Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#10701) HUN]Repa válasza stol (#10693) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Naponta van nekünk ilyen eset, hála istennek eddig mindig volt megoldás ,a te esetedbe ha az ügyfél ragaszkodik hozzá és ilyen "okos" mivelt vadparaszt, akkor menjen végig az ügy ,és nem fognak neki itélni semmit (átvételkor volt rajta fizikai sérülés) ! Ez garanciába nem kezelhető ,vagy ha vissza hoznak egy kettétört ramot ,akkor is szegény vásárlót simizzük meg hogy nem baj Jozsika itt egy másik erre jobban vigyázz ????

Én nem is pazarolnám rá az időt !

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#10702) Zolás válasza HUN]Repa (#10701) üzenetére


Zolás
addikt

De nem s törte ketté a ramot. Csak mondjuk elejtette és egy darabka letört belőle. Attől még lehet hogy nem a hiányzó darabka a ludas :DDD
Szóval simi-simi és adsz másikat ;]
(Aki félreértené annak ideírom hogy pojén :DDD )

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#10703) Hequila


Hequila
őstag

Ha még mindig ezen csámcsogunk:
Ha igazat mond a kedves ügyfél, és valóban működött az alaplap görbült lábbal is, akkor én neki adnék igazat.

Tegyük fel, hogy stol vesz egy zsír új Audit. Az egyik parkolás alkalmával figyelmetlen, és letöri a visszapillantót. 1 hét múlva nem indul be a kocsi, motorhibás.
Visszaviszi (tolja) a szervizbe, ahol közlik vele, hogy a gari ugrott, mert lenyomta a tükröt.
Kinek mennyire piszkálná ez a szitu az igazságérzetét?

''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda

(#10704) sasa311 válasza Hequila (#10703) üzenetére


sasa311
veterán

Ez a hasonlat szerintem nem jó ide.

Ez kb. olyan, hogy beletöröm a vinyóba a tápcsatit aztán visszaviszem a gépem, hogy nem indul, mert alaplaphibás és akkor küldenek el. Szerintem

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#10705) Lenry válasza Hequila (#10703) üzenetére


Lenry
félisten

igazából a hasonlatod úgy állja meg a helyét, hogy visszaviszem az Audit totálkárosan, kettétört blokkal, hogy "nem ad gyújtást a gyertya, cseréljétek ki az autót"
lehet, hogy valóban nem ad szikrát a gyertya, de szerinted melyik autószerelőt érdekelné ez már abban a helyzetben?

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#10706) Hequila válasza Lenry (#10705) üzenetére


Hequila
őstag

Elkerülte a figyelmeteket az a rész, hogy feltételezzük, hogy az ügyfél valóban így használta az alaplapot, nem csak azt mondja. Tehát a hibát nem KÖZVETLENÜL az ő balf@szsága okozta. Ez esetben elképzelhető (sőt, valószínűnek látom), hogy a hiba oka máshol keresendő (mert ugye egy alaplap 1000+1 féle módon tud meghibásodni).

''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda

(#10707) Pötyi válasza Hequila (#10706) üzenetére


Pötyi
őstag

ELKÉPZELHETŐ, hogy tényleg nem az elgörbült foglalati láb miatt nem indul az alaplap, de sajnos sem nekem, sem az itt jelen lévő kollégáknak nem áll a rendelkezésére olyan diagnosztikai műszerpark, mint ami legfeljebb a beültető-gépsor végén található! Nem tudjuk letesztelni a lap összes áramkörét, nem tudjuk a hiba helyét pontosan behatárolni, emiatt a további vita tök felesleges... A foglalat szemmel láthatóan elgörbült lábára történő hivatkozás csak egy jól védhető menekülési út! (Nem is beszélve arról, hogy nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban egy alaplap filléres holminak minősül és abszolút nincs szükség mindenféle gari-játékra, ha akármilyen oknál fogva tönkremegy. Kuka, oszt másnap venni egy másikat!)

QNX is cool!

(#10708) Flame_ válasza Hequila (#10703) üzenetére


Flame_
tag

Nettó csúsztatás. A visszapillantó tükör letörése és a motorhiba között nem lehet egy triviális összefüggést felvázolni - és ezt széles néprétegek, mondjuk a potenciálisan Audit vásárlók 99.9%-a tudja. Attól, hogy meghúzod a festést, attól még a fedélzeti elektronika egy külön sztori, stb. Egy egyelőre ismeretlen okkal bíró hibajelenségről egy PC-ben, meg egy görbült processzorlábról (amiből egy, azaz egy darab van, tehát létszükséglet oda) ugyanez nem mondható el. Az emberek széles tömegei nem értik, nem tudják. Frusztráltak, mert erre alapozva már verték át (esetleg érezték átverve magukat). Sokszor a szakembernek sem egyértelmű.

Az egy feltételezés, hogy nem a láb a hiba oka, nem pedig tény, mint a visszapillantónál. Ez a példa azzal a prekoncepcióval készült, hogy a júzer becsületes, véletlenül sem csalna a garival és hogy a lábferdülés nem produkál hibajelenséget, valamint hogy jogos a felháborodása. Tudtommal ezen két (három) kijelentés közül egyik sem bizonyosodott be. Az elsőt még lehetne ártatlanság vélelme alapon nagyvonalúan kezelni (mondjuk jó kérdés akkor, hogy a biztosítók mit csinálnak és miért), de a másodikat? Ráadásul képzeljük már el, hogy aláírt papírja van a példában szereplő Audi kereskedőnek, hogy többször belőtt a júzer lőfegyverrel a motorháztető alá. Na, így kinek piszkálja az igazságérzetét? :)

Eleve nem téma, hogy a kérdéses fizikai sérülés-e az oka a rejtélyes hibának, és véleményem szerint ez nem akarja lenyelni a júzer - vagy csak nem érti. És itt nem arról van szó, hogy az egyik SATA foglalat szélén a műanyag megtört, csak hogy a rossz autós-tükrös példát visszavigyem PC frontra. Hanem alapvető, a kérdéses cucc működését befolyásoló dologról - ami nem mellesleg a hiba kiderítését is erősen megnehezíti. Persze, lenullázott fékekkel és csepegő fékolajjal behoznak egy kocsit, hogy 'Nem úgy húz a hegyi szerpentinen az Alpokban, mint régen.' Teszteld le, jó egészséget kívánok :))

(#10709) ML320


ML320
aktív tag

A gari fejtegetés mellé egy kis kikapcsolódás:

Az eladótérben le volt rakva pár dob patch kábel. Rá is van írva: 1000ft
Srác:
- Ez a teljes kábel most ezer forint?
- Nem, méterár...
- Húúúú!!! Ilyen spec kábel?
- :W :O

De most már tudja, hogy egy láb hány méter :P

Ember tervez, Isten perverz...

(#10710) Zolás válasza ML320 (#10709) üzenetére


Zolás
addikt

Na neeee .....
Ilyen spéci kábel postával mennyi lenne? :R :DDD :)) :DDD
Ezeötcá?? :DDD

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#10711) Hequila válasza ML320 (#10709) üzenetére


Hequila
őstag

Patch kábelt lehet dobban kapni? :F

''Nem kell hajó, nem kell repülőgép, | Van mit ennem, van hol aludnom még!'' Tankcsapda

(#10712) Sytex válasza Hequila (#10711) üzenetére


Sytex
tag

Miért ne lehetne? Különben miből csinálnák a kis darab patch kábeleket? :)

- Kártyával lehet fizetni? - Persze. - Egy ászból és királyból tud visszaadni?

(#10713) shteer válasza Sytex (#10712) üzenetére


shteer
titán

gonosz ;]

..szerintem jónak tűnik

(#10714) ML320 válasza Sytex (#10712) üzenetére


ML320
aktív tag

Egyszer csináltam egy ilyet.
Srác bejön, hogy "Oh, elég egy tíz centis is!"

Megkapta :DDD

Utánna visszajött egy fél méteresért...

Ember tervez, Isten perverz...

(#10715) Ariadne válasza Pötyi (#10707) üzenetére


Ariadne
őstag

Nálunk szerencsésebb országokban nem kell kukába dobni, mert a kereskedő szó nélkül ad másikat helyette. Nem véletlen, hogy az EU is igyekszik most megint szorosabbra vonni a közös minimális szabályokat a jótállásra/szavatosságra, de ez a része már rég nem kérdés a dolognak. Bár ez nálunk nem fog változást jelenteni, mivel így is jóval kedvezőbb a fogyasztóra, mint akár az EU átlag, akár a nyugatabbi országok gyakorlata...

mod: Ez a fenti eset meg egyértelmű, ha a jogszabályokat nézzük - és semmi mást nem nézhetünk, ez kötelező ma. Ha jótállás alatt adta be a fogyasztó, és a kereskedő nem tudja _bizonyítani_ (vagyis ha a fogyasztó kételkedik, kermi útján vagy akár igazságügyi szakértővel), hogy a hiba oka az átadás után keletkezett, akkor köteles cserélni vagy a teljes vételárat visszaadni. Pont. :U És tévedés ne essék, ez a szabály szándékosan van úgy megalkotva, hogy ha bizonyíthatatlan, a kereskedő terhe lesz az egész, és nem csak most lett ilyen, évtizedek óta változatlan.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#10716) localhost


localhost
Közösségépítő

A4-es számlanyomtatáshoz (leporelló) kerestek tegnap tűs (mátrix) nyomtatót, ami színesben is nyomtat. :K

És létezik ilyen! Ezt olvasom az EPSON.HU-n. itt

Epson LQ-300+II
....

FŐBB JELLEMZŐK:
* Színes bővítőkészlet (opcionális)

[ Szerkesztve ]

¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1

(#10717) Pötyi válasza Ariadne (#10715) üzenetére


Pötyi
őstag

Az a gond azzal, amit mondasz, hogy a vevők úgy fejlesztenék a gépeiket, hogy a gari lejárta előtt nem sokkal elhajlítanának egy lábat, majd visszavinnék és azt mondanák, hogy "igaz, hogy görbült a láb, de ettől nálam otthon még eskü, hogy működött, tehát boltoskám, ha nem tudod bizonyítani, hogy pont a görbült láb a nem indulás konkrét oka, akkor köteles vagy visszacserélni!"

Ha meg a magyar kereskedőknek szó nélkül adniuk kellene egy másikat, mert nem tudnák bizonyítani - fejlett diagnosztikai műszerek hiányában - hogy az elgörbült foglalati láb miatt nem indul az alaplap, vagy más miatt, akkor a magyar kereskedők rövid időn belül csődbe mennének, mert mindenki visszavinne mindent, a sok szar meg ott ragadna a boltosok nyakán! A boltosok ennyi szart egyszerűen nem tudnának a nagykeren át visszajuttatni a gyártónak, horror oda-vissza forgalom lenne, a kínai, tajvani, vagy koreai gyártót meg nem igazán érdekelné, neki nem az az érdeke, hogy tonnaszám visszaküldött terméket tesztelgessen, hanem hogy újat adjon el! Emiatt a gyártó valószínűleg rövid időn belül bezárná a cserebere lehetőséget, oszt perelje be az újpesti Sufnituning PC Bolt, ha tudja! (Nem fogja tudni, ezért a hülye EU-s/magyar jogszabály teljesíthetetlensége miatt bezárna, vagy becsődölne...)

Ráadásul a nálunk szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban nem lesz a filléres áron előállított elektronikai termékből az átlagbér mértékéhez képest drága tétel a kereskedelmi lánc végére, tekintettel az ottani bérszínvonalra!

QNX is cool!

(#10718) Ariadne válasza Pötyi (#10717) üzenetére


Ariadne
őstag

A gond az, hogy ez nem feltételes mód - köteles visszaadni a pénzt, ha nem tudja bizonyítani. Nem mondom ezzel azt, hogy ez így jó, mert valóban nem ad védelmet meg sok lehetőséget a kereskedőnek arra, hogy elhajthassa a sarki gémer Pistikéket, akik így fejlesztenek.

Össze kellene fogniuk a kiskereknek, és jogi eszközökkel normálisabb feltételeket kiharcolni a nagykereknél, no meg esetleg lobbizni jogszabálymódosítás miatt (bár sok vitán túl vagyok erről a témáról, de jó megoldást még senki nem talált sajnos). De csak a panasz van mindig, cselekedni senki sem akar. :( Akkor viszont ebbe kell belenyugodni és abba, hogy ha perre viszi a vásárló, meg fogja nyerni, gyakorlatilag 100%-ig biztosan... :U

A végével mondjuk egyetértek, nyilván más a gyerek fekvése egy olyan országban, ahol egy normális gép megvásárlása nem többhavi fizetés.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#10719) bullseye válasza Ariadne (#10718) üzenetére


bullseye
addikt

ok, de mit jelent a köteles a gyakorlatban?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#10720) liver válasza stol (#10694) üzenetére


liver
tag

Egy kicsit utánamentem Stol ügyének,mert engem is érdekelt,hogy mi lenne ebben a helyzetben a jogszerű és vásárlóbarát magatartás.
A vevőnek vissza kell adni az alaplapot azzal a címszóval,hogy a hiba amit ő fizikailag okozott lehetetlenné teszi az alkatrész szakszerű bevizsgálását.A hibát amit okozott javíttassa ki megfelelő szakképesítéssel rendelkező szervizben(hivatalos márkaszerviz)Ezt természetesen önköltséges alapon,mert a hibát ő okozta azzal,hogy nem megfelelően szerelte össze az alaplapot.
Ezen a ponton nem hivatkozhat arra,hogy márpedig neki működött a számítógépe így is,mert ő nem szakember,nem tudhatja,hogy esetleg ez a hiba kihatással volt e a későbbi működésre.Elképzelhető,hogy pont ezért ment tönkre.
Szóval miután megjavíttatta az elgörbült lábat és esetleg azután se működik az alaplap,na akkor baj van.Mert akkor Stol neked kell bizonyítani,hogy az elgörbült láb okozta a későbbi hibát.Ha ezt nem tudod bizonyítani akkor bizony ki kell cserélned az alaplapot vagy visszaadni az alaplap vásárláskori összegét.
Ezt nem magamtól találtam ki.Nekem is folyamatban van egy fogyasztóvédelmi ügyem(teljesen más eset)és ebből kifolyólag összejöttem pár emberkével akik eléggé jártasak a problémás esetekben és nekik is elmeséltem ezt a történetet.

Egyébként ez az eset a számítástechnikában nem általános,de pl az autók garanciális ügyintézésénél sokkal gyakoribb.Pl nem megfelelő olajat használnak aztán elromlik a motor,nem márkaszervizben javíttatják az autót hanem valami kontárnál stb....

"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)

(#10721) DeFranco válasza Ariadne (#10718) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ezt nem jogszabályi szinten kell(ene) megoldani. Az eladónak jól felfogott érdekének kell lenni, hogy nem sz*rozik, hanem kicseréli, visszaveszi, stb. Azért mert öldöklő verseny van, és azt akarja, hogy a vásárló holnap is oda menjen, és ne a szomszéd sarokra.

Itt ez addig nem tud működni, amíg az a lakótelep hőse, aki öt éve vett egy cipőt, és azóta gariban cserélteti. És ebben a vásárló a hibás. Az IKEA nem is tudom, hogy bírja ezt itt megoldani, mert ott tényleg nem kérdeznek, hanem cserélnek. Mondjuk a bútor más tészta, azt nyilván nem cipeli vissza senki minden hülyeség miatt.

Szóval ez tipikusan olyan eset, amikor nem törvényi szabályozás kell, hanem a piacnak kell ezt szabályozni, de amíg ilyen f*szok a vevők, addig itt balkán van, nem nyugat.

(#10722) stol válasza Hequila (#10703) üzenetére


stol
addikt

Sántít a hasonlat.

Az elgörbült láb egy fontos adatátviteli láb.

Ez olyan, mintha a motor kilyukadt olajteknő miatt beállna, de volt egy vez.hiba is.
Meg tudod állapítani, melyik volt előbb?

(#10723) stol válasza Ariadne (#10718) üzenetére


stol
addikt

És elég vicces a teljes vételár téma is...
3év jótállásos termék vételárát 2,5éves korában visszafizetni? Avulás ismeretlen....
Autóknál miért van avultatás?

(#10724) stol válasza liver (#10720) üzenetére


stol
addikt

MEEI-hez vitte direktbe a lapot görbült lábbal....

(#10725) nyunyu válasza stol (#10724) üzenetére


nyunyu
félisten

MEEI-hez vitte direktbe a lapot görbült lábbal....

Kezdenek aggodni. :))

Volt szerencsem 3 honapon at hetente hozzajuk jarni penztargep elominositessel kapcsolatban, mivel az utolso betuig bevasaltak rajtunk a muszaki reszre vonatkozo eloirasokat/jogszabalyokat, csak utana bolintottak ra, hogy atment a rendszer a rostan, lehet kilincselni engedelyert.

Aztan meg 3 honapig szorakoztattak utana a penztargep bizottsag jogaszai, akik hetrol hetre maskepp ertelmeztek az altaluk eloirtakat. :W

Bar az is lehet, hogy ujonc penztargep fejlesztokent nem tudtuk, kit kell kenni, hogy haladjon a gepezet, aztan azert szopattak a vevokijelzo 852-es karakterkeszletevel, meg a tobbi baromsaggal.

MEEI legalabb kiszamithato volt. :DDD

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#10726) Ariadne válasza stol (#10723) üzenetére


Ariadne
őstag

Nincs avultatás autónál sem. Ha veszek egy autót, aztán kiderül egy hónap múlva, hogy valami olyan dolog van elromolva benne, ami az egyszerűség kedvéért tegyük fel tényleg bizonyíthatatlan, hogy az átadáskor megvolt benne vagy a tulaj okozta, és nem lehet javítani, nem tud ugyanolyan másikat adni a kereskedő, akkor bizony ott is a teljes vételár visszafizetése kötelező. Szóval nem tudom, milyen avultatásra gondolsz, de jótállásnál ilyen nincs, nem is volt sosem.

mod: És ami miatt nem is lesz sosem avultatás, az az alapja az egész szabályozásnak. Arra épül, hogy a vásárló vett egy terméket, amiben eleve benne volt a hiba, de ezt nem láthatta. Ezt a kereskedő okozta (gyártó hibájáért a kereskedő felel mindig, majd ő lejátssza a gyártóval), ezért a vásárlónak jár egy hibátlan termék (ugyanolyan) a hibás helyett, hiszen egy hibátlan termékre szerződtek. Ha nincs, akkor pedig a teljes vételár, mivel a kereskedő hibájából kapott hibás terméket a vásárló. A bizonyítási teher pedig azért van a kereskedőn, mert információs egyenlőtlenség van, a kereskedő a szakember, a vásárló elvileg mindig laikus. Ez belátható időn belül (EU szabályozást is ismerve) nem fog változni a kereskedő előnyére. Annyi várható, hogy ha végre lesz új Ptk., akkor onnantól lehet (de csak lehet) közvetlenül a gyártónál is ugrálnia a fogyasztónak, mert ugye eddig nem lehetett (kereskedővel szerződött ugyebár).

Bocs a hosszúságért. :B

liver: Jó szándékkal írtad, tudom, de sajnos kicsit összekeverted a dolgokat. Feljebb leírtam, mi a helyzet, nincs sok választási lehetőség, ha a fogyasztó begurult és nem hajlandó megegyezni mondjuk a vételár levásárlásában. Ami ilyenkor azért szerintem értelmes vásárlónál reális alternatíva, bár nem kötelezhető rá senki.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#10727) ML320 válasza Ariadne (#10718) üzenetére


ML320
aktív tag

Egypár vitán már túl vagyunk...
A kiskereskedelem nudli, és sajnos még itt van a régi jó magyar mentalitás is - Dögöljön meg a szomszéd tehene!
Azonkívül kinél és hogyan lobbyzzunk? Menjek el a kedves megválasztott képviselő urunkhoz? Az még el se jön a fogadóórájára...
Bocsi, de itt a fogyasztóvédelmi hatóságnak kéne lépnie. Ahelyett, hogy a vevő minél kedvezőbb helyzetbe hozása lenne a cél, foglalkoznának a direkt országba bejövő cuccokkal. Hiányolja a fogyasztó a magyar nyelvű kézikönyvet? Ne lehessen forgalomba hozni. Gondok vannak az ügyintézéssel? Szankciót neki. És még folytatható. Az ő nevükben van az, hogy "fogyasztó" és hogy "védelem". Ha tönkreteszik a kiskereskedők munkáját, azzal nem védik a véglényeket. Volt már pár kérdés arra, hogy a bedőlt boltban milyen formában intézhető a gari... Köszönjük, neked, ó magyar bürorkrácia!!!
És még hátra van a fogyasztói mentalitás... Ahogy mi, a törvényi előírásokat betartani próbáló, az ügyfelet szem előtt tartó boltosok is a kontár, átvágó, svindliző, mutymogó bt-k miatt szívunk, úgy a szerencsétlenül járt fogyasztó szenvedni fog a jogszabályt kihasználó kis f***kalapok miatt. Mert a lehető legolcsóbb úgy cserélni az alkatrészt, hogy az eredeti árat visszakövetelik... Mert ugyebár a törvényi lehetőség...

Ennyi. Béke veled...

Ember tervez, Isten perverz...

(#10728) Ariadne válasza ML320 (#10727) üzenetére


Ariadne
őstag

Csak röviden, mert nem akarok offolni sokat.
A fogyasztóvédelemnek a nevében is benne van, hogy a fogyasztókat védi. Nem a kereskedőket, nekik fel kell találniuk magukat, hiszen van ügyvédjük (kellene, hogy legyen), ismerik a jogszabályokat (kellene, hogy ismerjék), ugyanolyan cégek mint bármelyik másik. Az EU ráadásul egyre inkább védi a fogyasztókat, így a fogyvédelemnek nincs lehetősége a kereskedőnek kedvezni, nem is feladata, a kereskedők szervezzenek maguknak saját érdekképviseletet. A fogyasztóknak azért van állami, mert kiszolgáltatottabbak (a fogyasztóvédelmi elvek alapján), egy cégnek viszont nem jár állami érdekképviselet, azért az kicsit fura lenne, nem kivitelezhető dolog.

A bejövő cuccok pedig, lévén EU-ban vagyunk, nem is ellenőrizhetők (lásd áruk szabad áramlása), és jogszabály alapján éppen a kereskedő felelőssége, hogy gondoskodjon magyar nyelvű tájékoztatóról...

És igen, pontosan azt kellene tenni, hogy egy vagy több jogászt ráuszítani a témára, most már vannak hivatásos lobbisták itthon is, aztán hajrá. De kényelmesebb panaszkodni, hogy milyen rosszak a jogszabályok... Tudod az a rossz, hogy az élet szinte minden területén az van, hogy csak állnak az emberek, panaszkodnak, és várnak valamiféle csodára ahelyett, hogy maguk kezdenének tenni valamit.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#10729) ML320 válasza Ariadne (#10728) üzenetére


ML320
aktív tag

Ebben a megközelítésben viszont a fogyasztó védelme = minden áthárítva a kiskerre. Oldják meg. Csak valahogy - sorry, nem tudom szebben írni/fogalmazni - ti nem tudjátok felfogni, hogy már amit lehetett, megtettem. Szakmai fórumok, ombudsman, képviselők, ismerősök... Felvetések itt a fórumon... Másik fórumon... Sehogy se megy. Állni és várni, hogy a másik majd megteszi? Én nem tudok többet tenni már. És elkeserítő, mikor a hatóság meg szarik ránk. "Mi van a törvényben?" Tudom, mi van a törvényben.
Te mint fogyasztó, megteheted, hogy nem mész be abba az üzletbe, ahol nem a megfelelő szolgáltatást kapod. És én mit tegyek? Menjek másik gyártóhoz?
- Gigabyte alaplapot kérek.
- Nem adok, mert nem jó a garintézése.
- Köszönöm, viszlát.
Berakhatok még pár sort, a lényeg az, hogy más nagykert is hiába választok, a gyártó egy és ugyanaz. Kikerülhetetlen...
És egy saját érdekképviselettel mire mennénk? Főleg ha már legyen saját ügyvédünk is :D (ja, van ügyvédünk, de fogyasztós dologra még nem kellett :P ) Figyu, annyitól nem véd a törvény, hogy pl nem fizetés esetén mi van. Tudom, járjam végig a törvényes utat... És bukjam be a vevőkbe/fogyasztókba vetett bizalmat, ha már utalásos számlát adtam nekik...

A lényeg viszont, hogy megint szépen elbeszélünk egymás mellett, és a végén nem lesz semmi. Kényelmes így minden. Miért is tegyünk már valamit a kereskedők érdekében. Látványosabb a fogyasztót védeni :(((

Én se offolok többet. Esetleg folytatható egy másik topikban :D

[ Szerkesztve ]

Ember tervez, Isten perverz...

(#10730) stol válasza Ariadne (#10726) üzenetére


stol
addikt

Nem egy hónap is isten áldjon meg, hanem a 3év kihordású trméknél 2,5évnél pl.!
A vevő vett egy terméket, amin fizikai sérülést okozott.
A fizikai sérülés fajtája véget az "eredeti" meghibásodási ok pontosan NEM allapítható meg. Az, hogy a hiba nem állapítható meg és amiatt, hogy az ügyfél megpödörte az LGA lábat, nehogy má' én nyeljek nyeles algopirint! Javíttassa ki az általa okozott sérülést és aztán szóbaállunk az eredeti hibával.

(#10731) Tothgera30


Tothgera30
Ármester

Hú, ennyi off! :U

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#10732) stol válasza Ariadne (#10728) üzenetére


stol
addikt

Kérdzenék valamit... Boltos vagy?
Evvel keresed a kenyered? Szervizs vagy? Evvel keresed a kenyered?
Mert a mondataidból kiindulva erre nem udok következtetni.

Hagyjuk már a "jog-jog-jog mindenáron" dumát....

Az a nagy tény, hogy a vásárló ezt gondolja: "elbasztam az alaplapot de leszarom, ti meg dögöljetek meg, mert úgyis leverem rajtatok, ha igazam van, ha nincs.."
Evvel a hozzáállással van a gond kérem.

(#10733) liver


liver
tag

Ariadne végső soron jót akar (csak a közlési forma fura) szerintem.De van egy olyan sejtésem,hogy nem dolgozott számítástechnikai kis vagy nagykereskedésben.
A jog egy nagyon jó dolog,de ami leírva nagyon jól hangzik,az gyakorlatban nem mindig működik.De a jog írott formáját szerintem innentől érdemes lenne egy másik topikban megvitatni(biztos van ilyen topik) és ebben a fórumban meg a gyakorlati tapasztalatokra koncentrálni.Szerintem :U

"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)

(#10734) Ariadne válasza liver (#10733) üzenetére


Ariadne
őstag

Tudjátok a nagyon szomorú dolog az, hogy amit írtam - és valóban jó szándékkal -, az menthetetlenül így van, akkor is, ha nem tetszik és nem jó. És amíg csak írunk, írtok róla, és nem próbáltok valahogy tevőleg változtatni, addig így is marad. A jog gyakorlatához egyébként van szerencsém nap mint nap, köszönöm, céges oldalról főleg, viszont fogyasztóként hálistennek elég rég kellett használnom azt, amit erről tudok. Erről ennyit, további jó írást mindenkinek...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#10735) stol válasza Ariadne (#10734) üzenetére


stol
addikt

Az a probléma, hogy a vásárló visszaél a jogaival tudatosan.
Teljesen tökéletesen hülyének néz és ezt jogilag be is tudja bizonyítani és be tudja vasalni a sokszor jogtalan követelését.
Ez az gész törvényrendszer egy vicc.. Mgtámadni? Van rá pénzem szerinted? Inkább ülünk magunkban csendben mormogjuk a magunkét.
Demokrácia? Az csak papíron igaz, mert azonnal "lehalkítanak" ha valamire rátapintasz, bármi legyen az és felsőszintű emberek pizicióját veszélyeztetné.

(#10736) tlac válasza stol (#10735) üzenetére


tlac
nagyúr

az a probléma, hogy 1-2 ilyen cucc bebukását eléggé megérzi a bolt...

egyébként véletlen nincs videofelvétel róla, ahol bevallja, hogy beleejtette a procit a foglalatba?

(#10737) stol válasza tlac (#10736) üzenetére


stol
addikt

Hangfelvétel van, de nem adhatjuk közre sehol amíg nem kell....

(#10739) tlac válasza stol (#10737) üzenetére


tlac
nagyúr

és tud róla, hogy nektek ilyen van a kezetekben?
talán így már bizonyítható, hogy nem rendeltetésszerűen használta, ezzel lehetne rá hatni

(#10740) iday


iday
aktív tag

Miértnem tesztek egy kisérletet egy müködö procival + lappal, hogy a procin leragasztjátok azt az eggy lábat?
Müködik/Nem müködik. A vége.

3dfx & AMD & ATI forever! http://iday.hu

(#10741) Pötyi válasza iday (#10740) üzenetére


Pötyi
őstag

Mert nem a procival van a gond, hanem a lappal! :D Nem a procit köll tesztelni...

QNX is cool!

(#10742) liver válasza iday (#10740) üzenetére


liver
tag

:W

"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)

(#10743) stol válasza tlac (#10739) üzenetére


stol
addikt

Biztonsági kamerák hangot is rögzitenek. "Képanyag" is van, de az ipari kamerák elég shit minőséget rögzitenek.
Mindenhová ki vagyon irva, hogy az üzletben biztonsági kamerák működnek...
Sajnos volt már lopás. :(

(#10744) HUN]Repa válasza stol (#10743) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Az biztos hogy Ariadne-vel már sokat veszekedtem én is ,sokat tanultam is tőle, és Ő BIZTOSAN mindent jó szándékkal és segítően ír ,tényleg lehet adni arra amit mondd ,bárkit lehet bántani és kritizálni ,de pont Őt ne ! Tényleg csak segíteni próbál.

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#10745) Darkness


Darkness
aktív tag

Üdv,

végigolvastam szépen a történést és a sok hozzászólást... s fel vetődött bennem egy kérdés: miért a konkrét hibát vizsgáljuk? inkább az egész esetet kellene megnézni. hogyan is lett ez a hiba. az illető kompletten vette a gépet vagy alkatrészenként s maga rakta össze. ha kompletten, akkor miért csak a MoBo-t hozta be? Ellenkező esetben, ha nem szakember, akkor miért nem kért segítséget az összerakásban?
Erre ninsen külön rendelkezés?

Adj egy falat falat, mondta a falat faló faló. - Cinkosok között hallgatag a néma. - „Azarath, Metrion, ZINTHOS!” - Rock Fire? - No, Sky.

(#10746) stol válasza Darkness (#10745) üzenetére


stol
addikt

Alkatrészenként vette, otthon szerelte össze.

(#10747) bullseye válasza stol (#10746) üzenetére


bullseye
addikt

nekem már a kezdő gondolatom is az volt, ha valaki annyira béna, hogy szétizéli a foglalatot, ez alapján miért nem veszti el a garanciát? Mert azt állítja, hogy eddig működött így is, meg fejbevágott titekett a fogyvéd törvényekkel?

'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

(#10748) Zolás válasza bullseye (#10747) üzenetére


Zolás
addikt

Igen ez is egy érdekes dolog. Messziről jött ember azt mond amit akar. Elsimerten fizikai sérülést okozott akkor bizonyitsa be hogy müködött utána. Ez a bemondom hogy otthon még jó volt elég érdekes dolog.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#10749) misirulez válasza Zolás (#10676) üzenetére


misirulez
senior tag

Egyébként, az ügyfél azon pattog, hogy az alaplap nem a fizikai sérüléstől ment tönkre.

Ok, tételezzük fel nem amit ment tönkre.
És akkor mi van?

Attól még ott áll valszeg a ti parilapotok alján is, hogy fizikai sérülés esetén NEM garanciális és kész.

Én nem foglalkoznék vele, szinte semmit amint elkezdene pattogni, gyorsan lezárnám a témát, hogy forduljon fogyasztóvédelemhez.

Úgysem fog az ember 20,000Ft-ért cserébe naphosszakat mászkálgatni, sorban állni, tárgyalásra eljárni, melóhelyről szabit kivenni, stb-stb.

(#10750) misirulez válasza misirulez (#10749) üzenetére


misirulez
senior tag

hogy on is legyek, mert elég régen nem írtam:

Szőke nő bejön:

"Honlapjukon láttam KAB márkájú tápkábelt. Abból kérnék egyet."

:))

És ez pont nem rég volt, egy érdekes kérdés, amire nem tudtam válaszolni, majd ti megteszitek?

-Hogyan tudom a csatlakozót bővíteni 120gb-ra?
-Milyen csatlakozü?
-A winchesteren most csak egy van
-A csatlakozót szeretné bővíteni???
-Igen mert azt mondta a kollégám, hogy csak 120gb-os?
-Tehát akkor nagyobb winchestert szeretne?
-Nem, csak bővíteni.
-Nem elég a mostani?
-De elég mer 320gb-os.
-És csak 120gb-ot lát?
-Nem látja rendesen.
-Sajnálom, de nem értem a kérdést.
-Jó, akkor inkább hagyjuk.

:))

Tápot elviszi a vevő...fél óra múlva ring-ring...

-Igen tessék XY.
-Parancsoljon
-Nemrég vittem önöktől egy tápot, az lenne a kérdésem, hogy van az a nagyon vastag 12-es kábel (???) azt be tudtam dugni, de a másikat nem.
-Gondolom a 24 pinesre gondol, azt sikerült bedugni, ugye?
-Igen a 12-est. (-???-, előbb mondtam neki, hogy 24-est, és rávágja, hogy IGEN 12-est.. ;] )
-A legnagyobbat?
-Igen.
-És akkor melyiket nem tudta?
-A másikat.
-Melyik másikat?
-A négyeset.
-És miért nem tudja bedugni?
-Nem ér el odáig?
-A táp alul vagy felül van a számítógépben?
-Felül.
-Akkor, hogy-hogy nem ér el?
-Hát úgy hogy rövid?
-Rövid??? Legalább 15cm szokott lenni.
-Igen annyi, de nem ér el?
-Várjunk csak, hát a táptól akkor pár centire van a 4 pines ahova be kell dugni.
-Igen.
-Akkor mi a gond?
-Hát nem ér odáig.
-Sajnálom de így nem tudok segíteni, nem igazán értem...
-Jó akkor beviszem.
-Oké rendben az lesz a legegyszerűbb.

Hozza be:

A 24 pines csati ami, ugye 20+4 pines....Na szóval a vitézünk a +4 pint akarta a processzor mellé dugni.

tanulság
1. Tényleg nem ért el odáig.
2. tényleg 15cm-es volt.
3. az ügyfélnek mindig hinni kell mert igazat mond.

Amúgy kicsit lentebb olvastam a kérdést, hogy mi a különbség a laptop és notebook között.
Nálunk ez mindennapos, és mindig el mondom, hogy épp annyi, mint a kocsi és az autó között.

Aztán most így hirtelen ennyi, pedig az elmúlt 1 hónapban sokszor akartam időt szakítani, hogy benézzek ide, de most úgy látszik az összes sztorit elfelejtettem.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.