Nem láttam még ilyen témát,tehát ezennel megnyitom.Ha már van ilyen,akkor ez törölhető.
Tehát minden vasútkedvelőt és terepasztalozót várok.
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Nem láttam még ilyen témát,tehát ezennel megnyitom.Ha már van ilyen,akkor ez törölhető.
Tehát minden vasútkedvelőt és terepasztalozót várok.
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Egy kis dorgálás: Azért mert nincs ilyen topic, nem kell feltétlenül nyitni egyet. Félreértés ne essék, nem gond, csak arra szeretnék utalni, hogy valamilyen értelmes, magvas, témába vágó gondolattal kezd meg a beszélgetés folyamát!
Mozgásba hozzuk az energiát! elemes.hu
Például: terepasztal nélkül a nemzet félkarú óriás.
Fujj milyen fejed van már... Shrek húzzon vissza a mocsarába,a szamarához!!!
MOD:Jól van na,csak gonoszkodtam...Amúgy igazatok van... Talán ténleg vmi értelmesebbet kellett ''vóna'' írnom...
[Szerkesztve]
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Bocs!Nem akartalak megbántani,csak megijedtem a fejedtől...
Figy!Te meg engem kritizálj,de menjünk át a ringbe Bővebben: link !
[Szerkesztve]
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Csak hogy legyen valami ON is:
Nekem volt egy tekintélyes méretű 2 állomásos 4 váltós H0-s terepasztalom (kb.2.5x2m)
Egy személy és egy tehervonattal. A terep még nagyjából megvan darabokban, a vonatokat eladtam egy gyereknek, aki a pénz felét adta csak meg. (Kb 12K-s biznisz: gőzmozdony, kúlos raktárkocsik, ilyesmi: ebből 5K-t láttam, a gyereket azóta se: mire visszamentem a boltjával együtt eltűnt a rákba )
Most egy N-s kisterepem van egy körpályával egy alagúttal, 2 váltóval: egy kétirányú mozdonnyal, 2 személyvagonnal, 1 vasúti átkelővel. Nem nagyon törődtem vele: a környezet nincs nagyon kidolgozva, régen használtam az egészet (pedig jó kis Piko trafóm van, és minőségi egyéb alkatrészeim is). Jó hobbi, csak rövid ideig tartott: egy fellángolás volt: az egyik haver rángatott bele. Mára már inkább csak egy rövidke emlék az életemből.
[Szerkesztve]
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Hmmm... Hmmm... Hmmm...
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Azzal meg még sánta is.
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
Köszönöm, hogy értelmes megjegyzéseddel feldobod a témát, és segítesz a kultúrált kétoldali konverzáció előrehaladásában
Beléd is!
[Szerkesztve]
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Szvsz lassan, de biztosan közeledik a topic az elmúlás felé...
Inkább írj valami kis esszét a terepasztalokról, hogy tudjanak a többiek mihez hozzászólni.
Akkó kezdeném a lámpák vezérlésével:
A vasúti semaforokat az istennek se tudom vezérelni,illetve hát tudom csak azt nem,hogy állítsam meg vele a vonatot?!
MOD:Már lassan megcsinálom sz.gépes vezérlésűre...
[Szerkesztve]
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Ja,meg a sorompó csapórudak az átjáróknál...
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Szvsz ha nem tudod, hogy hogy működik a leállítás-indítás maga, addig ne gondolkozz számítógépvezérlésben.
A szemafornál érdemes beiktatni egy relét, ami érzékeli (kap jelet), hogy a vonat a lámpa előtt van, és automatikusan lekapcsolja az áramot a sínekről. Nah, ezt tudod egy gombbal visszaváltani, hogy elinduljon a vonat gombnyomásra. Majd ha ez megvan: gondolkozhatsz, hogy szgéppel miként kösd össze a cuccost (pl. soros, v párhuzamos portokon való vezérlés: annyira azért nem egyszerű)
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
És ha direkt erre a célra kitalált progim van... Catrain 1.82?
Amúgy is,énnekem nem kell gombvez. nekem simán,automatán menjen minden...
A relét már ismertem...
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Szvsz az se annyira bonyolult: szintén egy vonatvezérelt relé a kulcs: de a pontos bekötés, és vezérlés tekintetében kérdezze meg kezelőorvosát, google-jét; egyrészt én se egyedül csináltam annak idején a dolgot, sőt másrészt nem árt, ha nem füstölöd el a vonatodat, vagy a sorompódat, lámpádat, harmadrészt nem fogom vázolni a egész terep bekötési rajzát Ha már megvetted az alkatrészeket, akkor nyilván van terved, kinek a segítségével csinálod meg a dolgot, ha még nem vetted meg, akkor meg keress egy hozzáértő, türelmes embert.
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Miért vagy akkor ennyire szomorú akkor? Írd le, hogy mid van, és mit szeretnél csinálni, néma gyereknek anyja se érti a szavát. Ha már van kész terepasztalod, akkor nem gáz annyira irányítani a gombos verzióhoz képest ezzel a progival: próbáld megkeresni a neten a használati útmutatóját a proginak, vagy ilyesmi. Ha viszont a semmiből akarod megépíteni, akkor már nagyobb gáz a helyzet. Mivel nem írtad, hogy nagy Terepasztalos vagy, és már vagy az 5. saját asztalodat tervezed, azthittem, hogy lelkes kezdő vagy. Ha megbántottalak ezzel SRY, de kérlek, hogy írj több infót mit szeretnél, mivel, így jobban tudunk segíteni.
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Tehát forduljak Guglihioz?Mit írjak be?
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Há' kezdő vagyok!
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
kiskoromban elkezdtünk építeni faterékkal 1 terepasztalt, de aztán félbemaradt... már tervezgetem, hogy a maradt alkatrészeket előássam a kertből és épíccsek egyet, úgyhogy nem is baj, hogy van ilyen topic, köll az ilyen...
az
Mé,sírkeresztet állítottál neki a kertben,vagy hogy találod meg?!
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
AZ első terepasztalomat (pontosabban jogilag nem az én tulajdonomat képezte ez az ingóság, de azért az ember a mai tulajdonhajhász világban szeret mindent a sajátjának tudni nna ) nagyfaterjaim dobták össze kollektíve: apai a fát, papírmasékat vágta, csinálta, és a modelleket szerezte be, anyai a villamos részét csinálta meg kompetten. Ez az összmunka vezetett a kisvonatok szeretetéhez a családban. Milyen jó ha van az embernek egy-két nagyszülője raktáron, nemigaz? (Én abban a szerencsés helyzetbe vagyok, hogy már ''érett'' korom ellenére még az összes nagyszülőm él Hál'Istennek)
A darabok viszont tényleg mindenhol megtalálhatóak: otthon az egyik fiókom teli van a maradványokkal: a garázsba van a nagy alagút, meg az asztal maga, a trafó, meg egykét alkartrész az új terepasztalban van, tehát tényleg úgy kell összeguberálni az anyagokat.
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
De mégis azért nagy vonalakban leírhatnád, hogy mid van, ha semmi nincs, akkor meg mit szeretnél, mennyiért, milyen méretben, ilyesmi.
Ha még csak most ismerkedsz a dologgal, akkor írd be gúgliba: vasútmodell, vagy H0, TT, vagy terepasztal, ilyesmi.pl. http://www.vasutmodellklub.hu/:
''200 éves a gőzmozdony''
XIII. Országos Vasútmodell Kiállítás és Verseny
Veszprém, 2004 november 12-14.
Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Általános Iskola
Victor Hugo u. 28.
vagy:
Modellvasút tervezése és építése
Cser Kiadó, 2001
Szerző: Kerber, Georg - Stirl, Andreas
Szóval kérdezz; ismerkedj; játssz; tanulj
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Jéééé! A könyv megvan!
Amim van:
H0-ás kezdőkészlet,2 db vasúti átjáró(Lámpával,sorompóval),4 db vonatirányító lámpa,és 1 db alagút.Na most ezzel nem sok mindent lehet csinálni...
MOD:Én az egészre 50000 HUF-ot szánnék.
[Szerkesztve]
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Hát tény, hogy valszeg nem fogod tudni Budapest vasúthálózatát modellezni pl de kezdésnek nem annyira rossz: hidd el, azért ezeket se túl könnyű összerakni. A környezet kipofozásával meg szvsz el lehet szenvedni hónapokig, amíg _tényleg_ élethű lesz.
A könyv jó, ha megvan, az ugye azt jelenti, hogy kiolvastad
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Ki még nem olvastam,amúgy ha érdekel én egész Magyarországot meg akarom csinálni terepasztalon,különösen Egert (Abból is a felnémeti állomást,mert ott lakok nemmessze )
[Szerkesztve]
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
UP!
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
anno régen volt egy bazinagy terepasztalunk, kb. 6x6 m-es szobában 8as alakú. valami brutális mennyiségű sínt használtunk fel, volt rajta vagy 6-8 szerelvény, emelkedőkkel, alagutakkal meg minden földi jóval, lebalább 20 váltó; 8 szakaszra volt osztva a pálya, egy házi készítésű vezérlőkütyü volt hozzá (egy trafóról ment az egész, volt egy kapcsolótábla, amin egyesével lehetett kakaót adni a szakaszoknak). annyira nem dolgoztuk ki, mert rövid ideig lehetett csak hogy összerakva maradjon. de épiteni poén volt ennyire is
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
H0-ás volt(Bocs,ha írtad,én meg nem figyeletem)?
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
azt hiszem. ez a közepes méretű, a nyomtávja a síneknek 2centi körül van.
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
akit a virtuális része érdekel(helyhiány miatt), az keresse a trainz.hu-ra
sok cool magyar cucc van fent, pályák szerelvények, miegymás
.......................................................................... Gondolj ide amit akarsz.
A ''közepes méretű'' nemtom, mennyire pontos, de Bővebben: link alapján sztem neked H0-s volt a modelled, mivel az a legelterjedtebb. Viszont itt a milliméterek számítanak, ha közel 2cm volt, akkor inkább 00-s modelled volt, bár az viszonylag ritka.
Bass is a strong instrument, you can't allow yourself to play it weakly, with no authority.
Nekünk bdav-hoz hasonlóan volt régen egy elég nagy terepasztalunk, de akkormég tasómmal kicsik voltunk és hamar elment a kedv tőle( meg hely sem volt neki költözés miatt). De most ezt topicot meglátva olyan gondolatom támadt, hogy milyen jóis lenne...
Kérdésem: mennyibe lenne azokat a dolgokat megvenni amiket nem tudok megcsinálni(sínek, vonatok, váltók..), mert sztem a poén pl. ha te csinálod az alagutat meg az emelkedőket(már aki szeret fával dolgozni persze). Szóval mennyire drága hobbi ez mostanság (persze gondolom még most is nagyrészt használt cuccok vannak piacon, pl. sínek, váltók, trafók)
Na jókis velős kélrdés lett belőle
Y N W A
csak ugy saccoltam az emlékeim alapján, valószínű az elterjedtebb változat van nekünk, lévén több különálló készlet lett összeszedve, vannak köztük egész régi darabok is, és abból építve az egész.
corm: baromi drága minden, egy tök alap készlet több tízezer forint (néhány sín két váltó mozdony + pár kocsi), legalábbis amikor legutoljára néztem árakat, ennyi körül mozgott (és még nem is igazán minőségi cucc volt). na az se tegnap volt. egyszóval sok .
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
Sziasztok. Mint öreg embernek lenne néhány ötletem, amivel segíthetnék a kevésbé tapasztalt modellezö koléégáknak. valóban bitang árak vannak kisvasút fronton. Láttam már mozdonyt 80-100 ezer forintért is(olyan is volt persze). Ha nem vagy finnyás a dologra, nézz körül a modell boltok használt jármü választékában.
H0-ás méretben igen sok jó és viszonylag olcsó kocsit, mozdonyt találsz. Ha komoly pályát akarsz építeni, felejtsd el a magyar gyártású váltót amit a FUggerth vagy mi a csoda cég csinál. Gyenge az állítómü, bizonytalan az áramvezetés. A fél váltó alu öntvény koszolódik oxidál. Próbálj régi piko váltókat szerezni, vagy bármi mást. Esetleg régi NDK kori PILZ sínanyagot. Tuti.
Ha TT méretben gondolkozol ott egyszerübb a dolog. Egy féle van kész passz. Árban a TT kicsit olcsóbb kisebb a helyigénye. Viszont nincs akkora választék új dolgokból, régiböl is csak amit Veb Fabrikék gyártottak.A vágányrendszere sem olyan rugalmas mint a H0-s rendszer. Ebböl is lehet bitang dolgokat csinálni, saját tapasztalat, nálam 240*130 cm-en három szinten rombolnak az NDK csodák.
A többi méretarányban nincs ötletem. Egy biztos itt is igaz, minél kisebb, annál drágább.
Végére még egy ötlet. Ha jártok antikvárium környékén, Próbáljátok megszerezni Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Az elsö körpálya felépítésétöl a nagyvasúti biztosítóberendezések modellezéséig minden benne van.
A szemaforos vezérlés kapcs.rajza megvan,már csak azt nem tudom,hogyan különítsem el a szakaszokat?
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Kössz az ötleteket!!!
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Szakaszoló sínnel.
Nekem is volt TT méretű terepasztalom ~10 évvel ezelőtt. Eladtam helyhiány miatt.
Azóta a virtuális modelleknek élek. Nézd meg az adataimnál található webszájtot.
Üdv,
kbagyula
A szakaszoló sín o.k. Ha spórolni akarsz akkor a mezei sínbe egy csípöfogóval te is be tudod iktatni a szakaszolást, persze illik az elcsípett sínvégeket kicsit megmodulálni, hogy a vonat ne ugtáljon rajta. Ez a megoldás akkor jön be igazán, ha ívben kell szakaszolást csinálnod az is hasznos, ha a szakaszolás elötti és utáni vágányrészt összekötöd a jobb áramellátás végett.
Ugyan ez az elcsipkedös módszer használható a kapcsolósín kiváltására is. 1-2 cm hosszon két bevágást csinálsz a vágányba és a kis 1-2 cm es szigetelt darabot használod kapcsolónak.
egy gyári szakaszoló, vagy kapcsoló sín 200 pénz környékén van magyar gyártás. sokezret lehet megfogni a barkáccsal.
Fontos! az összes szakaszolásnak és kapcsoló vágánynak ugyanazon oldali sínszálon illik lennie.
Valami keresöben keress rá a ''0'', ''A'', ''Z'', ''Ü'' kapcsolás nevü dolgokra. Ezek is a vonatvezérlés megoldására szolgáló dolgok.
Aztán van még egy nyalánkság csak elég drága, amikor az egyenáramra ráültetett magasabb frekvenciás árammal irányítod a vonatokat. minden mozdonynak saját adó és vevö berendezése van, úgy lehet mozogni velük mint a valóságban.
És az hogy néz ki?
yyani:Ehhez én túlságosan is együgyű vagyok.
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
egy kis helyen hiányzik a fém a sínről, legalább az egyik oldalon.
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
Dehülye vagyok Hogy még ezt sem tudtam...
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Nézem éppen a modellvasut.han.hu-t... Tisztelt Webmesternek mail ment...
MOD:A f*szkabátja!Hülye köcsög!Nincs is ilyen mail cím...Pedig ecity-ék elküldték,aztán jött vissza,hogy nem lehet ide kűddeni mélt...
[Szerkesztve]
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
UI.:Van olyan szakaszoló sín,amelyen az érzékelő(Train Detector) is rajta van?
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
nemtudom. biztos van (nekem nincs ilyenem mondjuk az tuti ;))
10 féle ember van a világon. Aki ismeri a kettes számrendszert és aki nem. ''A név nincs hosszabb páncélszekrény''
Mán nemazé,mer tudok magamnak is csinálni(Van elektronikában jártasságom )de így kényelmesebb...Meg persze drágább...
Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(
Hi! Én még nem igazán találkoztam olyan szakaszoló sínnel ami kapcsolóvágánnyal egyben lett volna. Nem lenne jó megoldás szerintem. Mondjuk a kijáró vonat után akarod megállj! állásba kapcsolni a jelzöt. ha a sínérintkezö belóg a szakaszolásba akkor a vonat megáll, mert lekapcsolja maga alatt az áramot. Ha ez egy térköz és hátulról jön a következö szerelvény, lehet ragasztgatni a törött ütközöket Általában a leghosszabb motoros jármünél picit messzebb teszik a kapcsolót a szakaszolás után. Szándékosan mondtam motoros jármüvet. ha egy H0 M41-et tolva közlekedtetsz, mondjuk három máv személykocsival vezérlökocsival az elején, akkor esetleg a vezérlökocsi kereke is képes kapcsolást kiváltani, amikor a mozdony még a szakaszolásban van. konklúzió: megest széjjelesik a vasútüzem, vagy seggberúgja a vonatodat a mögötte haladó szerelvény.
Ajánlanék mégegy könyvet: Asszem úgy híják embert, hogy Gerhardt Torst vagy valami ilyesmi. Egy NDK-s manus.Ö is írt egy vasutmodellezésröl szóló könyvet. Abban rengeteg elektromos dolog van.