Én sem. 2002-2004-ben se értettem miért azt a csapatot kell köpködni aki a legjobb munkát végzi
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#24901) Motion_Blur válasza Pá (#24898) üzenetére
Én sem. 2002-2004-ben se értettem miért azt a csapatot kell köpködni aki a legjobb munkát végzi
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
De hogy mindenkit megnyugtassak. Ha ilyen nagy marad az RB fölény, szinte borítékolható, hogy valamilyen módon be fogják tiltani a flexi szárnyakat.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de én úgy tudom, hogy van egy olyan szabály miszerint az első szárny nem lehet 8cm-nél közelebb a talajhoz? Ezzel, szemben szinte mindenhol a földet súrolja...
Én erre alapozva mondtam amit, de ha rosszul emlékszem akkor nem szóltam...
(#24901) Motion_Blur: Ferrarisként, valószínűleg a jelenlegi csalódottságom miatt vagyok olyan amilyen. Amúgy 2002-2004-et is rühelltem a Ferrari dominanciája miatt drukker létemre, és 2009-óta folyton csak azt látom, hogy mindig van 1 csapat ami toronymagasan a többiek előtt jár hála Bernie-nek, Mosley-nak és a többi fatökű idióta szabálymódosítgatásainak...
[ Szerkesztve ]
(#24905) D@ni88 válasza Motion_Blur (#24903) üzenetére
Nem úgy van hogy az első körben nem lehet használni?
Nem, a hátsó szárnyat nem lehet használni az első 2 körben. A KERS-t 100km/h alatt nem lehet használni, de azt a rajt után kb 2mp-cel elérik és onnantól mindenki ráül, mint a dudára a dugóban.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
mindegy megelőztek...
[ Szerkesztve ]
Ha van is ilyen szabály, nem tudod bizonyítani, mivel, amikor mérni tudják, akkor ennek megfelel. Menet közben viszont nem tudják mérni. Ilyen szempontból a fotók nem bizonyító erejüek.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Egy kis adalék a flexi szárny történethez: [link] (képek miatt)
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Whitmarsh azt is elmondta, hogy csak a március 12-én véget érő utolsó téli tesztprogramot követően hozták meg döntésüket, miszerint átalakítják kipufogórendszerüket, így a szakembereknek mindössze tíz napjuk volt arra, hogy végrehajtsák a feladatot.
Bár egyelőre – a következő futamokon – maradnak az egyszerűbb kipufogónál, a csapatfőnök nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy a szezon egy későbbi szakaszában visszaszerelik innovatív megoldásukat, mert maga a koncepció jó.
„Amit kérek és tíz nappal ezelőtt is ezt kértem, hogy álljunk le ezen dolgok fejlesztésével egy időre. Egyértelmű, hogy nagyon sok érdekes dolog van ezen a területen, azonban hatalmas kihívás a mérnökök számára, egy igazi kutatási és fejlesztési feladat” – magyarázta.
„Arra kértem mindenkit, hogy egy időre felejtsék el, és valami teljesen mást alkossanak. De abban is biztos vagyok, hogy amint lesz egy kis lélegzetvételnyi idejük, ismét elő fogják venni és dolgozni fognak rajta.”
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Ez jogos.
Csak akkor azt nem értem, hogy akkor például a Ferrari 2007-es mozgó padlólemezébe mi alapján kötöttek bele, hisz a teszteken megfelelt a szabályban foglaltaknak.
De teljesen mindegy, napestig lehetne....
Ja lol.. balfasz vagyok... 100kg az kb. 980N
Mestert sajnálom, hogy nem végzett előrébb, heidfeld és petrov érdekes.
de még van remény, holnap a Mester egy kerékcserével végigmegy és dobogós lesz a két redbull mögött
ez a flexi szárny tavaly is ott volt, senki nem képes lemásolni
F1.....
(#24914) Motion_Blur válasza Krozoo (#24911) üzenetére
A padlólemezbe az alapján kötöttek bele hogy a McLarennél ott volt a komplett tervrajza az autónak és tudták hogyan lehet őket megsz*patni. Az a padlólemez nem ment át az ismételt ellenőrzésen (módosítást kért rá az FIA), az RB szárny meg átment tavaly is, most is átmegy. Rossz a mérési metodika. Az FIA is csöndben van mert valszeg lövésük sincs milyen teszttel lehetne megfogni őket..
Egyébként meg valszeg nem is ebben van az okosság, ezzel csak egy csontot odadobott Newey a jónépnek, lehet hogy teljesen máshol kell keresni azt az 1mp-et
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#24915) Krozoo válasza Motion_Blur (#24914) üzenetére
Na igen, valami más turpiságnak is kell ott lennie.
Viszont érdekes, hogy csak gyors körön brutális az előny.
(#24916) Motion_Blur válasza Krozoo (#24915) üzenetére
Ezt honnan tudod? Nálad már lefutották a holnapi versenyt?
Pá: ha nem lesz SC és Vetttel elszabadul akkor szerintem az első 8-on kívül mindenki megkapja
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Ezt még nem tudhatjuk. Lehet, hogy holnap is dózerolni fognak.
Szerintetek hányadik helyig lesz lekörözve a mezőny?
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
Reméljük tényleg csak egy körön van meg az előny. Mondjuk sokan nyilatkozták már, hogy idén kevesebb jelentősége van/lesz a rajtpozíciónak mint tavaly.
Pá: Felőlem dózerolhatnak. Webboval egymást lehetőleg.
A két Red Bull kiesik, Hamilton autója megadja magát, és Button behúzza zsinórban harmadjára.
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Mivel ránézésre többé-kevésbé a tavalyi konstrukció továbbfejlesztett változata, így gondolom a konstrukció alapvető tulajdonságai nem igazán változhattak meg. De a tévedés jogát fenntartom...
Valaki tudja esetleg, hogy mi célt szolgál az a kémény a RB hátulján?
(#24918) Oliverda: És a mi Zsoltink behuzza a futamot a kétülésessel....
[ Szerkesztve ]
(#24921) MPowerPH válasza Motion_Blur (#24903) üzenetére
Eh, hát ez érdekes. Ezt hogy tudták elsumákolni?! Nem tudom, de ha igaz, akkor ez zseniális. Rajtnál a legfontosabb, ha ott használható, akkor máshol nagyon nem is kellhet. Talán SC után.
Egyébként attól nem félek, hogy aerodinamikailag beérik őket. Tavaly sem sikerült, óriásit alkottak megint.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
(#24922) shteer válasza Motion_Blur (#24909) üzenetére
egészen már a megközelítés... az orrkúp és a tartó lenne a titok kulcsa?
..szerintem jónak tűnik
Én biztos vagyok, hogy nem lesz tiszta rajt
Egymásnak mennek zöld lámpa után, Ausztrál nagydíjon az a ritka ha sima a rajt
(#24924) Peat;) válasza Motion_Blur (#24903) üzenetére
Ameddig nem sikerül optimálisan kidolgozni addig lehet hogy jó ez a fél megoldás, de szerintem ez inkább hátrány mint előny már most is, mivel a sok kerékcsere miatt több lesz a lekörözés illetve többet kell előzni pl régi gumin futó pilótát ahol azért a Kers+szárny kettőse ad leginkább esélyt hogy sikerüljön is. (lsd tavaly Alonso-Petrov, márpedig idén sok ilyen szitu lesz) Ráadásul csak az eleje rajtol puha gumikkal, amikben már van kör is, így simán lehet hogy már 8 kör múlva box...az meg még Vettelnek is kevés hogy a 10. hely környékén lévőkhöz képest (van ott Mercedes, Sauber, Force india, Williams, azért körönként 3 másodpercet nem fognak adni nekik..) kiautózzon egy boxkiállást. Végsebességük meg nem a legjobb ez látható a táblából, egyenesben így nem tudnak előzni, a többi fajta előzésnél meg azért fel lehet tartani őket egy ideig. Érdekes lesz ez.
így legyen.
lenne egy kis akcio
Aki viszkető seggel fekszik, az büdös ujjal ébred... :]
Továbbra is csak az első 10nek kell a leggyorsabb körben használt gumikkal elrajtolni holnap?
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Az FIA érdeklődését is felkeltette a Red Bull KERS-e
Most már nagyon kíváncsi vagyok erre.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
(#24928) Motion_Blur válasza MPowerPH (#24927) üzenetére
Alakul ez, mekkora lenne egy DQ a két Red Bullnak
Oliverda: igen, ez a szabály nem változott!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
(#24929) Pá válasza Motion_Blur (#24928) üzenetére
Egyébként, ha tényleg úgy működik, ahogy linkelted a cikkben, akkor én is betiltanám. Mivel abban az esetben az nem egy energiavisszanyerő rendszer, hanem egy akkumulátoros rajt boost.
Ha betiltják remélem vasárnap éjfél után fogják, hogy a Ligában ne b@sszak rá.
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
(#24930) sekli válasza hunnylander (#24875) üzenetére
Ezeket a képeket a csapatoktól kapod közvetlen?
A visszaszámláló az oldaladon bugos, remélem már nincs ennyi hátra...
Pá: Én nem tiltanám be, ha a többi csapatnak sem tilos a konnektorból feltölteni a rajt előtt. Ráadásul nem hiszem, hogy ez a későbbiekben is így maradna...
[ Szerkesztve ]
Én meg remélem, hogy már holnap sem használhatják.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
(#24932) Flashcash válasza Motion_Blur (#24903) üzenetére
Én egy ilyen megoldásba mindenképpen belekötnék, hiszen a szabály egy KERS rendszert enged elhelyezni az autón, aminek a nevében is benne van, hogy energia visszanyerő rendszer. Ha esetleg, ők úgy gondolták, hogy egy nagy energiasűrűségű egyszer használatos és könnyű telepről, csak és kizárólag egy alkalommal a rajtnál használják a rendszert, akkor az nagyon nem felel meg a szabályrendszerben megfogalmazott KERS alapelveinek.
Hiszen ők így nem alkalmaznak akkumulátort(+súly), nem használnak energia visszanyerő rendszert(+súly), így nem kellett annyit fejleszteniük a fékerőegyensúly és az autó stabilitásának vonatkozásában sem mint a többi csapatnak, viszont a rajtnál gyakorlatilag ugyanazt az előnyt élvezhetik mint a KERS-es autók (ha jó telepük van akkor talán néhány további alkalommal is lehet használni).
[ Szerkesztve ]
Az egyébként nem lenne gáz. Amíg nem használják, addig nem zárhatják ki őket, mivel addig csak passzív súly a kocsiban, azért nem büntethetik őket. Az lenne a szívás, ha használnák és utólag kizárnák őket érte. (vasárnap éjfél előtt )
''Annyira vagyunk egészségesek, amennyire a gondolataink humánusak.''
De ha egyszer használatos is, miért nem használták az egyik Q3-as gyors körön? Nem is lett volna ez a felhajtás, lehet, hogy fel sem tűnt volna senkinek...
Mert egyszer használatos. Ha a parc ferme alatt kiveszik a 'KERS' energiatároló részét, akkor az FIA megjelöli, így nem tudják kicserélni a telepet.
Egyetértek, csak az a nagy kérdés, hogy a szabályok alapján ebbe mennyire lehet belekötni. Valahogy kétlem, hogy annyira hülyék lennének a Red Bull-nál, hogy ezt nem járták volna már nagyon alaposan körbe mielőtt megcsinálták. Ismerni kéne a pontos KERS-re vonatkozó szabályzatot.
Remélem ennek ellenére kilátásba helyez az FIA valami részletesebb vizsgálatot ami akár utólagos kizárással is járhat. Így talán akkor is ki fogják venni holnapra, ha még nem lesz sziklaszilárd ítélet az ügyben.
Amúgy én arra tippelek, hogy az egyszeri töltést náluk egy nagy kapacitású kondenzátor tárolja ami könnyebb mint az akku.
#24935: Szerinted amikor bent állnak a boxban akkor nem tudják az autókat egyszerűen újra felölteni valamilyen csatlakozón keresztül?
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Ja, ha ennyire egyszer használatos. Így viszont már szellemiségében sem frankó, a KERS megpróbál "zöldebb" lenni, ez meg csak egy plusz veszélyes hulladék ami megy a kukába.
Korabban volt linkelve egy iras rola, hogy vegulis az is energiavisszanyero rendszer, csak kicsi a hatasfoka, nem toltodik olyan gyorsan mint a tobbiek-e. Ennek fenyeben erdekes lehet mit mond a szabaly.
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
(#24940) Nowhereman válasza Oliverda (#24918) üzenetére
azért nem kell olyan rosszindulatú lenni. Van egy olyan érzésem, hogy Vettel meredek szárnyállással játszott, és holnap ráfarag...
Utánam a kondenzcsik!
(#24941) P00By válasza Nowhereman (#24940) üzenetére
Én is arra gondolok, h az autója inkább időmérőre volt beállítva. Aztán...
Igen, a kondis megoldás is működhet.
Ha nagyon a szabály kijátszására akarnak menni, akkor természetesen megoldható, hogy betesznek mondjuk egy kurblit a pilótának, amit ha 1 évig tekergetne, akkor feltölthetné a 'KERS'-et, és arra hivatkoznak, hogy ők nem a fékerőt vagy lendkereket, hanem a pilóta erejét hasznosítják újra (lásd McLaren F-csatorna).
A szabályok megengedik, hogy a KERS-et a verseny előtt feltöltsék, viszont semmilyen formában nem lehet tölteni a KERS-et verseny közben a pit stop alatt.
[ Szerkesztve ]
én ugyan nem vagyok RB drukker (és akkor még finoman fogalmaztam), de tetszik az a kreativitás, ahogy az autóikat építik, folyamatosan zseniális újítások sorát vonultatják fel...
(és még ott vannak azok a megoldások, amikről nem is tudunk)
szerk: nem neked akartam, soz...
[ Szerkesztve ]
Ez a verzió is érdekes lehet.
A 'hagyományos' KERS legnagyobb hátránya, hogy a hátsó kerekek fékrendszerén keresztül töltődik, emiatt megváltoztatja az autó fékerő egyensúlyát és instabilitást okozhat. Hátrány még emellett a +tömeg is.
-Ha abból indulunk ki, hogy a Red Bull valamilyen alternatív megoldást akart a fenti hátrányok nélkül, cserébe viszont nem akarják minden körben használni a KERS-t csak lehetőleg a startnál és a biztonsági autós újraindítások után, akkor elképzelhető, hogy ők egy olyan extra-könnyű generátort építettek be (akár az első tengelyre is?), ami kikapcsolható és alaphelyzetben nem tölt semmit a 'KERS'-en (szintén könnyű kondenzátoron?), csak ha bekapcsolják pl. safety car mögött, és akkor is csak nagyon lassan, hogy ne befolyásolja az autó menettulajdonságait.
[ Szerkesztve ]
Igen, a kondis megoldás is működhet.
kondis 1x használatos rendszer sztem nem értelmes, mivel a kondit fel lehet tölteni.
szóval ha tényleg van "kers", akkor vszínű elemről van szó, sokkal hatékonyabb egy elem mint egy akku.
Egyelőre csak találgathatunk. Nekem a #29944-ben leírt megoldás tetszene, hiszen az megfelel a KERS szabályrendszernek is és elég kreatív, illene a Red Bull-hoz.
Bár még ebben az esetben is kötekedhetnek, hogy nem fékezési (felesleges) energiát táplál be az energiatárolóba, hanem a bekapcsolásakor pl. menet közben folyamatosan tölt. (üzemanyagot konvertál -> elektromos energiává)
Ha telepet használnak, azt szerintem az FIA nem fogja engedni.
[ Szerkesztve ]
Williams, Team Lotus, Hispania, Sauber, Force India, Ferrari, LRGP, Mercedes, McLaren nagy felbontású képek.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
(#24948) Oliverda válasza hunnylander (#24947) üzenetére
Képek helyett inkább megoszthatnál velünk némi háttérinfót az éppen aktuális témával kapcsolatban..
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
Szerintem az szabályba van foglalva, hogy a hátsó kerékről lehet energiát visszanyerni.