Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Terepasztalosok topicja

Hozzászólások

(#1) Vki


Vki
tag

Nem láttam még ilyen témát,tehát ezennel megnyitom.Ha már van ilyen,akkor ez törölhető.
Tehát minden vasútkedvelőt és terepasztalozót várok. :DD :)

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#2) Som@ válasza Vki (#1) üzenetére


Som@
őstag

Egy kis dorgálás: Azért mert nincs ilyen topic, nem kell feltétlenül nyitni egyet. Félreértés ne essék, nem gond, csak arra szeretnék utalni, hogy valamilyen értelmes, magvas, témába vágó gondolattal kezd meg a beszélgetés folyamát! ;)

Mozgásba hozzuk az energiát! elemes.hu

(#3) divot válasza Som@ (#2) üzenetére


divot
veterán

Például: terepasztal nélkül a nemzet félkarú óriás. ;)

(#4) Vki válasza divot (#3) üzenetére


Vki
tag

Fujj milyen fejed van már... Shrek húzzon vissza a mocsarába,a szamarához!!! ;]
MOD:Jól van na,csak gonoszkodtam...Amúgy igazatok van... Talán ténleg vmi értelmesebbet kellett ''vóna'' írnom... :O :(

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#5) divot válasza Vki (#4) üzenetére


divot
veterán

Ez fájt. :O

(#6) Vki válasza divot (#5) üzenetére


Vki
tag

Bocs!Nem akartalak megbántani,csak megijedtem a fejedtől...
Figy!Te meg engem kritizálj,de menjünk át a ringbe Bővebben: link !

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#7) mr.geeZ válasza Vki (#1) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

Csak hogy legyen valami ON is:

Nekem volt egy tekintélyes méretű 2 állomásos 4 váltós H0-s terepasztalom (kb.2.5x2m)
Egy személy és egy tehervonattal. A terep még nagyjából megvan darabokban, a vonatokat eladtam egy gyereknek, aki a pénz felét adta csak meg. (Kb 12K-s biznisz: gőzmozdony, kúlos raktárkocsik, ilyesmi: ebből 5K-t láttam, a gyereket azóta se: mire visszamentem a boltjával együtt eltűnt a rákba:((( )
Most egy N-s kisterepem van egy körpályával egy alagúttal, 2 váltóval: egy kétirányú mozdonnyal, 2 személyvagonnal, 1 vasúti átkelővel. Nem nagyon törődtem vele: a környezet nincs nagyon kidolgozva, régen használtam az egészet (pedig jó kis Piko trafóm van, és minőségi egyéb alkatrészeim is). Jó hobbi, csak rövid ideig tartott: egy fellángolás volt: az egyik haver rángatott bele. Mára már inkább csak egy rövidke emlék az életemből.

[Szerkesztve]

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#8) Vki válasza mr.geeZ (#7) üzenetére


Vki
tag

Hmmm... Hmmm... Hmmm... :D

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#9) anaqer válasza divot (#3) üzenetére


anaqer
veterán

Azzal meg még sánta is. :U

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#10) mr.geeZ válasza Vki (#8) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

Köszönöm, hogy értelmes megjegyzéseddel feldobod a témát, és segítesz a kultúrált kétoldali konverzáció előrehaladásában:DDD

Beléd is!

[Szerkesztve]

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#11) Vki válasza mr.geeZ (#10) üzenetére


Vki
tag

:D :D :D :DDD

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#12) divot válasza Vki (#11) üzenetére


divot
veterán

Szvsz lassan, de biztosan közeledik a topic az elmúlás felé...
Inkább írj valami kis esszét a terepasztalokról, hogy tudjanak a többiek mihez hozzászólni. :)

(#13) Vki válasza divot (#12) üzenetére


Vki
tag

Akkó kezdeném a lámpák vezérlésével:
A vasúti semaforokat az istennek se tudom vezérelni,illetve hát tudom csak azt nem,hogy állítsam meg vele a vonatot?! :U :F
MOD:Már lassan megcsinálom sz.gépes vezérlésűre...

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#14) Vki válasza Vki (#13) üzenetére


Vki
tag

Ja,meg a sorompó csapórudak az átjáróknál... :(

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#15) mr.geeZ válasza Vki (#13) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

Szvsz ha nem tudod, hogy hogy működik a leállítás-indítás maga, addig ne gondolkozz számítógépvezérlésben.

A szemafornál érdemes beiktatni egy relét, ami érzékeli (kap jelet), hogy a vonat a lámpa előtt van, és automatikusan lekapcsolja az áramot a sínekről. Nah, ezt tudod egy gombbal visszaváltani, hogy elinduljon a vonat gombnyomásra. Majd ha ez megvan: gondolkozhatsz, hogy szgéppel miként kösd össze a cuccost (pl. soros, v párhuzamos portokon való vezérlés: annyira azért nem egyszerű)

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#16) Vki válasza mr.geeZ (#15) üzenetére


Vki
tag

És ha direkt erre a célra kitalált progim van... Catrain 1.82? :(
Amúgy is,énnekem nem kell gombvez. nekem simán,automatán menjen minden...
A relét már ismertem... :((

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#17) mr.geeZ válasza Vki (#14) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

Szvsz az se annyira bonyolult: szintén egy vonatvezérelt relé a kulcs: de a pontos bekötés, és vezérlés tekintetében kérdezze meg kezelőorvosát, google-jét; egyrészt én se egyedül csináltam annak idején a dolgot, sőt:) másrészt nem árt, ha nem füstölöd el a vonatodat, vagy a sorompódat, lámpádat;), harmadrészt nem fogom vázolni a egész terep bekötési rajzát;] Ha már megvetted az alkatrészeket, akkor nyilván van terved, kinek a segítségével csinálod meg a dolgot, ha még nem vetted meg, akkor meg keress egy hozzáértő, türelmes embert:).

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#18) mr.geeZ válasza Vki (#16) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

Miért vagy akkor ennyire szomorú akkor?:P Írd le, hogy mid van, és mit szeretnél csinálni, néma gyereknek anyja se érti a szavát. Ha már van kész terepasztalod, akkor nem gáz annyira irányítani a gombos verzióhoz képest ezzel a progival: próbáld megkeresni a neten a használati útmutatóját a proginak, vagy ilyesmi. Ha viszont a semmiből akarod megépíteni, akkor már nagyobb gáz a helyzet. Mivel nem írtad, hogy nagy Terepasztalos vagy, és már vagy az 5. saját asztalodat tervezed, azthittem, hogy lelkes kezdő vagy. Ha megbántottalak ezzel SRY, de kérlek, hogy írj több infót mit szeretnél, mivel, így jobban tudunk segíteni.

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#19) Vki válasza mr.geeZ (#17) üzenetére


Vki
tag

Tehát forduljak Guglihioz?Mit írjak be?

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#20) Vki válasza mr.geeZ (#18) üzenetére


Vki
tag

Há' kezdő vagyok! :P

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#21) _az


_az
senior tag

kiskoromban elkezdtünk építeni faterékkal 1 terepasztalt, de aztán félbemaradt... már tervezgetem, hogy a maradt alkatrészeket előássam a kertből ;] és épíccsek egyet, úgyhogy nem is baj, hogy van ilyen topic, köll az ilyen...

az

(#22) Vki válasza _az (#21) üzenetére


Vki
tag

Mé,sírkeresztet állítottál neki a kertben,vagy hogy találod meg?! ;] ;] ;]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#23) mr.geeZ válasza _az (#21) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

AZ első terepasztalomat (pontosabban jogilag nem az én tulajdonomat képezte ez az ingóság, de azért az ember a mai tulajdonhajhász világban szeret mindent a sajátjának tudni nna:) ) nagyfaterjaim dobták össze kollektíve: apai a fát, papírmasékat vágta, csinálta, és a modelleket szerezte be, anyai a villamos részét csinálta meg kompetten. Ez az összmunka vezetett a kisvonatok szeretetéhez a családban. Milyen jó ha van az embernek egy-két nagyszülője raktáron, nemigaz? (Én abban a szerencsés helyzetbe vagyok, hogy már ''érett'' korom ellenére még az összes nagyszülőm él Hál'Istennek)
A darabok viszont tényleg mindenhol megtalálhatóak: otthon az egyik fiókom teli van a maradványokkal: a garázsba van a nagy alagút, meg az asztal maga, a trafó, meg egykét alkartrész az új terepasztalban van, tehát tényleg úgy kell összeguberálni az anyagokat.

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#24) mr.geeZ válasza Vki (#20) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

De mégis azért nagy vonalakban leírhatnád, hogy mid van, ha semmi nincs, akkor meg mit szeretnél, mennyiért, milyen méretben, ilyesmi.
Ha még csak most ismerkedsz a dologgal, akkor írd be gúgliba: vasútmodell, vagy H0, TT, vagy terepasztal, ilyesmi.pl. http://www.vasutmodellklub.hu/:

''200 éves a gőzmozdony''
XIII. Országos Vasútmodell Kiállítás és Verseny
Veszprém, 2004 november 12-14.
Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola
Victor Hugo u. 28.
vagy:

Modellvasút tervezése és építése
Cser Kiadó, 2001
Szerző: Kerber, Georg - Stirl, Andreas

Szóval kérdezz; ismerkedj; játssz; tanulj:DD

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#25) Vki válasza mr.geeZ (#24) üzenetére


Vki
tag

Jéééé! :DDD A könyv megvan! :DD
Amim van:
H0-ás kezdőkészlet,2 db vasúti átjáró(Lámpával,sorompóval),4 db vonatirányító lámpa,és 1 db alagút.Na most ezzel nem sok mindent lehet csinálni... :(
MOD:Én az egészre 50000 HUF-ot szánnék.

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#26) mr.geeZ válasza Vki (#25) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

Hát tény, hogy valszeg nem fogod tudni Budapest vasúthálózatát modellezni pl;] de kezdésnek nem annyira rossz: hidd el, azért ezeket se túl könnyű összerakni. A környezet kipofozásával meg szvsz el lehet szenvedni hónapokig, amíg _tényleg_ élethű lesz.

A könyv jó, ha megvan, az ugye azt jelenti, hogy kiolvastad:F ;)

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#27) Vki válasza mr.geeZ (#26) üzenetére


Vki
tag

Ki még nem olvastam,amúgy ha érdekel én egész Magyarországot meg akarom csinálni terepasztalon,különösen Egert ;] (Abból is a felnémeti állomást,mert ott lakok nemmessze :D )

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#28) Vki válasza Vki (#27) üzenetére


Vki
tag

UP!

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#29) bdav


bdav
őstag

anno régen volt egy bazinagy terepasztalunk, kb. 6x6 m-es szobában 8as alakú. valami brutális mennyiségű sínt használtunk fel, volt rajta vagy 6-8 szerelvény, emelkedőkkel, alagutakkal meg minden földi jóval, lebalább 20 váltó; 8 szakaszra volt osztva a pálya, egy házi készítésű vezérlőkütyü volt hozzá (egy trafóról ment az egész, volt egy kapcsolótábla, amin egyesével lehetett kakaót adni a szakaszoknak). annyira nem dolgoztuk ki, mert rövid ideig lehetett csak hogy összerakva maradjon. de épiteni poén volt ennyire is :)

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#30) Vki válasza bdav (#29) üzenetére


Vki
tag

H0-ás volt(Bocs,ha írtad,én meg nem figyeletem)?

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#31) bdav válasza Vki (#30) üzenetére


bdav
őstag

azt hiszem. ez a közepes méretű, a nyomtávja a síneknek 2centi körül van.

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#32) mongi


mongi
senior tag

akit a virtuális része érdekel(helyhiány miatt), az keresse a trainz.hu-ra ;)

sok cool magyar cucc van fent, pályák szerelvények, miegymás :)

.......................................................................... Gondolj ide amit akarsz.

(#33) mr.geeZ válasza bdav (#31) üzenetére


mr.geeZ
aktív tag

A ''közepes méretű'' nemtom, mennyire pontos, de Bővebben: link alapján sztem neked H0-s volt a modelled, mivel az a legelterjedtebb. Viszont itt a milliméterek számítanak, ha közel 2cm volt, akkor inkább 00-s modelled volt, bár az viszonylag ritka.

Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.

(#34) corm


corm
senior tag

Nekünk bdav-hoz hasonlóan volt régen egy elég nagy terepasztalunk, de akkormég tasómmal kicsik voltunk és hamar elment a kedv tőle( meg hely sem volt neki költözés miatt). De most ezt topicot meglátva olyan gondolatom támadt, hogy milyen jóis lenne... :)
Kérdésem: mennyibe lenne azokat a dolgokat megvenni amiket nem tudok megcsinálni(sínek, vonatok, váltók..), mert sztem a poén pl. ha te csinálod az alagutat meg az emelkedőket(már aki szeret fával dolgozni persze). Szóval mennyire drága hobbi ez mostanság:F (persze gondolom még most is nagyrészt használt cuccok vannak piacon, pl. sínek, váltók, trafók)

Na jókis velős kélrdés lett belőle :)

Y N W A

(#35) bdav válasza mr.geeZ (#33) üzenetére


bdav
őstag

csak ugy saccoltam az emlékeim alapján, valószínű az elterjedtebb változat van nekünk, lévén több különálló készlet lett összeszedve, vannak köztük egész régi darabok is, és abból építve az egész.

corm: baromi drága minden, egy tök alap készlet több tízezer forint (néhány sín két váltó mozdony + pár kocsi), legalábbis amikor legutoljára néztem árakat, ennyi körül mozgott (és még nem is igazán minőségi cucc volt). na az se tegnap volt. egyszóval sok :).

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#36) yyani


yyani
csendes tag

Sziasztok. Mint öreg embernek lenne néhány ötletem, amivel segíthetnék a kevésbé tapasztalt modellezö koléégáknak. valóban bitang árak vannak kisvasút fronton. Láttam már mozdonyt 80-100 ezer forintért is(olyan is volt persze). Ha nem vagy finnyás a dologra, nézz körül a modell boltok használt jármü választékában.
H0-ás méretben igen sok jó és viszonylag olcsó kocsit, mozdonyt találsz. Ha komoly pályát akarsz építeni, felejtsd el a magyar gyártású váltót amit a FUggerth vagy mi a csoda cég csinál. Gyenge az állítómü, bizonytalan az áramvezetés. A fél váltó alu öntvény koszolódik oxidál. Próbálj régi piko váltókat szerezni, vagy bármi mást. Esetleg régi NDK kori PILZ sínanyagot. Tuti.
Ha TT méretben gondolkozol ott egyszerübb a dolog. Egy féle van kész passz. Árban a TT kicsit olcsóbb kisebb a helyigénye. Viszont nincs akkora választék új dolgokból, régiböl is csak amit Veb Fabrikék gyártottak.A vágányrendszere sem olyan rugalmas mint a H0-s rendszer. Ebböl is lehet bitang dolgokat csinálni, saját tapasztalat, nálam 240*130 cm-en három szinten rombolnak az NDK csodák.
A többi méretarányban nincs ötletem. Egy biztos itt is igaz, minél kisebb, annál drágább.
Végére még egy ötlet. Ha jártok antikvárium környékén, Próbáljátok megszerezni Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Az elsö körpálya felépítésétöl a nagyvasúti biztosítóberendezések modellezéséig minden benne van.

(#37) Vki


Vki
tag

A szemaforos vezérlés kapcs.rajza megvan,már csak azt nem tudom,hogyan különítsem el a szakaszokat? :F

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#38) Vki válasza yyani (#36) üzenetére


Vki
tag

Kössz az ötleteket!!! :C :C :C

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#39) kBagyula válasza Vki (#37) üzenetére


kBagyula
senior tag

Szakaszoló sínnel.

(#40) kBagyula


kBagyula
senior tag

Nekem is volt TT méretű terepasztalom ~10 évvel ezelőtt. Eladtam helyhiány miatt.
Azóta a virtuális modelleknek élek. :) Nézd meg az adataimnál található webszájtot.


Üdv,
kbagyula

(#41) yyani


yyani
csendes tag

A szakaszoló sín o.k. Ha spórolni akarsz akkor a mezei sínbe egy csípöfogóval te is be tudod iktatni a szakaszolást, persze illik az elcsípett sínvégeket kicsit megmodulálni, hogy a vonat ne ugtáljon rajta. Ez a megoldás akkor jön be igazán, ha ívben kell szakaszolást csinálnod az is hasznos, ha a szakaszolás elötti és utáni vágányrészt összekötöd a jobb áramellátás végett.
Ugyan ez az elcsipkedös módszer használható a kapcsolósín kiváltására is. 1-2 cm hosszon két bevágást csinálsz a vágányba és a kis 1-2 cm es szigetelt darabot használod kapcsolónak.
egy gyári szakaszoló, vagy kapcsoló sín 200 pénz környékén van magyar gyártás. sokezret lehet megfogni a barkáccsal.
Fontos! az összes szakaszolásnak és kapcsoló vágánynak ugyanazon oldali sínszálon illik lennie.
Valami keresöben keress rá a ''0'', ''A'', ''Z'', ''Ü'' kapcsolás nevü dolgokra. Ezek is a vonatvezérlés megoldására szolgáló dolgok.
Aztán van még egy nyalánkság csak elég drága, amikor az egyenáramra ráültetett magasabb frekvenciás árammal irányítod a vonatokat. minden mozdonynak saját adó és vevö berendezése van, úgy lehet mozogni velük mint a valóságban.

(#42) Vki válasza kBagyula (#39) üzenetére


Vki
tag

És az hogy néz ki? :F
yyani:Ehhez én túlságosan is együgyű vagyok. :B :(

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#43) bdav válasza Vki (#42) üzenetére


bdav
őstag

egy kis helyen hiányzik a fém a sínről, legalább az egyik oldalon.

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#44) Vki válasza bdav (#43) üzenetére


Vki
tag

Dehülye vagyok :((( Hogy még ezt sem tudtam... :B

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#45) Vki


Vki
tag

Nézem éppen a modellvasut.han.hu-t... :((( Tisztelt Webmesternek mail ment... :((
MOD:A f*szkabátja!Hülye köcsög!Nincs is ilyen mail cím...Pedig ecity-ék elküldték,aztán jött vissza,hogy nem lehet ide kűddeni mélt... :O

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#46) Vki válasza bdav (#43) üzenetére


Vki
tag

UI.:Van olyan szakaszoló sín,amelyen az érzékelő(Train Detector) is rajta van? :F

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#47) bdav válasza Vki (#46) üzenetére


bdav
őstag

nemtudom. biztos van :) (nekem nincs ilyenem mondjuk az tuti ;))

10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''

(#48) Vki válasza bdav (#47) üzenetére


Vki
tag

Mán nemazé,mer tudok magamnak is csinálni(Van elektronikában jártasságom :D )de így kényelmesebb...Meg persze drágább... :(

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#49) yyani


yyani
csendes tag

Hi! Én még nem igazán találkoztam olyan szakaszoló sínnel ami kapcsolóvágánnyal egyben lett volna. Nem lenne jó megoldás szerintem. Mondjuk a kijáró vonat után akarod megállj! állásba kapcsolni a jelzöt. ha a sínérintkezö belóg a szakaszolásba akkor a vonat megáll, mert lekapcsolja maga alatt az áramot. Ha ez egy térköz és hátulról jön a következö szerelvény, lehet ragasztgatni a törött ütközöket :) Általában a leghosszabb motoros jármünél picit messzebb teszik a kapcsolót a szakaszolás után. Szándékosan mondtam motoros jármüvet. ha egy H0 M41-et tolva közlekedtetsz, mondjuk három máv személykocsival vezérlökocsival az elején, akkor esetleg a vezérlökocsi kereke is képes kapcsolást kiváltani, amikor a mozdony még a szakaszolásban van. konklúzió: megest széjjelesik a vasútüzem, vagy seggberúgja a vonatodat a mögötte haladó szerelvény.
Ajánlanék mégegy könyvet: Asszem úgy híják embert, hogy Gerhardt Torst vagy valami ilyesmi. Egy NDK-s manus.Ö is írt egy vasutmodellezésröl szóló könyvet. Abban rengeteg elektromos dolog van.

(#50) Vki válasza yyani (#49) üzenetére


Vki
tag

Kapcsolóvágány??? :Y :Y :Y
Az meg milyen? :F

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Terepasztalosok topicja
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.