Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) simonzé


simonzé
addikt

Nemrég sikerült mélyen a piaci ár alatt vennem egy Honda Dio robogót. Érdekes, hogy az alvázszáma alapján AF18-as, (A28-as alvázszám) - de az egy elől-hátul dobfékes típus. Az enyém pedig elől tárcsafékes (a számok nem sérültek, szóval nemtommivan). Eddig nem találtam hibát nála, talán csak annyit, hogy az egyéves állás alatt az akksija tönkrement, cserélnem kell.
Hosszú pihenés után érdemes minden olajat lecserélni minden járműnél, de itt egy kis probléma adódott: nem tudom, hol kell leengedni/feltölteni az olajat.
Ezen kívül a levegőszűrőt is tisztítanám (semmi nem utal a koszolódására, így cserélni nem akarom), de hol is keressem? Van egy tippem, de ott szegecselve van, nem szétszedhető. :(
A fékolajhoz nem nyúlok, pedig azt még fel is tudnám tölteni, tudom hol kell. :)

A fentiekből már nyilvánvaló, hogy műszaki analfabéla vagyok, ezért kérem, aki tud, szájbarágósan segítsen! Továbbá azt is mondja meg valaki, mit kell még megnéznem egy használt motoron, és milyen gyakran kell azt ellenőrizni.

Ja, aki kiváncsi rá, annak itt van pár kép (800*600-asok):
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link

I don't fit in. I fit out.

(#2) Josh válasza simonzé (#1) üzenetére


Josh
tag

Nekem Yamaha Mintem van, és nekem a hajtóműolajat, a berúgó kar felett egy kicsit jobbra kell utántölteni, és ennek a teknőnek az allján kell lennie a leeresztőcsavarnak. Elvileg bal oldalon kell lennie egy üregnek ahol szívja a levegőt a keverékképzéshez, és abban kell lennie a szűrőknek Sajnos nagyon rossz helyzetből csináltad a képeket.
Azt javaslom, hogy vedd le az összes burkolatot a motor hátuljáról, és úgy csináld a képeket.

Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

(#3) simonzé válasza Josh (#2) üzenetére


simonzé
addikt

Köszi, körülnézek, hogy nálam hogy van mindez. Holnap próbálok felrakni fotókat is, aztán majd kisakkozzuk, mitis hogyis.

I don't fit in. I fit out.

(#4) Josh


Josh
tag

Küld el mail-ben a képeket, ha lehet a képeket ne este csináld.

Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

(#5) Josh válasza simonzé (#3) üzenetére


Josh
tag

Most nézem csak, hogy a kipufogó előtt, van egy nyílás, előtte valami rács. Na amögött a rács mögött kell lennie valahol egy ventillátornak, és a venti mögött van a levegőszűrő, ha nem turbó léghűtéses a moci.

Az én generációm már nem drogozik. Direktbe stimulálják az agyhullámokat.

(#6) lorcsi válasza simonzé (#1) üzenetére


lorcsi
veterán

ilyenre nem ülnék soha...:Y

(#7) vtechun


vtechun
veterán

nekem is volt egy 1983-as Honda Aero robogóm, kissé ódivatúan nézett ki, de már öninditós volt..., mentem vele vagy 20-30 ezer km-t...

(#8) TitiRii válasza simonzé (#1) üzenetére


TitiRii
senior tag

budapesti vagy?
ha igen hozd e la mühelybe szivesen megcsinálom átnézem

Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

(#9) Varga Csaba válasza simonzé (#1) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

Szia,

Ez a moci hasonlít a sepiámhoz,

A légszűrő a moci bal oldalán a berugókar felett lévő honda feliratú doboz.
Ezt kell szétszedned, a benne lévő szivacsot benzinben kimosni, majd olyan olajjal amit a motor olajtartályába töltesz (kétütemű motorolaj) beolajozni, az olaj szűri a port. Hajtóműolajat szvsz nem kell benne cserélned ha nincs rajta kívül beöntőnyílás, mert ez 99%, hogy szíjhajtású és azok nem olajban futnak, a lánchajtásúaknak kell olaj (suzuki run 11 pl.).
Ezt legegyszerűbben úgy ellenőrizheted, hogy a berugókarnál leveszed a deklit és egyből látod a szíjat és esetleg a dekli mögött a hátsó kihajtáshoz közel egy beöntőnyílást, de itt max pótolják az olajat, cserélni nem nagyon kell, ill. nem igazán fogy.

Ami rád tartozik karbantartás szinten, az a légszűrő időnkénti tisztítása, ld fent.
Gumik ellenőrzése, gyertya csere (x km-ként) és ügyelni arra, hogy a benzin mellett olajat is kapjon a motor.
Ezen felül analfabétaként inkább a többit szervizre bízd, nekik van szaktudásuk, alkatrészük, szerszámuk.

Ha kérdésed van írj és ha tudok még szívesen segítek.

Üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#10) Vki válasza simonzé (#1) üzenetére


Vki
tag

A blokkon van egy kis csavar,mindjá mutatok róla képet,azon lehet leengedni.
Nem találtam képet... :(

[Szerkesztve]

Nemigaz,hogy mindig,mindenki csak útálni tud engem... :(

(#11) simonzé válasza TitiRii (#8) üzenetére


simonzé
addikt

Debreceni vagyok, de köszi a gesztust!
Lorcsi - miért is nem ülnél rá? Veszélyes? Igen, az, de legalább nem a buszon nyomorgok, és nem az autómba nyomok 6 (-7) litert százon, hanem ebbe nyomok kettőt. Ráadásul az út is kb fele annyi ideig tart a munkahelyre, mint kocsival.

I don't fit in. I fit out.

(#12) simonzé válasza Varga Csaba (#9) üzenetére


simonzé
addikt

Köszi Csaba!

Sokat segítettél, és ezek szerint nem is volt olyan nagyon hülye kérdés ez az olajcsere-téma. :) Ha kérdésem van, még kereslek!

Sajna fotózni ma sem tudok, mert sok a meló...

I don't fit in. I fit out.

(#13) d-boy válasza simonzé (#1) üzenetére


d-boy
senior tag

Szia.

Én 2000-ben vettem egy Yamaha Jog-ot, '94-es évjárat.
Azóta tettem bele 6000Km-t, és semmit nem csináltam rajta, csak tankoltam, meg néha motoroljajat kell tölteni bele.
Egyszer állt meg alattam, mert porzott a tank :)
Más gondom nem volt vele. Szerintem ezek a kis masinák nem igényelnek különösebb szervizt, tőccsed bele a kakaót, azt had mennyen :)

Sok sikert az új mocidhoz, stoplámpánál szeretem vele otthagyni a nagy dög kocsikat :D

d-boy

If you understand or if you don't, If you believe if you doubt! There is a universal justice, and the eyes of truth are always watching you.

(#14) Padree válasza simonzé (#11) üzenetére


Padree
senior tag

Eccer ültem ijenre - a 250-es ETZ-ém után - halálfélelmem volt, pedig csak hússzal mentem. Amúgy városba ideális, ahogy írtad.

"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."

(#15) Club válasza simonzé (#1) üzenetére


Club
őstag

Aloha.:)
A motorolajat ahogy már többen is említették oldalt fogod tudni megnézni, ill feltölteni.
Leengedni tuti hogy a blokk alján tudod, ez ugye kizárásos alapon;)
A tárcsafékhez felesleges nyúlni, kivéve ha:
1:Tiszta olaj tőle minden, és ereszt.
2:Ha a teleszkópjaid ki vanna lazulva.
Ugye az ilyen pici robogókra(inkább főleg a régebi típusoknál) nem nagyon tettek normális első teleszkópokat, villákat stb stb.
Ha behúzod az elsőféket, és álló helyzetben megpróbálod a mocin ülve előre-hátra ''löködéssel tologatni'', akkor észre fogod venni mennyire vannal elhasználódva a telók.
Esetenként azokat kell perselyeztetni.
Cserélni nem nagyon érdemes, mert az drága.
A hátsó féked ha fog rendesen,(csontig húzva blokkol, félig meg erőteljesen), akkor semmit sem kell csinálni.
A dobfék ilyen szmpontból megbízhatóbb mint a tárcsa:)
Világításodat ellenőrizd le.
Vegyél rá egy bazonagy lakatot,(lehetőleg nem ilyen kinai 300ft-osat, mert azt akár szemmelveréssel is ki lehet nyitni;])
Aztán mindenképp egy jó!!!, ez fontos hogy jó bukósisakot szerezz be hozzá.
Ezen ne sporólj, az életed mentehi meg egy-egy esésnél, de ha mást nem is a fejed épségét biztosan.
Asszem ennyi
Aztán: Born To Be Wiiiide;)

[Szerkesztve]

(#16) simonzé válasza Club (#15) üzenetére


simonzé
addikt

Köszi a tanácsokat!
A teleszkópokkal nincs bajom, egész újak vannak alatta. Nem húz semerre a moci elengedett kormánnyal sem, szóval törve valszleg nem volt.
Világítás, fékek, sisak rendben. Lakatból kínait vettem, de tavasszal tutira lecserélem egy normálisra.
Egy olajcserét kiviteleznék, de nem tudom mennyi kell bele. Sem túltölteni, sem szárazon hagyni nem akarom. Mennyi kellhet bele egy teljes leeresztés után?

I don't fit in. I fit out.

(#17) Club válasza simonzé (#16) üzenetére


Club
őstag

A Honda-nak az oldalán fent kell lennie a gyári adatnak.
Fejből ezt sajna nemtudom.
Vagy keress rá google-ban a típusszámára.
De ha felhívsz egy Honda márakereskedést, vagy valami robogószervízt, tutira megmondják neked milyen, mennyi olaj kell bele.
Érdeklődd meg hogy esetleg náluk akarnád megvenni ebbe+ebbe a mociba kellene, milyen olaj, és mennyi lenne.
Persze nem érdemes ott venni, mert általában a szakszervíz a legdrágább.
De megmondják mi kell, valahova elbalagsz, megveszed az olajat.
Felteszed egy asztalra a gépet, vagy akna fölé, vagy ha úgytetszik akkor a a földön(csak aláférj:) ), aztán kicsavarod oldalt a csavart(általában vagy olyan csavar amiben látod is az olaj szintet, vagy mellé van írva hogy OIL(xxxcm).
Általában ide is ráírják mennyi olaj kell bele, de jobb ha szervíz mondja meg, mert akkor a típusát is fogod tudni.
Aztán alul is van egy bazi nagy csavar, azt kitekered, leengeded a fáradt olajat.
Alsó csavar vissza, olaj bele, oldalsó csavara bele, és kész is vagy:)

(#18) Varga Csaba válasza Club (#15) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

Bocsi a kekecért de!

Ez a robi kétütemű, ergo keverékkel megy, azaz leengedhető !motor!olaj nincs benne, a kenéshez használt !kétütemű! motorolajat az esetek 99,999% -ban az üzemanyag beöntőnyílás mellett található olajbeöntő nyíláson töltheted az olajtartályba, innen azt leengedni nincs mód!!!!
Kivéve persze ha megbontod az olajtartály és az olajszivattyú közötti vezetéket.
Mivel az olajtartályból a !motorolaj! folyamatosan fogy ezért lenne értelmetlen azt leengedni, arra viszont érdemes figyelni, hogy az olaj valóban foggyon a tartályból, ellenesetben a motor ''szárazon'' fut aminek nem jó a vége.

Saját tapasztalatból javaslom, minden (kétütemű)robogósnak, hogy időnként ellenőrizze az olajvezetéket és ha szükséges cserélje(tesse) ki, mert ha eltörik, az olajtartályból elfogy az olaj és kezdődik a szárazfutás.

Ekkor sem kell megijedni, mert könnyen lehet időlegesen áthidalni a problémát:

Ha van nálad motorolaj (kb 0,5 dl) akkor a megfelelő (1:50, 1:40) arányban töltsd bele az üzemanyagtartályba és rázd össze / vagy told a kútig és ott tankolj keveréket, addíg míg a hiba véglegesen nincs kijavítva.

A többiben MAXIMÁLISAN egyetértek veled.
A segítő szándék mindíg dícséretes.

Üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#19) Varga Csaba


Varga Csaba
aktív tag

Ja itt egy dio-s link:

Bővebben: link

Itt csemegézhetsz kedvedre, sok hasznos info stb.

Üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#20) Club válasza Varga Csaba (#18) üzenetére


Club
őstag

:)
Akkor szerinted a blokkban a váltó olajozását mi látja el?:U
Bakker...
De régen szereltem már mocit..
A robogókban a váltó automata.
De akkor is kell hogy legyen benne olaj, mivel a fütengelynek kell némi kenés:)

[Szerkesztve]

(#21) Varga Csaba válasza Club (#20) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

Szia,

Tisztában vagy a kétütemű szó jelentésével?

A régi trabiba, wartburgba, rometbe, simsonba hol töltöttek olyan olajat ami pl a főtengelyt keni?

A főtengely kenését kétütemű robogóknál az olajszivattyú által adagolt az üzemanyaggal keveredő 2T motorolaj látja el.

A váltója! mivel röpsúlyos, szíjhajtású !NEM! igényel olajkenést.

A hátsó (hajtott) keréknél előfordulhat, hogy van hajtóműolaj kenés, de ez nem olyan dolog amit túl gyakran kellene cserélni és az enyémnél (sephia) nem emlékszem rá hogy lett volna bármi ilyesmi, illetve jobban belegondolva a hátsó kihajtás olajkenésének a tömítettségét gyárilag megoldani igencsak megbonyolítaná ezt az amúgy egyszerűnek mondható konstrukciót.

A TOPIK NYITÓJÁNAK:

FONTOS!!!
Ha lesz rá anyagi kereted vidd el egy szervizbe és nézesd meg a hajtószíjat ill a kuplung és a görgők állapotát.
A kuplung kopottsága csak a menetteljesítményeket befolyásolja, ellenben ha ELSZAKAD a HAJTÓSZÍJAD akkor a motor jár de egy CENTIT NEM MEGY ELŐRE.
Ha érzel affinitást magadban, akkor te is ellenőrizheted a szíjad állapotát amennyiben leveszed a berugókart és a deklit.
Ha szemmel láthatóan KOPOTT, ROJTOS, FOGHÍJAS akkor irány a SZERVIZ, nézzék meg ők is, mert párezer Ftot kiadni jobb, mint valahonnan tolni a motort a szervizig (főleg vidéken). Ha van légkulcsod akkor te is ki tudod cserélni a szíjat kis ügyességgel(szerencsével) de légkulcs hiányában csak !végszükség! esetén próbálkozz meg vele. (Nekem sikerült otthon is légkulcs nélkül, de nem kívánom másnak.)
A szervizdíj olcsóbb mint 1 új főtengely + szimmeringek.

Üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#22) Club válasza Varga Csaba (#21) üzenetére


Club
őstag

Nem, nemvagyok tisztában!:F
Volt pár mocim, de csak már totál nem emlékszem.
De azokban érdekes módon kéütemű létére kellett a váltóba olaj.
Ennél is kell a váltórészbe mert ok hogy röpsúlyos, de a csapágyakat akkor is kell kenni!
A külső röpsúlyos részét evidens hogy nem olajozzák, de mivel csapágykon forog azoknak kell a kenés.
Nem a főtengelyt ok, ezt elba..m:B
Más kérdés hogy ott tényleg nem ''annyira'' fontos az olaj kenése.
A DT-m, RD-m volt kétütemben.
De már rég, szal eleht ezért írtam lolságot.
Abban viszont igazad van, hogy a különolajzás egy lollerság.
Nekem 2-szer meghalt már mocim emiatt.
Na akkor döntöttem el, hogy inkább keverem a benzint.
Magas fordulatú mociknál ugye nem mindegy mennyi olajat kapnak, de ez még mindig biztosabb így, mint azok a szar pumpák, amik leállhatnak.
A legszörnyűbb pedig az, hogy észre sem veszed ha leáll, csak amikor már berágott.
Akkormeg meg go hengerfúrás, dugattyú stb stb:)


(#23) TitiRii


TitiRii
senior tag

na ne keverjük a dolgokat
a 2t motorokba épp ugy kell hajtomű olaj mint a 4t motorokba
de a 2t be külön kell motor olaj is amit ügye régen a banzinhez kellet keverni, ma már automatikusan ök keverik hozzá
De
robogoknál a röpsuly nem igényel kenést
a csapágyat szintén az az olaj keni ami a benzinben van(szimering mögött van a fötengely csapágy) a másik csapágyat amin a röpsulyos kuplung(figyelem nem keverni az elsö vario tárcsával a kuplungot) azt és a végátételt keni a hajtomű olaj ami robogoknál alig haladgya meg a 100ccm menyiséget! ezt hátul lehet után tölteni és le engedni is

kekeckedés képp viszont megemliteném az uj zöld 2t motorokat amikre nem igaz hogy a benzinhez kevert olaj keni a fötengleyt és a dugot
mivel nincs a benzinhez keverve semmi, elektronikus befecskendezésű és alő sürítésű 2t gépek ezek, és itt ugyan olyan olaj kell bele mint a 4t motorokba, és itt ez keni a főtengelyt és a dogot
de ezek az ujabb gépek csak(vespának van pár ilyen típusa és ujabban a gilerának és az apriliának pure jet meg di tech néven)

Akinek kell valami, vagy akar valamit munka időben keressen az itt megadott telefonszámon! Köszönöm.

(#24) w9033626 válasza simonzé (#16) üzenetére


w9033626
tag

Hívj föl egy honda szervízt! Itt debiben is volt egy a böszörményin, nem tudom, hogy működik-e még. Békéscsabán és Nyíregyen is van. Ők tudnak mindenben segíteni. Miből hová mennyit milyet meg ilyenek. Viszont ne velük szereltess, mert elég lassú mindkettő (békéscsabi, debi). Mi egy cbr kupling-lamella cserét kb egy hónap alatt bonyolítottunk le. Ha a debreceni nem üzemelne akkor mindenképp a Bcsabait keresd!
Tessék vigyázni, kezd hűvös lenni

[Szerkesztve]

(#25) m3ss


m3ss
veterán

mennyibe vetted a mocit?

https://www.instagram.com/jozsef.beko/

(#26) Varga Csaba válasza Club (#22) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

Akkor ugorgyunk neki mégeccer :)

Kiindulás az én suzuki sephiám....

A motorolaj keni:

Henger, dugattyú+csapszeg,főtengely+csapágyak, simmeringek.

Ezeket, ha leveszed a deklit szabad szemmel nem fogod látni (a főtengely végét kivéve), mert a motorblokk elzárja külvilágtól, a henger alsó és felső részét és benne mindent az olaj+benzin+levegő keverék keni.

A !szíjhajtású! moroknál a dekli alatti rész csontszáraz elvileg ?hermetikusan? zárt, oda külső szennyeződés nem kerül be, viszont ugye a kuplunggörgők, a hátsó kuplung ívei és a szíj maga is kopnak, ennek nem tenne jót ha olajban ázna, a dzsuva meg keringene mindenfelé.

Ezeknél a motoroknál nincs olyan váltó amiben fogaskerekek változtatnák az áttételt, a hátsó kihajtástól (tengely, rajta a kupluggal) eltekintve nincs benne fogaskerék, bár nem vagyok benne biztos, hogy ott van-e egyáltalán, mert hátsó kihajtást még nem szedtem szét.

A hajtásrészben (kuplungok+szíj) lévő csapágyakat meg max zsírozzák.

üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#27) simonzé válasza m3ss (#25) üzenetére


simonzé
addikt

70e volt, már másnap kérték 95-ért. Nem adtam. :)

A tanácsok egy részét már nem bírom felfogni, ezért kinyomtattam őket, és majd a moci mellett még 1* átolvasom. Ha lesz még kérdésem, jelentkezni fogok. Kösz mindenkinek!

I don't fit in. I fit out.

(#28) Club válasza Varga Csaba (#26) üzenetére


Club
őstag

Akkor a te elveidet követve:A te robogódban nincs olaj?(kivéve persze a tartályt+a benzint?):U
'' !szíjhajtású! moroknál a dekli alatti rész csontszáraz elvileg ?hermetikusan? zárt, oda külső szennyeződés ''
És a dekni túloldala?
Ott mi van?
Kismókusok?:D

[Szerkesztve]

(#29) Varga Csaba válasza Club (#28) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

Bocsi: Láttál te már robogó motort szétszedve közelről????

A blokk felülnézetből kb egy P-t formáz ahol a P ''hasa'' rejti a főtengelyt és a hengert a dugattyúval.

A P alján van a hátsó kihajtás és a P aljára merőlegesen a hátsó kerék tengelye.

A dekli ugye a P oldalát fedi ( itt----)P) ez alatt van ugyi a hajtáslánc (első-hátsó kuplung közte a szíj). A hajtáslánc másik olalán meg a blokk fala van és nem a mókusok. A blokk fala után pedig a levegő és azt követően a hátsó kerék.

Ha nem így lenne akkor kicsit otromba lenne a motor fomája vagy nem futna egy vonalban az első és hátsó kerék.

Ha még így se világos szívesen lerajzolom.

Üdv

[Szerkesztve]

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#30) lorcsi válasza simonzé (#11) üzenetére


lorcsi
veterán

hidegbe & esőbe is naon jó...
ezzel nem téged fikázlak..csak én nem szeretem....
2kerekű a bicikli,4 a kicsi ezek kjözül váasztok....ha én vezetek...a motorbicikli nem ok..

(#31) Club válasza Varga Csaba (#29) üzenetére


Club
őstag

Hagyjuk.
Látom nem érted miről beszélek, de csak azt kívánom neked:
Menjen a robogód hajtása olaj nélkül:D
Még wegy apró dolog:
DEKNI!
Érted?
Nem dekli:)

(#32) simonzé válasza Club (#31) üzenetére


simonzé
addikt

Baze ha itt széttépitek egymást, én nem vállalom, hogy felbújtó voltam! :D
Tolmácsolok: A szíj környékén nincs olaj, de a motor belsejében valószínűleg van. Egyébként nem kéne simmering. Jól gondolom? Annak a funkciója az olaj beszivárgásának meggátlása. Hogy honnan hová szivárgó olajat gátol, azt nem tudom, mert hülye vagyok. :)

I don't fit in. I fit out.

(#33) simonzé válasza lorcsi (#30) üzenetére


simonzé
addikt

Ma reggel is mocival jöttem, pedig baromi nagy köd van. El is határoztam, hogy most utoljára jöttem így idén. Ködben lecsapódik a sisak plexijére a víz, belülről pedig némi lehellet, gí alig lehet kilátni belőle. Elég balesetveszélyes a dolog, úgyhogy most le kell tennem a mocit télére. :( Kááár.

Lorcsi - mail ment. Quantum 30 GB-t LG 52/24/52-ért? Na? Na? Naaa?

I don't fit in. I fit out.

(#34) Varga Csaba válasza simonzé (#32) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

Üdv Simonzé,

Nincs itt semmi gond, Club barátunkkal elvagyunk, mint a befőtt.

Ezt úton üzenem neki, ha dekni akkor meghajolok előtte és legyen dekni.
Ennek a szónak sajna nem voltam tisztában a helyesírásával.
De legyen úgy ahogy Ő mondja.

Az olajról csak annyit, hogy fogom venni a fáradtságot és leveszem a dekni-t és megnézem a blokk hátulját.

Az írásodból kiderül, te levetted a deknit és megnézted a hajtást.
Remélem nimden rendben volt, mert az öreg szíj igencsak kicseszhet veled.

Simmering: a főtengelyen (is) van és a dörzshajtást védi a hengertérben lévő kenőanyagtól, ez a kenőanyag pl. a benzinhez kevert olaj (keverék benzin).
Hogy miért kell a védelem az a hajtás elvének ismeretében szerintem, nem szorul további magyarázatra.

Egyéb:

Hidegszik az idő!
A télen is használod a motort akkor nagyon fontos a MELEG, RÉTEGES, SZÉLÁLLÓ RUHÁZAT!!!

Ha van rá pénzed akkor vehetsz profi motoros overallt (kb 70-150 eFt), de általában a robogósoknak erre nem fussa (nekem sem) ekkor jó szolgálatot tehet egy sí v. snowboard ruha is. Kell a zárt sisak ill egy jó síkesztyű is, hogy ne faggyon le az ujjad és meleg bakancs mindenféleképpen.

Ha téli latyakban kelsz útra és a rucid nem vízálló, húzzál magadra eső-kabát+nadrágot hogy ne ázzál át és faggyál meg mire beérsz a melóhelyedre.

Saját tapasztalat: -5 fokig rendesen fel tudtam öltözni, ez alatti hidegben 30 perc után már igencsak cidri volt a motoron. Nekem ugyi nem futotta profi szerkóra.

Ja és ésszel télen, mert 2 keréken lehet kibas*** nagyokat esni, és a kis recege hajlamos könnyen kicsúszni. Ezt is sajnos tapasztalatból tudom.

Ha hideg van de nincs hó -hókása az utakon akkor lehet közlekedni, de ha latyakos vagy havas az út akkor max muszályból és lépésben.

További jó robogózást.

Üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#35) w9033626 válasza Varga Csaba (#34) üzenetére


w9033626
tag

Na én az egyéb dolgokban felsoroltakért nem tudok legugolni :) Mert ugye télen is vergődni meg csúszkálni kell, fázás ááááááá mellékes. Na ja ,most meg hajbókolsától szikrázik a szemem. Az néha nagyon gáz volt, hogy már 15 perce ültem a kádban, a térdeim pedig még jégcsapok voltak.
Télen azért jó kipróbálni a motort valami csendes parkolóban ésszel!
simonzé!
Hozd el a a talira a kikötőbe, azt majd jól megszereljük (téliesítjük) 453645763562 forraltbor mellett :DD

(#36) Varga Csaba válasza simonzé (#33) üzenetére


Varga Csaba
aktív tag

A plexitakarításra én a kesztyűmet szoktam igénybe venni.
Belülről meg valami páramentesítővel érdemes próbálkozni + nem szabad teljesen lezárni a plexit, legyen egy kis levegő ami leszárítja.

Ha pára csak 0 fok alatt gáz mert belülről odafagy.

Üdv

''Egy haver mondta: ''szerintem a linux egy nagyon szar windows'' by Mefistofeles''

(#37) lorcsi válasza simonzé (#33) üzenetére


lorcsi
veterán

remail...
űesetleg microsooft intelli 5gombost...egeret nem tudsz??

[Szerkesztve]

(#38) simonzé válasza w9033626 (#35) üzenetére


simonzé
addikt

Engedtél vizet is abba a kádba, vagy csak úgy beleültél? Ha az utóbbi, akkor nem vagy normális.
A téli robogózás kérdését egy huszárvágással megoldottam: a mocit beparkoltam a cég zárt, fűtött kerékpártárolójába, feltöltöttem benzinnel megtörölgettem, lezártam és letakartam. Mostantól téli álmot alszik. A PHTalira vele akartam menni, de sajna végül mégis kocsival megyek. (Félek, hogy elterelné a társalgást, és némelyek zokognána egy ilyen szépség láttán.)
Télen azárt nem motorozok, mert olyankor nincs fékhatás. Ezt bicajból ismerem, és már ott sem szerettem. :( Egy parkolóban kipróbálom, a farolgatás móka szinten bejön.
Lorcsi - csak noname egerem van. :(

I don't fit in. I fit out.

(#39) maci-lacka


maci-lacka
újonc


Sziasztok

Sikerült egy Yamaha Joghoz hozzájutnom.

Mi a véleményetek a motorról?
Szerintetek mennyire megbízható?
Tudtok valakit ajánlani aki aki egy kicsit átnézné a motort,akiben megbíztok és kedvező áron dolgozik.
Esetleg valamelyikőtök annyira profi hogy felvállalná ezt a ''kihívást''.

Milyen olajat ajánlotok a robogóhoz?
Hallotatok már olyan olajrol hogy Motul Scooter Power 2T.
Mi a véleményetek róla ,már ha hallotalok róla.

Előre is köszönöm a válaszotokat.

Tisztelettel: Tamás

(#40) Hellas


Hellas
senior tag

Hello!
Haveromnak van egy Suzuki Address Tune típusó szörnyűsége.Nem tudtok hozzá véletlen valami összerakási rajzot,vagy oldalt,ahol ilyenek vannak?
Előre is köszi!

(#41) Hellas válasza Hellas (#40) üzenetére


Hellas
senior tag

UP

(#42) Csombi0210


Csombi0210
újonc

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Volt egy hetvenes aeroxom, amit visszalakítottam gyárira és nem igazán akar indulni. Cserélve lett a henger (a dugattyú nincs fordítva visszarakva), főtengyel (szimering és csapágyaik is), karburátor (megtisztítva lett visszarakva), variátor, és a kipufogó. Visszaalakítás után nem indul a motor. Ad szikrát, kap üzemanyagot és a kompresszió is rendben van szerintem. A problémám az, hogy nincs robbanás a hengerben indításnál. Én arra gondoltam hogy rossza időben adja le a szikrát, ezen lehet változtatni? Ha más ötletetek, van szívesen fogadom. Furcsaságként azt tapasztaltam, hogy mikor ellenőríztem, hogy van e szikra a gyertyapipa megrázott aminek szerintem nem kellett volna.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.