Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Mentett Pentium 1 alaplapok
- sziku69: Szólánc.
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- joghurt: frenda dsttöytoi
Új hozzászólás Aktív témák
-
lukr3cia
újonc
És mostmár azt is tudjuk, hogy nem a részecskék forognak, hanem körülöttük a téridő.
-
lukr3cia
újonc
Tehát az alapállapotú buborékok érintkezése jobbkezes neutrínókat hoznak létre.
Ha egy alapállapotú kvantumhab forgását megfordítjuk, akkor egy vírtuális U- antiU kvarkpárt hozunk létre.
Ha ezt felpörgetjük, akkor vírtuális elektron-pozitron pár lesz belőle.(a D antiD-hez csak meg kell fordítani a "forgási" irányt.)Miért vírtuális? Mert az képek a téridőt ábrázolják. Egy vírtuális részecskepár pont így néz ki a téridőben, ha mindkét részecske fénysebességgel mozog.
A modellel jól szemléltethető, hogyan lesz a W bozonból elektron-neutrínó pár a béta-bomláskor.
Marad jó pár nyitott kérdés.
Kettő ezek közül.
Miért hullámként terjednek a részecskék?
Hogyan łrhatóak le a modellel a további részecske-generációk(családok)? -
lukr3cia
újonc
Nos, mik ezek az izék?
Részecskék világvonalai a téridőben.
A kiindulópont az üres vákuum. Ezt jobbkezes neutrínók láthatatlan tengere tölti ki.
Ez a háttér.Az is jól kivehető a képeken, hogy ezek a világvonalak két buborékszerű valaminek az érintkezése mentén jönnek létre. Ezek a valamik, (nevezzük kvantumhabnak) kétféle "forgási" állapotot vehetnek fel.
Ezzel a két állapottal felírható a Standard Modell első generációja. A leírás nem teljes, de megérthetjük, miért annyi a töltésük amennyi, és ami fontosabb, miért ennyi féle van belőlük.
-
lukr3cia
újonc
lastheory wordpress com
#include <stdio.h>
#include <string.h>
#include <math.h>
#include <X11/Xlib.h>Display *dpy;
Window win;
GC gc;typedef long double float1;
void uprinti(int x,int y,int n,int color)
{
char a[64];
sprintf(a,"%d",n);
XSetForeground(dpy,gc,color);
XDrawString(dpy, win, gc,x,y,a,strlen(a));
}
void uprints(int x,int y,const char *a,int color)
{
XSetForeground(dpy,gc,color);
XDrawString(dpy, win, gc,x,y,a,strlen(a));
}void point(int x,int y,int color)
{
XSetForeground(dpy,gc,color);
XDrawPoint(dpy, win, gc, x,y);
}int main()
{
dpy = XOpenDisplay((0));
win = XCreateSimpleWindow(dpy, DefaultRootWindow(dpy), 0,0, 1200, 800, 0,0,0);XSelectInput(dpy, win, StructureNotifyMask);
XMapWindow(dpy, win);gc = XCreateGC(dpy, win, 0, (0));
XSetForeground(dpy,gc,0);for(;
{ XEvent e; XNextEvent(dpy, &e); if (e.type == MapNotify)break; }
{
long double c,lightyear,Mpc,a,r_universe,onez,v,rs,g,m,r_rec,r_src,d,q,alpha,c1,u;
g = 6.67428e-11;
c = 2.99792458e8;lightyear=3600.0*24.0*365.0*c;
Mpc=3.26e6*lightyear;
r_universe=13.45e9*lightyear;uprints(100,50,"Km/sec/Mpc",0xffff55);
uprints(1000,640,"1e9 lightyear",0xffff55);
for(int i=0;i<14;i+=1) uprinti(100+i*1000/13.45,620,i,0xffff55);float scale=10e-3;
for(int i=30;i<90;i+=10) uprinti(100,900-((1e3*i)*scale),i,0xffff55);for(int i=30;i<90;i+=10)
for(int x=100;x<1100;x++) point(x,900-((1e3*i)*scale),0xffff55);for(int i=0;i<200;i+=2)
{
m=pow(10.0,45.0+22.0*(float1)i/200.0); //mass of universe 1e45-1e67
/// printf("%.12Le \n",m);for(int x=0;x<1000;x++)
{
d=r_universe*(float1)x/1000.0;
// v=d*72600.0/Mpc; onez=1.0/(sqrtl(1.0+v/c)/sqrtl(1.0-v/c));
// printf("%.12Le \n",d/lightyear);rs=2.0*g*m/(c*c);
r_rec=rs+r_universe;
r_src=rs+r_universe-d;// alpha=atan(d/r_rec);
alpha=atan(d/r_universe);u=2.0*g*m/(r_src*c*c*4.0);
c1=c*(1.0-u)/((1.0+u)*(1.0+u)*(1.0+u));
v=c1*sin(alpha);onez=1.0/sqrtl((1.0-rs/r_rec) / (1.0-rs/r_src));
onez*=1.0/(sqrtl(1.0+v/c) / sqrtl(1.0-v/c));q=(1.0/onez)*(1.0/onez);
v=((q*c-c)/(1.0+q))/(d/Mpc);
point(100+x,900-(v*scale),0xffff00-i*256);
// printf("%.12Le \n",v);
}}
}XFlush(dpy);
getchar();return 0;
}
/*
onez=1/(sqrtl(1+v/c)/sqrtl(1-v/c))
sqrtl(1+v/c)/sqrtl(1-v/c)=1/onez
sqrtl((c+v)/c)/sqrtl((c-v)/c)=1/onez
((c+v)/c)/((c-v)/c)=(1/onez)(1/onez) q=(1/onez)(1/onez)
((c+v)/c)/((c-v)/c)=q
(c+v)/(c-v)=q
(c+v)=q(c-v)
c+v=qc-qv
v+qv=qc-c
v(1+q)=qc-c
v=(qc-c)/(1+q)*/
Új hozzászólás Aktív témák
- Oázis Computer - Prohardver nyereményjáték egy Acer gamer monitorért
- Sorozatok
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen asztali médialejátszót?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox Series X|S
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Lenovo Thinkpad T14 G5 - i5-125U, 16GB DDR5, 512GB, 14" IPS, MAGYAR bill. - 3 ÉV GARANCIA
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 32GB DDR4 512GB SSD Intel ARC A770 16GB Rampage SHIVA 650W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B460M i7 10700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB KOLINK Observatory TG TT 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H170M i7 6700 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB KOLINK Observatory Lite TT 500W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock A520M R3 3100 16GB DDR4 512GB SSD RX 6500XT 4GB BitFenix Neos Thermaltake 500W
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G2 - i5-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- Bowers/Wilkins PX8 fejhallgatók (dupla Bluetooth eszköz csatlakoztatása!)
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest