Vitába szállnék:
"...az a grafikai színvonal, amit kínálnak, mindkét gépen akár Full HD-ben, 100 képkocka/másodperces tempóval is elérhető lenne, de az alkalmazott videojáték-motor a mesterséges intelligenciát szinkronizálja, amihez a két konzolban található processzorrész csak 30 jelenet/másodperces sebesség mellett elég."
Ez egy kapitális bullshit, elmondom miért:
Az embereket, a cégeket, a világot a pénz mozgatja-hajtja. Az Ubi is, mint sok más cég megpróbálja a lehető legtöbb pénzt kihúzni az emberek zsebéből. Ez természetes, hiszen a dolgozó ember is van, hogy felszólal főnökénél fizetésemelés reményében. A probléma csak az, ha már a szart is fossal akarják hígítani. Ha lenne elég idő+pénz a fejlesztésre, meg tudnák oldani. Abban biztos vagyok, hogy az engine-nek lehetnek korlátai de legalább ennyire biztos vagyok abban, hogy ezt csak a pénzkispórolása miatt nem lépik meg. Optimalizálás. Ez az a szó, ami az ilyen cégek főnökeire úgy hat, mint vámpírokra a fokhagyma.
Az a büdös nagy helyzet, hogy igen erős vasak állnak a programozók rendelkezésére csak a jó munkaerőt nem akarják megfizetni vagy egyszerűen nem adnak elég időt a fejlesztésre mert a bullshitnek ugyebár minden évben ki kell csorognia.
Alexecskének el kéne gondolkoznia azon, hogy miért próbálja ilyennel hülyíteni a népet: aki nem ért hozzá azt ez után sem fogja érdekelni ahogy eddig sem, aki meg ért hozzá az előtt azt a maradék renoméjukat is elvesztik ami még éppen van.
Aki ezen a demón nem veszi észre a különbséget a 30 és 60 fps között az kb olyan, mint aki színvak: hiába magyarázod neki, egyszerűen nem látja mert sohasem látta úgy, ahogy az emberek többsége.
De van már játékokra is összehasonlítás: érdemes elolvasni az apró betűs részeket és aszerint elgondolkodni. Emellett nézzétek meg a gyorsan eltűnő részleteket: ha a BF4 autós részénél az autó mellett gyorsan száguldó textúra részleteit figyelitek, a 30 fps esetén szinte alig látod mi megy el az autó mellett, míg ezt tökéletesen tudod követni/érzékelni 60 fps esetén.
A moziipar is ebbe az irányba mozdult el jó ideje. Személy szerint néha belefájdul a szemem-fejem, mikor a gyorsan történő eseményeket 23.976 fps-en bámulom. Van, akit egyáltalán nem zavar, de elég ha egy FullHD filmet a monitor előtt ülve kezdesz el nézni (mondjuk étkezés közben). Ez is leginkább a költséghatékony feldolgozás miatt van. Animált részeknél pláne jó ez a gyártóknak hiszen sokkal kevesebb képkockát kell animálniuk, kisebb a költség.
Végezetül visszakanyarodnék arra, hogy mire képesek a programozók: ha jó szakember, akkor bármire. Rengeteg példát fel lehetne hozni, én egy 2006-os munkára hívnám fel a figyelmet amit magyar arcok készítettek assembly nyelven (magára a CPU-ra írt utasítások): 64 kbyte méretben több, mint 4 perces demó akár fullHD-ban és annyi FPS-el amennyit a monitorod frissíteni bír (részletek a videó leírásában).
Ezt csak azért mutatom, mert bármit meg lehet csinálni. Ha elég pénzt+időt fordítanának a fejlesztésre, nem lenne probléma, ha pedig mégis annyira rossz a motor akkor meg cseréljék le vagy legyenek kreatívak de ne az alapvető játékélmény kárára. Az nem megoldás, hogy ilyen hülyeséggel próbálják butítani az embereket.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul