és utókornak szeretnék csak néhány képpel segíteni, hogy hogyan is ellenőrizhetjük, vagy kapcsolhatjuk be az új G-syncet. Illetve több (monitor, videokártya) topic hátáról levenni a terhet.

Első és legfontosabb, hogy csak DisplayPorton működik jelenleg. HDMI-s, vagy HDMI-vel összekötött monitoron nem fog működni!

Miután bekapcsoltuk a monitoron a Freesync-et (monitor menüjében)

Nyissuk meg az Nvidia Vezérlőpultot, és ha minden kompatibilis mindennel, akkor látnunk kell egy G-SYNC Beállítása menüpontot, állítsuk be a kép szerint:

Majd térjünk át a 3D Beállítások kezelésére:

A Monitortechnológiát rakjuk át G-SYNC Compatibilisre
A Függőleges szinkronizálást pedig állítsuk "be" értékre

Ezután ne felejtsük el a Felbontás módosítás résznél a Frissítési gyakoriságot minél magasabb, lehetőleg a legnagyobb értékre rakni

Nálam ez azért volt fontos, mert mikor először beállítottam a Gsync-et, és elindítottam egy PubG-t, a kép hullámzott. Miután átállítottam 144hz-re, a kép szinte tökéletesen egyenletes lett.

Remélem tudtam segíteni a dologban
Tapasztalatok és észrevételek jöhetnek kommentben, illetve Videokártya és Monitor párosok is, kinek mivel sikerült beizzítani a dolgot, vagy épp kinek mivel nem sikerült életre kelteni

Szerk.:
Hozzászólások alapján:
1.- Játékokban a V-sync-et kapcsoljuk ki
2.- Függőleges szinkronizációt érdemes Gyors (fast)-ra rakni

:R :R :R

Hozzászólások

(#1) enginev3.0


enginev3.0
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Tapasztalatok és észrevételek jöhetnek kommentben

És anyagilag úgy megvagyunk viselve, hogy még lábazatot se tuttunk csináni, mer nincs mibül ll Logitech <3 ll Xiaomi Mi 8

(#2) Bismarck24 válasza enginev3.0 (#1) üzenetére


Bismarck24
(kvázi-tag)

Nálam felrakva az nvidia drivert minden tökéletesen működik. Bár hozzáteszem, hogy nem volt minden fenékig tejfel. Első körben hdmi kábellel próbálkoztam (akkor még nem olvastam az írásodat) és akkor a panelen nem volt elérhető a beállítás opció, majd csere display portos kábelre és minden tökéletesen működik. Egy kérdésem lenne hozzád, hogy a függőleges szinkronizációt miért kell bekapcsolni? Nekem ki volt kapcsolva és voltak hirtelen pillanatnyi képmegállásaim, de ez csak 1 másodperc volt nem több.

(#3) enginev3.0 válasza Bismarck24 (#2) üzenetére


enginev3.0
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Ezt olvastam egy külföldi oldalon, és én így állítottam be, nekem így tökéletesen működik

Illetve a súgó szerint is ez a legjobbnak tűnő megoldás

És anyagilag úgy megvagyunk viselve, hogy még lábazatot se tuttunk csináni, mer nincs mibül ll Logitech <3 ll Xiaomi Mi 8

(#4) Thome válasza enginev3.0 (#3) üzenetére


Thome
(PH! kedvence)

Na majd tesztelem, úgy vettem a monitort 1,5 hete, hogy nem érdekel hogy nincs G-Sync, erre tessék, most jött is Freesync támogatás. :DDD

Bánat

(#5) enginev3.0 válasza Thome (#4) üzenetére


enginev3.0
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Én meg eladtam a 1060-at egy 580 miatt, hogy végre kipróbáljam a Freesync-et, másnap meg bejelentették hogy lesz Freeamdgsync , így most visszajöttem 1060ra :))

És anyagilag úgy megvagyunk viselve, hogy még lábazatot se tuttunk csináni, mer nincs mibül ll Logitech <3 ll Xiaomi Mi 8

(#6) HELLAFLUSH válasza enginev3.0 (#3) üzenetére


HELLAFLUSH
(senior tag)

nekem ez amikor ki volt kapcsolva a PUBG nekem is szétcsúszott, én is bekapcsoltam és azóta jó :) viszont BF1-nél nem esett szét a kép.

Origin/PSN: hellaflush0818

(#7) enginev3.0 válasza HELLAFLUSH (#6) üzenetére


enginev3.0
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Engem még egy dolog érdekel

Pl pubg-ben lehet választani hogy monitor szerint állítsa az FPS-t, korlátozott (kézzel megadott), vagy unlimited

Most unlimiteden van, de mi a helyzet a többin?

És anyagilag úgy megvagyunk viselve, hogy még lábazatot se tuttunk csináni, mer nincs mibül ll Logitech <3 ll Xiaomi Mi 8

(#8) Ciccuka


Ciccuka
(PH! addikt)

Köszönjük a leírást! Remélem HDMI-re is lesz megoldás.

🏎️ 🏁

(#9) -FreaK- válasza enginev3.0 (#3) üzenetére


-FreaK-
(PH! kedvence)

Ahány oldalt olvasol annyi vélemény van.

A dolog úgy működik, hogy ha driverben bekapcsolod a V-Sync-et a G/Free-sync mellé, akkor az csak akkor lép életbe, ha a G/Free-sync tartományon kívül esel az fps-el. Viszont ilyenkor jön vele az input lag is. Ennek elkerülésére érdemes limitálni a maximális fps-t, a maximális képfrissítés értéke alá 2-3-al. Szóval be lehet kapcsolni, de így nem lesz állandóan aktív.
Viszont azt írtam, hogy tartományon kívül, szóval elvileg akkor is bekapcsol, ha alá mész, pl. a játékban egy 30fps-es átvezető videónál. Bár ilyenkor meg az LFC az fps egész számú többszörösén (értelem szerűen a max. alatt) kell tartsa a képfrissítést, szóval ez lehet, hogy nem így van, ez most nekem sem tiszta.

Néhány észrevétel még:

- Azt írod, a monitor OSD-ben legyen bekapcsolva a Freesync. Nos ez nem minden monitornál van, sok esetben nem kell külön bekapcsolni (nálam sem).

- Leírhattad volna a bejegyzésben, hogy hogyan lehet ellenőrizni a működését, pl. az AMD Windmill demo-val. Letöltés: [link]

- Bele írhattad volna azt is, hogy az NV Control Panel-ben van Display menüben egy "G-SYNC compatible indicator", ami egy kis OSD-vel jelzi teljes képernyős alkalmazás esetén, hogy aktív-e az adaptív szinkronizáció. Ezt mondjuk most épp kipróbáltam a Windmill demoval és nem jelenik meg semmi, de majd tesztelem játékkal is.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.