Üdv !
A már említett David Prakel könyv mellett nagyon tudom ajánlani :
- National Geography sorozat :: Tájak-képek
és
- Digitális fotózás tükörreflexes géppel (azt hiszem Enczy Zoltán a "fő írója" / szerkesztője)
Hja kérem ! A Belváros !...
Üdv !
A már említett David Prakel könyv mellett nagyon tudom ajánlani :
- National Geography sorozat :: Tájak-képek
és
- Digitális fotózás tükörreflexes géppel (azt hiszem Enczy Zoltán a "fő írója" / szerkesztője)
Hja kérem ! A Belváros !...
Vakus topik-ban küldtem egy linket.
Köszönöm szépen, megkeresem őket.
Sziasztok!
Ismét egy kérdésem lenne a Lumix LX100-al kapcsolatban.
Mi okozhatja, hogy a gépből (az objektív kitolt állapotában) szaggatott zaj, finom sistergő-súrlódó hang hallatszik?
Amire gyanakodtam: állandó automatikus fókusz, vagy az optikai képstabilizátor. Manuálisra állítottam a fókuszt, a stabilizátort kikapcsoltam, a blendét/záridőt is manuális értékre állítottam, tehát elvileg semmi mechanika nem működhet (vagy mégis?), de a zaj megmaradt.
Kicsit talán halkabban, de hallható.
Amikor telefonról próbáltam a gépet vezérelni, akkor volt a leghangosabb.
Mi lehet ez? Normális jelenség?
Nekem ugyanilyen hangot ad a TZ70, én is kikapcsoltam ugyanezeket, akkor is, dpreview-n láttam egy threadet erről a témáról, de választ nem találtam, mi okozza, viszont belenyugodtam, hogy normális.
(#27506) Speeedfire válasza Speeedfire (#27260) üzenetére
Úgy néz ki ennyi volt. Ami bent van vékony rúd, már nyeklik is. Pedig sosem téptem meg a csavart. Lehet valahogy ezt javítani? Vagy kuka az egész? Maga az ernyő, diffuzor tök jó.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Vidd el esernyőshöz.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Van ilyen szakma? Esetleg tudsz is bp-en ajánlani valakit?
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Normális, a kompakt gépeknek általában van zajuk Egyrészt nem te tekergeted az objektíven a zoom gyűrűt, másrészt nem halk fókuszmotorosok, mint manapság a legtöbb ILC objektív.
[ Szerkesztve ]
...csak álmodni mentél! https://www.flickr.com/photos/138293221@N04/
Köszi.
Viszont ide se tudom, hogy juttatom el. Imádom az ilyen nyitva tartást.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Sziasztok
Tárgyfotózáshoz keresek megvilágitást. Kezdetnek egy kis lightboxot használtok,de már kezdjük kinőlni és a megvilágitás sem elégséges. Kinéztünk egy Softboxot. A paraméterei :135w izzó, 220V 50/60hz,e27, 5500 kelvin. 70x50x40-es.Egy izzó /softbox. Gondolom minimum 2 kell az ellenfény miatt. Mi a véleményetek ezekről? ☺
Válaszotok előre is köszönöm
XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
A rawtherapee mennyire magyar?
Én annyit tudok róla, hogy egy magyar fejlesztő kezdte el fejleszteni.
A weboldalon is csak ennyi található meg. Nem találom a donate gombot sem
Miért a rawtherapee? Régen próbáltam, de rettenetesen kínlódós volt. Egy használt kitobi áráért lehet venni perfekt raw feldolgozó és/vagy képszerkesztő programokat. Szerintem mind a végeredmény mind a feldolgozással töltött idő csökkenése megéri a befektetést.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Régebben tényleg nem volt jó, de most meglepődtem milyen jól megy. Úgy látom megéri a befektetett idő megtanulni a használatát.
Itt találsz pár könyvet, videót.
Szerintetek egy manuális obinál van jelentősége +1 év garinak? Az egyik helyen (Leitz Hungária) +1 év forgalmazói garanciát kapnék egy tilt-shift obira, viszont 10k-val többért. Az nyilván elenyésző különbség a teljes összeghez képest, de mégiscsak el tudnám költeni másra. És arra gondoltam, hogy ha egy mechanikai vagy optikai alkatrész gyári hibás, az kijön egy év alatt is, ha meg nem, akkor utána sokáig jó lesz. Szerintem inkább csak az elektronikánál számítanak a garanciaévek.
Sziasztok. Lecsereltem az 1200dm egy a68as sonyra, a kerdesem az az, hogy milyen vakut tudok rabiggyeszteni? Azt lattam multi interface a papucs, de nemtudom ez mit takar.. Elore is koszi
Az élet szép. Ha tetszik, Ha nem!
Például egy ilyet: Godox TT350S
Öreg fater megoldja!!!!
Nem vagyok teljesen képben a Sony vakurendszerével, de emlékeim szerint valamikor változtattak a vakutalp csatlakozókiosztásán. Talán az SLT-k még a régi rendszert használták, a MILC-ek meg már az újat (de ebben lehet, hogy tévedek). Mindenesetre érdemes jobban körüljárni a témát.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Elég csak egy pillantást vetni rá, hogy fekete-e a vakupapucs, az A99 (2013) óta szerintem már mindegyik Sony a szabványosabb változatra váltott.
A58, A68, A77 Mark II már a multi interface csatlakozóval szerelt SLT-k voltak. A rágebbi modelleken volt a régi Sony/Minolta vakucsatlakozó. Az újat könnyű felismerni. Úgy néz ki mint egy szabványos vakupapucs. Középen van egy elsütő érintkező és a talp elején takarásban a sok érintkező.
Ilyen a régi csatlakozó.
Itt láthatod a sok lábú érintkezőt.
A mai gépeken már csak az új csatlakozót találod. És az általam linkelt vaku is ilyen. Egyébként azért multi interface, mert mást is rárakhatsz. Pl.: mikrofon, lámpa stb.
Öreg fater megoldja!!!!
Sziasztok!
Mivel lehet az ujjlenyomatot eltávolítani a CPL, ND szűrőről? Illetve Nyári-őszi időben mekkora ND filtert érdemes használni? ND4 a tavaszi szép napsütésben lehet kevés ahogy nézem.
Lencsetisztító folyadék, mikroszálas kendő, eredeti LensPen.
ND szűrő erőssége témafüggő.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Lencsetisztítót aliexpresszről is lehet akár? Portré-hoz kellene főleg az ND szűrő.
Aliexpresszes választ meghagyom másnak, én még semmit nem rendeltem onnan.
Ami az ND szűrőt illeti, azt könnyen meg tudod nézni, hogy hol fogysz ki a záridőből, hány fényérték hiányzik még. Ha vakuzni is akarsz, akkor meg Speedfire topiktárs lesz a te embered. Stúdió vakuk mellé ND8-ast használtam, mert az Olympusomnak ISO 200 az alapérzékenysége, és f8-nál jobban a diffrakció miatt nem akartam rekeszelni. Az élességállításnál viszont lehetett érezni a hátrányát.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Sziasztok!
Az alábbi obik közül melyiket ajánlanátok Sony a68ra?
Minolta - AF DT 18-70 f/3.5-5.6
Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5
Soligor AF 19-35mm f/3.5-4.5
Vivitar AF 19-35 f/3.5-4.5 Series 1
Minolta AF 24mm f/2.8
Minolta - AF 24-85 f/3.5-4.5
Minolta AF 28mm f/2.8
Minolta - AF 28-80 f/4-5.6
Minolta - AF 28-85 f/3.5-4.5
Minolta - AF 28-100 f/3.5-5.6 D
Minolta - AF 28-105 f/3.5-4.5
Minolta AF 28-135mm f/4-4.5
Voigtländer 28-210mm f/4,2 - 6,5 Apo Zoomar
Sigma - 28-200 f/3.8-5.6
Minolta - AF 35-70 f/4
Minolta - AF 35-80 f/4-5.6
Minolta AF 35-105mm f/2.8
Sigma 50mm f/2.8 AF Macro
Minolta AF 50mm f/3.5 Macro
Sony AF DT 55-200mm f/4-5.6
Minolta - AF 70-210 f/3.5-4.5
Minolta - AF 70-210 f/4.5-5.6
Minolta - AF 75-300 f/4.5-5.6
Minolta - AF 100-200 f/4.5
Minolta - AF 100-300 f/4.5-5.6
Minolta - AF 100-300 Apo f/4.5-5.6
70-210 Beercan és és fix 50es minolta 1.7es már elv. úton van
Nagyja részt portrézom, de kellene a nagy látószög is. (Tudom az FF géppel a legjobb)
Az élet szép. Ha tetszik, Ha nem!
Egyiket se... Ezek 1-2 kivétellel fullframe obik, ahhoz tartozó hasznos gyujtótávolságokkal.
APS-C vázra tervezett obit kéne keresni.
Nagylátónak ott a Sigma 10-20 vagy elvileg van Sony (Tamron) 11-18
Tamron 2,8/17-50, Sigma 17-70 vagy a Sony SSM 2,8/16-50
(az 1,7/50 sose jött be APS-C vázon, az 1,4 jelentősen jobb nyitva)
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
Sziasztok! 2 db ND1000-es és 1 db polárszűrőt egymás elé téve mire számíthatok? Jelentősen romolhat-e a képminőség, illetve "összeveszhetnek"-e a szűrők?
Hoya HD 82-es polárszűrő már adott, ezt az ND-k elé/közé/mögé, hova lenne majd érdemes tenni?
A K&F Concept Nano-X szűrői 82 mm-re 2 db kerülne annyiba, mint egy szem Hoya... Mit veszíthetek velük a Hoyához képest?
milyen obi? a canon ef-et ismerem, ott a mechanika eros biztos nem adja meg magat evekig (nyilvan ha nincs ledobva, buheralva, de az ugyse gari), viszont a gyenge pont a szalagkabel. na az szemmel lathatoan csavarodik osszevissza, foleg szelsoseges allasokban. persze az is biztos tovabb fogja birni mint a gari, de ez a gyenge pontjuk, zoomokban is mindig ez doglik meg.
A camera does not make art, the artist makes art.
Arra, hogy nem fogod látni mikor van jó állásban a polár szűrő. A napkitörések, napfogyatkozások fotózásához is létezik napszűrő, nem kell neked így kendácsolni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Sziasztok!
ND-x 100mm-es lapszűrőt keresek, ahol 100 < x < 1000. Ebayen párezerért már látni menetes ND1000-eseket, de lapot 10k-ig csak egy noname-et találtam, az meg sok zsákbamacskáért, kínai noname ND32 is elég ergya volt (színek, élesség már nem az igazi). Moderált árfekvésben mit ajánlanátok?
Köszi!
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Sziasztok!
Ha van egy témáról mondjuk 4-8 képem, hogyan érdemes javítani rajta. Arra gondolok, hogy ha lightroomban mindent beállítok ahogy gondolok, nem csak az alap értékeket húzom, hanem ecsetelek (pl. a portré alany bőrét), gradiens filtert használok stb. hogyan oldjam meg, hogy a többi kép is ugyan azt a hatást mutassa? Ha csak expozíciót és egyéb értékeket (csúszkákat) állítok azt könnyedén át tudom másolni a többi képre, de ha már specifikusabban változtatok és másolom át, nem passzol sajnos 1:1-ben, főleg ha a téma nem mindig ugyan azt a megvilágítást kapja és más szögből van fotózva.
Ha minden képen ugyan arra a sémára szeretnék alakítani, akkor csak azokat az értékeket változtassam lightroomban, amikhez csúszka tartozik, majd ezeket másoljam? Van más lehetőség arra az esetre, ha jobban bele kell nyúlnom?
15k alatt nincs semmi normális.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Köszönöm szépen!!! :)
Üdv, sziasztok!
Az lenne a kérdésem,van-e köztetek olyan,aki használ vagy használt korábban Panasonic FZ300-at?
Ha igen,az érdekelne,mennyire vagytok megelégedve vele, előnyök-hátrányok-kezelhetőség?
Érdekelne szintén még egy típus,az pedig márkán belül az LX200........
Ezt a két teljesen különböző gépet hasonlítottam össze, és a végeredmények nem lettek a jobb paraméterekkel rendelkező LX100-al valami fényesek (hangsúlyozom kezdő vagyok).....az FZ300 felé húz a szívem.. bár az azzal készült képeken is volt hiba .....mert bizonyára rosszak voltak a beállítások.
Köszönöm!
Hello
Van arra valami mód 700d-et rákössem monitoromra és fotózás után egyből megjelnjenek ott a képek?A monitor elé lenne téve a gép és időzitővel fotóznék.
[ Szerkesztve ]
lightroom tethering
hdmi-vel bármire
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
Köszi szépen,hdmi kábel akad is itthon.
Sziasztok!
Egy rendhagyó kérdéssel fordulok hozzátok. Termékfotózáskor fehér terméket kellene fotózni fehér alapon. (tudom hogy az alapszabály szerint ez nem jó így). Ez a termék szabadszemmel szuperül látható is a fehér alapon, viszont a fehér háttér színe nem túl jó már PC-n nézve, kicsit szürkés stb...Ha Cr2 formátumban kicsit felhúzom a fehérséget akkor a fókuszon kívüli részek beleolvadnak a háttérbe...Máshol ugyanilyen fehér termékeket látok szintén fehér alapon és ott szuperül látszik. Mit csinálhatnak másképpen?
Köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
A hátteret jól meg kell világítani hogy tényleg fehér legyen. A tárgyhoz közel raknám a fényforrást, hogy gyors legyen a fényvesztés, így az objektum szélei már kevésbé lesznek bevilágítva, és így elkülönül a háttértől. Gyakorlati tapasztalat nélkül írom, javítsatok ki kérlek
Most vettem lámpát, 4x45w fotós lámpa süti 15cmről.
XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
Kicsit pontosabban kellet volna fogalmaznom. A tárgyat és a hátteret szerintem külön kell világítani a kívánt hatás eléréséhez.
Hát olyat nem tudok hiszen egy cigisdoboz méret van egy fuzet méreten.
XBOX ID: GoTReX #4839 KERESEK: JÓÁRASÍTOTT BLUE Switches billentyűzetet
Sziasztok!
Olyan problémával futottam össze, hogy a Yongnuo fix 50mm-es obim valamiért nem akarja a rekeszét használni. Csak 1.8-as rekeszértéket tud használni és kicsit zavar.Hiába állítom be a 11-es értéket a lenycse akkor is az 1.8-at használja.Ezen kívül semmi hibája nincs a lencsének. Canon eos 60d-n használom és rekeszellenörző gombra is csak kerrek az obi.
Szerintetek ezt lehet javítani? Ha igen akkor hol és kb milyen áron?
Üdv!
Tudnátok abban segíteni,hogy milyen beállításokkal tudnék manuális módban olyan portré fotót készíteni,amiben a háttér el van mosódva,a tárgy pedig éles?
Huawei meg xiaomi mobilokban találkoztam eddig ilyen portré beállításokkal,amolyan mélység érzet féleség.
(A mobilokkal készült fotók exif file adatait kinyerve látom az értékeket, azok lehetnek kiinduló alapok?)
Egyenlőre még csak ismerkedek a géppel,de ez a beállítás nagyon érdekelne.
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
A jó portré munkatáv adott, a maradék:
- megfelelő képkivágást adó objektív (szokásosan ekv. 85mm vagy kicsit hosszabb)
- minél nagyobb szenzor
- minél tágabb rekesz (kisebb f szám)
- minél távolabbi háttér
A fentieknél fontosabb amit nem tudsz megvenni a boltban. A kommunikáció a modellel, a jó beállítás megtalálása, a fények, a derítés, a színek árnyalata vagy épp a hiányuk. Sőt, a környezet is számít. Egy portré attól nem lesz jó, hogy egy erdős háttérből egy zöldesbarna trutymót tudsz csinálni a kezedben lévő technikával.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
A mobilos hókusz-pókusz(szoftveres megoldás , esetleg két kamera képéből) "rendes" fényképezőgépeken nincs. A háttér elmosása több dologtól függ. Minél nagyobb a távolságkülonbség a háttér-tárgy illetve kamera-tárgy között (a háttérnek kell messzebb lennie), illetve minél kisebb rekeszértéket(f szám) állítasz be, annál nagyobb lesz a háttér "mosása".