Én azt vettem észre, hogy az egyetlen jól használható élsimítás az SMAA. A többi borzalmasan elmossa a részleteket és mellette rátesz valami fura effektet mintha olaj festmény lenne. Távaolabbi objektumoknál jobban megfigyelhető, de közelieknél is. Mozaikosítja a képet. Főleg a dzsungel részeknél szembetűnő. Konrétan eltűnik a figurák arca is sokszor. Ultra részletességű textúrák mellett.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [moongoose:] Gillette Sensor Excel hová tűntél?!
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Picco:] mi tortenik az ITCafeval?
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
Mint a Rise-nál, az is SMAA-val volt a legjobb.
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/gejala.gif)
gejala
őstag
Így van. A TAA erősen mossa a képet, az SMAA+TAA jobb, de még mindig zavaró, az SMAA+MSAA pedig jó minőség, de durván erőforrásigényes. Az egyetlen probléma a sima SMAA-val, hogy nincs temporal filter, ami miatt a növényzet kicsit vibrál mozgás közben, de még mindig jobb, mintha kifolyna a szemem a többitől.
Ráadásul SMAA mellett jóval kevesebbszer jönnek elő ezek az 1 mp-es befagyások, mint a többinél, legalábbis nálam.
Egyébként nem értem, miért nem lehet minden játékba tenni egy temporal filteres SMAA-t, gyors, elég jó minőség és nem mossa szét a képet. Minden mástól vagy kifolyik az ember szeme vagy felsőkategóriás kártya kell hozzá.
A kedvencem egyébként az AC: Syndicate-ben levő FXAA+TXAA kombó. Durván erőforrásigényes, de úgy szétmossa a képet, amilyet még nem is láttam.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/keidor.gif)
keIdor
titán
Én a sima SSAA-ra, azaz Resolution Scale-re esküszöm, de ez is a leggépigényesebb. 1080p esetén ugye egy 4xSSAA az pont 2160p render.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/gejala.gif)
gejala
őstag
Igen, a legjobb élsimítás a 4K felbontás. Csak hát ameddig egy <300 dolláros kártya nem lesz elég hozzá, nem sokan tudják használni.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/vistaboy.gif)
Vistaboy
veterán
"A játék fináléjánál vagyok, és már nagyon várom, hogy vége legyen."
Én meg pont fordítva. Most tartok 36%-nál, eddig 16 órát toltam bele (Steam szerint), és reménykedem benne, hogy el fogom érni mimimum az 50-et, mire a végére érek. Oké, én veled ellentétben nem azt figyelem, hogy pl. Lara fel tud mászni olyan helyekre is, ahová még egy képzett alpinista sem tudna megfelelő felszerelés hiányában, vagy hogy miképpen mozgatja magát, miközben lő.
Mondjuk én íjon és késen kívül (meg amit el lehet dobni figyelemelterelés gyanánt, plusz egy pár molotov) mást eddig még nem használtam az ellenfelek likvidálására. Keldor papával ellentétben (#535), aki azt állítja, hogy szerinte kevés lett a fegyveres harc, én inkább azt mondanám, hogy nem is kellene bele egyáltalán ennyi lőfegyver. Egy íj, plusz Lara dupla pisztolya, esetleg sörétes a nagyobb vadak ellen és kész. Minek bele ennyi puska, ha íjjal is tökéletesen el lehet intézni mindenkit, ráadásul anélkül, hogy bárki is észrevenne közben?
Ami a sztorit illeti, szerintem eddig nincs vele baj, nagyjából értem, miről szól az egész, de megvallom őszintén, sokkal jobban érdekel az, hogy minden rejtett kincset felkutassak, megtaláljam a rejtekutakat, rájöjjek, hogy egy adott helyre hogyan kell eljutni, illetve miként kell elkerülni a csapdákat a sírkamrákban, mint hogy mi lesz a "főküldetés" végén.
Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem érdekel a sztori, csak én nem akadok fel ennyire a részleteken, mint te. No offense, of course..
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m01.gif)
thomasvold
őstag
Ahogy olvastam a hozzászólásodat, az jött le, hogy te is régi "típusú" Tomb Raider-es vagy, mikor még nem volt net és napokat kellett azon rugózni, hogy hogyan lehet továbbjutni
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#77646080
törölt tag
Boldog békeidők.
Akkor két külön dologról beszéltek!
Ő a harcra mondja, hogy kevés, (szerintem is) Te pedig a fegyverre mondod, hogy sok.
Fegyver pl. szerintem sem kell több, nekem is szinte elég az íj és a kivégzés. Viszont szívesen alkalmaznám ezeket többször, mint ahányszor eddig lehetőség nyílt rá.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#95558144
törölt tag
Lesz olyan rész a játék vége felé, amikor a késsel semmire nem mész.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/poison.gif)
1nsan1ty
tag
Eddig ebben a játékban számomra is érezhetően több a régi tomb raideres elem, de ennek örülök, hogy nem a gyilkolászás a lényeg. Sokkal kevesebb akció van benne mint a rise ban, de ami van szerintem nagyon jó. Furcsa, hogy ennek volt a leg "rambósabb" trailere és a játékban meg inkább a klasszikus tomb raideres sírkamrás, ügyeskedős, puzzle-k vannak többségben.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m01.gif)
thomasvold
őstag
Ámen
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
A Rise-ban sem tudták volna mit kezdeni a helikopteres résznél, csak egy késsel.. Nincs ezzel semmi gond.
A logika hiánya ami kicsit gond, mondjuk ebben már szerintem több van, mint az előző két részben összesen, pedig eddig csak bő 4-5 órát játszottam, és többet kellett gondolkozni, agyalni..
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/bear.gif)
blue01song
aktív tag
én nem használok vonalsimítást, 2560X1440-en (a többi játéknál sem,de egyáltalán nem recés)
de tényleg az smaa a legjobb, szép, éles képet ad,és alig van erőforrás igénye
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
Hát nem tudom.. Engem itt is zavar, ha nincs AA, sőt, a Rise-nál is annó felettébb zavart, WQHD-ban is, ha nem volt AA. Szó szerint ronda volt..
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#95558144
törölt tag
Még...A játék utolsó harmada az tiszta rambós, pláne a végjáték.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/bear.gif)
blue01song
aktív tag
mióta wqhd monitorom van,nem is használok vonalsimítást. megnéztem milyen bekapcsolva,de annyira pici volt a difi (az én szememnek),hogy kilőttem.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
Ugye a 1080Ti-t WQHD-ban használtam, volt olyan játék, ahol nem volt gond az AA hiánya, de pl. a Rise kifejezetten ronda SMAA nélkül.. Bár persze ez van akit zavar, van akit nem. A saját ismerőseim között is volt olyan, aki lényegében nem vett észre egetrengető különbséget.
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/bear.gif)
blue01song
aktív tag
mondjuk,ha 1080TI-m lenne 1070 helyett, vlsz. én is bekapcsolnám
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/keidor.gif)
keIdor
titán
Én a 27" 3840x2160-on is igénylek valamilyen AA-t, mert észreveszem ha nincs. Nem vagyunk egyformák.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
Én nem azért használtam, mert 1080TI-m volt, hanem azért, mert egyszerűen ronda volt AA nélkül.
Most az 580-nal is használok AA-t, pedig kb. 20-30% FPS-t vesz el néhol..
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/vistaboy.gif)
Vistaboy
veterán
Jaja. Mégis sokkal jobb volt, mert az élmény, miután rájöttél, mit kell csinálni, kegyetlen örömet tudott okozni - és tudna ma is, ha nem lenne net és YouTube. A közelébe sem jöhet annak az érzésnek, mint amit a mai játékosok zöme él át - tisztelet a kivételnek -, akik a neten lesik meg a megoldásokat.
(#559) antikomcsi: Igazad van, elnézést, rosszul fogalmaztam, ettől eltekintve nekem ennyi harc bőven elég bele, nem akciózni akarok, hanem sírokat rabolni, végtére is Tomb Raiderről beszélünk. Legyen benne pár ellenfél, meg persze meg kell küzdeni a vadállatokkal és egyéb csapdákkal, de én meglennék lövöldözés nélkül is. Viszont feladványokból és sírkamrákból elviselnék még vagy húszszor ennyit - ÉS VAGY HÚSZSZOR ILYEN NEHEZET, mert ezek bakfittyek, egy taknyos gyerek 10 perc alatt rájön a megoldásra -, vagy tízszer ekkora terepen.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/vistaboy.gif)
Vistaboy
veterán
Ha a kés nem elég, akkor ott lesz az íj.
Ha minden kötél szakad, persze, hogy elő kell venni a fegyvert, de én kizárólag csak a végső esetben nyúlok hozzá, sőt, idegesít, ha megint lövöldözni kell. Egyesével szeretem őket levadászni, mint egy igazi ragadozó, nem pedig gyáva módon távolról, abban nincs kihívás.
Ui.: Na jó, az íjjal néha távolról szoktam lőni, de néha ennyi még belefér.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/borg.gif)
kalozhun100
őstag
Ti milyen nehézségi szinten toljátok? Én mindent alapon hagytam.
Samsung Galaxy S7 Edge
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#77646080
törölt tag
Első körben Normált választottam, az pont jó nézelődni, felfedezni. Majd később végigviszem a legnehezebb szinten is.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
Szintén.
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/mobile.gif)
donnie.d
aktív tag
Végigértem....direkt úgy indultam neki, hogy minden sírt és elrejtett dolgot felfedezek... ennek eredmény a 68%-os első végigjátszás.
És mindez 13 órányi játékidő után. Nem tudom mennyi lehet annak, aki csak végigrohan az egészen 8-9 óra?
A befejezés nekem kissé lapos lett.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#77646080
törölt tag
Igen, 8-9 órás "rohanós" végigjátszások kerültek a szóba, pár napja. Szerintem ennek semmi értelme, én teljesen másképp játszom, de nem vagyunk egyformák.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m14.gif)
Soucaller
tag
Gyors kérdés hogy lehet eltüntetni a felső alsó keretet roppant idegesítő...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m14.gif)
Soucaller
tag
Meg van Frame Overlay.... Bocsánat!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/gejala.gif)
gejala
őstag
Valamelyik Options menüpont legalján van olyan, hogy "Frame". Azt tedd offra.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/borg.gif)
kalozhun100
őstag
Na kipörgettem normalon a main storyt, pár mellékküldivel meg ezzel azzal nekem elsőre 71% lett.
Samsung Galaxy S7 Edge
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/oldman.gif)
Raga.cs
tag
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/borg.gif)
kalozhun100
őstag
Azzal elvacakoltam egy ideig
Samsung Galaxy S7 Edge
Mivel látom szóba került jelzem, hogy én sem vagyok híve a gyorsan szaladjunk végig god módban a játékon, aztán meg szidjuk, hogy milyen rövid és szar volt 19K-ért. Igen, mindenki máshogy játszik, de véleményem szerint aki ezt csinálja saját magával cseszik ki.
Most megnéztem, 15 óra játékidőm van eddig 28,46%-on állok, és most értem be a Rejtett Városba. Igyekeztem mindent megkeresni, pár dolgot nem tudtam shotgun és álkulcs hiányában, szóval vissza kell majd menjek, mert akármik is legyenek a barikádok mögött, én bizony ennyi pénzért látni akarom!
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/mobile.gif)
donnie.d
aktív tag
Én is inkább mindent felfedezek típus vagyok, de be kell vallanom, hogy ez a "látogass vissza később" már a 2013-as rész óta idegesít. Egyszerűen mire meglesz egy-egy eszköz én addig el is felejtem, hogy hol nem is tudtam bemenni az adott helyre.
A térkép szintén: annyi minden van benne, hogy próbáltam volna megkeresni egy ereklyét, erre szembe kerülök egy nagy fallal. Sehol egy víz, amibe bele tudja csobbanni, sehol egy megmászható sziklaperem.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#95558144
törölt tag
Itt szart se fog érni az íj, csakis a gépfegyver.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#95558144
törölt tag
Tegnap végeztem a játékkal (végre). Hát, a befejezés az szerintem csapnivaló lett, az az előtte lévő kommandózás meg LOL.
Továbbá, el kéne már szakadni attól a játékmechanikától, hogy a legvégére betesszük a "bossharcot". 20 évvel ezelőtt ez még oké volt, 2018-ban már inkább kínos. Ez csupán fejlesztői fantázia hiánya, hogy hogyan lehet egy játékot úgy lezárni, hogy agyrém mozgáskoordinációval megáldott karakterrel agyhúgykövet okozó bossharcot ne hozzunk már össze.
A végjáték után még visszamentem egy-egy területre, de nulla motivációm volt arra, hogy bármit is megnézzek még, amit nem láttam, meg hogy tovább nyitogassak olyan dobozokat, amiket a város közepén rajtam kívül az ég világon nem vesz észre és nyit ki...
Ami a játéknak számomra legnagyobb érdeme, az a vizualitása. Ilyen szép multiplatform játékot még nem láttam PS4-en.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/mobile.gif)
donnie.d
aktív tag
Megfogalmaztad azt, amit én nem tudtam.
Valóban az lenne a legjobb, ha egy-egy részen mindent össze tudnál szedni. Inkább bolyonganék a dzsungelben legalább 5-6 órát, és mindent összeszednék, s minden rejtett kriptát, sírhelyet meglátogatnék, mint pofára ejtsen a játék a legelején, hogy az összegyűjthető tartalmak több, mint a felét nem tudom beszerezni képesség és/vagy eszköz hiányában.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#95558144
törölt tag
Szerintem ez is téves fejlesztői koncepció, hogy így akarják a játékost a játékhoz kötni: itt egy csomó hely, ahova képesség/eszköz hiányában nem tudsz eljutni, majd gyere vissza, ha végeztél a játékkal.
Hát nem. Egyrészt meg se jegyzem, másrészt a játék végével szinte nullára esik az érdeklődésem az adott játék iránt.
Mindent összevetve, szerintem ideje lenne nyugdíjba küldeni Larát, én speciel sokkal jobban örültem volna annak, hogy egy nagyon klassz sztori végén meghal (bár nyilván ez a régi részek létjogosultságát ütötte volna agyon).
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#77646080
törölt tag
Ilyen is van, nálad nullára esik az érdeklődés és nem szívesen mennél vissza.
Szerinted hibás koncepció, szerintem pedig jó ötlet.
Egyszer már megpróbálták kinyírni Larát (a fejlesztők), akkor nem jött össze nekik, lásd IV-V. epizódok.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#95558144
törölt tag
Nem a kinyírás a lényeg, hadd éljen szegény, csak el kéne már engedni ezt a Tomb Raidert.
Szép volt, jó volt, láttuk minden formáját, aspektusát, újat már nem hoz semmiben, nincs értelme a sorozatgyártásnak.
Őrizzük meg emlékeinkben szépnek, jónak, és lépjünk tovább.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m14.gif)
gainwardgs
addikt
Én még szeretnék pár új részt látni
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#77646080
törölt tag
Rendben, ezt a tematikát pont ellentétes módon látjuk. :]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/del.png)
#77646080
törölt tag
Szintén. 👍
Akkor engedd el és őrizd meg az emlékeidben! Mi akadályoz meg ebben? Azért mert pár embernek nem tetszik (vagy unja már), húzza le a kiadó a WC-n az egészet? Furcsa gondolkodásod van. Attól függetlenül, h szerinted "...újat már nem hoz semmiben" , ez még egy remek játék, és több (tíz)millió embernek nyújt felhőtlen szórakozást.
gainwardgs: +1. Én szeretném ha minden évben jönne egy új rész. Sajnálom, h előreláthatóan pár évig nélkülöznünk kell majd.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/hackeeeee.gif)
hackeeeee
Jómunkásember
Attól függetlenül, benne van az, hogy még simán többet értékesítenek ebből, mint egy olyan játékból, ami csak először jelent meg.
Ez is egy vélemény, hogy neked nem tetszik.. Nekem sem tetszik sok játék, nem játszok vele, és kész.. Ha megvettem, akkor elengedem magamban, hogy "kár volt", max itt ott kicsit kiengedem a gőz, és ennyi, lapozok.. Ez ilyen.. Főként előrendelésnél, ez benne van..
Véleményem szubjektív...
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/keidor.gif)
keIdor
titán
Aki már végigvitte, azokhoz egy kérdés:
Amikor kiszabadítom az indiáncsajt, onnan még mennyi van hátra?
Kb., órában?
Egyébként nekem kb. 15 órám van benne, jelenleg 54%-on állok, nem rohanok én se, viszont ahogy nézem a többiek százalékait, én sok mindent felszedtem úgy érzem...
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
Mondjuk igazán készíthetnének végre normális Indiana Jones gamákat is a Larák után.
Keldor papa
Nehéz így megsaccolni, mert bóklászom mindenfelé, de ha jól rémlik, akkor nagyon durván 70% körül járhatsz időtartamban.
Nálam így néz ki:
Played for 68 hrs 56 mins
Sajnos már nem sok van hátra.
43 achievements out of 63 won
Ez se lesz most meg teljesen, majd a következő nekifutásra...talán.
[ Szerkesztve ]
Persze, jöhetne akár az is! Én biztos, h szeretném - mint a legtöbb TPS kalandjátékot! Bőven elférne a TR mellett.
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Eladó hibátlan, karcmentes Creative T100 2.0 szett még 1,5 év garanciával!
- Karcmentes, high-end Magnat Prime One bluetooth hangszóró, Qualcomm aptX, sztereó, fél év garancia!
- NYÁRI AKCIÓ! Apple iPhone 15 PRO Kék / Fekete / Natúr Titán ! 128GB - 1 év hivatalos garancia
- Hp Elitebook 850 G7 15,6" Laptop Intel i7 10610U 512Gb SSD/ 32Gb Ram
- IPad Pro 12.9 M1 128GB LTE + Magic Keyboard (5th Gen) Megkímélt állapotban
ingyenes kategóriában
- TÖBB DARAB - Gigabyte BRIX (Mini-PC Barebone) GB-BACE- 3160
- MSI GF65 Thin 10UE RTX3060/10200H/16GB/144Hz/WIN11
- Dell E5550, i5-5300u, 8Gb RAM, 256Gb SSD, 15,6" FHD, Nvidia gt830m 2Gb, új akku
- Eladó a képeken látható 2x4gb 1866MHz-es ramok hibátlan állapotban (Nem a saját doboza azért raktam
- Samsung galaxy A7 4/64GB 3Hónap garancia!