Hirdetés

2024. június 19., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) mzso


mzso
veterán

"Bár ez inkább egy technikai probléma, és a játékokban is elő lehetne állítani hasonló minőségű motion blurt, mint amit a filmeknél alkalmaznak, de ma ez még nem jellemző"
Remélem nem is lesz és hamarabb nyomják fel az fps-t 100 fölé minthogy valaki ilyet kifejlesszen. A végén még elkezdenek a homályfetisisztáknak fejleszteni a mosott fos motion blur 24fps videójátékokat.

"Mivel kész tartalomról van szó, így nem számít, hogy ennek az effektnek az utókezelése mennyi időt vesz igénybe, az adott stúdió a tökéletességre törekszik, és a néző már egy jó élményt kap, amikor a végső film kiadásra kerül."
Szerintem ennek így nincs értleme. A motion blur már a felvételnél eldől a kamera beállításától függően.

(#202) FollowTheORI válasza mzso (#201) üzenetére


FollowTheORI
nagyúr

Szóval a mozi meg a tévézés az homályfetisizmus.. és szaggat? :D

Na ilyet se sűrűn olvasok.

Mégegyszer, szerintem nem a 30 vagy a 60 fps a baj. Maga a technikai fogalom, hogy ennyi kép per másodperc.
Hanem az, hogy mit akarsz ábrázolni vele, és annak a célnak megfelel e.

[ Szerkesztve ]

Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

(#203) ledgeri válasza ALLAT001 (#187) üzenetére


ledgeri
nagyúr

A 24 FPS volt a jó kompromisszum a Drága Filmtekercsek korszakában, amin a 72 Hz segített... így lett az a szabvány... ennyi: minimum és olcsóság.

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#204) dealerman


dealerman
senior tag

A Ubisoft bejelentette, hogy a Rainbow Six: Siege minden platformon 60 fps-sel fut majd.

Most már nem sok az a 60 :C

underground techno will never die

(#205) Loha


Loha
veterán

Több kutatás igazolja, hogy léteznek olyan, jellemzően érzékelési diszharmóniában szenvedő emberek, akik rosszul lesznek a 60 képkocka/másodperces tempótól.

Pár link jöhetne ami ezt alátámasztja...

Vélemény: MS keze van a dologban, "megkérték" az Ubisoftot, hogy ne legyen grafikai eltérés az X1 és a PS4 között, de természetesen ezt nem nyilatkozhatják le.

(#206) Foxmulder89


Foxmulder89
senior tag

Ekkora ökörséget :D . Nem mindenhova kell 60+ fps, de annyi igen.

A parasztvakítás fényereje ezek szerint nem állandó, a retina idővel hozzászokik az ingerhez és erősebb stimulust igényel. by Totalcar

(#207) Cyberpunk


Cyberpunk
félisten

LOL erre nem lehet már mit mondani. Nevetséges! :DDD

És aztán jön a nem is kell ide a FHD elég a 720p is, persze PC-re is! JAVÁRJ hiszen van már ilyen. ;] :))

[ Szerkesztve ]

"You said you'd always be there for me.... but you're not..."

(#208) burriebonz válasza dealerman (#204) üzenetére


burriebonz
tag

Egyforma engine van a mind kettő alatt? Bocs most már fáradt vagyok utánanézni de ha igen akkor itt egyesek már nem egészen lehetnek tiszták az ubinál! :)

(#209) burriebonz


burriebonz
tag

Ez nyilván szubjektív meglátás de személy szerint engem annyira nem zavarna a relatív alacsony fps ha azt minden körülmények között stabilan tudná tartani a progi.

(#210) Garada válasza Foxmulder89 (#206) üzenetére


Garada
őstag

A tükörsima játékmenethez kötelező a 60FPS ezen nincs mit vitatni.

(#211) wolfman


wolfman
veterán

Nem a 60FPS sok, hanem az UbiSoft vezetőségének a fizetése. Le kéne faragni belőlük, abban is ekkora lenne az egyetértés náluk?

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#212) Balathruin válasza Garada (#210) üzenetére


Balathruin
veterán

Oda lehet még a 60 is kevés lenne. :)

(#213) Scholes9 válasza Garada (#210) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Ez itt a lényeg :K

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#214) ALLAT001 válasza Garada (#210) üzenetére


ALLAT001
senior tag

És most a hardware gyártók dörzsölik a markukat :)

(#215) quailstorm válasza FollowTheORI (#202) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Tudod mi jut a motion blurról az egyszeri gamernek eszébe? ez itt kéremszépen

Na ilyet nem kérünk.

(#216) Dr. Romano válasza Scholes9 (#195) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Skyrimet vsync (adaptív fél frissítés) segítségével lekorlátoztam 30 fps-re (alap esetben 60 könyékén meg a játék) hogy ne legyen akkora "coil whine" a táp felől, de szinte irányíthatatlan lett az egész (mintha lassabban reagált volna a gamepad vagy nem tudom). Persze a cinematic feeling megvolt :D

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#217) tatabike


tatabike
őstag

Na, gondoltam, hogy ide csupa olyan ember fog fröcsögni, akik még a puskagolyót is látják repülés közben... Itt egy új emberfaj, akiknek már a 100fps környéke is képregény, miközben 100+ évig senki le sem xarta, hogy 24fps vagy 25... :DDD Elég gyors az evolúció... :K
Az addig oké, hogy fikázzák az Ubisoftot, mert hülyeségeket magyaráz. És az nem magyaráz hülyeséget, akinél a 100 alatti fps már laggolásnak számít? Hagyjuk már a farokméregetést...

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#218) nonsen5e válasza tatabike (#217) üzenetére


nonsen5e
addikt

20 éve a mobiltelefon is ritkaszámba/luxuscikként ment. Ma meg ha valaki 2 perce nem látta azon a f*szbukját, akkor ideges lesz és elvonási tüneteket mutat. :D
Igen, ilyen gyors az evolúció. :K

[ Szerkesztve ]

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#219) Menthirist válasza tatabike (#217) üzenetére


Menthirist
veterán

Miért, mondom én azt pl hogy nincsenek olyan emberek, akik olyan nüansznyi torzítást is kihallanak, amit mások nem? dehogy mondom. Igenis vannak audiofil hallású emberek, akiknek jobb a hallása a többieknél. És vannak olyan emberek is, akiknek jobban feltűnik a sebesség. Van akinek meg Akinetopsia-ja van, ezek az emberek meg totál nem látják a mozgást.

Úgyhogy hagyjuk már az okoskodást hogy ki mit lát/hall/érzékel vagy sem. Nem neked kell eldöntened hogy más mit lát és mit nem. Ahány ember, annyiféle módon lát, hall, érzékel. Tetszik vagy sem.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#220) djgeg válasza Dr. Romano (#216) üzenetére


djgeg
őstag

"gamepad"... :U :(

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#221) quailstorm válasza Menthirist (#219) üzenetére


quailstorm
nagyúr

Azt meg még hozzá lehet tenni hogy a gamer keménymag akikből a bevétel jelentős része van meg elég könnyen észreveszi 60FPS-ig a különbségeket.

Nem azok fognak hisztizni az FPS miatt akik évente vesznek 10 játékot a Teszkóban.

Very off: 100FPS inkább a quake engine alapú játékok gravitációbugolásához kell. Nálam a monitoromon sokkal szebb a tökéletes időzítésű vsynces 60FPS, mint a tearinges 300+ (UT 2003 alapú FPS)

(#222) Menthirist válasza quailstorm (#221) üzenetére


Menthirist
veterán

én is általában limitálom az fps-t 60-ban ha túlszalad és tearinget okoz, ez alól kivétel pl a League of Legends, az nem tearingel 140-160 fps-nél sem. Viszont ugye nem tudom megmondani hogy 60 fps felett meddig látnám a különbséget, mivel 60 hz-es monitoraim vannak. Egy 120-144 Hz-es monitoron lehet én is érezném a különbséget 60 és 120 között. Mindenesetre a 60 fps jó, de én már elégedett vagyok a kb 50-nel is, ha nem fps-ekről van szó. A 30 viszont noha nem rossz élmény számomra, egyértelműen nem tükörsima.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#223) mzso válasza FollowTheORI (#202) üzenetére


mzso
veterán

Szaggatni nem szaggat. De hogy el van mosódva mint az állat az biztos.

"Hanem az, hogy mit akarsz ábrázolni vele, és annak a célnak megfelel e."
Igaz. Ha nem filmet vagy játékot akarsz megjeleníteni akkor jó lehet a 30 is. :)

(#224) gghrtz válasza Menthirist (#222) üzenetére


gghrtz
őstag

Nekem volt már 120Hz-es monitorom, és bizony sokkal királyabb volt, mint a 60. Nem is fáradt el a szemem, és a fejem se fájt + kurva nagy feelingje volt, hogy tükörsimák voltak a mozgások. (Persze CoD2 multi fix 250 FPS-sel toltam. )

(#225) rviktor25 válasza tatabike (#217) üzenetére


rviktor25
aktív tag

Én sajna azon emberek közé tartozok akik látják a különbséget 60 és 120 fps között egy sötét környezetben, hallják a különbséget egy alaplapi hangkártya, egy jó hangkártya és egy közepes erősítő között még azonos (jó minőségű) fülhallgató mellett is és még a 3:2 pulldown is ideggörcsöt okoz, ha sokáig nézem.
A vicces az egészben, h egyébként nem látok jól (szemüveges vagyok ~15 éve).

És igen, gyors az evolúció: ~százezer évvel ezelőttől ~20 évvel ezelőttig az embereknek nem kellett mobil, most már iCsoda kéne "mindenkinek"...

Chiwasuu!!!

(#226) mzso válasza tatabike (#217) üzenetére


mzso
veterán

"100+ évig senki le sem xarta,"
Ez sem igaz. Csak nem lehetett gazdaságosan megcsinálni. És senki sem állította, hogy meg tud különböztetni minden képkockát.

Amúgy meg vagy 300Hz kell a teljesen valószerű mozgásmegjelenítéshez:
https://www.dvb.org/resources/public/scene/dvb-scene44.pdf

(#227) tatabike válasza Menthirist (#219) üzenetére


tatabike
őstag

Nem okoskodok, persze, én is tudom, hogy van pl. egy svéd csaj, aki kilométerekről felismer embereket, vagy pl. 1,5 km távolságban észlelni tud 2 milliméteres elmozdulást. Igen, nem írtam el, 2 millimétert. Ha már a szemnél tartunk.
De olvasd el elölről a hsz-eket, és nevetni fogsz. Az elsők között még csak ilyenek vannak, hogy "én látom a különbséget 30 és 60fps között", et oké, azt szerintem minden egészséges ember látja. Biztos van, aki észrevesz különbséget 60 és 100 között. De utána már a később érkezők valahogy a nagy "majd én megmutatom, ki ha én nem" mániában szenvedve odáig licitálták az értékeket, hogy van olyan ember is itt, aki simán megmondja ha 240fps-t lát, meg hasonlók. Ez azért már vicc kategória, Te is tudod. Az a baj itt, hogy mindenki szakértő, meg mindenki super hero, és ugyanez megy minden témában. De azért megkérdezném, hogy az itt jelenlévők közül ki tudna csak egy fele olyan "szar" játékot is létrehozni azonos feltételek mellett (fejlesztőgárda, hardver, lóvé, stb.) , mint amit itt fikáz? Gondolom egy kézen meg lehet számolni... Mindegy, nem ez a téma.

rviktor, én meg azt tudom, hogy megmondom egy végfokról 5 perc hallgatás után, hogy FET-es vagy nem. Tök egyszerű, ugyanis megfájdul tőle a fejem pár perc után...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#228) nonsen5e válasza tatabike (#227) üzenetére


nonsen5e
addikt

Licit++;

Én meglátom a 4845845487515498^26 fps-t is. Nyertem bibibííí.

/troll off

D4 klán: HunPH - invért privát rám

(#229) quailstorm válasza tatabike (#227) üzenetére


quailstorm
nagyúr

jójó, de nem velünk kell az ubit összehasonlítani, hanem a többi céggel, aztán amit a Pirates-szel is műveltek optimalizálás terén...
azért az már túl kevés

egyébként még azt a böfögést is jobban elnéztem volna, mint a The Crew-nél van, hogy a jelenetszámítás és szinkronizálás miatt van a limit. Bár az multi. Mondjuk a GTA meg szimplán szar San Andreasig, 30FPS felett a fizika erősen változik :DDD

(#230) rviktor25 válasza tatabike (#227) üzenetére


rviktor25
aktív tag

na látod...jó neked.. vagy éppen rossz...

Visszaolvastam a hozzászólásokat és egy olyat nem láttam aki 200+ fps-ek látásáról írt volna saját magánál. Az egy amit találtam ilyet vadászrepülőgép-pilótákról szólt; ill. volt egy arról, h egyes játékokban előnyt jelent a sok fps /250/, de semmi arról, h látná is a különbséget, csak h unfair előnyhöz jutsz.

Chiwasuu!!!

(#231) Dr. Romano válasza djgeg (#220) üzenetére


Dr. Romano
veterán

parancsolsz kedves?

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#232) pakriksz válasza Menthirist (#219) üzenetére


pakriksz
őstag

"Igenis vannak audiofil hallású emberek, akiknek jobb a hallása a többieknél." ők általában azt HISZIK hogy jobb a hallásuk, de valahogy minden rendes teszten durván pofára esnek :)

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#233) tatabike válasza quailstorm (#229) üzenetére


tatabike
őstag

Jó lenne tudni, mennyi FPS-t tud a szem feldolgozni max. Mert ugye, ha nézel egy gyorsan forgó kereket, és a forgása megegyezik az agy feldolgozási sebességével, akkor állni látod. Mert amíg egy kockát feldolgoz a szemed, addig egyet fordul a kerék. Kell idő az idegpályáknak is (kb. 300km/h a jeltovábbítás), meg a feldolgozásnak is. Nem vagyok szemész szakorvos. Ha mondjuk mindenki tudná a "saját fps-ét", hozzá tudná lőni a játék fps-ét...

[ Szerkesztve ]

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#234) gyuribácsi88 válasza Dr. Romano (#231) üzenetére

A "pc glorious master race very pro gamerek" elítélik azt aki gamepaddal játszik, sikítófrászt kapnak csak ha meghallják valahol ezt a szót :DDD

A nyugat a szakadék szélén, de mi egy lépéssel mindig előtte járunk.

(#235) Dr. Romano válasza gyuribácsi88 (#234) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Oh, akkor én kérek elnézést :DDD

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#236) Menthirist válasza gghrtz (#224) üzenetére


Menthirist
veterán

Az a baj, hogy nagyon megszerettem a 27-es monitorokat, 144Hz-esek meg még TN Panelesekből is drágák, 27"-on pedig a TN panel felejtős (nekem). IPS-ből vagy MVA-ból pedig emberi áron nincs 120-144 Hz-es monitor. Így marad a 2x27" :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#237) tatabike válasza pakriksz (#232) üzenetére


tatabike
őstag

Igen ez a szemre is igaz, nem? ;]

Én a nagyot mondókkal azért csináltatnék egy fordított tesztet, és egyből kiderülne. Lejátszanék egy videót Nekik mondjuk 60fps-szel, és azt mondanám, hogy ez egy 100fps-es felvétel. Majd lejátszanám ugyanazt 100-zal, és azt mondanám, hogy 60-as. Szerintem maga a tudat, hogy a jobb vagy a rosszabb fps-szel készült felvételt látja, jobban befolyásolná a véleményét, mint a szemének a valódi képessége.

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#238) Menthirist válasza pakriksz (#232) üzenetére


Menthirist
veterán

Nem azokról beszélek, akik azt állítják hogy kihallják hogy milyen alátéten van a dvd lejátszójuk lejátszás közben. Azokról beszélek, akik simán csak kurva jó hallással rendelkeznek. Hangmérnökök, karmesterek, zenészek, stb. Akik kihallják, ha a 100 fős bandából valaki kissé falsan játszik. Ki kell hogy ábrándítsalak, teljesen természetes pl az, hogy az ember kb 10 évente veszít a hallott frekvenciáiból, viszont itt is vannak akik hamarabb és többet, akik később és kevesebbet.

Vagy szerinted mindenki ugyanúgy lát, hall, érez, ízlel, stb. gratula.

szerk: én odaadtam az alapvetően botfülű családtagjaimnak az ATH-M50-esemet. Még ők is hallották a különbséget, pedig ők sem szarhoz voltak szokva. De biztos ez is csak átverés, mint minden füles ami 5000 Ft felett van. -.-

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#239) djculture


djculture
félisten

Én szerintem meg sok a játékonkénti 50 euro, majd megveszem ha 5 lesz.

(#240) Scholes9 válasza djculture (#239) üzenetére


Scholes9
nagyúr

:C :K :R

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#241) tatabike válasza Menthirist (#238) üzenetére


tatabike
őstag

Igen, létezik az abszolút hallás is, talán az emberek 3%-nál, de nem tudni pontosan, hogy genetikai, vagy csak simán veleszületett, esetleg kifejlődött. Állítólag zenészeknél nem is jó, ha valaki abszolút hallású.

Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

(#242) Sennalacy


Sennalacy
aktív tag

A cikk végén röhögtem a legjobbat amikor ecsetelték, hogy bizony vannak olyan emberek akinek a 60 fps-es folyamatosabb játékélmény okoz eü kockázatokat. Még ha lenne is ilyen elvetemült 100 000-ből egy esetleg akkor is 99 999 játékos érdekeit kellene figyelembe venni akiknek viszont kifejezetten jót tesz a nagyobb frame rate.. Ez eddig viszi a pálmát a hülyének nézés kategóriában.

Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!

(#243) Scholes9 válasza Sennalacy (#242) üzenetére


Scholes9
nagyúr

Lehet, h be voltak szívva és "ki tud nagyobb hülyeséget összehordani" versenyt rendeztek :DD

PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

(#244) Menthirist válasza tatabike (#241) üzenetére


Menthirist
veterán

Jah, van olyan ember aki tökéletesen meg tudja mondani, milyen hangmagasságú hangot hall, sőt egyszerre több hangot is kiadva egyszerre. Mások kevésbé tudják, de gyakorolható. Megint mások akárhogy gyakorolják, nem megy nekik. Erről beszélek, a különbségekről. Hogy én 100 zenész között egy szinfonikus zenekarban nem hallom ki annyira külön külön a hangszereket, míg egy karmester igen. Ez van, nem hallunk ugyanúgy, de ez nem azt jelenti hogy mindenki bekamuzza, aki azt állítja, jobban hall másoknál.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#245) haxiboy válasza Sennalacy (#242) üzenetére


haxiboy
veterán

Egyszerűen az kéne hogy beállítható legyen a maximum fps akár konzolos paranccsal mint a q3 engine-nél (/com_maxfps szám) és ennyi...mindenki annyival játszik amennyi jobb neki.

Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)

(#246) speed471


speed471
aktív tag

Gyökerek! :W

Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."

(#247) djgeg válasza Dr. Romano (#231) üzenetére


djgeg
őstag

Nem beszólásnak szántam. :DDD Csak a gamepad és skyrim szavakon megakadt a szemem, miközben a grafikai beállítások inkább PC-re enged tippelni.

"640 kByte memória mindenre elegendő"

(#248) $p@rr0w


$p@rr0w
őstag

A Ubisoft megint hülyét csinál magából, és próbálja megmagyarázni...

Félreértés ne essék: tényleg nem zavaró a 30 fps, ha kontrollerrel játszok, és a szemem is hozzászokik akkor megfelel, cserébe nem kell a boxot fejleszteni, minden fut azonnal rajta.

Viszont ha CSGOban 30 fps-el kéne játszanom egérrel akkor sírva fakadnék...

Kinőhetnétek már abból, hogy leírogatjátok miből nőttetek ki.

(#249) Dyingsoul


Dyingsoul
veterán

Vitába szállnék:

"...az a grafikai színvonal, amit kínálnak, mindkét gépen akár Full HD-ben, 100 képkocka/másodperces tempóval is elérhető lenne, de az alkalmazott videojáték-motor a mesterséges intelligenciát szinkronizálja, amihez a két konzolban található processzorrész csak 30 jelenet/másodperces sebesség mellett elég."

Ez egy kapitális bullshit, elmondom miért:
Az embereket, a cégeket, a világot a pénz mozgatja-hajtja. Az Ubi is, mint sok más cég megpróbálja a lehető legtöbb pénzt kihúzni az emberek zsebéből. Ez természetes, hiszen a dolgozó ember is van, hogy felszólal főnökénél fizetésemelés reményében. A probléma csak az, ha már a szart is fossal akarják hígítani. Ha lenne elég idő+pénz a fejlesztésre, meg tudnák oldani. Abban biztos vagyok, hogy az engine-nek lehetnek korlátai de legalább ennyire biztos vagyok abban, hogy ezt csak a pénzkispórolása miatt nem lépik meg. Optimalizálás. Ez az a szó, ami az ilyen cégek főnökeire úgy hat, mint vámpírokra a fokhagyma.

Az a büdös nagy helyzet, hogy igen erős vasak állnak a programozók rendelkezésére csak a jó munkaerőt nem akarják megfizetni vagy egyszerűen nem adnak elég időt a fejlesztésre mert a bullshitnek ugyebár minden évben ki kell csorognia.

Alexecskének el kéne gondolkoznia azon, hogy miért próbálja ilyennel hülyíteni a népet: aki nem ért hozzá azt ez után sem fogja érdekelni ahogy eddig sem, aki meg ért hozzá az előtt azt a maradék renoméjukat is elvesztik ami még éppen van.

Aki ezen a demón nem veszi észre a különbséget a 30 és 60 fps között az kb olyan, mint aki színvak: hiába magyarázod neki, egyszerűen nem látja mert sohasem látta úgy, ahogy az emberek többsége.

De van már játékokra is összehasonlítás: érdemes elolvasni az apró betűs részeket és aszerint elgondolkodni. Emellett nézzétek meg a gyorsan eltűnő részleteket: ha a BF4 autós részénél az autó mellett gyorsan száguldó textúra részleteit figyelitek, a 30 fps esetén szinte alig látod mi megy el az autó mellett, míg ezt tökéletesen tudod követni/érzékelni 60 fps esetén.

A moziipar is ebbe az irányba mozdult el jó ideje. Személy szerint néha belefájdul a szemem-fejem, mikor a gyorsan történő eseményeket 23.976 fps-en bámulom. Van, akit egyáltalán nem zavar, de elég ha egy FullHD filmet a monitor előtt ülve kezdesz el nézni (mondjuk étkezés közben). Ez is leginkább a költséghatékony feldolgozás miatt van. Animált részeknél pláne jó ez a gyártóknak hiszen sokkal kevesebb képkockát kell animálniuk, kisebb a költség.

Végezetül visszakanyarodnék arra, hogy mire képesek a programozók: ha jó szakember, akkor bármire. Rengeteg példát fel lehetne hozni, én egy 2006-os munkára hívnám fel a figyelmet amit magyar arcok készítettek assembly nyelven (magára a CPU-ra írt utasítások): 64 kbyte méretben több, mint 4 perces demó akár fullHD-ban és annyi FPS-el amennyit a monitorod frissíteni bír (részletek a videó leírásában).

Ezt csak azért mutatom, mert bármit meg lehet csinálni. Ha elég pénzt+időt fordítanának a fejlesztésre, nem lenne probléma, ha pedig mégis annyira rossz a motor akkor meg cseréljék le vagy legyenek kreatívak de ne az alapvető játékélmény kárára. Az nem megoldás, hogy ilyen hülyeséggel próbálják butítani az embereket.

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#250) sb válasza FollowTheORI (#148) üzenetére


sb
veterán

És szerinted a monitoron megjelenő képet nem a "valóságban" látod a szemeiddel?
Egy monitoron elsuhanó (éles, nem motion blur-ölt és nem a monitor által utánhúzott) ojjektum pont annyira fog elmosódni a szemed előtt, mint az előtte elhúzott hús-vér kezed.

Épp ezért írtam a példát.
Aki szerint egy film 24/30Hz(fps, mozgásfázis, akárhogy nevezzük)-en "természetes" az próbáljon már meg kinézni az ablakon mi a természetes. :) Nem 1/24-ed mp-enként arrébb ugráló dolgokat fog látni.

A szem mozgáskövetése hány hz-nek felel meg? Nem tudom, de nem 30-nak, az biztos.
Valahol 60-80-100 között már nehéz megmondani ránézésre a különbséget mozgás és mozgás között.

A 100Hz+ fps huszárok meg a kezükben érzett reakcióidővel, input laggal keverik általában. Azt érezni 100 felett is. Főleg egy szar motornál.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.